


Inteligencja emocjonalna w biznesie
Emocje i stres towarzyszą nam codziennie, niezależnie od roli zawodowej i życiowej. Uwzględnianie emocji i zjawisk psychologicznych pomaga w osiąganiu skuteczności i efektywności w pracy, oraz dobrych relacji w życiu osobistym. Szkolenie koncentruje się na racjonalnych metodach zarządzania emocjami własnymi i innych osób w sytuacjach zawodowych. Jest przeznaczone zarówno dla menedżerów, którym zależy na efektywnym pełnieniu roli lidera, jak i dla pracowników wszelkich stanowisk, dla których ważne jest zwiększenie komfortu i skuteczności zachowania we współpracy z ludźmi.
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Liczba osób: 1 /15
Miejsce: Warszawa
// remove "--block_script" from id below - to allow script to use first-minute ?>
1 370 PLN
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Liczba osób: 15/15
Miejsce: dowolne
// remove "--block_script" from id below - to allow script to use first-minute ?>
6 970 PLN netto
Terminy i miejsca
Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.
- 09.12.2019 - 10.12.2019
Warszawa
Szkolenie prowadzi


Opis szkolenia
NA SZKOLENIU
- Dowiesz się, co konkretnie kryje się pod hasłem „inteligencja emocjonalna”.
- Przekonasz się, że inteligencję emocjonalną można w sobie rozwijać.
- Udoskonalisz umiejętności zarządzania własnymi emocjami.
- Przećwiczysz wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji.
- Przetrenujesz korzystanie z empatii wobec innych osób.
- Wzmocnisz swoją skuteczność zachowania się w sytuacji, gdy inne osoby ulegają intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym.
- Zdobędziesz wiedzę na temat konfliktów i skutecznych strategii zachowania się w konflikcie.
- Zgromadzisz bazę praktycznych sposobów zarządzania emocjami i stresem w codziennej pracy i życiu.
PO SZKOLENIU
- Będziesz znał różne metody i narzędzia zarządzania emocjami i stresem.
- Będziesz potrafił unikać pułapek myślowych powodujących stres i inne trudne emocje.
- Będziesz umiał adekwatnie zachować się w sytuacji, gdy druga osoba przeżywa intensywne emocje.
- Będziesz świadomy wpływu emocji na relacje w pracy i życiu osobistym.
- Będziesz potrafił zapobiegać wybuchom emocji własnych i innych osób.
- Będziesz umiał wybrać skuteczną metodę postępowania w sytuacji sporu lub konfliktu.
- Będziesz mógł być bardziej skuteczny i efektywny w pracy zawodowej oraz życiu osobistym.
Program szkolenia
I. EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM
Cele modułu:
uświadomienie sobie roli i znaczenia emocji w biznesie, dyskusja z poglądem nawołującym do negowania istnienia emocji w biznesie.
- Czym jest inteligencja emocjonalna
- Czym są emocje
- Czy w biznesie jest miejsce na emocje
- Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej
- Obszary i możliwości wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w życiu firmowym
- Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej
Metody aktywizujące:
dyskusja moderowana, studium przypadku, miniwykład.
II. MECHANIZMY I SKUTKI EMOCJI
Cele modułu:
poznanie mechanizmów postawania emocji, zrozumienie praktycznego wpływu emocji na porozumiewanie się między osobami.
- Rodzaje emocji
- Proces powstawania emocji
- Model „ABCD emocji”
- Mechanizmy rządzące narastaniem emocji
- Praktyczne trudności komunikacyjne i percepcyjne osób znajdujących się w wysokich emocjach
- Model motywacji i stresu Yerkesa, Dodsona
- Zjawisko „mgły emocjonalnej” i sposoby radzenia sobie z nim
Metody aktywizujące:
studium przypadku, miniwykład, ćwiczenie grupowe.
III. JA A EMOCJE - SAMOŚWIADOMOŚĆ
Cele modułu:
rozwijanie umiejętności samoświadomości – zauważania i prawidłowego nazywania własnych emocji, diagnoza kontekstów powstawania własnych silnych emocji.
- Trening umiejętności rozpoznawania sygnałów własnego organizmu o narastających emocjach
- Trening umiejętności nazywania emocji
- Autorefleksja nad okolicznościami (czas, miejsce, osoby, stan psychofizyczny), w których zauważam powstawanie i narastanie emocji negatywnych
- Moja strategia postępowania w sytuacjach trudnych
- Baza sposobów wygaszania własnych emocji negatywnych
- Sens i potrzeba zauważania emocji pozytywnych
- Autorefleksja nad okolicznościami (czas, miejsce, osoby, stan psychofizyczny), w których zauważam powstawanie i narastanie emocji pozytywnych
Metody aktywizujące:
studium przypadku, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie grupowe, dobre praktyki.
IV. ZARZĄDZANIE WŁASNYMI EMOCJAMI - SAMOKONTROLA
Cele modułu:
pozyskanie umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami na etapie ich powstawania, trening myślenia w sposób redukujący ryzyko wchodzenia w konflikty i eskalacji emocji.
- Wczesna detekcja sygnałów emocji
- Strategie reakcji na emocje
- Zyskiwanie przestrzeni wewnętrznej i czasu na wybór konstruktywnej reakcji na narastające emocje
- Zarządzanie emocjami poprzez pracę z myślami
- Racjonalne i irracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o RTZ
- Rozpoznawanie błędów myślowych, powodujących powstawanie negatywnych emocji
- Metoda „Pracy z myślami - autocoaching”
- Trening szybkiego przebudowywania sposobu myślenia w trakcie trudnej sytuacji
Metody aktywizujące:
studium przypadku, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie grupowe, dobre praktyki.
V. EMOCJE W LUDZIACH - EMPATIA
Cele modułu:
trening empatii, trening zauważania i interpretowania niewerbalnych i werbalnych sygnałów emocji w drugiej osobie.
- Empatia – zestaw umiejętności i postawa szersza niż tylko współodczuwanie (czy współczucie)
- Niewerbalne i werbalne sygnały powstania i narastania emocji w drugim człowieku
- Empatia wyprzedzająca – analiza potencjalnego wpływu okoliczności i moich zachowań na emocje drugiej strony
- Empatia post factum – analiza i interpretowanie zdarzeń zgodnie z inteligencją emocjonalną
- Empatia a błąd atrybucji przyczynowych
- Ciemne strony empatii. Niewłaściwe współodczuwanie - nadmiernym kosztem psychicznym
- Jak unikać blokady racjonalnego i konstruktywnego zachowania z powodu niewłaściwej empatii
Metody aktywizujące:
dyskusja, film szkoleniowy, ćwiczenie grupowe.
VI. EMPATIA W PRAKTYCE
Cele modułu:
trening umiejętności rozpoznawania typu osobowościowego drugiej osoby i dostrajania trybu komunikacji i współpracy do jej preferencji; uświadomienie różnic osobowościowych jako źródła potencjalnych konfliktów i negatywnych emocji.
- Rodzaje typów osobowościowych ludzi
- Charakterystyka emocjonalności każdego typu
- Rozpoznawanie typu drugiej osoby
- Dostrajanie komunikacji i przebiegu współpracy do preferencji danego typu osobowościowego
- Różnice w typie osobowości przyczyną konfliktów i negatywnych emocji
Metody aktywizujące:
autotest, film szkoleniowy, ćwiczenie grupowe, symulacje (scenki), miniwykład.
VII. ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W RELACJACH ORAZ ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI
Cele modułu:
trening umiejętności stosowania języka potrzeb zamiast języka gniewu; poznanie rodzajów konfliktów oraz metod ich konstruktywnego rozwiązywania.
- Skutki negatywnych emocji dla relacji
- Wpływ negatywnych emocji i konfliktów na mierzalną efektywność codziennej współpracy w firmie
- Język gniewu i jego konsekwencje
- Stosowanie języka potrzeb
- Rodzaje konfliktów w organizacjach
- Dynamika konfliktów – narastanie konfliktu i narastanie emocji – wzajemny wpływ
- Pula konstruktywnych metod rozwiązywania konfliktów i sposobów podejścia do konfliktu
- Dobór metody do fazy konfliktu i osobowości skonfliktowanych osób
- Budowanie kultury życzliwości i wybaczania w pracy zespołowej w firmie
Metody aktywizujące:
autotest, eksperyment szkoleniowy, miniwykład, dyskusja, ćwiczenie grupowe, symulacje (scenki), dobre praktyki.
Informacje dodatkowe
AGENDA
Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
16 godzin (2 dni)
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- obiady
- przerwy kawowe
- materiały szkoleniowe
- skrypt
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas
szkolenia:














W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.
Jestem zainteresowana/y...
Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.(wymagany email lub telefon)
Kup teraz!
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Liczba osób: 15
Miejsce: Warszawa
1370 PLN netto
(1 685,10 PLN brutto)
Kontakt
W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać:
zamówienie.DOCX

Szefie,
Wszyscy wkoło powtarzają, że najbardziej opłaca się inwestować w ludzi.
Stawiając na rozwój pracowników, tworzysz możliwości dla większych zysków w przyszłości.
Wiadomo też, że pracownicy nie zawsze chętnie się szkolą. Rozwijanie się wymaga wysiłku
i samozaparcia. Zaangażowanie pracownika, chęć udowodnienia wymiernych korzyści dla
firmy z własnego rozwoju jest kluczowym elementem opłacalności inwestycji w rozwój ludzi.
Ten Produkt Rozwojowy (to szkolenie) spełnia te wymagania.

Witaj,
Myślę, że ten produkt może Cię zainteresować. Zachęcam do przyjrzenia mu się z bliska...
Szkolenia
Szkolenia otwarteProjekty szkoleniowe
Szkolenia zamknięte
Szkolenia EFS
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Kraków
Szkolenia Poznań
Projekty dofinansowane:
Dla Selvity i BioCentrumIDK Szkolenia
Dla Frosty
Kategorie produktów
ZarządzanieSprzedaż
HR
Marketnig
Finanse
Umiejętności osobiste
Na skróty
NegocjacjeKomunikacja
Dla trenerów
Coaching
Windykacja
Złoty Laur Klienta 2012, 2011, 2010, 2009 i 2008. Szkolenia BERNDSON to najchętniej wybierane Szkolenia Biznesowe w Polsce. Kompleksowa baza szkoleń otwartych, zamkniętych, programów i produktów rozwojowych. Indywidualnie opracowywane projekty szkoleniowe. Najlepsi Trenerzy i Eksperci. Szkolenia dla firm, szkolenia pracowników, szkolenia otwarte, szkolenia zamknięte i projekty szkoleniowe. Szkolenia z kategorii zarządzanie, sprzedaż, HR, umiejętności osobiste, marketing, finanse, negocjacje. Praktyczne, interaktywne kursy i szkolenia.