BERNDSON Szkolenia
Szkolenie Sztuka prezentacji i wystąpień publicznychSztuka prezentacji i wystąpień publicznych - NagrodySzkolenie WarsztatoweLive Training - Interaktywne Szkolenie Online

Kod produktu: usp

szkolenie
Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Jak ze swojej prezentacji uczynić dzieło sztuki?

Wystąpienia publiczne znajduje się w czołówce najbardziej stresujących sytuacji. Nie ma człowieka, który nie odczuwa tremy przed wystąpieniem publicznym. Pocieszające jest jednak, że słabość tę można zamienić w atut – w czynnik motywujący do działania.

Pamiętaj praktyka jest Twoim najlepszym przyjacielem. Im więcej ćwiczysz, tym czujesz się pewniej, nabierasz świadomości tego w jaki sposób mówisz i zachowujesz się na scenie. Przećwicz z nami Twoje wystąpienie, w bezpiecznych i komfortowych warunkach - pod okiem Trenera i grupy. 

[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)


Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).

Jeśli interesuje cię to
szkolenie...

Szkolenie ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce:
  Online, dowolne

9 970 PLN netto

Opis szkolenia

OPIS I CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowywaniem i wygłaszaniem prezentacji publicznych. Uczestnicy pogłębią również swoje kompetencje w obszarach związanych z komunikacją z odbiorcami oraz redukcją stresu i tremy, które w sposób naturalny wiążą się z wystąpieniem publicznym.

Uczestnicy zrozumieją ponadto znaczenie budowania pozytywnego wizerunku wobec słuchaczy, otrzymają narzędzia pozwalające na skutecznie oddziaływanie na trudnego uczestnika i jego uwagi oraz poznają tajniki skutecznego wykorzystania różnego rodzaju pomocy związanych z prezentacjami (np. programy multimedialne).

Szczególnie istotnym elementem szkolenia będzie indywidulana praca każdego z uczestników z kamerą. Osoby uczestniczące w szkoleniu będą miały możliwość wygłoszenia swojej kilkuminutowej prezentacji, która zostanie nagrana, odtworzona, a następnie poddana konstruktywnej informacji zwrotnej od pozostałych uczestników oraz trenera prowadzącego szkolenie. Dzięki takiemu zabiegowi możliwa będzie także wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami i podzielenie się wzajemnie dobrymi praktykami.


METODY PRACY


Podczas zajęć szczególny nacisk zostanie położony na aktywność uczestników. Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową. Szkolenie będzie realizowane w oparciu o skuteczne, angażujące metody uczenia ludzi dorosłych. Dzięki szkoleniu zdobyte zostaną konkretnych umiejętności i wyciągnięte zostaną konstruktywne dla uczestników wnioski z ćwiczeń oraz pracy z kamerą. Wykorzystane zostaną testy, przeprowadzone dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i grupowe. Zarówno ćwiczenia jak i część teoretyczną dostosowane zostanie do specyfiki branży w której pracują uczestnicy szkolenia.

Program szkolenia

I. SOLIDNA KONSTRUKCJA TO PODSTAWA


W prezentacji podobnie jak w przypadku budynku - jeśli konstrukcja jest solidna to istnieje możliwość oparcia na niej pozostałych elementów. W przypadku prezentacji lub innego wystąpienia publicznego, często zaniedbywanym elementem jest stworzenie odpowiedniej struktury. Tymczasem np. dobre rozpoczęcie może zarówno zjednać prezentującemu odbiorców, zogniskować ich uwagę oraz przyczynić się do redukcji tremy i stresu samego prelegenta.

  • Dekalog dobrej prezentacji – gdzie zaczyna się, a gdzie kończy wystąpienie publiczne?
  • AIDA – czym jest? i jak wykorzystać ją w prezentacji?
  • Efektywna selekcja dostępnego materiału z wykorzystaniem metody trzech kwadratów.
  • Technika 5W – skuteczny sposób na zbudowanie dobrego wizerunku przez prelegenta i wyrażenie szacunku do odbiorców.
  • Jak zacząć prezentację by wzbudzić zainteresowanie publiczności?
  • Czy tylko prawdziwego mężczyznę poznajemy po tym jak kończy? O sile cytatu w prezentacji i innych sposobach na zakończenie wystąpienia.
  • Znaczenie krzywej uwagi odbiorcy dla przeprowadzenia interesującej prezentacji.
  • Reguła 10-20-30 czyli 3 punkty ważne dla każdego wystąpienia publicznego.


II. MOWA CIAŁA CZYLI ZNACZENIE M.IN. GESTÓW W PREZENTACJI


Często będąc uczestnikiem prezentacji odnosimy wrażenie, że pomimo rzeczowych argumentów prelegenta nie jesteśmy przekonani do jego osoby. Czujemy dysharmonię, której przyczyny trudno zdefiniować. Może być to jednak związane z rozdźwiękiem pomiędzy tym co widzimy, a tym co słyszymy. Wystąpienie publiczne to prezentacja firmy, usługi, produktu ale przede wszystkim prezentacja siebie. Co wpływa na ocenę prelegenta? Często jest to komunikacja niewerbalna czyli tzw. „mowa ciała”.

  • Zasada 60 – 30 – 10 i jej znaczenie dla efektywności wystąpienia publicznego.
  • Efekt aureoli, a może diabelski? Od czego zależy pierwsze wrażenie?
  • Czy te oczy mogą kłamać – kontakt wzrokowy z osobami na widowni.
  • Ruch sceniczny, lepiej statycznie czy dynamicznie?
  • Pozycja otwarta vs zamknięta – plusy i minusy.
  • Znaczenie i wykorzystanie gestu i mimiki w prezentacji – co „mówią” ręce i twarz.
  • Strefy dystansu społecznego i ich umiejętne wykorzystanie w efektywności wystąpienia.
  • Efektywne aranżowanie przestrzeni podczas wystąpienia publicznego.


III. O SŁOWACH – SŁÓW KILKA


Komunikacja werbalna czyli słowa które dobieramy aby przekazać nasze komunikaty i nasze emocje mogą również stanowić o pozytywnym bądź negatywnym odbiorze wystąpienia publicznego. Dlatego ważne jest aby zachować zasady poprawnej komunikacji oparte na efektywności i zrozumieniu przekazu przez odbiorców. Poniższy moduł pozwoli uczestnikom poznać zarówno reguły mowy efektywnej, jak i bariery utrudniające dobry kontakt z publicznością.

  • Jak mówić aby nas słuchali? Znacznie doboru słów w prezentacji.
  • Mowa efektywna i jej wykorzystanie w wystąpieniu publicznym.
  • Bariery w komunikacji słownej.
  • Elementy analizy transakcyjnej w wystąpieniu publicznym. Jak pozostać w roli dorosłego i uniknąć roli rodzica?
  • Język perswazji. Słowa toksyny i słowa plastry miodu.


IV. JAK BYĆ PRZEKONUJĄCYM I ZAANGAŻOWANYM


Przekonujący prelegent, który wzbudza zaufanie i pozytywne emocje u odbiorców prezentacji jest na wagę złota. Dostosowanie się do publiczności i „porwanie” jej za sobą jest niezbędnym elementem każdego wystąpienia publicznego. Czy jednak konieczna jest do tego charyzma prelegenta?. Niewątpliwie Ci mówcy, którzy ją mają potrafią wywołać u zebranych szybki efekt „wow”, ale wpływać pozytywnie na publiczność można również za pomocą elementów związanych np. z Neurolingwistycznym Programowaniem lub socjotechniką.

  • Dress code. Znaczenie stroju i stylu dla powodzenia prezentacji.
  • Podstawowe założenia NLP i ich wykorzystanie podczas wystąpienia publicznego.
  • Jak być przekonującym wobec publiczności? Reguły skutecznej argumentacji.
  • Elementy technik wywierania wpływu na ludzi i ich zastosowanie na sali prezentacyjnej.
  • Techniki antymanipulacyjne.


V. GADŻETY – SZANSA, A MOŻE PUŁAPKA


Jak każdy człowiek także prelegent pragnie być zauważony i wyróżnić się na tle innych m.in. poprzez swoją prezentację. Co może zrobić? Wykorzystać swoją kreatywność w przeprowadzeniu prezentacji nieco inaczej lub zastosować dodatkowe, zmienione, ciekawe narzędzia. Nieco inaczej czyli przy pomocy zróżnicowanych programów multimedialnych. Z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi czyli wzbogacając swoje wystąpienie o zróżnicowane pomoce. Można więc efektywnie wykorzystać wszystko to co jest do dyspozycji na sali prezentacyjnej.

  • Diabeł tkwi w szczegółach. O czym pamiętać przygotowując swoje wystąpienie czyli kilka słów o gadgetach na które zwraca uwagę publiczności.
  • Efektywne wykorzystanie programu Power Point w prezentacji.
  • Czy istnieje alternatywa dla Pawer Point’a?
  • A może warto być analogowym? Jak efektywnie korzystać z flip chart’a i tablicy?
  • Mikrofon i mównica. Co zrobić aby pomagały, a nie przeszkadzały podczas wystąpienia?
  • Wykorzystanie rekwizytów, materiałów i próbek podczas prezentacji.


VI. TRUDNY SŁUCHACZ CZYLI JAKI?


Z miłą i przyjazną publicznością jest jak z Yeti. Wszyscy o niej słyszeli – mało kto ją widział. Ale czy czasem sami prelegenci nie prokurują trudnych sytuacji podczas prezentacji? Kim jest trudny słuchacz? Jak go rozpoznać i jak na niego reagować aby z osoby stojącej w opozycji do prelegenta, stał się jego „przyjacielem”? O tym wszystkim uczestnicy szkolenia dowiedzą się podczas poniższego modułu.

  • Trudny słuchacz czyli jaki? Różne kategorie odbiorców.
  • Dlaczego z niektórymi tak trudno się dogadać – style komunikacji społecznej a typy publiczności.
  • Pytania z sali – szansa czy zagrożenie?
  • Jak umiejętnie zadawać pytania czyli interakcja z publicznością.
  • Aktywne słuchanie szansą na uniknięcie trudnych sytuacji.


VII. STRES I TREMA – SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I ZWALCZANIA


W rankingu najbardziej stresujących sytuacji w życiu człowieka wystąpienie publiczne plasuje się na jednym z czołowych miejsc. Nic więc dziwnego, że prezentacja kojarzy się większości potencjalnych prelegentów ze stresem i tremą. Czy jednak trema to zawsze coś złego i czy można jakoś jej zapobiegać lub ją ograniczać? Oczywiście tak. W poniższym module omówione i przećwiczone zostaną techniki antystresowe, uczestnicy dowiedzą się również czy stres towarzyszący prezentacji można przekuć na swoją korzyść.

  • Stres nie zawsze oznacza to samo – eusters i dystres.
  • Siła wizualizacji czyli słów kilka o umysłowych technikach antystresowych.
  • Techniki antystresowe oddziałujące na ciało.
  • Jak poradzić sobie z tzw. efektem „czarnej dziury”? Kilka trików zwalczających tremę podczas wystąpienia.
  • Trening relaksacyjny Jakobsona.


VIII. PRACA Z KAMERĄ


Uczestnicy będą mieli możliwość zaprezentowania się na forum i przedstawienia krótkiej 5-7min, prezentacji która zostanie nagrana. W zależności od ilość uczestników szkolenia będą to wystąpienia pojedyncze (w grupie do 9 osób) lub w parach (grupa powyżej 10 osób). Podczas nich uczestnicy będą mogli zaprezentować wdrożenie poznanych wiadomości oraz usłyszeć sesję konstruktywnych informacji zwrotnych od pozostałych osób oraz trenera. Informacja ta zostanie skonstruowana na podstawie obserwacji na żywo oraz analizy odtworzonego materiału.



UWAGA!!!


Wystąpienia uczestników będą przeplatane częściami poszczególnych modułów w celu intensyfikacji szkolenia. Wskazane jest, aby na szkolenie uczestnicy wcześniej przygotowali prezentacje, które wykorzystują podczas swojej pracy zawodowej.

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Wykład

Wykład

Analiza filmu

Analiza filmu

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia indywidualne

Scenki, odgrywanie ról

Scenki, odgrywanie ról

Symulacje i case study

Symulacje i case study

Ćwiczenia z kamerą

Ćwiczenia z kamerą

Gry + Symulacje

Gry + Symulacje

Ćwiczenia grupowe

Ćwiczenia grupowe

Informacje dodatkowe

AGENDA

Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷

Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷

Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • materiały szkoleniowe
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu
  • obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Skontaktuj się z nami

Chętnie porozmawiamy lub spotkamy się osobiście czy online,
by doradzić najlepsze rozwiązania.

Czekamy na Twoje pytania i tematy, w których możemy pomóc.

Gwarantujemy przygotowanie wyjątkowego projektu szkoleniowego
lub pomoc w wyborze szkolenia otwartego.


Napisz: