Kod produktu:
szkolenie
Zaawansowane negocjacje windykacyjne
Znajomość technik negocjacyjnych, metod wywierania wpływu, a także diagnozowania psychomanipulacji może okazać się bardzo pomocnym narzędziem podczas trudnych rozmów z dłużnikami, mających na celu ustalenie warunków spłaty należności.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Szkolenie polecamy wszystkim osobom, które w swojej pracy prowadzą negocjacje z dłużnikami. Proponujemy warsztat, podczas którego każdy uczestnik będzie mógł sprawdzić oraz rozwinąć swoje umiejętności. Praca z doświadczonym trenerem-negocjatorem pozwoli Państwu skorygować te nawyki, które mogą wpływać na osłabienie pozycji w negocjacjach.
Naszym celem jest wyrobienie w uczestnikach postawy otwartej wobec dłużnika, jednak nakierowanej na jeden cel, mianowicie odzyskanie należności. Wykazujemy, że można być otwartym i stanowczym zarazem, postępując miękko wobec ludzi i twardo wobec problemu.
Znajomość technik negocjacyjnych, metod wywierania wpływu, a także diagnozowania psychomanipulacji może okazać się bardzo pomocnym narzędziem podczas trudnych rozmów z dłużnikami, mających na celu ustalenie warunków spłaty należności.
Program szkolenia
- Wstęp
-
Style negocjacji, możliwe do zastosowania w sytuacji windykacyjnej
- Styl kooperacyjny, rywalizacyjny i rzeczowy (wygrana wygrana)
- Negocjacje problemowe kontra pozycyjne
- Studia przypadków praca w grupach
- Dobór stylu negocjacji odpowiedniego do sytuacji
-
Fazy negocjacji
- Przygotowanie zebranie informacji, określenie celów głównych i alternatywnych, ustalenie BATNY, określenie czasu i miejsca
- Pozostałe fazy: rozpoczęcie, przedstawienie ofert, argumentowanie (wysuwanie sankcji), kontrakt
- Ćwiczenie „Przygotowanie do negocjacji”
-
Typy negocjatorów
- Test autodiagnoza praca indywidualna
- Diagnozowanie typu negocjatora przed rozpoczęciem rozmów. Ćwiczenie „Spotkanie w kuluarach” praca zespołowa.
-
Rodzaje pytań i pozyskiwanie informacji
- Pytania ogólne, pytania o fakty, pytania o interpretację kiedy i jak je stosować? Dlaczego zbieranie informacji przypomina grę w golfa? Technika trzech strzałów.
- Ćwiczenie „Jakie to pytanie?” - praca zespołowa
- Windykujemy scenki z wykorzystaniem poznanych technik
-
Poszukiwanie prawowitych właścicieli problemu.
- Analiza przypadków praca w grupach
- Sprzedawanie problemu, czyli o co tak naprawdę chodzi w negocjacjach windykacyjnych?
-
Kluczowe zasady negocjacji windykacyjnych
- Prezentacja najważniejszych zasad negocjacji windykacyjnych
- Gra negocjacyjna „Dłużnik”uczestnicy pracują w grupach, wykorzystując zdobytą już wiedzę o przygotowaniu do negocjacji, pytaniach w windykacji oraz zasadach negocjacyjnych
-
Techniki negocjacji windykacyjnych
- Techniki do wykorzystania podczas rozpoczęcia, rozwinięcia i zakończenia negocjacji
- Psychomanipulacje stosowane przez dłużników i jak się przed nimi bronić?
- Analiza fragmentu filmu
- „Wielka gra” turniej zespołowy, pozwalający utrwalić poznane techniki
-
Negocjacje w sytuacjach konfliktowych
- Jak zmniejszyć ryzyko powstania konfliktu?
- Kiedy konflikt wybuchł sposoby postępowania (sprowadzenie rozmowy na inne tory, zmuszenie do sformułowania oczekiwań, przerwanie spirali konfliktu przez manifestowanie pozytywnych intencji).
- Siedem pytań, które ułatwią poznanie źródła konfliktu.
-
Sankcje wobec dłużnika
- Dobór sankcji do sytuacji dłużnika
- Sankcje realne i nierealne
- Stosowanie sankcji a groźba zerwania negocjacji
- Od kija do marchewki, czyli dlaczego oprócz stosowania sankcji zawsze warto wskazywać korzyści?
-
Emocje jako bariera komunikacyjna
- Analiza emocji w sytuacjach negocjacji windykacyjnych ćwiczenia małych grupach zadaniowych.
- Czynniki powodujące emocjonalne reakcje w czasie negocjacji
- Obrona przed uprowadzeniem emocjonalnym. Przydatne techniki asertywne w ćwiczeniach.
- Zachowanie wobec dłużnika szczególnie agresywnego. Scenki podsumowujące.
- Zakończenie
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Testy, kwestionariusze
Analiza filmu
Wykład
Prezentacje
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.