


szkolenie
Sprzedaż doradcza oparta o rozwiązania
Czyli jak skuteczniej sprzedawać, profesjonalnie analizować potrzeby klienta w celu dopasowania odpowiedniego rozwiązania, osiągać dobre wyniki, oraz mieć dobre relacje ze swoimi klientami i czerpać przyjemność z pracy w sprzedaży.
"Sukces w sprzedaży nie zależy od tych,
których Ty znasz.
Ważne jest,kto chce poznać Ciebie"
Dale Carnegie
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
Sprzedaż to nie kwestia jednej transakcji, to wzajemnie korzystna relacja biznesowa.
Stare metody już nie działają. Obecnie najlepsi handlowcy starają się zrewolucjonizować podejście klientów do robienia zakupów. Dziś klienci z rynku sprzedaży B2B i B2C nie oczekują już od dostawców tego, co dawniej. W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci przedstawiciele handlowi byli dostawcą gotowych rozwiązań. Obecni handlowcy stali się fachowcami w dziedzinie analizowania potrzeb klienta i sprzedawania im „rozwiązań” – czyli, ogólnie rzecz biorąc, złożonych kombinacji produktów i usług. Zamiast czekać, aż klient zidentyfikuje problem, starają się zainteresować go swoją ofertą na wczesnym etapie i dzielą się z nim prowokacyjnymi sugestiami na temat tego, co powinien zrobić.
Druga istotna kwestia, to warsztat profesjonalnego handlowca. To twarda wiedza o elementach wpływu społecznego, sposobie zadawania pytań, efektywnej analizie potrzeb, porywającej prezentacji. To przećwiczone strategie sprzedaży, to techniki przełamywania oporów i zamykania transakcji.
Na szkoleniu poznasz więc techniki pracy nad własną postawą, przećwiczysz sprawdzone sposoby i metody skutecznej sprzedaży, oraz poznasz narzędzia profesjonalnego handlowca.
Korzyści dla Uczestnika szkolenia:
Nasze szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwijają umiejętności sprzedażowe i negocjacyjne w kontaktach B2B i B2C. Uczą pracy na postawach i dają konkretne narzędzia do wykorzystania w praktyce sprzedażowej.
Dzięki udziałowi w tym szkoleniu nauczysz się jak:
- Skutecznie analizować potrzeby klienta
- Zamykać spotkania sprzedażowe i uzyskiwać referencje
- Wspierać wzrost własnej motywacji
- Wzmocnić siłę własną jako handlowca
- Budować wiarygodność w kontakcie z nowym klientem
- Zastosować praktyczne techniki sprzedaży i obsługi klienta
- Prowadzić klienta „po sznurku” do decyzji zakupowej
- Rozwinąć umiejętności efektywnej komunikacji
- Radzić sobie w trudnych sytuacjach z trudnym klientem
- Pokazywać zachowania asertywne w celu unikania konfliktów
Program szkolenia
Otwarcie treningu
- Powitanie, przedstawienie się
- Ice-breaker: budowanie atmosfery sprzyjającej efektywnej pracy i nauce
- Program i sprawy organizacyjne, kontrakt
- Indywidualne cele uczestników warsztatu
1. Rynek wczoraj i dzisiaj – klient i jego wymagania
- Dostawca, konsultant, przyjaciel – jak być w określonej roli
- Moje mocne strony w obszarze działań zawodowych
- Zmiana postawy i podejścia - skuteczne modele
2. Dobry handlowiec
- Na co jako klient zwracasz uwagę u sprzedawców?
- Rola i cechy profesjonalnego handlowca
- Etapy procesu sprzedaży
3. Tworzenie relacji i zdobywanie wiedzy o kliencie (analiza potrzeb, wywiad konsumencki)
-
Komunikacyjne narzędzia kierowania rozmową:
- Bank użytecznych pytań
- Parafraza: niedoceniana technika prowadzenia rozmowy
- Truizmy w praktyce - Docieranie do rzeczywistych potrzeb stojących za decyzją o zakupie (marketingowe powody zakupu): bezpieczeństwo, prestiż, wygoda, oszczędność, rozwój itd.
Test „10 pytań” – jak dać sobie przestrzeń do myślenia i uruchomić Korę Nową, naszego sprzymierzeńca w kreatywnym myśleniu Wypracowanie skutecznych form kontaktu z uwzględnieniem zmieniających się oczekiwań klientów. Przećwiczenie parafrazy w odniesieniu do interesu klienta a nie stanowiska. Zbudowanie „lejka pytań” pozwalającego lepiej diagnozować właściwe powody zakupu lub odmowy a jednocześnie przygotować się na nieprzewidziane sytuacje i zwiększyć swoją kreatywność i zdolność „ciętej riposty” handlowej.
4. Postawa i nastawienia w procesie sprzedaży
- Paradoks współpracy w procesie sprzedaży. Rola mózgu w podejmowaniu decyzji rywalizacyjnych (nasza podświadomość decyduje za nas – jak to zmienić)
Gra „Dylemat Więźnia” opracowana na podstawie teorii równowagi Johna Nasha- laureata Nagrody Nobla z 1994r. pokazująca jak ludzie reagują na sytuacje teoretycznie współpracujące a wyzwalające podświadomie elementy rywalizacji i konfliktu interesów. Co czują i myślą, jak działają i dlaczego podejmują takie a nie inne decyzje. Gra pozwala wypracować strategie współpracy w trakcie procesu sprzedaży przy zamykaniu spotkania (tzw. fioletowej warunkowości). Uczestnicy poszukają konkretnych rozwiązań na sytuacje sprzedażowe występujące w ich realności zawodowej.
5. Prezentowanie oferty trafiającej w potrzeby klienta
- Cechy, zalety i korzyści dla klienta w ofercie mojej firmy (metoda PCK)
- Sformułowania języka korzyści: działaj na wyobraźnię – gra „Vega”
- Metoda 4 x P
- Efekt pierwszeństwa, efekt świeżości – co pozostanie w pamięci klienta?
Nauczenie prawidłowej struktury komunikacji ofertowej w oparciu o dobór treści i kolejności (Gra „Vega). Poznanie metody 4xP i zaimplementowanie jej w realność zawodową uczestników. Praktykowanie, scenki handlowe z informacją zwrotną ustrukturyzowaną (każdy otrzyma arkusz i własne nagrania na CD).
6. Sprzedaż inteligentna – jak dotrzeć do różnych typów klientów?
- Typologiczne ścieżki sprzedaży w oparciu o Extended DISC
- Scenariusze przebiegu spotkania handlowego z uwzględnieniem zwrotów i argumentów skierowanych do wybranego typu
W tej części uczestnicy szkolenia poznają swój styl komunikacji z klientem. Jego silne i słabe strony, oraz zobaczą konsekwencje poszczególnych stylów komunikacji w zachowaniach handlowych. Będą mogli zmapować te zachowania do konkretnych osób i firm, a prawidłowe reagowanie zakotwiczyć w stosunku do codziennych sytuacji zawodowych.