Kontakt

Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy
Kod produktu: uzc

Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy

Aktualizacja systemu

Zdarzyła Ci się kiedyś taka sytuacja?

Pracujesz na komputerze. Czas goni. Góra zadań rośnie, zamiast maleć. I wtedy zaczyna się. Laptop zwalnia. Otwieranie każdej aplikacji trwa w nieskończoność. Klikasz, a on „myśli” i „myśli”, zamiast działać. Doprowadza Cię to do szału. A potem się zawiesza i nic nie możesz zrobić. Restart pomaga tylko na chwilę. Zaczynasz myśleć o zmianie komputera.Podobnie dzieje się człowiekiem przytłoczonym dużą liczbą zadań.

W przypadku laptopa, wystarczy zmienić procesor, dysk na szybszy i dodać pamięci RAM. Jeśli to możliwe. Jeśli nie, kupić nowy sprzęt. A w przypadku człowieka, który działa coraz wolniej, bo obciążenie rośnie? W przypadku człowieka należy zmienić system. System działania.

 

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)

Ilość osób: 1 /15

Miejsce: Kraków, Poznań, Warszawa


1 370 PLN

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Ilość osób: 15/15

Miejsce: dowolne


6 970 PLN netto

Kontakt

Terminy i miejsca

Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.

  • 03.10.2019 - 04.10.2019
    Kraków
  • 24.10.2019 - 25.10.2019
    Poznań
  • 07.11.2019 - 08.11.2019
    Warszawa
  • 25.11.2019 - 26.11.2019
    Kraków
  • 05.12.2019 - 06.12.2019
    Poznań
  • 16.12.2019 - 17.12.2019
    Kraków

Szkolenie prowadzi

Tomasz NikielAnna Jędrusik-Gorzołka

Poznaj opinie

Opinie o szkoleniu Talentway

Opis szkolenia

Człowiek bez aktualizacji swoich programów pozbawiony jest nowych, świetnych funkcji, ułatwiających pracę.

Dlatego właśnie przygotowaliśmy dla Ciebie prostą poprawkę do Twojego programu działań, szkolenie warsztatowe podczas którego poznasz najskuteczniejsze narzędzia wspomagające efektywne zarządzanie czasem.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

  • Jak określić swój styl zarządzania czasem?
  • Jak zidentyfikować najbardziej “nieznośnych” złodziei czasu?
  • Jak poradzić sobie ze swoimi złodziejami czasu?
  • Jak usprawnić i polepszyć swoją organizację pracy?
  • Jak ustalać priorytety i koncentrować się na sprawach najważniejszych?
  • Jak szybciej i skuteczniej realizować plany?
  • Jak dobierać właściwe narzędzia zarządzania sobą w czasie?
  • Jak radzić sobie z presją przełożonych i kolegów?
  • Jak być bardziej asertywnym i nie tracić koncentracji na celu?

 

Program szkolenia


I. ZARZĄDZANIE CZASEM, CZY SOBĄ W CZASIE?


Jak w dobie epoki ciągłych wyzwań nadążyć za oczekiwaniami innych? Moduł pozwoli uczestnikom poznać wyzwania nowej rzeczywistości wg Alvina Tofflera i poznać swoje często nieświadome preferencje do organizacji swojego czasu pracy.

  • Świat III fali - jego wpływ na świadomość związaną z życiem i pracą w środowisku ciągłego „zagrożenia” zmianą i presją czasu.
  • Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem.
  • Korzyści wynikające z lepszej organizacji pracy.
  • Typologie stylów zarządzania czasem – mocne i słabe strony.
  • „Instrukcja obsługi” siebie – czego unikać, a co czerpać od innych?


  • II. ANALIZA STRACONEGO CZASU.


    Na co zużywamy nasz czas? Na co możemy wykorzystać nasz czas? W module uczestnicy podejmą się analizy swojego tygodniowego rozkładu zajęć i spróbują odkryć na co być może “marnują” swój cenny czas.

    • Jak czas obchodzi się z Tobą.
    • „Inwentaryzacja” czasu.
    • Identyfikacja „złodziei czasu”.
    • Nawyki i przekonania utrudniające efektywne wykorzystywanie czasu i ustalanie priorytetów.
    • Minimalizacja wpływu „złodziei czasu”.


    III. CEL - TWÓJ PUNKT NAWIGACYJNY.
    ZAWSZE ZACZYNAJ DZIAŁANIE Z WIZJĄ KOŃCA.


    Uczestnicy zmierzą się z problemem, jak odblokować swoją siłę wewnętrzną, związaną z koncentrowaniem się na właściwych sprawach we właściwym czasie. Poznają strategie ułatwiające proces ustalania celów oraz nabędą umiejętność wykorzystywania swoich mocnych stron w realizacji wymagających zadań i projektów.

    • Akceptowanie zmian jako umiejętność zachowywania poczucia bezpieczeństwa. Istota efektywności we współczesnej rzeczywistości.
    • Zarządzanie sobą w czasie, jako element strategii poszerzania strefy komfortu.
    • 4 generacje zarządzania sobą w czasie i planowania.
    • SMART; Smart+ - proces ustalania swoich celów zawodowych. Jaki jestem - moje mocne strony i zasoby.
    • Co mnie ogranicza? Pokonywanie barier - myślenie nastawione na rezultat.
    • Siła paradygmatu - techniki przesunięcia punktu widzenia.
    • Tworzenie własnych wizji przyszłości. Technika pracy z wizją końca.
    • Tworzenie kamieni milowych w procesie ustalania celów.
    • Koło kompetencji zawodowych. Autoanaliza.
    • Budowanie wiarygodności przekazu. Rozumienie znaczenia i wartości tego, co się przekazuje. Odwoływanie się do swoich doświadczeń.
    • Reaktywność kontra proaktywność.


    IV. EFEKTYWNE ZASADY USTALANIA PRIORYTETÓW.


    W tym module uczestnicy przećwiczą i rozwiną umiejętności sprawnego definiowania, planowania i określania priorytetów, która pozwala na koncentrowanie się na elementach, na które mamy wpływ, i które pomagają nam realizować postawione cele zawodowe i prywatne. Realizacja właściwych zadań we właściwym czasie to z pewnością więcej niż połowa sukcesu.

    • Pułapki przy ustalaniu priorytetów.
    • Zasada Pareto – reguła 80:20.
    • Metoda ABC.
    • Macierz Eisenhowera. Nowe spojrzenie na stare narzędzie.
    • „Przeprawa przez most”. Szacowanie czasu trwania czynności.
    • Praca z kalendarzem i terminarzem:
      • Rola „przypominaczy”.
      • Punkty kontrolne i monitoring.
      • Planowanie rezerw czasowych.
      • Krzywa REFA a kategorie czynności.
    • Prokrastynacja i walka z czasopożeraczami. Czerwone i zielone godziny.


    V. PLANOWANIE.


    Czy nie mógłby Pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - zapytała Alicja.
    – To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść – odparł Kot.
    – Właściwie wszystko mi jedno.
    – W takim razie również wszystko jedno, którędy pójdziesz.

    Nawyk planowania działań z wizją końca ma zastosowanie w rozmaitych okolicznościach i na różnych poziomach naszego życia zawodowego, ale szczególnie ważny jest w odniesieniu do zadaniowego trybu pracy. Dobrze zaplanowane działania podnoszą naszą efektywność i organizują dzień pracy.

    • Metody planowania:
      • Reguła 60:40.
      • Reguła Parkinsona.
      • Metoda ALPEN.
      • Planowanie wsteczne - strategia Vonneguta.
    • Metody skutecznej realizacji zadań:
      • Metoda plastrów salami.
      • Metoda grupowania zadań.
      • Metoda POMODORO.
    • Monitoring i kontrola realizacji planów.


    VI. REALIZACJA ZADAŃ METODĄ GETTING THINGS DONE.


    W tym module uczestnicy poznają system zarządzania zadaniami oparty o metodę GTD. Kluczem do sukcesu GTD jest odpowiednia równowaga między pracą zaplanowaną, a tą niespodziewaną. Zwalnia nas ona z obowiązku pamiętania o wszystkich zobowiązaniach i planach, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności w realizowaniu zadań.

    • Zasady całościowego spojrzenia na realizację zadań:
      • Gromadzenie.
      • Analizowanie.
      • Porządkowanie.
      • Przeglądanie.
      • Realizacja.
    • Parkowanie, czy zamykanie pętli? Dwa podejścia do bycia efektywnym:
      • Ważne byś zaczął działać.
      • Zajmuj się jedną sprawą - nie rozpraszaj uwagi.
      • Nigdy nie wrzucaj ponownie sprawy do „koszyka”.
      • Stosuj regułę 2 minut - nie przenosić zadania do dalszego etapu.
    • Zadania oczekujące i parking pomysłów.
    • Redukcja stresu a realizacja planów.
    • Analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność i skuteczne„ domykanie spraw”.
    • 10 nawyków Zen To Done - czyli inne ujęcie GTD.


    VII. PODNOSZENIE EFEKTYWNOŚCI PRACY - POCZTA ELEKTRONICZNA I APLIKACJE MOBILNE.


    Niezależnie od tego, gdzie jesteśmy i ile czasu dziennie przeznaczamy na pracę, liczba informacji, zadań i pomysłów jest olbrzymia. Zapisujemy, wrzucamy w foldery, odznaczamy i … pojawia się stres, zjawisko niedoczasu, lub nieprzyjemne konsekwencje. Podobne efekty przynosi nieumiejętne odkładanie pomysłów - nie wdrażamy ich nigdy w życie, tracąc okazję do zmiany lub optymalizacji.

    Informacje i wiadomości zawarte w tym module, pozwolą skutecznie zarządzać swoją skrzynką mailową oraz wskażą, z jakich aplikacji warto korzystać przy organizacji zadań i pracy.

    • Poczta elektroniczna pod kontrolą.
    • Zasady czystej skrzynki odbiorczej - „Inbox zero”:
      • Pierwsza strefa skutecznej reakcji.
      • Narzędzia poczty elektronicznej. Jak optymalizować proces?
      • Błędy filtrowania i selekcji.
      • Wizualizacja. Jak zarządzać priorytetami?
    • Wpisywanie na listę zadań.
    • Wykorzystanie kalendarza - metoda Coveya.
    • Tworzenie folderów i stref buforowych - organizacja plików i danych.
    • Monitorowanie działania i realizacji.
    • Zasady archiwizacji.
    • Propozycje aplikacji mobilnych polepszających organizację pracy.


    VIII. KOLEJNA „WRZUTA”... CZYLI O SZTUCE BYCIA ASERTYWNYM.


    Celem modułu będzie wypracowanie skutecznych technik asertywnych zwiększających skuteczność zarządzania czasem własnym, zapoznanie się z metodami utrzymania kontroli nad rozmową, odmawiania z utrzymaniem dobrych relacji i proponowaniem tzw. „atrakcyjnej alternatywy”.

    Ważnym elementem będzie również umiejętne reagowanie w sytuacji konfliktowej i stosowanie narzędzi radzenia sobie z presją i manipulacją ze strony osób oczekujących od nas natychmiastowej, często nieadekwatnej do sytuacji, reakcji.

    • Asertywność a zarządzanie swoim czasem. Czy jestem asertywny? Rozpoznanie własnej mapy zachowań:
      • Identyfikacja głównych blokad asertywności.
      • Moja świadomość i postawa w relacji z współpracownikiem. Model Harrisa.
      • Elementy analizy transakcyjnej. Jak zrozumieć tę grę?
    • Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją. Będę asertywny – następnym razem już na pewno.
    • Jak realizować przyjęty plan w sytuacji ciągle aktualizowanych zadań i priorytetów ze strony przełożonego?
    • Korzyści i konsekwencje asertywnego zachowania w odniesieniu do zarządzania swoim czasem.
    • Asertywna odmowa - algorytm wypowiedzi.
    • Piramida asertywnej interwencji wraz z reakcją na krytykę ogólną.


    IX. PROWADZENIE KRÓTKICH I EFEKTYWNYCH SPOTKAŃ.


    W tym module uczestnicy poznają zasady prowadzenia efektywnych spotkań, często połączonych z krótkimi prezentacjami. To niezwykle ważna umiejętność, by syntetycznie, a jednocześnie przekonująco i w pełni przekazać istotę zagadnienia. Nasze spotkania firmowe lub projektowe powinny czerpać z filozofii TED i One Minute Talk, dzięki czemu spełnią swoją rolę, przy jednoczesnej trosce o ich efektywność.

    • Wystąpienia TED - nowoczesna formuła krótkich wystąpień i prezentacji.
    • Przygotowanie struktury wystąpienia. Wybór technik prezentacyjnych dopasowanych do założonych celów.
    • Zasada 3 kwadratów. Co muszę, co powinienem a co mogę przekazać?
    • Efekt pierwszeństwa i świeżości. Krzywa uwagi. Co najdłużej zostaje w pamięci i dlaczego?
    • Reguły i zasady efektywnych spotkań:
      • Współpraca zespołowa - poznanie czynników wpływających na efektywność pracy grupy podczas spotkania oraz lepsze zrozumienie warunków gwarantujących współpracę.
      • Synergia podczas spotkań zespołowych i pracy grupowej.
      • Metody radzenia sobie z negatywnym nastawieniem uczestników spotkania i przekonaniami na temat podejmowanych przez zespół działań.
      • Techniki i narzędzia kreatywnej pracy zespołowej podczas spotkań.
    • One Minute Talk.

    Informacje dodatkowe

    AGENDA

    Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00
     

    CZAS TRWANIA SZKOLENIA


    16 godzin (2 dni)


    CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

    • obiady
    • przerwy kawowe
    • materiały szkoleniowe
    • skrypt
    • dyplom ukończenia szkolenia
    • pomoc i konsultacje po szkoleniu


    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
    • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
    • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
    • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
    • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
    • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
    • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

    Method Balance TM

    Metody pracy stosowane podczas
    szkolenia:

    Symulacje i case study
    Symulacje i case study
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia grupowe
    Ćwiczenia grupowe
    Dyskusje moderowane
    Dyskusje moderowane
    Prezentacje
    Prezentacje
    Zadania indywidualne
    Zadania indywidualne
    Testy, kwestionariusze
    Testy, kwestionariusze
    Gry + Symulacje
    Gry + Symulacje
    Coaching
    Coaching
    Burza mózgów
    Burza mózgów

    W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.

    Jestem zainteresowana/y...

    Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.
    (wymagany email lub telefon)





    Kup teraz!

    SZKOLENIE OTWARTE

    (Dla osoby)

    Ilość osób: 15

    Miejsce: Kraków, Poznań, Warszawa

    1370 PLN netto
    (1 685,10 PLN brutto)


    Kontakt

    W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

    zadzwoń:
    +48 12 633 0099
    +48 735 140 030

    Skontaktuj się z nami

    (wynagany email lub telefon)