MODUŁ 1
WOJNA POKOLEŃ
Obecnie 4, a nawet 5 pokoleń wspólnie uczy się, pracuje i rozwija w jednym czasie. Poznanie cech charakterystycznych dla każdego z nich to odnalezienie punktu odniesienia, który staje się podstawą komunikacji międzypokoleniowej.
-
Pokolenie międzywojenne.
-
Baby Boomers, czyli pokolenie powojennego wyżu demograficznego.
-
Pokolenie X.
-
Pokolenie Y.
-
Pokolenie Z / 9.11.
„Blisko połowa Millenialsów chce odejść z firmy, w której są zatrudnieni przed upływem dwóch lat. Odsetek ten rośnie do 66%, gdy perspektywa czasowa wydłuża się do 2020 roku. Często zgłaszają obawy w związku z brakiem możliwości rozwoju umiejętności przywódczych i poczucia, że są niezauważani. 63% przedstawicieli pokolenia Y uważa, że ich umiejętności przywódcze nie są w pełni rozwijane.” - „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders”
MODUŁ 2
CO CECHUJE MILLENIALSÓW?
Jakie cechy posiada i jakie wartości wyznaje najliczniejsze pokolenie od czasów Baby Boomersów?
-
Łatki.
-
Stereotypy.
-
Etykiety.
-
Błędne opinie.
MODUŁ 3
JĘZYK POKOLENIA – OMG! YOLO!
Millenialsi stworzyli unikatowy język komunikacji, a poznanie go pozwoli Ci do nich dotrzeć, skutecznie zaangażować i zmotywować.
-
Błędy komunikacyjne.
-
Unikatowe słownictwo.
-
Bariery językowe.
MODUŁ 4
NOWE WYZWANIA W OBSZARZE REKRUTACJI
Kiedy przyjęli Cię do pracy, pomimo że nakłamałeś w swoim CV.
-
Angażowanie Millenialsów w rozmowie rekrutacyjnej.
-
Nowoczesne kanały i sposoby na rekrutację.
-
Pracownik z polecenia zamiast z ogłoszenia.
-
Aplikacje i wstępne rozmowy on-line.
-
Video aplikacje.
-
Powracające pokolenie Y.
„Lojalność Millenialsów wobec organizacji, w których pracują, jest zależna od możliwości rozwoju umiejętności przywódczych, elastyczności warunków oraz poczucia, że wykonywana praca ma cel i sens.” - „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders”
MODUŁ 5
WDRAŻANIE MILLENIALSÓW NA NOWYM STANOWISKU PRACY
Nowe pokolenie to nowe zasady. Kończy się era pracownika, który ma sam się wszystkiego dowiedzieć i dopasować do realiów firmy.
-
Dzielenie się wiedzą niepisaną.
-
Check lista na początek.
-
Buddy jako przyjaciel i opiekun.
MODUŁ 6
NAUKA NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI
„Powiedz co ma zrobić - wolne żarty. Za moich czasów to …” - zapomnij. Te czasy już nie wrócą. Aktualne i sprawdzone sposoby nauki nowych umiejętności.
-
Metoda 5 kroków nauki nowych obowiązków.
-
5 pytań WHY jako analiza wydarzeń z przeszłości.
-
Sposób na nauczenie Millenialsów konsekwencji swoich działań.
MODUŁ 7
MILLENIALS TRACKING - ZAANGAŻOWANIE MILLENIALSÓW
Wykonywanie ślepo poleceń i rozkazów już dawno odchodzi do lamusa.
-
Zamiast „co mają robić”, chcą wiedzieć „po co mają coś robić”.
-
Tracking Millenialsów wraz z metodą KAIZEN.
-
Model nauki związku przyczynowo - skutkowego.
-
Praca zadaniowa.
-
Lider zadaniowy.
„W zderzeniu z Millenialsem nawet najbardziej doświadczony szef przeżywa „kryzys autorytetu”.” – Bartosz Soczówka
MODUŁ 8
WIELOZADANIOWOŚĆ – SIŁA MILLENIALSÓW
Żadne pokolenie nie potrafiło, tak jak obecne, pracować wielozadaniowo. Poznanie i ukierunkowanie tej cechy pozwala na stworzenie super wydajnej jednostki oraz grupy.
-
Y jako jednostka.
-
Millenialsi w grupie.
-
Wady i zalety wielozadaniowości.
-
Sposoby wykorzystania multitaskingu.
MODUŁ 9
INFORMACJA ZWROTNA I SPOTKANIA FIRMOWE
Długie spotkania, konferencje i bankiety firmowe to pierwszy krok, żeby Millenials zaczął szukać nowej pracy.
-
Spotkania One Minute Talk.
-
Toolboox Meeting.
-
Meet up.
-
Oceny okresowe wraz z ciągłą informacją zwrotną.
-
Zasady udzielania informacji zwrotnej w zależności od pokolenia.
„Tylko zmiana przekonań kadry kierowniczej na temat Millenialsów zapewni firmom właściwą relację między pokoleniami, stabilność zatrudnienia i oczekiwane tempo rozwoju.” - Marcin Gawron
MODUŁ 10
ROZWÓJ POKOLENIA Y I SPOSOBY NA ZATRZYMANIE ICH W FIRMIE
Millenialsi dążą do porzucenia patriarchatu i odrzucają autorytet stanowiskowy, co prowadzi do sporów, konfliktów i dużej fluktuacji.
-
Coaching czy mentoring.
-
4 poziomy mentoringu.
-
Świadomość społeczna.
-
Możliwość posiadania wpływu.
-
Szansa jako waluta.
-
Big picture jako metoda zatrzymania Millenialsa w pracy.
„Millenialsi uciekają od nieprzygotowanych przełożonych, a nie z miejsca pracy” - Marcin Gawron
MODUŁ 11
GRYWALIZACJA – CZY PRACA MUSI BYĆ NUDNA?
Do 21 roku życia przeciętny nastolatek spędza 10 000 godzin na graniu w gry komputerowe. To mniej więcej tyle, ile dzieci spędzają w szkołach do czasu ukończenia szkoły średniej.
-
Zasady grywalizacji.
-
Rodzaje grywalizacji.
-
Rodzaje graczy.
-
Sposoby na szybkie i efektywne wdrażanie nowych metod bez zmiany obecnego systemu pracy.
-
Zagrożenia i szanse grywalizacji w firmach.