


szkolenie
Windykacja dla handlowców
Jak sprawić, żeby klient zapłacił?
Jeśli jesteś handlowcem i musisz jednocześnie windykować swoich klientów, znalazłeś się w sytuacji mało komfortowej, jednak będącej prawdziwym wyzwaniem. Jak odzyskać należności, nie tracąc klientów? Najpierw dużo energii wkładasz w zdobycie każdego nowego kontrahenta, a teraz musisz zdecydować się na przeprowadzenie niezbyt przyjemnej rozmowy. Czy można być stanowczym w odzyskiwaniu należności i jednocześnie budować długofalowe relacje? O tym jest nasze szkolenie.
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
W jaki sposób stopniować sankcje, by doprowadzić do zapłaty. Przekażemy wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów i motywów unikania płatności, także przez stałych odbiorców. Zaprezentujemy typowe gry i wymówki dłużników. Uczestnicy będą mogli w praktyce przekonać się, jak na nie reagować. Jeden z modułów poświęcimy również negocjacjom oraz metodom prezentacji sankcji.
Program szkolenia
-
Wstęp -
Na styku sprzedaży i windykacji – jak to działa w naszej firmie?
- Wady i zalety modeli windykacyjnych spotykanych w przedsiębiorstwach
- Problemy, które napotykamy w pracy. Co możemy zrobić – burza mózgów w grupach zadaniowych
-
Niezbędne podstawy prawne
- Sposoby zabezpieczania wierzytelności handlowych
- Rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych. (Z kim podpisać umowę? Kto może podpisać się na fakturze a kto odebrać towar?)
- Zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (Kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?)
- Jak przygotować sprawę, by skutecznie dochodzić roszczeń na drodze sądowej?
- Terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia
- Reklamacja – podstawowe zagadnienia prawne
- Typowe gry dłużników stosowane w celu uniknięcia odpowiedzialności prawnej. Jak się przed nimi zabezpieczyć?
-
Badanie wiarygodności potencjalnego klienta
- Źródła i metody pozyskiwania informacji o wiarygodności finansowej potencjalnego kontrahenta
-
Budowanie długofalowych relacji w kontekście rozmów windykacyjnych
- Mowa ciała - gesty zakazane, gesty otwierające
- Analiza fragmentów filmów
- Ton głosu, tempo mówienia – jak dopasować się do rozmówcy?
- Dobór odpowiednich zwrotów – czego nasz klient/dłużnik nigdy nie powinien usłyszeć? -praca w grupach, podsumowanie, wnioski
- Analiza transakcyjna – ćwiczenia
- „Dzień dobry, panie Jakubie…” – scenki z wykorzystaniem poznanych technik
-
Więcej o doborze odpowiednich słów
- Dlaczego „Tak, ale…” powinno zniknąć z naszego słownika?
- Jak kierować rozmowę na pozytywy, czyli o znaczeniu słowa „nie”
- Kiedy i jak używać słowa „Dlaczego”
- Studia przypadków
-
Dlaczego dłużnicy nie płacą?
- Psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy
- Typy osobowości dłużnika
- Z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję. Sposoby reakcji.
-
Rodzaje gier i standardowych wymówek klientów/dłużników
- Typowe wymówki dłużników
- Jak rozpoznać czy klient jest jeszcze klientem czy już tylko dłużnikiem?
- Metody reakcji – studia przypadków
-
Formułowanie pytań, czyli jak rozpocząć rozmowę o spłacie należności
- Pytania ogólne, pytania o fakty, pytania o interpretację
- Ćwiczenia w grupach zadaniowych - „Jakie to pytanie?”
-
Metody wywierania wpływu
- Wpływ a manipulacja – korzyści wynikające z umiejętnego wywierania wpływu, koszty manipulacji
- Reguły wywierania wpływu wg Roberta Cialdiniego
- Presupozycje, czyli językowe modele hipnotyczne.
- Perswazyjny styl mówienia – ton głosu, lapidarność, pauzy i akcentowanie.
-
Kluczowe reguły prowadzenia windykacji
- Schemat działań: model sprężyny windykacyjnej
- Najważniejsze zasady negocjacji wg Rogera Dowsona
- Negocjacje w windykacji– kiedy stosować zasadę wygrana-wygrana, kiedy wygrana-przegrana
- Błędy w egzekwowaniu należności i jak ich unikać
-
Szczegółowe techniki negocjacji windykacyjnych z klientem
- Dobór argumentacji – argumentacja pozytywna i negatywna
- Sankcje wobec dłużnika: dwie szkoły – sankcje realne i nierealne; dlaczego to działa?
- Techniki stosowane na różnych etapach rozmowy
- Symulacje trudnych rozmów z klientami/dłużnikami z wykorzystaniem poznanych technik
- Podsumowanie