Kod produktu: zzz
szkolenie
Budowanie zaufania w zespole
"Jeśli mówię o zaufaniu w zespole, to chodzi mi przede wszystkim o otwartość. Członkowie zespołu, którzy ufają sobie nawzajem, uczą się czuć ze sobą komfortowo, są wobec siebie otwarci, nie obawiają się odsłaniać własnych słabości, mówić o porażkach i obawach. Ludzie, którzy nie obawiają się powiedzieć o sobie prawdy, nie będą się angażowali w rozgrywki, gierki, które powodują stratę czasu i energii."
Patrick Lencioni
Skąd bierze się potrzeba pracy nad większym zaufaniem w zespołach?
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Korzyści – na szkoleniu znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- Jak uwolnić potencjał zespołu, tkwiący w poszczególnych osobach, poprzez większą otwartość i zaufanie?
- Co zrobić, aby osoby, które nie darzą się sympatią w pracy, chociażby z tytułu konfliktu interesów, chciały ze sobą współpracować?
- W jaki sposób budować świadomość wspólnego celu u każdego członka zespołu?
- Jak uzyskać efekt synergii zespołowej, budując zaangażowanie i odpowiedzialność na fundamencie zaufania?
Cele szkolenia:
- Poznanie sposobów na zbudowanie zaufania w pracy zespołowej.
- Zdefiniowanie cech lidera, przywódcy skutecznie budującego zaufanie w relacjach lider – zespół, lider - jednostka, jednostka – jednostka w zespole.
- Uświadomienie sobie 5 dysfunkcji w pracy zespołu oraz metod na ich przezwyciężanie.
- Zdobycie umiejętności wykorzystania omawianych metod i narzędzi w praktyce.
Program szkolenia
Moduł 1.
Zaufanie jako punkt wyjścia do realizacji celów zespołu.
„W kontekście zespołu, zaufanie jest wiarą jego członków w dobre intencje kolegów i koleżanek, przekonaniem, że nie ma powodu do reakcji obronnych, czy ostrożności wobec grupy.” - pisze Patrick Lencioni w książce “Pięć dyskusji pracy zespołowej”. W tym module uczestnicy dowiedzą się, czym jest zaufanie w zespole i z jakich elementów się składa. Dokonają też autodiagnozy swoich zespołów pod kątem 5 najczęstszych dysfunkcji zakłócających wzajemną współpracę.
- Ćwiczenie – gra symulacyjna wprowadzająca w temat.
- Czym jest zaufanie? Jak jest określane przez znane postaci, nie tylko z biznesu?
- Przykłady, case’y opisujące zarządzanie zaufaniem w różnych firmach.
- Autodiagnoza – jaki jest poziom zaufania w Twoim zespole?
- Piramida 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
Moduł 2.
Wizja lidera skutecznie budującego zaufanie.
Zaufanie w firmie nieodłącznie związane jest ze skutecznym, posiadającym wizję przywództwem. Jeśli pracownicy widzą w zarządzającym lidera, którego cechuje spójność, wiarygodność, wizjonerstwo oraz sprawiedliwość, sami chętniej będą ufać sobie wzajemnie i szefom. Dlatego w tym module uczestnicy zbudują w sobie świadomość wagi posiadania jasnej misji i wizji jako klucza do zbudowania zaufania w swoich zespołach.
- Czym jest przywództwo w kontekście budowania zaufania - model Stevena Covey`a, koncepcja „Przywództwa wyższego stopnia” Blancharda i podejście Jacka Welch-a.
- Przykłady roli misji i wizji w budowaniu zaufania w zespołach.
- Wizja lidera osiągającego doskonałe wyniki, dzięki skutecznemu budowaniu zaufania.
- Modele przywództwa w zależności od kultury organizacyjnej.
Moduł 3.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
Zaufanie oparte na otwartości i braku obaw o złe intencje powoduje, że pracownikom bardziej chce się angażować. Wzrost zaangażowania redukuje opory przed większą odpowiedzialnością. Większa odpowiedzialność to wzrost świadomości wspólnego celu.
- Przykłady dysfunkcyjnych zespołów – studia przypadków ze świata biznesu.
-
5 dysfunkcji pracy zespołowej wg Patricka Lencioni:
- brak dbałości o wyniki,
- unikanie odpowiedzialności,
- brak zaangażowania,
- obawa przed konfliktem,
- brak zaufania.
- Przezwyciężanie 5 dysfunkcji.
Moduł 4.
Narzędzia budowania zaufania w zespole.
Jeśli teza zawarta w opisie poprzedniego modułu jest przekonująca, należy wdrożyć ją w życie. Do tego potrzebne będą konkretne narzędzia. W tym module uczestnicy poznają je i przećwiczą, aby w prosty i skuteczny sposób budować zaufanie w swoich zespołach.
- Osobiste historie – jak bardziej otworzyć się na siebie?
- Grupowy feedback – budowanie świadomości mocnych i słabych stron zespołu.
-
Profilowanie behawioralne poprzez sprawdzone narzędzia diagnostyczne:
- DISC,
- Social Style Model,
- Insights Discovery,
- Myers-Briggs Type Indicator – MBTI.
Moduł 5.
Zarządzanie konfliktem jako element budowania zaufania.
Zadaniem tego modułu, jest zbudowanie wśród uczestników świadomości, że konflikt nie musi być czymś złym i niekomfortowym. Dowiedzą się, jak rozpoznać symptomy konfliktu w zespole. Będą potrafili rozróżnić rodzaje konfliktów i zamienić konflikty niepotrzebne na konstruktywne. Nauczą się je rozwiązywać poprzez okazanie zaufania w dobre intencje drugiej strony.
- Czym jest konflikt w zespole?
- Symptomy pojawienia się konfliktów.
- Dynamika rozwoju konfliktu w grupie i indywidualnie.
- Rodzaje konfliktów – konflikty niepotrzebne i naturalne.
- Najczęstsze powody konfliktów w zespole.
- Sposoby radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole.
Moduł 6.
Zaangażowanie zespołu budowane na zaufaniu.
Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, jak angażować się w konflikt, aby osiągnąć konsensus dotyczący podejmowania ważnych decyzji, w sytuacji kiedy członkowie zespołu początkowo mają odmienne zdania. Dowiedzą się, jakie są poziomy zaangażowania i jak w prosty i systematyczny sposób budować zaangażowanie członków zespołu.
- Motywacja a zaangażowanie w zespole - różnice.
- Poziomy zaangażowania – jak ciągle podsycać ten ogień?
- 12 czynników budowania zaangażowania zespołu w oparciu o zaufanie.
- Autodiagnoza – co mnie najbardziej angażuje?
Moduł 7.
Budowanie odpowiedzialności w pracy zespołowej.
Ten moduł porusza rolę brania na siebie odpowiedzialności przez członków zespołu, w wykonywanych zadaniach i projektach.
- Zdefiniowanie pojęcia „odpowiedzialność” we współpracy członków zespołu.
- Gdzie ludzie najczęściej lokują odpowiedzialność?
- Autodiagnoza – lokowanie odpowiedzialności.
- Jak poprzez budowanie zaufania zachęcić zespoły do brania większej odpowiedzialności?
Moduł 8.
Koncentracja na celach zespołu.
W tym module uczestnicy dowiedzą się jak uniknąć tzw. efektu silosów, który zakłóca współpracę w wielu firmach. Efekt ten występuje wtedy, gdy firma jest podzielona na niezależne od siebie działy, jednostki biznesowe, odizolowane jedna od drugiej, niczym betonowe silosy. Pracownicy i menedżerowie skupiają się na wynikach swojego działu i nie przejmują się całością biznesu, nie obchodzi ich, co się dalej dzieje z wynikiem ich pracy.
- Czym są „silosy” w organizacjach?
- Wpływ budowania zaufania na likwidację “silosów” w firmie.
- Jak budować większą świadomość wspólnego celu?
- Efekt „tankowca”- jak zawczasu dostrzec górę lodową, aby uniknąć zderzenia.
- Misja i wartości jako elementy wspierające świadomość wspólnego celu.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Coaching
Prezentacje
Burza mózgów
Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.