


			Kod produktu: uki
					szkolenie
					Komunikacja Interpersonalna
				Zbuduj relacje i autorytet w zespole - komunikując się z każdym w jego języku
Aż 85% Twojego sukcesu zależy od umiejętności porozumiewania się z innymi. Od tego czy zostaniemy zrozumieni zależy czas i jakość zrealizowanego zadania.
Komunikowanie się to złożony proces wymagający, zarówno od nadawcy, jak i odbiorcy odpowiednich kompetencji, takich jak: aktywne słuchanie, wyrażanie swojego zdania, konstruowanie konstruktywnej krytyki.
Wyrażanie swoich potrzeb, myśli, emocji w sposób szczery, a jednocześnie nie krzywdzący drugiej osoby, to wyzwanie.
Często bowiem sposób, w jaki przekazujemy treści, prowadzi do nieporozumień i przedstawienia siebie w opozycji do zamierzonej intencji.
Podczas warsztatów opanujesz kluczowe elementy komunikacji interpersonalnej, które w znaczący sposób wpłyną na efekt i jakość codziennej pracy.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
					Live Training
to nie Webinar
					To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/15
Miejsce: Warszawa, Online					
1 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: 
  Online, dowolne					
7 970 PLN netto
Szkolenie świetnie przygotowane merytorycznie. Ekspresyjny prowadzący, ciekawe ćwiczenia, otwarta dyskusja, kameralna atmosfera, zapadające w pamięć argumenty.
Opis szkolenia
Korzyści dla uczestników szkolenia:
Dzięki szkoleniu prowadzonemu metodami warsztatowymi uczestnicy:
- poszerzą umiejętności z zakresu komunikacji, która pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę, opartą przede wszystkim o autorytet, a nie o miejsce w strukturze organizacyjnej
 - wypracują skuteczne narzędzia pozwalające na zbudowanie korzystnych relacji w zespole, wpływających na motywację i realizację zadań na możliwie wysokim poziomie
 - nabędą umiejętności zarządzania sytuacją konfliktową, poznają narzędzia radzenia sobie z presja i manipulacją
 - przećwiczą techniki skutecznego przekazywania współpracownikom informacji trudnych i niepopularnych
 - będą potrafili zapobiegać trudnym sytuacjom podczas rozmów, uświadomią sobie role profilaktyki zamiast „gaszenie pożarów”
 - przećwiczą techniki sekwencyjnego zadawania pytań, by rozmówca sam potwierdził, to czego potrzebuje
 
Program szkolenia
Zasady skutecznej komunikacji - efektywność, bariery, style komunikacyjne i algorytmy dopasowania
W tym module nauczysz się rozpoznawać style komunikacji - własny oraz rozmówców. Będziesz potrafić dopasować się do każdego ze stylów, dzięki czemu zwiększysz skuteczność swojej komunikacji. Nauczysz się również, jak eliminować pułapki i błędy w komunikacji.
Zakres merytoryczny:
- Komunikacja zorientowana na rezultaty.
 - Efektywność komunikacyjna - stosowność vs. skuteczność.
 - Bariery w procesie komunikacji - pułapki i błędy z obszaru psychologii społecznej i behawioralnej.
 - Budowanie komunikacyjnej wiarygodności.
 - Style komunikacji - macierz zachowań i reakcji.
 - Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego uczestników.
 - Charakterystyka poszczególnych postaw i zachowań.
 
Narzędzia:
- Macierz efektywności komunikacyjnej.
 - Kwestionariusz (autoanaliza) stylów komunikacyjnych.
 - Algorytm rozpoznawania i reagowania dla określonego stylu komunikacyjnego.
 - Komunikacyjna waluta transferowa: logika/emocje/wartości.
 
Struktury komunikacyjne - techniki komunikacji ekspresywnej
Dzięki uczestnictwu w tym module będziesz umieć zastosować sprawdzone struktury komunikacyjne i połączyć je z poznanymi wcześniej stylami komunikacji.
Zakres merytoryczny:
- Mówienie: sugerowanie, wyrażanie potrzeb.
 - Przekonywanie: uzasadnianie, odwoływanie się do wspólnych wartości i celów.
 - Negocjowanie: proponowanie korzyści, opisywanie konsekwencji.
 - Zjednywanie: zachęcanie, inspirowanie.
 - Techniki komunikacji ekspresywnej a style komunikacji społecznej - wzajemne powiązania i zastosowanie.
 - Techniki komunikacji oparte na faktach (podejście analityczno - zadaniowe).
 - Techniki komunikacji oparte na relacjach (podejście emocjonalno - relacyjne).
 
Narzędzia:
- 8 technik komunikacji ekspresywnej.
 - Model komunikacji ekspresywnej oparty na faktach (studium przykładu).
 - Model komunikacji ekspresywnej oparty na relacjach (studium przykładu).
 - Kwestionariusz (autoanaliza) zachowań komunikacyjnych.
 
Struktury komunikacyjne - techniki komunikacji receptywnej
W tej części szkolenia nauczysz się korzystać z 8 technik komunikacji receptywnej. Poznasz dwa modele komunikacji - oparte na faktach i emocjach - oraz będziesz potrafić dopasować do nich wspomniane techniki.
Zakres merytoryczny:
- Dociekanie: pytania otwarte, drążenie.
 - Słuchanie: parafraza i poszukiwanie ukrytego znaczenia.
 - Dostrajanie się: odsłanianie i identyfikowanie.
 - Ukierunkowywanie: wyjaśnianie, stawianie prowokujących pytań.
 - Technik komunikacji receptywnej a style komunikacji społecznej - wzajemne powiązania i zastosowanie.
 - Techniki komunikacji oparte na faktach (podejście analityczno - zadaniowe).
 - Techniki komunikacji oparte na relacjach (podejście emocjonalno - relacyjne).
 
Narzędzia:
- Rodzaje i formy pytań.
 - 8 technik komunikacji receptywnej.
 - Model komunikacji receptywnej oparty na faktach (studium przykładu).
 - Model komunikacji receptywnej oparty na relacjach (studium przykładu).
 - Kwestionariusz (autoanaliza) zachowań komunikacyjnych.
 
Komunikacja w sytuacjach trudnych i problemowych
Moduł dostarczy Ci zestaw sprawdzonych narzędzi komunikacyjnych do bycia skutecznym w tzw. sytuacjach trudnych. Będziesz umieć korzystać z właściwych struktur udzielania informacji zwrotnej, nauczysz się stosować Model 4P oraz wybrane techniki komunikacji asertywnej.
Zakres merytoryczny:
- Umiejętność wykorzystania informacji zwrotnej w budowaniu i realizacji celów indywidualnych.
 - Różnica między komunikatem typu "ja" i typu "ty".
 - Feedback oparty na własnych odczuciach i na konsekwencjach.
 - Schemat udzielania informacji zwrotnej dotyczącej zmiany zachowania.
 - Asertywna odmowa zabezpieczająca relacje.
 - Model 4P w sytuacji problemowej.
 - Role play z wykorzystaniem poznanych metod i technik komunikacyjnych - indywidualna informacja zwrotna dla każdego z uczestników.
 
Narzędzia:
- Model Z informacji zwrotnej.
 - Algorytm asertywnej odmowy.
 - Struktura 4P.
 
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Prezentacje
Zadania indywidualne
Burza mózgów
Ćwiczenia indywidualne
Coaching
Informacje dodatkowe
AGENDA
						Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
						[Online]
						3 dni * 4h -  ÷ 
						
						Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
						[Warszawa, Kraków, Poznań]
						2 dni * 8h -  ÷ 
						
						Szkolenia Zamknięte
						[Live Training i Stacjonarne]
						Agenda ustalana indywidualnie
						
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
 - dyplom ukończenia szkolenia
 - pomoc i konsultacje po szkoleniu
 - obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
 
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
 - Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
 - W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
 - Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
 - W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
 - Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
 - W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.