Kontakt

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
Kod produktu: spw

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Czyli jak sprzedać siebie.

Nie ma człowieka, który nie odczuwa tremy przed wystąpieniem publicznym. Sztuka polega na tym, aby przekuć słabość w atut – w czynnik motywujący do działania. Podczas szkolenia trener pokaże jak to zrobić. Sprawdzi i poprawi umiejętność przemawiania. Uczestnicy dzięki nagraniu wystąpienia będą mogli sami ocenić swoje błędy. Trener pokaże jak je wyeliminować. Każdy uczestnik otrzyma od niego informację zwrotną na temat swojej prezentacji i indywidualny zestaw ćwiczeń.

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)

Ilość osób: 1 /12

Miejsce: Poznań, Kraków, Warszawa


Zgłaszając 2 osoby - trzecia gratis


2 370 PLN netto
(2 915,10 PLN brutto)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Ilość osób: 16/16

Miejsce: dowolne



8 970 PLN netto
(11 033,10 PLN brutto)

Kontakt

Terminy i miejsca

Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.

  • 13.06.2016 - 14.06.2016
    Poznań
  • 30.06.2016 - 01.07.2016
    Kraków
  • 21.07.2016 - 22.07.2016
    Warszawa
  • 05.09.2016 - 06.09.2016
    Kraków
  • 29.09.2016 - 30.09.2016
    Warszawa
  • 06.10.2016 - 07.10.2016
    Poznań
  • 24.10.2016 - 25.10.2016
    Kraków
  • 21.11.2016 - 22.11.2016
    Warszawa
  • 05.12.2016 - 06.12.2016
    Poznań

Szkolenie prowadzi

Adam MuszakLucyna JabłońskaTomasz NikielMagdalena Olechnowicz

Poznaj opinie

Opinie o szkoleniu Talentway

Opis szkolenia


OPIS I CEL SZKOLENIA


Celem szkolenia jest wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowywaniem i wygłaszaniem prezentacji publicznych. Uczestnicy pogłębią również swoje kompetencje w obszarach związanych z komunikacją z odbiorcami oraz redukcją stresu i tremy, które w sposób naturalny wiążą się z wystąpieniem publicznym.

Uczestnicy zrozumieją ponadto znaczenie budowania pozytywnego wizerunku wobec słuchaczy, otrzymają narzędzia pozwalające na skutecznie oddziaływanie na trudnego uczestnika i jego uwagi oraz poznają tajniki skutecznego wykorzystania różnego rodzaju pomocy związanych z prezentacjami (np. programy multimedialne).

Szczególnie istotnym elementem szkolenia będzie indywidulana praca każdego z uczestników z kamerą. Osoby uczestniczące w szkoleniu będą miały możliwość wygłoszenia swojej kilkuminutowej prezentacji, która zostanie nagrana, odtworzona, a następnie poddana konstruktywnej informacji zwrotnej od pozostałych uczestników oraz trenera prowadzącego szkolenie. Dzięki takiemu zabiegowi możliwa będzie także wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami i podzielenie się wzajemnie dobrymi praktykami.


METODY PRACY


Podczas zajęć szczególny nacisk zostanie położony na aktywność uczestników. Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową. Szkolenie będzie realizowane w oparciu o skuteczne, angażujące metody uczenia ludzi dorosłych. Dzięki szkoleniu zdobyte zostaną konkretnych umiejętności i wyciągnięte zostaną konstruktywne dla uczestników wnioski z ćwiczeń oraz pracy z kamerą. Wykorzystane zostaną testy, przeprowadzone dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i grupowe. Zarówno ćwiczenia jak i część teoretyczną dostosowane zostanie do specyfiki branży w której pracują uczestnicy szkolenia.

Program szkolenia


I. SOLIDNA KONSTRUKCJA TO PODSTAWA


W prezentacji podobnie jak w przypadku budynku - jeśli konstrukcja jest solidna to istnieje możliwość oparcia na niej pozostałych elementów. W przypadku prezentacji lub innego wystąpienia publicznego, często zaniedbywanym elementem jest stworzenie odpowiedniej struktury. Tymczasem np. dobre rozpoczęcie może zarówno zjednać prezentującemu odbiorców, zogniskować ich uwagę oraz przyczynić się do redukcji tremy i stresu samego prelegenta.

  • Dekalog dobrej prezentacji – gdzie zaczyna się, a gdzie kończy wystąpienie publiczne?
  • AIDA – czym jest? i jak wykorzystać ją w prezentacji?
  • Efektywna selekcja dostępnego materiału z wykorzystaniem metody trzech kwadratów.
  • Technika 5W – skuteczny sposób na zbudowanie dobrego wizerunku przez prelegenta i wyrażenie szacunku do odbiorców.
  • Jak zacząć prezentację by wzbudzić zainteresowanie publiczności?
  • Czy tylko prawdziwego mężczyznę poznajemy po tym jak kończy? O sile cytatu w prezentacji i innych sposobach na zakończenie wystąpienia.
  • Znaczenie krzywej uwagi odbiorcy dla przeprowadzenia interesującej prezentacji.
  • Reguła 10-20-30 czyli 3 punkty ważne dla każdego wystąpienia publicznego.


II. MOWA CIAŁA CZYLI ZNACZENIE M.IN. GESTÓW W PREZENTACJI


Często będąc uczestnikiem prezentacji odnosimy wrażenie, że pomimo rzeczowych argumentów prelegenta nie jesteśmy przekonani do jego osoby. Czujemy dysharmonię, której przyczyny trudno zdefiniować. Może być to jednak związane z rozdźwiękiem pomiędzy tym co widzimy, a tym co słyszymy. Wystąpienie publiczne to prezentacja firmy, usługi, produktu ale przede wszystkim prezentacja siebie. Co wpływa na ocenę prelegenta? Często jest to komunikacja niewerbalna czyli tzw. „mowa ciała”.

  • Zasada 60 – 30 – 10 i jej znaczenie dla efektywności wystąpienia publicznego.
  • Efekt aureoli, a może diabelski? Od czego zależy pierwsze wrażenie?
  • Czy te oczy mogą kłamać – kontakt wzrokowy z osobami na widowni.
  • Ruch sceniczny, lepiej statycznie czy dynamicznie?
  • Pozycja otwarta vs zamknięta – plusy i minusy.
  • Znaczenie i wykorzystanie gestu i mimiki w prezentacji – co „mówią” ręce i twarz.
  • Strefy dystansu społecznego i ich umiejętne wykorzystanie w efektywności wystąpienia.
  • Efektywne aranżowanie przestrzeni podczas wystąpienia publicznego.


III. O SŁOWACH – SŁÓW KILKA


Komunikacja werbalna czyli słowa które dobieramy aby przekazać nasze komunikaty i nasze emocje mogą również stanowić o pozytywnym bądź negatywnym odbiorze wystąpienia publicznego. Dlatego ważne jest aby zachować zasady poprawnej komunikacji oparte na efektywności i zrozumieniu przekazu przez odbiorców. Poniższy moduł pozwoli uczestnikom poznać zarówno reguły mowy efektywnej, jak i bariery utrudniające dobry kontakt z publicznością.

  • Jak mówić aby nas słuchali? Znacznie doboru słów w prezentacji.
  • Mowa efektywna i jej wykorzystanie w wystąpieniu publicznym.
  • Bariery w komunikacji słownej.
  • Elementy analizy transakcyjnej w wystąpieniu publicznym. Jak pozostać w roli dorosłego i uniknąć roli rodzica?
  • Język perswazji. Słowa toksyny i słowa plastry miodu.


IV. JAK BYĆ PRZEKONUJĄCYM I ZAANGAŻOWANYM


Przekonujący prelegent, który wzbudza zaufanie i pozytywne emocje u odbiorców prezentacji jest na wagę złota. Dostosowanie się do publiczności i „porwanie” jej za sobą jest niezbędnym elementem każdego wystąpienia publicznego. Czy jednak konieczna jest do tego charyzma prelegenta?. Niewątpliwie Ci mówcy, którzy ją mają potrafią wywołać u zebranych szybki efekt „wow”, ale wpływać pozytywnie na publiczność można również za pomocą elementów związanych np. z Neurolingwistycznym Programowaniem lub socjotechniką.

  • Dress code. Znaczenie stroju i stylu dla powodzenia prezentacji.
  • Podstawowe założenia NLP i ich wykorzystanie podczas wystąpienia publicznego.
  • Jak być przekonującym wobec publiczności? Reguły skutecznej argumentacji.
  • Elementy technik wywierania wpływu na ludzi i ich zastosowanie na sali prezentacyjnej.
  • Techniki antymanipulacyjne.


V. GADŻETY – SZANSA, A MOŻE PUŁAPKA


Jak każdy człowiek także prelegent pragnie być zauważony i wyróżnić się na tle innych m.in. poprzez swoją prezentację. Co może zrobić? Wykorzystać swoją kreatywność w przeprowadzeniu prezentacji nieco inaczej lub zastosować dodatkowe, zmienione, ciekawe narzędzia. Nieco inaczej czyli przy pomocy zróżnicowanych programów multimedialnych. Z wykorzystaniem dodatkowych narzędzi czyli wzbogacając swoje wystąpienie o zróżnicowane pomoce. Można więc efektywnie wykorzystać wszystko to co jest do dyspozycji na sali prezentacyjnej.

  • Diabeł tkwi w szczegółach. O czym pamiętać przygotowując swoje wystąpienie czyli kilka słów o gadgetach na które zwraca uwagę publiczności.
  • Efektywne wykorzystanie programu Power Point w prezentacji.
  • Czy istnieje alternatywa dla Pawer Point’a?
  • A może warto być analogowym? Jak efektywnie korzystać z flip chart’a i tablicy?
  • Mikrofon i mównica. Co zrobić aby pomagały, a nie przeszkadzały podczas wystąpienia?
  • Wykorzystanie rekwizytów, materiałów i próbek podczas prezentacji.


VI. TRUDNY SŁUCHACZ CZYLI JAKI?


Z miłą i przyjazną publicznością jest jak z Yeti. Wszyscy o niej słyszeli – mało kto ją widział. Ale czy czasem sami prelegenci nie prokurują trudnych sytuacji podczas prezentacji? Kim jest trudny słuchacz? Jak go rozpoznać i jak na niego reagować aby z osoby stojącej w opozycji do prelegenta, stał się jego „przyjacielem”? O tym wszystkim uczestnicy szkolenia dowiedzą się podczas poniższego modułu.

  • Trudny słuchacz czyli jaki? Różne kategorie odbiorców.
  • Dlaczego z niektórymi tak trudno się dogadać – style komunikacji społecznej a typy publiczności.
  • Pytania z sali – szansa czy zagrożenie?
  • Jak umiejętnie zadawać pytania czyli interakcja z publicznością.
  • Aktywne słuchanie szansą na uniknięcie trudnych sytuacji.


VII. STRES I TREMA – SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I ZWALCZANIA


W rankingu najbardziej stresujących sytuacji w życiu człowieka wystąpienie publiczne plasuje się na jednym z czołowych miejsc. Nic więc dziwnego, że prezentacja kojarzy się większości potencjalnych prelegentów ze stresem i tremą. Czy jednak trema to zawsze coś złego i czy można jakoś jej zapobiegać lub ją ograniczać? Oczywiście tak. W poniższym module omówione i przećwiczone zostaną techniki antystresowe, uczestnicy dowiedzą się również czy stres towarzyszący prezentacji można przekuć na swoją korzyść.

  • Stres nie zawsze oznacza to samo – eusters i dystres.
  • Siła wizualizacji czyli słów kilka o umysłowych technikach antystresowych.
  • Techniki antystresowe oddziałujące na ciało.
  • Jak poradzić sobie z tzw. efektem „czarnej dziury”? Kilka trików zwalczających tremę podczas wystąpienia.
  • Trening relaksacyjny Jakobsona.


VIII. PRACA Z KAMERĄ


Uczestnicy będą mieli możliwość zaprezentowania się na forum i przedstawienia krótkiej 5-7min, prezentacji która zostanie nagrana. W zależności od ilość uczestników szkolenia będą to wystąpienia pojedyncze (w grupie do 9 osób) lub w parach (grupa powyżej 10 osób). Podczas nich uczestnicy będą mogli zaprezentować wdrożenie poznanych wiadomości oraz usłyszeć sesję konstruktywnych informacji zwrotnych od pozostałych osób oraz trenera. Informacja ta zostanie skonstruowana na podstawie obserwacji na żywo oraz analizy odtworzonego materiału.



UWAGA!!!


Wystąpienia uczestników będą przeplatane częściami poszczególnych modułów w celu intensyfikacji szkolenia. Wskazane jest, aby na szkolenie uczestnicy wcześniej przygotowali prezentacje, które wykorzystują podczas swojej pracy zawodowej.

Informacje dodatkowe

AGENDA


KRAKÓW i POZNAŃ
Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00

WARSZAWA
Dzień 1: 10:00 ÷ 18:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00


CZAS TRWANIA SZKOLENIA


16 godzin (2 dni)


CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • obiady
  • przerwy kawowe
  • materiały szkoleniowe
  • skrypt
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu


SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas
szkolenia:

Wykład
Wykład
Analiza filmu
Analiza filmu
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia indywidualne
Scenki, odgrywanie ról
Scenki, odgrywanie ról
Studium przypadku<br/><b>(case study)</b>
Studium przypadku
(case study)
Ćwiczenia z kamerą
Ćwiczenia z kamerą
Gry + Symulacje
Gry + Symulacje
Ćwiczenia grupowe
Ćwiczenia grupowe

W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.

Jestem zainteresowana/y...

Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.





Kup teraz!

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)

Ilość osób: 12

Miejsce: Poznań, Kraków, Warszawa

2370 PLN netto
(2 915,10 PLN brutto)


Kontakt

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 504 963 889

Skontaktuj się z nami