Kod produktu: hpp
szkolenie
Projektowanie i przeprowadzanie Assessment i Development Center
Czyli jak mierzyć, oceniać i rozwijać kompetencje pracowników
Szkolenie jest skierowane do osób zajmujących się przygotowaniem, projektowaniem i prowadzeniem sesji Assessment lub Development Center.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodologią procedury i poznanie przez nich zasad przygotowania i prowadzenia sesji AC i DC w praktyce oraz różnic miedzy nimi.
Dzięki pracy warsztatowej uczestnicy zyskają praktyczne podstawy do wdrożenia procedury AC lub DC w firmie, takie jak plany ćwiczeń, zadań, kryteria i karty oceny oraz zaczną tworzyć standardowe dokumenty i szablony.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Korzyści z przeprowadzonego szkolenia:
- Zdobycie wiedzy i umiejętności służących zaprojektowaniu sesji AC lub DC (wybór i lista kompetencji, kryteriów oceny, ćwiczeń i symulacji w trakcie sesji),
- Rozpoczęcie prac nad wdrażaniem konkretnych zasad i procedur sesji oceniającej,
- Rozwój kompetencji niezbędnych do obserwacji ocenianych kandydatów, tworzenia kart opisu/oceny oraz wyciągania wniosków z obserwacji,
- Poznanie zasad zintegrowanej oceny kandydatów oraz ćwiczenia praktyczne w zakresie ich stosowania w dyskusji,
- Poznanie zasad i metod konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej kandydatom,
- Poznanie zasad tworzenia raportu i opisów kandydatów po sesji oraz analizy danych uzyskanych z sesji Assessment / Development Centre
Program szkolenia
I Wprowadzenie
- Cele i założenia procedury Assessment Center,
- Typy, odmiany procedury Assessment Center i ich zastosowania,
- Różnice między sesją AC a DC,
- Etapy kompletnej procedury AC.
II Zasady projektowania procedury Assessment Center:
- Analiza opisu stanowiska pracy, opisu zadań i obowiązków,
- Formułowanie wymagań wobec kandydatów na dane stanowisko, określenie kompetencji weryfikowanych podczas sesji AC,
- Definiowanie kryteriów oceny dotyczących ocenianych zachowań (stworzenie definicji operacyjnych dla wybranych kompetencji),
Uczestnicy analizują i/lub tworzą własne wymagania, kryteria oceniania wobec kandydatów, których mają oceniać.
III Wybór zadań do sesji AC/DC
- Projektowanie zadań, ćwiczeń i symulacji do sesji oceny (pod kątem kompetencji i przyjętych kryteriów),
- Opis oczekiwanych zachowań podczas ćwiczeń i ich sposoby oceny,
-
Wybór zadań w zależności od :
- zadań na stanowisku,
- miejsca w organizacji,
- dyspozycji czasowej i ilości asesorów,
Uczestnicy uczą się jak konstruować zadania oceniające dostosowane do ich stanowisk pracy, zespołów i zadań zatrudnianych pracowników.
Biorąc udział w symulacjach takich zadań – poznają „na własnej skórze” zasady ich działania i możliwości oceny wg ustalonych kryteriów.
IV Narzędzia i dokumenty niezbędne podczas procedury AC
(np. arkusze oceny kandydatów, arkusze obserwacyjnych),
- Arkusze obserwacyjne,
- Arkusze oceny kandydatów,
- Raport po sesji,
- Feedback dla uczestnika,
Uczestnicy poznają dokumenty ułatwiające prowadzenie sesji AC /DC.
Przygotowują wzory, podstawy tych dokumentów, które zostaną w bazie firmy i będą kanwa przy przygotowywaniu sesji AC/DC.
V Przygotowanie asesorów do sesji.
- Jak obserwować istotne zachowania kandydatów,
- Metody prowadzenia obserwacji, notowania,
- Metody dokonywania oceny zachowań,
- Najczęściej popełniane błędy przy ocenianiu – mechanizmy ich powstawania i sposoby ich eliminacji lub zmniejszania.
Uczestnicy tworzą zasady obserwowania i oceniania dla asesorów.
Na podstawie aktywnego uczestnictwa w poprzednich ćwiczeniach i symulacjach zadań – poznają najczęstsze błędy popełniane podczas oceniania innych, analizują je i ich mechanizmy powstawania oraz poznają sposoby ich unikania.
VI Prowadzenie sesji Assessment Center:
- Ćwiczenia grupowe – założenia i zasady
- Zadania grupowe
- Symulacje – jako sytuacja oceniania zachowań
Praktyczne mini symulacje mające na celu poznanie przez aktywne uczestnictwo w różnych rolach:
- ocenianych,
- oceniających,
- obserwatorów procesu podczas różnorodnych zadań procedury AC.
VII Umiejętności obserwacji i oceny, ocena zintegrowana
-
Analiza zachowań i ocenianie sesji i poszczególnych zachowań obserwowanych pracowników,
(obserwacje zachowań a tworzenie ocen), -
Zasady oceny zintegrowanej
(uczestnicy ćwiczą wyciąganie wniosków i prowadzenie dyskusji asesorów mającej na celu uzgodnienie wyników).
Na podstawie uczestnictwa w symulacji zadań i podejmowania ról asesorów, poznają zasady obserwacji i oceny. Podczas symulacji uzgadniania ocen obserwowanych podczas zadań osób, poznają zasady oceny zintegrowanej.
VIII Wyniki z sesji AC i ich analiza:
- Sporządzanie raportów i zestawień z sesji AC,
- Analiza wyników i wnioskowanie na ich podstawie,
- Wykorzystanie wyników AC do dalszych procedur zarządzania nowo przyjętym pracownikiem.
Uczestnicy tworzą zestawienia wyników, schematy raportów po sesji Ac/ Dc.
Poznają różne metody zestawiania uzyskanych informacji i wyników.
IX Feedback dla uczestników
- Przygotowanie feddbacku dla uczestnika,
- Zasady jego przekazania.
- Motywowanie przez odpowiednio przekazany feedback
Uczestnicy przekazują sobie wzajemnie feedback, na tej podstawie poznają zasady przekazania takich informacji uczestnikom w sytuacji face to face. Doświadczając na sobie tej sytuacji tworzą listę trudnych sytuacji i sposobów wychodzenia z nich podczas prezentowania feedbacku. Doświadczają, co motywuje ocenianych podczas takiej rozmowy.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Demonstracje
Prezentacje
Testy, kwestionariusze
Dyskusje moderowane
Ćwiczenia grupowe
Ćwiczenia indywidualne
Gry + Symulacje
Symulacje i case study
Ćwiczenia z kamerą
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.