Kontakt

Szkolenie Skuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należnościSkuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należności - NagrodySzkolenie Warsztatowe
Kod produktu:

szkolenie
Skuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należności

Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować. To szkolenie jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne

7 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia

Program szkolenia

  1. Windykacja w firmie
    • Ćwiczenie wstępne; praca zespołowa - profil idealnego windykatora; analiza, wnioski
    • Schemat  podziału zadań windykacyjnych w firmie/instytucji – jakie standardy nas obowiązują? Jak można je poprawić?
    • Ocena ryzyka przedtransakcyjnego – źródła i metody pozyskiwania informacji;

  2. Podstawy prawne windykacji
    • Sposoby zabezpieczania wierzytelności
    • Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych
    • Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
    • Przygotowanie dokumentacji przed złożeniem pozwu – jak zabezpieczyć się przed typowymi zarzutami dłużników
    • Podstawowe zasady dochodzenia roszczeń na drodze sądowo – egzekucyjnej
    • Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia

  3. Dlaczego ludzie nie płacą – psychologiczna sylwetka dłużnika
    • Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
    • Typy osobowości dłużnika
    • Rodzaje gier i standardowych wymówek dłużników. Jak sobie z nimi radzić?
    • Studia przypadków – analiza i wnioski
    • Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.

  4. Kanały i techniki komunikacji z dłużnikiem
    • Metody nawiązania kontaktu z dłużnikiem. Jak dotrzeć do dłużnika unikającego kontaktu?
    • Wady i zalety poszczególnych kanałów komunikacji
    • Zasady redagowania korespondencji windykacyjnej
    • Telewindykacja: zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych. Jak pokonać barierę sekretariatu? Schemat rozmowy. Jakich błędów unikać?
    • Windykacja bezpośrednia. Spotkanie z dłużnikiem.
    • Inne kanały komunikacji

  5. Warsztat technik windykacyjnych
    • Warsztat telewindykacji (nagrania, ćwiczenia i analiza rozmów telewindykacyjnych)
    • Spotkanie z dłużnikiem (nagrania, analiza scenek)
    • Z życia wzięte. Wspólna analiza szczególnie trudnych sytuacji windykacyjnych na podstawie przykładów zaproponowanych wcześniej przez uczestników szkolenia.

  6. Techniki perswazji w rozmowie z dłużnikiem
    • Rodzaje pytań; presupozycje – jak i kiedy je stosować
    • Kluczowe słowa
    • Argumentacja i język korzyści

  7. Reguły prowadzenia negocjacji windykacyjnych
    • Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej – od monitoringu przez wezwania do zapłaty, negocjacje, zapowiedź sankcji, realizację sankcji aż po drogę sądową
    • Kluczowe reguły negocjacji – jak je zastosować w praktyce?
    • Najważniejsze techniki negocjacyjne
    • Rodzaje  i dobór sankcji
    • Gra negocjacyjna

  8. Zewnętrzne narzędzia windykacyjne
    • Wykorzystanie elementów outsourcingu w zarządzaniu należnościami: biura informacji gospodarczej, wywiadownie gospodarcze, faktoring, ubezpieczenie należności

  9. Podsumowanie

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)