Skuteczny coaching

Program szkolenia:

Wstęp

  • Rodzaje coachingu – czym tak naprawdę jest coaching rozwojowy?
  • Trening, terapia, mentoring, doradztwo, consulting i coaching – różnice
  • Kluczowe założenia dotyczące coachingu
  • Primum non nocere, czyli o bardzo delikatnej roli coacha
  • O tym, co najtrudniejsze, czyli jakie cechy właściwie powinien posiadać dobry coach?

Dwa modele pracy z klientem biznesowym – początek współpracy

  • Coach pracujący wewnątrz swojej organizacji i coach niezależny – cienie i blaski
  • Zadania coacha pracującego w strukturach firmy
  • Zadania coacha niezależnego
  • Czym jest spotkanie ze sponsorem?
  • Pierwsza rozmowa z klientem – co ustalamy?
  • Każdy casting ma dwa końce, czyli o tym, że nie tylko klient wybiera coacha, ale także coach wybiera klienta

Struktura pracy z klientem

  • Przebieg procesu coachingowego – podział na sesje, wyznaczenie celu i kontrakt, cykliczność spotkań, długość spotkań, zadania domowe, podsumowanie procesu.
  • Trudności związane z warunkami stawianymi przez klientów – potrzeba elastyczności i wyznaczania granic.

Ustalenie celu

  • Co ludzie nazywają celami? Czyli o tym, że cele głoszone przez klienta bardzo rzadko są nimi naprawdę.
  • Kryteria oceny celów
  • Cele długo- i średniofalowe, cele krótkoterminowe
  • Dlaczego klient podczas procesu coachingowego pracuje zarówno z celami doraźnymi, jak i długofalowymi?
  • Konsekwencje pracy bez celów długofalowych
  • Gdy klient nagle pragnie zmienić cel

Poziomy neurologiczne Roberta Diltsa

  • Dlaczego znajomość poziomów Diltsa jest kluczowa dla pracy coacha?
  • Diagnoza tego miejsca, w którym klient chce dokonać zmiany z perspektywy poziomów neurologicznych
  • Swobodna rozmowa z klientem z każdego poziomu

Praca z wartościami klienta

  • Czym jest analiza wartości serca (Core Value)
  • Konflikt wartości – jak sobie radzić?
  • Wartości jako drogowskaz podczas półrocznej pracy z klientem

Wybrane narzędzia pracy coacha

  • Zadawanie mocnych pytań
  • Praca z przekonaniami
  • Analiza pola sił

Warsztaty coachingowe

Podsumowanie

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

  • Po szkoleniu Uczestnik zrozumie ideę zmiany oraz samego procesu coachingowego przez duże „C”, diametralnie różniącego się od potocznego rozumienia tego pojęcia.
  • Będzie umiał poprowadzić rozmowę coachingową i rzeczywiście pomagać innym osobom zgodnie z regułami tej metody (przy założeniu, że to początek pracy, gdyż dopiero praktyka czyni mistrza).
  • Będzie wiedział, jak pomagać innym w formułowaniu ich celów, będzie diagnozował przeszkody, które nie pozwalają ludziom rozwijać skrzydeł, będzie docierał do ukrytych zasobów innych osób.
  • Nauczy się zadawać pytania, które dokonają zmiany w sposobie myślenia osoby, z którą pracuje jako coach.
  • Poczuje na własnej skórze (dzięki warsztatom), co to znaczy nie oceniać, nie radzić, nie podpowiadać.
  • Będzie wiedział, które tematy zgłaszane przez klienta nadają się do pracy coachingowej, a które do innych form wsparcia, np. szkoleń, consultingu, doradztwa itd.

Szkolenie prowadzi: