Kontakt

Rozmowy oceniające Rozmowy oceniające
Kod produktu:

Rozmowy oceniające

Jak skutecznie motywować i dbać o rozwój pracowników dzięki SOOP

Główne cele systemów okresowych ocen pracowniczych (SOOP) to właściwe i precyzyjne rozwijanie umiejętności i kwalifikacji pracowników oraz zwiększenie ich motywacji poprzez precyzyjne określenie efektywności pracy poszczególnych osób w kontekście całej firmy.  Efekty takie można uzyskać dzięki właściwie przygotowanemu i przeprowadzonemu systemowi ocen okresowych oraz dzięki właściwie przeprowadzonym rozmowom przekazującym oceny, czyli rozmowom oceniającym.

 
 
 
 
 
 
 

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Ilość osób: 16/16

Miejsce: dowolne



6 970 PLN netto
(8 573,10 PLN brutto)

Kontakt

Szkolenie demonstruje najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu rozmów oraz sposoby ich eliminowania.

Obszerna część warsztatu poświęcona jest zaznajomieniu się z narzędziami, dokumentami przydatnymi podczas rozmowy oceniającej.

Szkolenie uczy różnych perspektyw stosowania rozmów oceniających.

Uczestnicy rozwijają kompetencje w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas rozmów oceniających.

Talentway

Każdy produkt rozwojowy
BERNDSON objęty jest programem
TalentWAY.


LAUR KLIENTA

Złoty Laur 2012
Piąty rok z rzędu uznane przez Klientów za najlepsze szkolenia na rynku.

SKILLBOOST™ produktu

Szkolenie otwarte (Dla osoby)

Informacje szczegółowe

Terminy i miejsca

Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.

Szkolenie prowadzi

Lucyna JabłońskaMagdalena OlechnowiczAdam Muszak

Szkolenie zawiera

Opis szkolenia

Główne cele systemów okresowych ocen pracowniczych (SOOP) to właściwe i precyzyjne rozwijanie umiejętności i kwalifikacji pracowników oraz zwiększenie ich motywacji poprzez precyzyjne określenie efektywności pracy poszczególnych osób w kontekście całej firmy.  Efekty takie można uzyskać dzięki właściwie przygotowanemu i przeprowadzonemu systemowi ocen okresowych oraz dzięki właściwie przeprowadzonym rozmowom przekazującym oceny, czyli rozmowom oceniającym. Praktycy zarządzania mówią, że procedura oceniania oraz dokumentacja systemu ocen powinny służyć jednemu głównemu i przewodniemu celowi w zarządzaniu ludźmi– właściwej, efektywnej rozmowie oceniającej z pracownikiem.
Dlatego proponowane szkolenie koncentruje się głównie na umiejętnościach przygotowania i prowadzenia takiej rozmowy, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i rekcjami podczas rozmowy. Dodatkowym atutem szkolenia jest poznanie najczęściej pojawiających się błędów oceny i sposobów ich eliminowania dla ocenianych.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie – systemy ocen pracowniczych
    • czemu służy ocenianie,
    • rodzaje systemów oceniania,
    • niebezpieczeństwa wynikające z oceniania pracowników,
    • korzyści i cele oceniania - dla organizacji, dla ocenianych i dla przełożonych  
  2. Etapy realizacji systemu oceniania pracowników i miejsce rozmów oceniających.
    • przygotowanie systemu oceniania
      • kryteria oceny dla poszczególnych stanowisk,
      • narzędzia oceny - karty oceny, arkusze rozmowy oceniającej
      • pokonanie oporu pracowników , polityka informacyjna,
    • umiejętności oceniania :
      • metody obserwacji jako przygotowani się do oceny,
      • tzw. „wydarzenia krytyczne”,
      • dokonanie oceny na gotowej karcie
    • przeprowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi
    • gromadzenie i opracowanie wyników - wykorzystywanie efektów oceny do realizacji zakładanych celów.
  3. Przygotowanie się do efektywnej rozmowy
    • plan rozmowy oceniającej w oparciu o założone cele spotkania,
    • wykorzystywane dokumenty (karta oceny, arkusz rozmowy),
    • oceny bieżące i wydarzenia krytyczne.
  4. Sposoby prowadzenia spotkania - rodzaje rozmowy oceniającej:
    • ze względu na typ relacji przełożony – podwładny,
    • zależne od sposobu zarządzania zespołem.
  5. Scenariusze rozmowy oceniającej,
  6. kolejność podejmowanych kryteriów oceny,
  7. formy przekazywania informacji zwrotnych.
  8. Otwarcie spotkania oceniającego – jak rozpocząć?
    • atmosfera i klimat rozmowy,
    • plan spotkania,
    • zdefiniowanie celu spotkania,
    • określenie ról rozmówców i formy rozmowy.
  9. Dokumenty wykorzystywane podczas rozmowy oceniającej:
    • karta oceny pracownika,
    • skala ocen,
    • arkusz rozmowy oceniającej
    • arkusz wniosków końcowych oceny.
  10. Zakończenie spotkania – jak zamknąć rozmowę oceniającą?
    • zmotywowanie pracownika,
    • plan rozwoju podwładnego i sposoby realizacji,
    • efekt „świeżości”.
  11. Zasady komunikacji podczas rozmowy oceniającej – jak zwiększyć jej efektywność?
    • jak przekazywać informacje pozytywne – pochwały,
    • sposoby konstruktywnej krytyki,
    • kolejność omawianych tematów w celu zmotywowania pracowników.
    • wykorzystanie zasad komunikacji niewerbalnej
  12. Najczęściej spotykane problemy podczas rozmowy:
    • negocjowanie” ocen,
    • postawy podwładnych,
    • utrudnienia w obiektywizmie przekazywanych informacji,
    • jak sobie radzić z powstałymi emocjami,
    • jak odpowiadać na trudne pytania ocenianego pracownika.
  13. Błędy w ocenianiu wynikające z funkcjonowania człowieka i sposoby ich eliminowania:
    • błąd kaskady ocen,
    • efekt aureoli,
    • błąd wąskiego oka,
    • błąd krótkiej pamięci
    • syndrom „bo ty… „
    • efekt pierwszeństwa i świeżości,
    • efekt kontrastu,
    • błędy z powodu uprzedzeń
    • inne czynniki wpływające na błędne ocenianie  - wynikające ze środowiska.

Informacje dodatkowe


Agenda:
Dzień 1 - 
Godziny: 09:00 ÷ 17:00
Dzień 2 - 
Godziny: 09:00 ÷ 17:00

Czas trwania szkolenia: 16 godzin (2 dni)

Cena szkolenia obejmuje również:
- obiady
- przerwy kawowe
- materiały szkoleniowe
- skrypt
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu

Impact Sphere TM

Produkty Rozwojowe BERNDSON
doskonalą Cię w 3 obszarach:
wiedzy, umiejętności, postawy.


Dzięki procentowemu podziałowi
powyżej dowiesz się, na który
z obszarów kładziony jest największy
nacisk w oglądanym przez Ciebie
produkcie.
Certyfikowane przez Talentway.

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas
szkolenia:

Studium przypadku<br/><b>(case study)</b>
Studium przypadku
(case study)
Gry + Symulacje
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje
Dyskusje
Testy, kwestionariusze
Testy, kwestionariusze
Wykład
Wykład

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




Szkolenie zamknięte (Dla grupy)

Informacje szczegółowe

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 030

Skontaktuj się z nami