

szkolenie
Key Account Management
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zarządzających relacjami z klientami: key account manager'ów, regionalnych kierowników sprzedaży, kierowników działu obsługi klienta oraz członków zespołów ds. obsługi klientów.
Szkolenie prowadzone jest na realnych przykładach i danych ze współpracy z klientami, z którymi współpracują na co dzień uczestnicy szkoleń.
Podczas szkolenia dane te są wykorzystywane do indywidualnych ćwiczeń i symulacji sytuacji.
Przed szkoleniem uczestnicy szkolenia otrzymują szczegółową instrukcję dotyczącą przygotowania koniecznych danych. Uczestnicy powinni posiadać podstawową umiejętność posługiwania się Excelem.
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
9 970 PLN netto

Opis szkolenia
CELE SZKOLENIA:
- doskonalenie umiejętności postępowania z klientami
- zaplanowanie odpowiedniej strategii współpracy z kluczowymi klientami
- dostarczenie wiedzy i narzędzi na temat oceny jakości związku z klientem
- poznanie metod pozycjonowania dostawców klienta kluczowego
- doskonalenie umiejętności negocjacyjnych
- spowodowanie wzrostu rentowności w relacjach z kluczowymi klientami
Program szkolenia
I. WPROWADZENIE
- Klienci - Key accounts, Major accounts.
- Sprzedaż, a cele firmy.
- Inwestycje w klientów.
- Cele, szanse, zagrożenia, zasoby.
- Koszty obsługi klientów.
II. IDENTYFIKACJA KLUCZOWYCH KLIENTÓW
- Kryteria i proces selekcji.
- Ocena atrakcyjność klienta, a pozycja dostawcy.
- Modele kształtowania współpracy.
- Etapy kształtowania więzi.
- Potencjalne zagrożenia.
III. MECHANIZMY FUNKCJONUJĄCE U KLIENTA
- Kultury organizacyjne i ich rozpoznawanie.
- Model mapy decyzyjnej klienta.
- Nieformalne struktury decyzyjne i ich rola.
- Taktyki i strategie wejścia.
IV. POZYCJONOWANIE DOSTAWCÓW KLIENTA KLUCZOWEGO
-
etody pozycjonowania dostawców – modele subiektywne i obiektywne:
- poziom ryzyka i znaczenie dostawcy, a wielkość współpracy.
- poziom ryzyka i znaczenie dostawcy, a wartość.
- Kwestionariuszowa ocena okresowa dostawcy.
- Współczynnik obsługi klienta.
V. ZDOLNOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI PRZYDATNE W NEGOCJACJACH Z KLIENTAMI
- Reguły wywierania wpływu w negocjacjach.
- Chwyty i manipulacje.
- Asertywność kontra Manipulacja.
-
Trudność mówienia „Nie”:
- asertywna odmowa, podtrzymanie relacji, techniki wzmacniania asertywnej odmowy.
VI. NEGOCJACJE
- Dynamika procesu negocjacyjnego.
- Zespoły negocjacyjne.
- Role merytoryczne i taktyczne w negocjacjach.
-
Gry negocjacyjne – negocjacje pozycyjne (proponowane zagadnienia):
- windykowanie należności.
- negocjacje handlowe: cena, czas, termin dostawy, itp.
- renegocjacje umów handlowych.
- negocjacje zespołowe.