BERNDSON Szkolenia
Szkolenie Skuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należnościSkuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należności - NagrodySzkolenie Warsztatowe

Kod produktu:

szkolenie
Skuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należności

Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować. To szkolenie jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów

[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)


Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).

Jeśli interesuje cię to
szkolenie...

Szkolenie ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce:
  Online, dowolne

7 970 PLN netto

Opis szkolenia

Program szkolenia

  1. Windykacja w firmie
    • Ćwiczenie wstępne; praca zespołowa - profil idealnego windykatora; analiza, wnioski
    • Schemat  podziału zadań windykacyjnych w firmie/instytucji – jakie standardy nas obowiązują? Jak można je poprawić?
    • Ocena ryzyka przedtransakcyjnego – źródła i metody pozyskiwania informacji;

  2. Podstawy prawne windykacji
    • Sposoby zabezpieczania wierzytelności
    • Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych
    • Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
    • Przygotowanie dokumentacji przed złożeniem pozwu – jak zabezpieczyć się przed typowymi zarzutami dłużników
    • Podstawowe zasady dochodzenia roszczeń na drodze sądowo – egzekucyjnej
    • Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia

  3. Dlaczego ludzie nie płacą – psychologiczna sylwetka dłużnika
    • Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
    • Typy osobowości dłużnika
    • Rodzaje gier i standardowych wymówek dłużników. Jak sobie z nimi radzić?
    • Studia przypadków – analiza i wnioski
    • Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.

  4. Kanały i techniki komunikacji z dłużnikiem
    • Metody nawiązania kontaktu z dłużnikiem. Jak dotrzeć do dłużnika unikającego kontaktu?
    • Wady i zalety poszczególnych kanałów komunikacji
    • Zasady redagowania korespondencji windykacyjnej
    • Telewindykacja: zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych. Jak pokonać barierę sekretariatu? Schemat rozmowy. Jakich błędów unikać?
    • Windykacja bezpośrednia. Spotkanie z dłużnikiem.
    • Inne kanały komunikacji

  5. Warsztat technik windykacyjnych
    • Warsztat telewindykacji (nagrania, ćwiczenia i analiza rozmów telewindykacyjnych)
    • Spotkanie z dłużnikiem (nagrania, analiza scenek)
    • Z życia wzięte. Wspólna analiza szczególnie trudnych sytuacji windykacyjnych na podstawie przykładów zaproponowanych wcześniej przez uczestników szkolenia.

  6. Techniki perswazji w rozmowie z dłużnikiem
    • Rodzaje pytań; presupozycje – jak i kiedy je stosować
    • Kluczowe słowa
    • Argumentacja i język korzyści

  7. Reguły prowadzenia negocjacji windykacyjnych
    • Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej – od monitoringu przez wezwania do zapłaty, negocjacje, zapowiedź sankcji, realizację sankcji aż po drogę sądową
    • Kluczowe reguły negocjacji – jak je zastosować w praktyce?
    • Najważniejsze techniki negocjacyjne
    • Rodzaje  i dobór sankcji
    • Gra negocjacyjna

  8. Zewnętrzne narzędzia windykacyjne
    • Wykorzystanie elementów outsourcingu w zarządzaniu należnościami: biura informacji gospodarczej, wywiadownie gospodarcze, faktoring, ubezpieczenie należności

  9. Podsumowanie

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Symulacje i case study

Symulacje i case study

Gry + Symulacje

Gry + Symulacje

Scenki, odgrywanie ról

Scenki, odgrywanie ról

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Ćwiczenia grupowe

Testy, kwestionariusze

Testy, kwestionariusze

Analiza filmu

Analiza filmu

Wykład

Wykład

Prezentacje

Prezentacje

Informacje dodatkowe

AGENDA

Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷

Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷

Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • materiały szkoleniowe
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu
  • obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Skontaktuj się z nami

Chętnie porozmawiamy lub spotkamy się osobiście czy online,
by doradzić najlepsze rozwiązania.

Czekamy na Twoje pytania i tematy, w których możemy pomóc.

Gwarantujemy przygotowanie wyjątkowego projektu szkoleniowego
lub pomoc w wyborze szkolenia otwartego.


Napisz: