Projekty szkoleniowe
Realizujemy projekty szkoleniowe szyte na miarę!
Zapraszamy Państwa do realizacji projektów szkoleniowych wspólnie z BERNDSON.
Razem z naszymi Klientami określamy cele i założenia projektu - realizujemy pełny audyt potrzeb, oczekiwań i możliwości.
Wszystkie elementy projektu szkoleniowego są od podstaw tworzone indywidualnie do Państwa potrzeb, kultury i uwarunkowań.
Do realizacji projektu zawsze dobieramy najlepszych Ekspertów, którzy biorą na siebie ciężar odpowiedzialności za jego powodzenie i efektywność. Eksperci BERNDSON angażują w projekt pracowników, liderów, koordynatorów merytorycznych
Państwa organizacji – szkolą, wspierają i nadzorują pracę Trenerów BERNDSON, konsultantów, trenerów wewnętrznych czy zewnętrznych.
Poświęcamy czas na poznanie Państwa kultury organizacyjnej i systemu wartości, by podejmowane działania były w zgodzie z nimi. Projekty szkoleniowe realizowane przez Ekspertów BERNDSON wsparte są usługami doradczymi oraz udziałem osób w szkoleniach otwartych.
Każdy projekt kończymy analizą jego efektywności oraz pakietem dalszych działań rozwojowych.
Trenerzy i Eksperci BERNDSON, realizując projekty szkoleniowe, ściśle współpracują z kierownictwem firmy Klienta, przekuwając jego wizje w pakiet umiejętności pracowników.
Badają potencjał osobowy przedsiębiorstwa, podpowiadają kierunki jego rozwoju i pomagają je doskonalić, jednocześnie biorąc odpowiedzialność za efekty biznesowe.
Klienci korzystają z projektów szkoleniowych BERNDSON m.in. gdy:
Niezbędna jest dogłębna analiza i identyfikacja sytuacji Firmy, jej potrzeb, problemów i możliwości
Tematyka i zawartość merytoryczna projektu wykraczają poza standardowe propozycje szkoleniowe, bądź stanowią je obszary różnych dziedzin
Oczekiwane rezultaty wymagają koordynacji działań szkoleniowych z doradczymi i konsultingowymi
Wymagana jest zaawansowana ocena efektywności prowadzonych działań
Firma zamierza przeszkolić większą grupę pracowników, dział lub całą kadrę
Planowane działania wymagają doskonałej organizacji logistycznej
W przedsięwzięciu niezbędny jest udział wielu Ekspertów, Trenerów gwarantujących wysoki poziom merytoryczny
Wymagana jest bliska współpraca pomiędzy Ekspertami i Trenerami oraz między nimi a Firmą
Terminy i czasy realizacji wielu działań muszą zostać skoordynowane z bieżącą aktywnością Firmy
3 powody dla których Klienci wybierają BERNDSON
jako partnera w realizacji projektów szkoleniowych:
Trenerzy i Eksperci BERNDSON, w ramach realizacji projektów szkoleniowych, przy współpracy z kierownictwem przekładają ich wizje
w pakiet umiejętności pracowników. Badają potencjał osobowy firmy,
podpowiadają kierunki rozwoju i pomagają go doskonalić, biorą
odpowiedzialność za efekty biznesowe.
Trenerzy i Eksperci BERNDSON realizują projekty szkoleniowe
wyłącznie na podstawie własnych, autorskich programów, elastycznie
dostosowując je do aktualnej sytuacji w kraju. Są to najchętniej wybierane programy szkoleniowe na polskim rynku.
Trenerzy, Eksperci i Zespół BERNDSON gwarantują zaangażowanie i doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych.
Etapy projektu szkoleniowego
Badają potencjał osobowy przedsiębiorstwa, podpowiadają kierunki jego rozwoju i pomagają je doskonalić, jednocześnie biorąc odpowiedzialność za efekty biznesowe.
Projekty szkoleniowe realizujemy według następujących etapów:
AUDYT - SZCZEGÓŁOWA ANALIZA POTRZEB
- Testy
- Ankiety
- Wywiady ze wszystkimi stronami projektu
- Obserwacja
- Badania kompetencji
- Diagnoza organizacji
- Identyfikacja problemów
- Określenie celów projektu
OPRACOWANIE INDYWIDUALNEGO PROJEKTU
SZKOLENIOWEGO
- Proponowane działania
- Programy merytoryczne
- Ramy czasowe
- Warunki organizacyjne
- Oczekiwane rezultaty
REALIZACJA I WDROŻENIE PROJEKTU
OCENA EFEKTYWNOŚCI PROJEKTU
- Raport podsumowujący
- Rekomendacje dalszych działań
EWALUACJA
Ocena efektywności projektu szkoleniowego:
Jak oceniamy efektywność zrealizowanego projektu szkoleniowego?
Przeprowadzamy gruntowną ocenę efektywności zrealizowanego projektu
szkoleniowego. Stosujemy do tego celu model Donalda Kirkpatrica
i proponujemy ocenę efektywności na poziomach:
Reakcji - badanie opinii i zadowolenia Uczestników projektu za pomocą
kwestionariusza.
Uczenia się - test wiedzy nabytej podczas realizacji projektu (scenki,
w których biorą udział Uczestnicy w trakcie szkoleń są metodą, która
pozwala Ekspertowi oszacować poziom zdobytych umiejętności).
Zachowania - badanie zmiany zachowania na stanowisku pracy - możliwość przygotowania kwestionariuszy obserwacji zachowań dla
przełożonych (osobny projekt na życzenie Klienta).
Wyników - jak projekt szkoleniowy wpłynął na organizację - osobny projekt
konsultingowy realizowany na życzenie Klienta. Jak oceniamy projekt
szkoleniowy?
Około 1 - 2 tygodni przed szkoleniem spotkamy się z Uczestnikami projektu,aby przeprowadzić IDENTYFIKACJĘ I ANALIZĘ POTRZEB.
Będzie to polegało na:
- badaniu wiedzy - za pomocą testów
- badaniu zachowań - za pomocą ćwiczeń, scenek, gier
Po realizacji projektu przeprowadzimy z Uczestnikami badania polegające na:
- badaniu wiedzy - za pomocą testów / zobaczymy różnicę w poziomie wiedzy
- badaniu zachowań - za pomocą ćwiczeń, scenek, gier / zobaczymy różnicę w sposobie i rodzaju zachowań
- badaniu reakcji - za pomocą ankiet
Około 3 miesiące po zakończeniu projektu przeprowadzamy czwarty punkt metody oceny projektu szkoleniowego nazywany ogólnie: JAK SZKOLENIE WPŁYNEŁO NA FIRMĘ, czyli jakie korzyści (zmiany) przyniosło firmie szkolenie, porównujemy do założeń oraz określamy kolejne działania i formy opiekie.
Przykładowe opisy kilku projektów szkoleniowych zrealizowanych przez BERNDSON:
ENERGA OPERATOR S.A. - od stycznia 2011 stała współpraca.
Akademia Energa
Projekt motywacyjno - edukacyjny dla pracowników, którzy w sposób szczególny zaangażowali się w zmiany przeprowadzane w firmie. W ramach realizowanego projektu BERNDSON zaprojektował i zrealizował 100 dni szkoleniowych z takich tematów jak:
- Zarządzanie zmianą
- Budowanie zespołu
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie czasem
Łącznie zostało przeszkolonych około 500 pracowników.
Szkolenia zostały zaprojektowane specjalnie dla Energa Operator, odpowiadały realnym potrzebom i aktualnej sytuacji biznesowej naszego przedsiębiorstwa. Wszystkie szkolenia zostały ocenione niezwykle wysoko. W ramach projektu przygotowaliśmy specjalną linię produktów rozwojowych AKADEMIA ENERGA.
Cykl szkoleń dla pionu IT Energa Operator S.A.
Przeszkoliliśmy 100 pracowników pionu z takich tematów jak:
- Trening umiejętności menedżerskich
- Zarządzaniem czasem
- Komunikacja
Łącznie około 40 dni szkoleniowych
Cykl szkoleń z komunikacji dla monterów Energa Operator S.A.
Łącznie przeszkoliliśmy około 180 elektromonterów z zakresu komunikacji z klientem. Celem szkolenia było przygotowanie uczestników do radzenia sobie z obiekcjami klientów związanymi z nową dla nich sytuacją. ENERGA-OPERATOR Techniczna Obsługa Odbiorców uruchamia proces montażu u klientów ENERGA liczników zdalnego odczytu. Działania te mogą spowodować lawinę pytań, wątpliwości aż wreszcie zastrzeżeń ze strony użytkowników. Podczas warsztatów zwracaliśmy uwagę na wszystkie te obszary. Wyposażyliśmy uczestników w narzędzia pozwalające bez nadmiernych emocji radzić sobie z najbardziej wymagającymi klientami i ich zachowaniami. Przećwiczyliśmy narzędzia na przykładach rzeczywistych, na fundamencie których zawsze budujemy warsztaty.
Cykl szkoleń dla kierowników Energa Operator S.A. z zarządzania zmianą
W ramach projektu przeszkoliliśmy 110 kierowników.
ENERGA-OPERATOR S.A. przystąpiła do realizacji strategicznego projektu, jakim jest zbudowanie programu szkoleniowo – rozwojowego dla kadry kierowniczej całej spółki. Firma BERNDSON opracowała dla Klienta:
- Nową matrycę kompetencji
- Profile idealne kadry kierowniczej
- Programy szkoleniowo rozwojowe dla kadry kierowniczej
- Mapy rozwoju dla 3 szczebli zarządzania
I. Program powiązany był z Wizją firmy ENERGA – OPERATOR SA:
- Wysoka Jakość Usług
- Efektywne Działanie
- Lider w wybranych sferach
- Sprawna organizacja
- Zaangażowanie i rozwój pracowników
- Wiarygodny partner
- Społeczna odpowiedzialność
II. Program powiązany został ze Strategią Spółki na lata 2009 – 2015, uwzględniając najważniejsze cele strategiczne i operacyjne:
- Wzrost niezawodności i jakości dostaw energii elektrycznej
- Poprawa jakości obsługi klienta
- Dostosowanie modelu biznesowego i organizacyjnego spółki do obecnego i przyszłych uwarunkowań
- Wzrost efektywności i działania w celu zwiększenia możliwości rozwoju
- Rozwój i modernizacja infrastruktury oraz jej dostosowanie do nowych potrzeb
- Zwiększenie integracji personalnej i społecznej organizacji
III. Program swoim zasięgiem obejmował wszystkich pracodawców w ramach grupy ENERGA – OPERATORA S.A. (8 oddziałów + Centrala oraz członków Zarządu spółek Segmentu Dystrybucji), łącznie 471 osób. Kadrę menedżerską podzielono na trzy główne grupy modelowe:
- Kadrę strategiczną
- Wyższą kadrę zarządzającą
- Kadrę operacyjną
IV. Cele Programu:
- Bezpośrednie wsparcie procesu realizacji celów, zadań, realizacji strategii, w tym: zmian organizacyjnych i restrukturyzacyjnych przez kadrę kierowniczą
- Kształtowanie postaw i zachowań liderskich - „Zmieniam się, by być liderem”)
- Zapewnienie „dopływu” do organizacji wiedzy i umiejętności zwiększających poziom kompetencji menedżerskich
- Wzrost motywacji kadry kierowniczej
- Integracja kadry kierowniczej na poziomie całej spółki, wzrost współpracy i wymiany doświadczeń przekazywanych podczas warsztatów różnych jednostek biznesowych
Cykl szkoleń dla PSE Operator S.A.
Dla kadry kierowniczej PSE Operator S.A. zrealizowaliśmy cykl szkoleń w zakresie komunikacji pionowej w firmie. Łącznie przeszkolimy 100 Dyrektorów i menedżerów wyższego szczebla.
CEZ Polska „Zarządzanie zespołem produkcyjnym”
Projekt szkoleniowy dla firmy CEZ Polska skierowany był do grupy mistrzów zmiany oraz kierowników średniego i niższego szczebla. Łączna ilość osób biorących udział w projekcie wynosiła ok. 50 osób. Główne założenia programowe projektu dotyczyły rozwoju m.in. takich kompetencji jak: kompetencje przywódcze, komunikacja wewnątrz zespołu, zarządzanie konfliktem, motywowanie zespołu, rozmowy oceniające, monitorowanie i kontrola zespołu, asertywność w pracy managera.