


szkolenie
Ocena efektywności szkoleń
Czyli jak badać efektywność projektów rozwojowych i dbać, aby przynosiły wartość organizacji
Produkt udoskonali Twoje umiejętności w zakresie planowania, przygotowania i realizacji procesu oceny efektywności szkoleń. Poznasz jak oceniać efektywność zrealizowanych szkoleń w oparciu o modele D. Kirkpatricka i J. Philipsa. Dowiesz się, w jaki sposób dobierać narzędzia, metody i wskaźniki oraz poznasz najczęściej stosowane spośród nich. Nauczysz się, w jaki sposób analizować zebrane dane, jak liczyć wskaźnik ROI szkolenia oraz w jaki sposób prezentować otrzymane wyniki i wnioski.
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
Jak sprawdzić czy szkolenie przyniesie korzyści organizacji jeszcze przed jego rozpoczęciem? Jak zadbać o to, aby szkolenia związane były z celami biznesowymi organizacji? Jak oceniać efektywność zrealizowanych szkoleń w oparciu o modele D. Kirkpatricka i J. Philipsa? Jak wybrać metody i wskaźniki? Jak zbierać i analizować dane? Kogo zaangażować w proces oceny? Na te pytania odpowiada szkolenie.
16 godzin szkolenia skoncentrowanego na ocenie efektywności pozwala na wykorzystanie wielu interaktywnych metod , w tym na zajęcia warsztatowe poświęcone projektowaniu konkretnych narzędzi oraz analizowanie przypadków pokazujących kontekst i zasady prowadzenia ewaluacji szkoleń.
Korzyści ze szkolenia:
- umiejętność oceny przed rozpoczęciem projektu, czy warto go realizować (ewaluacja ex ante)
- umiejętność oceny po realizacji projektu w jakim stopniu zrealizował on założone cele (ewaluacja ex post)
- umiejętność przygotowania narzędzi do zebrania potrzebnych danych i dokonania analizy uzyskanych wyników
- poznanie 4 grup metod stosowanych w badaniu efektywności szkoleń,
- określanie wskaźników i antywskaźników
- umiejętność przygotowania ankiety reakcji i następczej,
- umiejętność posługiwania się arkuszami obserwacji
- umiejętność weryfikacji testów wiedzy,
- poznanie zasad obliczania zwrotu z inwestycji (ROI),
- poznanie zasad przygotowywania raportów z badan i wykorzystywania ich w organizacji.
Program szkolenia
Dzień 1. szkolenia
1. Wprowadzenie
- przedstawienie się trenera i uczestników
- przedstawienie celu i programu szkolenia
- zasady pracy
- oczekiwania uczestników
2. Ocena efektywności szkoleń – definicje, cele i modele
- Ewaluacja i walidacja szkoleń
- Kryteria ewaluacji
- Cele i rodzaje ewaluacji
- Ewaluacja jako proces
- Modele oceny efektywności szkoleń
3. Ewaluacja wstępna (ex ante)
- Matryca projektu rozwojowego
- Drzewo problemów i drzewo celów
- Weryfikacja badania potrzeb szkoleniowych
- Weryfikacja celów
- Cele szkoleniowe a cele biznesowe
4. Metody i wskaźniki w ocenie efektywności szkoleń
- Wskaźniki i antywskaźniki
- Źródła wskaźników
- Metody badawcze
- Kryteria doboru metod
- Zasada triangulacji
- Etyka prowadzenia badań
- Etyka analizy danych
5. Ocena reakcji na szkolenie
- Ankieta jako narzędzie badawcze
- Ankieta oceny szkolenia
Dzień 2. szkolenia
6. Testy wiedzy i umiejętności
- Konstrukcja testów wiedzy
- Pre - i post -testy
- Zasady budowania pytań
- Badanie przyrostu umiejętności
- Obserwacja jako metoda badawcza
7. Pomiar zmiany zachowań po szkoleniu
- Ankieta następcza
- Plany wdrożeniowe
- Zasady prowadzenia obserwacji
- Listy sprawdzające
- Konstruowanie kwestionariusza następczego
- Wywiady indywidualne i grupowe
- Przygotowywanie i prowadzenie wywiadu zogniskowanego
8. Obliczanie ROI szkolenia
- Wskaźniki zwrotu z inwestycji
- Metodologia obliczania zwrotu z inwestycji (roi)
- Metody wyodrębniania wyników
- Obliczanie kosztów
9. Analiza i raportowanie wyników badań
- Podstawy wnioskowania statystycznego
- Analiza danych z ankiet
- Analiza danych z wywiadów
- Analiza wyników testów
- Analiza wyników obserwacji
- Przygotowywanie raportów
- Zasady informowania o wynikach
10. Zakończenie
- Podsumowanie
- Rozdanie certyfikatów