Kod produktu:
Windykacja dla handlowców
Jak sprawić, żeby klient zapłacił?
Jeśli jesteś handlowcem i musisz jednocześnie windykować swoich klientów, znalazłeś się w sytuacji mało komfortowej, jednak będącej prawdziwym wyzwaniem. Jak odzyskać należności, nie tracąc klientów? Najpierw dużo energii wkładasz w zdobycie każdego nowego kontrahenta, a teraz musisz zdecydować się na przeprowadzenie niezbyt przyjemnej rozmowy. Czy można być stanowczym w odzyskiwaniu należności i jednocześnie budować długofalowe relacje? O tym jest nasze szkolenie.
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Liczba osób: 15/15
Miejsce:
dowolne
// remove "--block_script" from id below - to allow script to use first-minute ?>
6 970
PLN
netto
Terminy i miejsca
Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.
Szkolenie prowadzi
Opis szkolenia
W jaki sposób stopniować sankcje, by doprowadzić do zapłaty. Przekażemy wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów i motywów unikania płatności, także przez stałych odbiorców. Zaprezentujemy typowe gry i wymówki dłużników. Uczestnicy będą mogli w praktyce przekonać się, jak na nie reagować. Jeden z modułów poświęcimy również negocjacjom oraz metodom prezentacji sankcji.
Program szkolenia
-
Wstęp
-
Na styku sprzedaży i windykacji – jak to działa w naszej firmie?
-
Wady i zalety modeli windykacyjnych spotykanych w przedsiębiorstwach
-
Problemy, które napotykamy w pracy. Co możemy zrobić – burza mózgów w grupach zadaniowych
-
Niezbędne podstawy prawne
-
Sposoby zabezpieczania wierzytelności handlowych
-
Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych. (Z kim podpisać umowę? Kto może podpisać się na fakturze a kto odebrać towar?)
-
Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (Kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
-
Jak przygotować sprawę, by skutecznie dochodzić roszczeń na drodze sądowej?
-
Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia
-
Reklamacja – podstawowe zagadnienia prawne
-
Typowe gry dłużników stosowane w celu uniknięcia odpowiedzialności prawnej. Jak się przed nimi zabezpieczyć?
-
Badanie wiarygodności potencjalnego klienta
-
Źródła i metody pozyskiwania informacji o wiarygodności finansowej potencjalnego kontrahenta
-
Budowanie długofalowych relacji w kontekście rozmów windykacyjnych
-
Mowa ciała - gesty zakazane, gesty otwierające
-
Analiza fragmentów filmów
-
Ton głosu, tempo mówienia – jak dopasować się do rozmówcy?
-
Dobór odpowiednich zwrotów – czego nasz klient/dłużnik nigdy nie powinien usłyszeć? -praca w grupach, podsumowanie, wnioski
-
Analiza transakcyjna – ćwiczenia
-
„Dzień dobry, panie Jakubie…” – scenki z wykorzystaniem poznanych technik
-
Więcej o doborze odpowiednich słów
-
Dlaczego „Tak, ale…” powinno zniknąć z naszego słownika?
-
Jak kierować rozmowę na pozytywy, czyli o znaczeniu słowa „nie”
-
Kiedy i jak używać słowa „Dlaczego”
-
Studia przypadków
-
Dlaczego dłużnicy nie płacą?
-
Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
-
Typy osobowości dłużnika
-
Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.
-
Rodzaje gier i standardowych wymówek klientów/dłużników
-
Typowe wymówki dłużników
-
Jak rozpoznać czy klient jest jeszcze klientem czy już tylko dłużnikiem?
-
Metody reakcji – studia przypadków
-
Formułowanie pytań, czyli jak rozpocząć rozmowę o spłacie należności
-
Pytania ogólne, pytania o fakty, pytania o interpretację
-
Ćwiczenia w grupach zadaniowych - „Jakie to pytanie?”
-
Metody wywierania wpływu
-
Wpływ a manipulacja – korzyści wynikające z umiejętnego wywierania wpływu, koszty manipulacji
-
Reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdiniego
-
Presupozycje, czyli językowe modele hipnotyczne.
-
Perswazyjny styl mówienia – ton głosu, lapidarność, pauzy i akcentowanie.
-
Kluczowe reguły prowadzenia windykacji
-
Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej
-
Najważniejsze zasady negocjacji wg Rogera Dowsona
-
Negocjacje w windykacji– kiedy stosować zasadę wygrana-wygrana, kiedy wygrana-przegrana
-
Błędy w egzekwowaniu należności i jak ich unikać
-
Szczegółowe techniki negocjacji windykacyjnych z klientem
-
Dobór argumentacji – argumentacja pozytywna i negatywna
-
Sankcje wobec dłużnika: dwie szkoły – sankcje realne i nierealne; dlaczego to działa?
-
Techniki stosowane na różnych etapach rozmowy
-
Symulacje trudnych rozmów z klientami/dłużnikami z wykorzystaniem poznanych technik
-
Podsumowanie
Informacje dodatkowe
AGENDA
Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
16 godzin (2 dni)
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- obiady
- przerwy kawowe
- materiały szkoleniowe
- skrypt
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas
szkolenia:
Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia grupowe
Analiza filmu
Wykład
Prezentacje
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
Kontakt
W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać:
zamówienie.DOCX
To okno zamknie się
samoistnie po 5 sekundach.
Szefie,
Wszyscy wkoło powtarzają, że najbardziej opłaca się inwestować w ludzi.
Stawiając na rozwój pracowników, tworzysz możliwości dla większych zysków w przyszłości.
Wiadomo też, że pracownicy nie zawsze chętnie się szkolą. Rozwijanie się wymaga wysiłku
i samozaparcia. Zaangażowanie pracownika, chęć udowodnienia wymiernych korzyści dla
firmy z własnego rozwoju jest kluczowym elementem opłacalności inwestycji w rozwój ludzi.
Ten Produkt Rozwojowy (to szkolenie) spełnia te wymagania.
Witaj,
Myślę, że ten produkt może Cię zainteresować. Zachęcam do przyjrzenia mu się z bliska...
Złoty Laur Klienta 2012, 2011, 2010, 2009 i 2008. Szkolenia BERNDSON to najchętniej wybierane Szkolenia Biznesowe w Polsce. Kompleksowa baza szkoleń otwartych, zamkniętych, programów i produktów rozwojowych. Indywidualnie opracowywane projekty szkoleniowe. Najlepsi Trenerzy i Eksperci. Szkolenia dla firm, szkolenia pracowników, szkolenia otwarte, szkolenia zamknięte i projekty szkoleniowe. Szkolenia z kategorii zarządzanie, sprzedaż, HR, umiejętności osobiste, marketing, finanse, negocjacje. Praktyczne, interaktywne kursy i szkolenia.