BERNDSON Szkolenia
Szkolenie Windykacja dla handlowcówWindykacja dla handlowców - NagrodySzkolenie Warsztatowe

Kod produktu:

szkolenie
Windykacja dla handlowców

Jak sprawić, żeby klient zapłacił?

Jeśli jesteś handlowcem i musisz jednocześnie windykować swoich klientów, znalazłeś się w sytuacji mało komfortowej, jednak będącej prawdziwym wyzwaniem. Jak odzyskać należności, nie tracąc klientów? Najpierw dużo energii wkładasz w zdobycie każdego nowego kontrahenta, a teraz musisz zdecydować się na przeprowadzenie niezbyt przyjemnej rozmowy. Czy można być stanowczym w odzyskiwaniu należności i jednocześnie budować długofalowe relacje? O tym jest nasze szkolenie.

[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)


Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).

Jeśli interesuje cię to
szkolenie...

Szkolenie ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce:
  Online, dowolne

7 970 PLN netto

Opis szkolenia

W jaki sposób stopniować sankcje, by doprowadzić do zapłaty. Przekażemy wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów i motywów unikania płatności, także przez stałych odbiorców. Zaprezentujemy typowe gry i wymówki dłużników. Uczestnicy będą mogli w praktyce przekonać się, jak na nie reagować. Jeden z modułów poświęcimy również negocjacjom oraz metodom prezentacji sankcji.

Program szkolenia


  1. Wstęp

  2. Na styku sprzedaży i windykacji – jak to działa w naszej firmie?
    • Wady i zalety modeli windykacyjnych spotykanych w przedsiębiorstwach
    • Problemy, które napotykamy w pracy. Co możemy zrobić – burza mózgów w grupach zadaniowych

  3. Niezbędne podstawy prawne
    • Sposoby zabezpieczania wierzytelności handlowych
    • Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych. (Z kim podpisać umowę? Kto może podpisać się na fakturze a kto odebrać towar?)
    • Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (Kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
    • Jak przygotować sprawę, by skutecznie dochodzić roszczeń na drodze sądowej?
    • Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia
    • Reklamacja – podstawowe zagadnienia prawne
    • Typowe gry dłużników stosowane w celu uniknięcia odpowiedzialności prawnej. Jak się przed nimi zabezpieczyć?

  4. Badanie wiarygodności potencjalnego klienta
    • Źródła i metody pozyskiwania informacji o wiarygodności finansowej potencjalnego kontrahenta

  5. Budowanie długofalowych relacji w kontekście rozmów windykacyjnych
    • Mowa ciała  - gesty zakazane, gesty otwierające
    • Analiza fragmentów filmów
    • Ton głosu, tempo mówienia – jak dopasować się do rozmówcy?
    • Dobór odpowiednich zwrotów – czego nasz klient/dłużnik nigdy nie powinien usłyszeć?  -praca w grupach, podsumowanie, wnioski
    • Analiza transakcyjna – ćwiczenia
    • „Dzień dobry, panie Jakubie…” – scenki z wykorzystaniem poznanych technik

  6. Więcej o doborze odpowiednich słów
    • Dlaczego „Tak, ale…” powinno zniknąć z naszego słownika?
    • Jak kierować rozmowę na pozytywy, czyli o znaczeniu słowa „nie”
    • Kiedy i jak używać słowa „Dlaczego”
    • Studia przypadków

  7. Dlaczego dłużnicy nie płacą?
    • Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
    • Typy osobowości dłużnika
    • Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.

  8. Rodzaje gier i standardowych wymówek klientów/dłużników
    • Typowe wymówki dłużników
    • Jak rozpoznać czy klient jest jeszcze klientem czy już tylko dłużnikiem?
    • Metody reakcji – studia przypadków

  9. Formułowanie pytań, czyli jak rozpocząć rozmowę o spłacie należności
    • Pytania ogólne, pytania o fakty, pytania o interpretację
    • Ćwiczenia w grupach zadaniowych  - „Jakie to pytanie?”

  10. Metody wywierania wpływu
    • Wpływ a manipulacja – korzyści wynikające z umiejętnego wywierania wpływu, koszty manipulacji
    • Reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdiniego
    • Presupozycje, czyli językowe modele hipnotyczne.
    • Perswazyjny styl mówienia – ton głosu, lapidarność, pauzy i akcentowanie.

  11. Kluczowe reguły prowadzenia windykacji
    • Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej
    • Najważniejsze zasady negocjacji wg Rogera Dowsona
    • Negocjacje w windykacji– kiedy stosować zasadę wygrana-wygrana, kiedy wygrana-przegrana
    • Błędy w egzekwowaniu należności i jak ich unikać

  12. Szczegółowe techniki negocjacji windykacyjnych z klientem
    • Dobór argumentacji – argumentacja pozytywna i negatywna
    • Sankcje wobec dłużnika: dwie szkoły – sankcje realne i nierealne; dlaczego to działa?
    • Techniki stosowane na różnych etapach rozmowy
    • Symulacje trudnych rozmów z klientami/dłużnikami z wykorzystaniem poznanych technik

  13. Podsumowanie

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Symulacje i case study

Symulacje i case study

Gry + Symulacje

Gry + Symulacje

Scenki, odgrywanie ról

Scenki, odgrywanie ról

Ćwiczenia grupowe

Ćwiczenia grupowe

Analiza filmu

Analiza filmu

Wykład

Wykład

Prezentacje

Prezentacje

Informacje dodatkowe

AGENDA

Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷

Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷

Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • materiały szkoleniowe
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu
  • obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Skontaktuj się z nami

Chętnie porozmawiamy lub spotkamy się osobiście czy online,
by doradzić najlepsze rozwiązania.

Czekamy na Twoje pytania i tematy, w których możemy pomóc.

Gwarantujemy przygotowanie wyjątkowego projektu szkoleniowego
lub pomoc w wyborze szkolenia otwartego.


Napisz: