


szkolenie
Skuteczna windykacja - szkolenie dla osób odzyskujących należności
Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować. To szkolenie jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
Program szkolenia
-
Windykacja w firmie
- Ćwiczenie wstępne; praca zespołowa - profil idealnego windykatora; analiza, wnioski
- Schemat podziału zadań windykacyjnych w firmie/instytucji – jakie standardy nas obowiązują? Jak można je poprawić?
- Ocena ryzyka przedtransakcyjnego – źródła i metody pozyskiwania informacji;
-
Podstawy prawne windykacji
- Sposoby zabezpieczania wierzytelności
- Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych
- Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
- Przygotowanie dokumentacji przed złożeniem pozwu – jak zabezpieczyć się przed typowymi zarzutami dłużników
- Podstawowe zasady dochodzenia roszczeń na drodze sądowo – egzekucyjnej
- Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia
-
Dlaczego ludzie nie płacą – psychologiczna sylwetka dłużnika
- Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
- Typy osobowości dłużnika
- Rodzaje gier i standardowych wymówek dłużników. Jak sobie z nimi radzić?
- Studia przypadków – analiza i wnioski
- Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.
-
Kanały i techniki komunikacji z dłużnikiem
- Metody nawiązania kontaktu z dłużnikiem. Jak dotrzeć do dłużnika unikającego kontaktu?
- Wady i zalety poszczególnych kanałów komunikacji
- Zasady redagowania korespondencji windykacyjnej
- Telewindykacja: zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych. Jak pokonać barierę sekretariatu? Schemat rozmowy. Jakich błędów unikać?
- Windykacja bezpośrednia. Spotkanie z dłużnikiem.
- Inne kanały komunikacji
-
Warsztat technik windykacyjnych
- Warsztat telewindykacji (nagrania, ćwiczenia i analiza rozmów telewindykacyjnych)
- Spotkanie z dłużnikiem (nagrania, analiza scenek)
- Z życia wzięte. Wspólna analiza szczególnie trudnych sytuacji windykacyjnych na podstawie przykładów zaproponowanych wcześniej przez uczestników szkolenia.
-
Techniki perswazji w rozmowie z dłużnikiem
- Rodzaje pytań; presupozycje – jak i kiedy je stosować
- Kluczowe słowa
- Argumentacja i język korzyści
-
Reguły prowadzenia negocjacji windykacyjnych
- Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej – od monitoringu przez wezwania do zapłaty, negocjacje, zapowiedź sankcji, realizację sankcji aż po drogę sądową
- Kluczowe reguły negocjacji – jak je zastosować w praktyce?
- Najważniejsze techniki negocjacyjne
- Rodzaje i dobór sankcji
- Gra negocjacyjna
-
Zewnętrzne narzędzia windykacyjne
- Wykorzystanie elementów outsourcingu w zarządzaniu należnościami: biura informacji gospodarczej, wywiadownie gospodarcze, faktoring, ubezpieczenie należności
- Podsumowanie