


Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
Jak ze swojej prezentacji uczynić dzieło sztuki?
Nie ma człowieka, który nie odczuwa tremy przed wystąpieniem publicznym. Sztuka polega na tym, aby przekuć słabość w atut – w czynnik motywujący do działania. Podczas szkolenia trener pokaże jak to zrobić. Sprawdzi i poprawi umiejętność przemawiania.
Uczestnicy dzięki nagraniu wystąpienia będą mogli sami ocenić swoje błędy. Trener pokaże jak je wyeliminować.
Każdy uczestnik otrzyma informację zwrotną na temat swojej prezentacji i indywidualny zestaw ćwiczeń.
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Ilość osób: 1 /12
Miejsce: Poznań, Warszawa, Kraków, Gdańsk
// remove "--block_script" from id below - to allow script to use first-minute ?>
2 370 PLN
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Ilość osób: 16/16
Miejsce: dowolne
// remove "--block_script" from id below - to allow script to use first-minute ?>
8 970 PLN netto
Terminy i miejsca
Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.
- 21.02.2019 - 22.02.2019
Poznań - 18.03.2019 - 19.03.2019
Warszawa - 15.04.2019 - 16.04.2019
Kraków - 06.05.2019 - 07.05.2019
Poznań - 30.05.2019 - 31.05.2019
Warszawa - 24.06.2019 - 25.06.2019
Kraków - 25.07.2019 - 26.07.2019
Warszawa - 25.07.2019 - 26.07.2019
Gdańsk - 19.08.2019 - 20.08.2019
Kraków - 12.09.2019 - 13.09.2019
Warszawa - 03.10.2019 - 04.10.2019
Kraków - 21.10.2019 - 22.10.2019
Poznań - 07.11.2019 - 08.11.2019
Warszawa - 21.11.2019 - 22.11.2019
Kraków - 05.12.2019 - 06.12.2019
Warszawa - 16.12.2019 - 17.12.2019
Kraków
Szkolenie prowadzi



Poznaj opinie


Opis szkolenia
OPIS I CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowywaniem i wygłaszaniem prezentacji publicznych. Uczestnicy pogłębią również swoje kompetencje w obszarach związanych z komunikacją z odbiorcami oraz redukcją stresu i tremy, które w sposób naturalny wiążą się z wystąpieniem publicznym.
Uczestnicy zrozumieją ponadto znaczenie budowania pozytywnego wizerunku wobec słuchaczy, otrzymają narzędzia pozwalające na skutecznie oddziaływanie na trudnego uczestnika i jego uwagi oraz poznają tajniki skutecznego wykorzystania różnego rodzaju pomocy związanych z prezentacjami (np. programy multimedialne).
Szczególnie istotnym elementem szkolenia będzie indywidulana praca każdego z uczestników z kamerą. Osoby uczestniczące w szkoleniu będą miały możliwość wygłoszenia swojej kilkuminutowej prezentacji, która zostanie nagrana, odtworzona, a następnie poddana konstruktywnej informacji zwrotnej od pozostałych uczestników oraz trenera prowadzącego szkolenie. Dzięki takiemu zabiegowi możliwa będzie także wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami i podzielenie się wzajemnie dobrymi praktykami.
METODY PRACY
Podczas zajęć szczególny nacisk zostanie położony na aktywność uczestników. Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową. Szkolenie będzie realizowane w oparciu o skuteczne, angażujące metody uczenia ludzi dorosłych. Dzięki szkoleniu zdobyte zostaną konkretnych umiejętności i wyciągnięte zostaną konstruktywne dla uczestników wnioski z ćwiczeń oraz pracy z kamerą. Wykorzystane zostaną testy, przeprowadzone dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i grupowe. Zarówno ćwiczenia jak i część teoretyczną dostosowane zostanie do specyfiki branży w której pracują uczestnicy szkolenia.
Program szkolenia
I. SOLIDNA KONSTRUKCJA TO PODSTAWA
W prezentacji podobnie jak w przypadku budynku - jeśli konstrukcja jest solidna to istnieje możliwość oparcia na niej pozostałych elementów. W przypadku prezentacji lub innego wystąpienia publicznego, często zaniedbywanym elementem jest stworzenie odpowiedniej struktury. Tymczasem np. dobre rozpoczęcie może zarówno zjednać prezentującemu odbiorców, zogniskować ich uwagę oraz przyczynić się do redukcji tremy i stresu samego prelegenta.
- Dekalog dobrej prezentacji – gdzie zaczyna się, a gdzie kończy wystąpienie publiczne?
- AIDA – czym jest? i jak wykorzystać ją w prezentacji?
- Efektywna selekcja dostępnego materiału z wykorzystaniem metody trzech kwadratów.
- Technika 5W – skuteczny sposób na zbudowanie dobrego wizerunku przez prelegenta i wyrażenie szacunku do odbiorców.
- Jak zacząć prezentację by wzbudzić zainteresowanie publiczności?
- Czy tylko prawdziwego mężczyznę poznajemy po tym jak kończy? O sile cytatu w prezentacji i innych sposobach na zakończenie wystąpienia.
- Znaczenie krzywej uwagi odbiorcy dla przeprowadzenia interesującej prezentacji.
- Reguła 10-20-30 czyli 3 punkty ważne dla każdego wystąpienia publicznego.
II. MOWA CIAŁA CZYLI ZNACZENIE M.IN. GESTÓW W PREZENTACJI
Często będąc uczestnikiem prezentacji odnosimy wrażenie, że pomimo rzeczowych argumentów prelegenta nie jesteśmy przekonani do jego osoby. Czujemy dysharmonię, której przyczyny trudno zdefiniować. Może być to jednak związane z rozdźwiękiem pomiędzy tym co widzimy, a tym co słyszymy. Wystąpienie publiczne to prezentacja firmy, usługi, produktu ale przede wszystkim prezentacja siebie. Co wpływa na ocenę prelegenta? Często jest to komunikacja niewerbalna czyli tzw. „mowa ciała”.
- Zasada 60 – 30 – 10 i jej znaczenie dla efektywności wystąpienia publicznego.
- Efekt aureoli, a może diabelski? Od czego zależy pierwsze wrażenie?
- Czy te oczy mogą kłamać – kontakt wzrokowy z osobami na widowni.
- Ruch sceniczny, lepiej statycznie czy dynamicznie?
- Pozycja otwarta vs zamknięta – plusy i minusy.
- Znaczenie i wykorzystanie gestu i mimiki w prezentacji – co „mówią” ręce i twarz.
- Strefy dystansu społecznego i ich umiejętne wykorzystanie w efektywności wystąpienia.
- Efektywne aranżowanie przestrzeni podczas wystąpienia publicznego.
III. O SŁOWACH – SŁÓW KILKA
Komunikacja werbalna czyli słowa które dobieramy aby przekazać nasze komunikaty i nasze emocje mogą również stanowić o pozytywnym bądź negatywnym odbiorze wystąpienia publicznego. Dlatego ważne jest aby zachować zasady poprawnej komunikacji oparte na efektywności i zrozumieniu przekazu przez odbiorców. Poniższy moduł pozwoli uczestnikom poznać zarówno reguły mowy efektywnej, jak i bariery utrudniające dobry kontakt z publicznością.
- Jak mówić aby nas słuchali? Znacznie doboru słów w prezentacji.
- Mowa efektywna i jej wykorzystanie w wystąpieniu publicznym.
- Bariery w komunikacji słownej.
- Elementy analizy transakcyjnej w wystąpieniu publicznym. Jak pozostać w roli dorosłego i uniknąć roli rodzica?
- Język perswazji. Słowa toksyny i słowa plastry miodu.
IV. JAK BYĆ PRZEKONUJĄCYM I ZAANGAŻOWANYM
Przekonujący prelegent, który wzbudza zaufanie i pozytywne emocje u odbiorców prezentacji jest na wagę złota. Dostosowanie się do publiczności i „porwanie” jej za sobą jest niezbędnym elementem każdego wystąpienia publicznego. Czy jednak konieczna jest do tego charyzma prelegenta?. Niewątpliwie Ci mówcy, którzy ją mają potrafią wywołać u zebranych szybki efekt „wow”, ale wpływać pozytywnie na publiczność można również za pomocą elementów związanych np. z Neurolingwistycznym Programowaniem lub socjotechniką.
- Dress code. Znaczenie stroju i stylu dla powodzenia prezentacji.
- Podstawowe założenia NLP i ich wykorzystanie podczas wystąpienia publicznego.
- Jak być przekonującym wobec publiczności? Reguły skutecznej argumentacji.
- Elementy technik wywierania wpływu na ludzi i ich zastosowanie na sali prezentacyjnej.
- Techniki antymanipulacyjne.
V. GADŻETY – SZANSA, A MOŻE PUŁAPKA
Jak każdy człowiek także prelegent pragnie być zauważony i wyróżnić się na tle innych m.in. poprzez swoją prezentację. Co może zrobić? Wykorzystać swoją kreatywność w przeprowadzeniu prezentacji nieco inaczej lub zastosować dodatkowe, zmienione, ciekawe narzędzia. Nieco inaczej czyli przy pomocy zróżnicowanych programów multimedialnych. Z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi czyli wzbogacając swoje wystąpienie o zróżnicowane pomoce. Można więc efektywnie wykorzystać wszystko to co jest do dyspozycji na sali prezentacyjnej.
- Diabeł tkwi w szczegółach. O czym pamiętać przygotowując swoje wystąpienie czyli kilka słów o gadgetach na które zwraca uwagę publiczności.
- Efektywne wykorzystanie programu Power Point w prezentacji.
- Czy istnieje alternatywa dla Pawer Point’a?
- A może warto być analogowym? Jak efektywnie korzystać z flip chart’a i tablicy?
- Mikrofon i mównica. Co zrobić aby pomagały, a nie przeszkadzały podczas wystąpienia?
- Wykorzystanie rekwizytów, materiałów i próbek podczas prezentacji.
VI. TRUDNY SŁUCHACZ CZYLI JAKI?
Z miłą i przyjazną publicznością jest jak z Yeti. Wszyscy o niej słyszeli – mało kto ją widział. Ale czy czasem sami prelegenci nie prokurują trudnych sytuacji podczas prezentacji? Kim jest trudny słuchacz? Jak go rozpoznać i jak na niego reagować aby z osoby stojącej w opozycji do prelegenta, stał się jego „przyjacielem”? O tym wszystkim uczestnicy szkolenia dowiedzą się podczas poniższego modułu.
- Trudny słuchacz czyli jaki? Różne kategorie odbiorców.
- Dlaczego z niektórymi tak trudno się dogadać – style komunikacji społecznej a typy publiczności.
- Pytania z sali – szansa czy zagrożenie?
- Jak umiejętnie zadawać pytania czyli interakcja z publicznością.
- Aktywne słuchanie szansą na uniknięcie trudnych sytuacji.
VII. STRES I TREMA – SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I ZWALCZANIA
W rankingu najbardziej stresujących sytuacji w życiu człowieka wystąpienie publiczne plasuje się na jednym z czołowych miejsc. Nic więc dziwnego, że prezentacja kojarzy się większości potencjalnych prelegentów ze stresem i tremą. Czy jednak trema to zawsze coś złego i czy można jakoś jej zapobiegać lub ją ograniczać? Oczywiście tak. W poniższym module omówione i przećwiczone zostaną techniki antystresowe, uczestnicy dowiedzą się również czy stres towarzyszący prezentacji można przekuć na swoją korzyść.
- Stres nie zawsze oznacza to samo – eusters i dystres.
- Siła wizualizacji czyli słów kilka o umysłowych technikach antystresowych.
- Techniki antystresowe oddziałujące na ciało.
- Jak poradzić sobie z tzw. efektem „czarnej dziury”? Kilka trików zwalczających tremę podczas wystąpienia.
- Trening relaksacyjny Jakobsona.
VIII. PRACA Z KAMERĄ
Uczestnicy będą mieli możliwość zaprezentowania się na forum i przedstawienia krótkiej 5-7min, prezentacji która zostanie nagrana. W zależności od ilość uczestników szkolenia będą to wystąpienia pojedyncze (w grupie do 9 osób) lub w parach (grupa powyżej 10 osób). Podczas nich uczestnicy będą mogli zaprezentować wdrożenie poznanych wiadomości oraz usłyszeć sesję konstruktywnych informacji zwrotnych od pozostałych osób oraz trenera. Informacja ta zostanie skonstruowana na podstawie obserwacji na żywo oraz analizy odtworzonego materiału.
UWAGA!!!
Wystąpienia uczestników będą przeplatane częściami poszczególnych modułów w celu intensyfikacji szkolenia. Wskazane jest, aby na szkolenie uczestnicy wcześniej przygotowali prezentacje, które wykorzystują podczas swojej pracy zawodowej.
Informacje dodatkowe
AGENDA
KRAKÓW, POZNAŃ, GDAŃSK
Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00
WARSZAWA
Dzień 1: 10:00 ÷ 18:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
16 godzin (2 dni)
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- obiady
- przerwy kawowe
- materiały szkoleniowe
- skrypt
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas
szkolenia:





(case study)



W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.
Jestem zainteresowana/y...
Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.(wymagany email lub telefon)
Kup teraz!
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Ilość osób: 12
Miejsce: Poznań, Warszawa, Kraków, Gdańsk
2370 PLN netto
(2 915,10 PLN brutto)
Kontakt
W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać:
zamówienie.DOCX

Szefie,
Wszyscy wkoło powtarzają, że najbardziej opłaca się inwestować w ludzi.
Stawiając na rozwój pracowników, tworzysz możliwości dla większych zysków w przyszłości.
Wiadomo też, że pracownicy nie zawsze chętnie się szkolą. Rozwijanie się wymaga wysiłku
i samozaparcia. Zaangażowanie pracownika, chęć udowodnienia wymiernych korzyści dla
firmy z własnego rozwoju jest kluczowym elementem opłacalności inwestycji w rozwój ludzi.
Ten Produkt Rozwojowy (to szkolenie) spełnia te wymagania.

Witaj,
Myślę, że ten produkt może Cię zainteresować. Zachęcam do przyjrzenia mu się z bliska...
Szkolenia
Szkolenia otwarteProjekty szkoleniowe
Szkolenia zamknięte
Szkolenia EFS
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Kraków
Szkolenia Poznań
Projekty dofinansowane:
Dla Selvity i BioCentrumIDK Szkolenia
Dla Frosty
Kategorie produktów
ZarządzanieSprzedaż
HR
Marketnig
Finanse
Umiejętności osobiste
Na skróty
NegocjacjeKomunikacja
Dla trenerów
Coaching
Windykacja
Złoty Laur Klienta 2012, 2011, 2010, 2009 i 2008. Szkolenia BERNDSON to najchętniej wybierane Szkolenia Biznesowe w Polsce. Kompleksowa baza szkoleń otwartych, zamkniętych, programów i produktów rozwojowych. Indywidualnie opracowywane projekty szkoleniowe. Najlepsi Trenerzy i Eksperci. Szkolenia dla firm, szkolenia pracowników, szkolenia otwarte, szkolenia zamknięte i projekty szkoleniowe. Szkolenia z kategorii zarządzanie, sprzedaż, HR, umiejętności osobiste, marketing, finanse, negocjacje. Praktyczne, interaktywne kursy i szkolenia.