Jak zbudować pierwsze wrażenie?

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

Cóż… nie ma na nie uniwersalnej recepty, jeśli jednak odpowiednio wykorzystasz poniższe zasady, uda Ci się namalować u nowo poznanych osób obraz pełen pozytywnych emocji, a to już krok do odniesienia sukcesu i spełniania czy to w relacjach biznesowych czy osobistych.

Burza mózgu

Procesy dziejące się w naszym umyśle kiedy spotykamy kogoś po raz pierwszy w życiu przypominają tajfun: pobudzone zostaje miliony neuronów, nowo poznane osoby zostają przypisane do określonych kategorii, a to wszystko zaledwie w 10 sekund.

Gdybyś miał świadomie przeanalizować wszelkie informacje na temat nowego znajomego musiałbyś myśleć tylko i wyłącznie o tym. Tymczasem Twój mózg w procesie dla Ciebie nieświadomym wykonuje pracę za Ciebie
i automatycznie zauważa takie szczegóły jak: symbole, ozdoby (spinki, broszki, naszyjniki). Proces ten nie jest ani sprawiedliwy, ani politycznie poprawny, zadaniem umysłu jest bowiem błyskawiczna ocena.

Świadomość oceny

Świadomość tego w jaki sposób jesteśmy odbierani przez innych może nam pomóc odpowiednio kreować nasz wizerunek. zmieniać go, ulepszać.

To w jaki sposób my siebie odbieramy często nie jest tożsame z tym w jaki sposób odbierają nas inni.

Świadomość tego w jaki sposób zachowujemy się, mówimy i wyglądamy przy innych i to
w jaki sposób pewne zachowania mogą być postrzegane może uchronić nas od niefortunnych wypowiedzi, tzw. wpadek, które skutecznie mogą nam uniemożliwić rozwój naszej kariery.

Magiczna recepta?

Niestety nie ma sposobu, dzięki któremu zawsze wywołasz piorunujące wrażenie i efekt wow. Jednak są pewne zasady, dzięki, którym możesz wywrzeć lepsze wrażenie. Oprócz poniższych, warto byś zapoznał się
z panującym w świecie biznesu dress codem oraz etykietą.

  1. Zdobądź informacje o twoim rozmówcy.
  2. Ubierz się o około 10% lepiej, niż oczekujesz, że ubierze się twój klient. Ludzie czują się najbardziej swobodnie w towarzystwie osób, które są podobne do nich z wyglądu, mają podobne przekonania, czy system wartości.
  3. Zwracaj uwagę na tempo, w jakim twój klient mówi i słucha, i jak najlepiej się do nich dostosuj.
  4. Spróbuj naśladować mowę ciała rozmówcy.
  5. Bądź punktualny.
  6. Powitaj rozmówcę uśmiechem. Wymień pewne uściski dłoni. Powiedz dzień dobry.
  7. Pamiętaj o utrzymywaniu z rozmówcą kontaktu wzrokowego – jest to oznaka grzeczności.

Aktualności

Comments Closed

Comments are closed.