

szkolenie
Asertywność
w relacjach zawodowych
Czym jest asertywność?
Asertywność to łagodna stanowczość w postępowaniu z innymi ludźmi oraz upominanie się o swoje prawa w sposób nie krzywdzący innych. To także postawa szacunku wobec granic wyznaczonych przez osoby z którymi współpracujemy.
Podczas szkolenia z asertywności dowiesz się:
- Jak mówić “nie"?
- Jak pokonać strach przed krytyką?
- Jak bezpiecznie gniewać się i złościć?
- Jak obronić się przed agresją?
Osoby które nie dbają o własne interesy, mogą być wykorzystywane przez innych. Robią coś na co nie mają ochoty, często kosztem wcześniejszych swoich planów. Efektem uległej postawy jest zdenerwowanie i brak zadowolenia z siebie.
Nie daj sobie wmówić, że Twoje potrzeby są mniej ważne. Naucz się odmawiać i dbać o własne interesy. Asertywność nie jest cechą wrodzoną, jest umiejętnością, której można się nauczyć.
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
OPIS SZKOLENIA I KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Określimy ponadto różnice pomiędzy zachowaniami asertywnymi, agresywnymi, uległymi oraz manipulacyjnymi. Przyjrzymy się również indywidualnym przekonaniom i wartościom. Ponadto skupimy się na najistotniejszych mechanizmach psychologicznych oddziaływujących na nas samych w sytuacjach stresowych. Dzięki szkoleniu zdobędziesz także praktyczne i skuteczne umiejętności oceny własnej sytuacji w kontekście trudnych sytuacji zawodowych. W efekcie zmniejszysz ryzyko pojawienia się wypalenia zawodowego oraz zwiększysz swoją satysfakcję z wykonywanej pracy na dwóch płaszczyznach: interpersonalnej oraz emocjonalnej.
Program szkolenia
I. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ, A CZYM NIE JEST
- Asertywna postawa – jak odróżnić ją od uległości, agresji i manipulacji
- Asertywność, jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych
- Mapa asertywności – psycho-test
- Analiza transakcyjna Erica Berne
II. KIM JESTEM ? WZMOCNIENIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI
- Wpływ mojego myślenia o sobie na zachowania asertywne
- Wyznaczanie celów, jako droga do poszukiwania siebie
- Postawa pro aktywna i zwiększanie swojego kręgu wpływu
III. SZTUKA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI
- Zwroty mające osłabiający wpływ na komunikat asertywny – jak je zastąpić?
- Komunikaty "JA" - klucz długofalowego porozumienia
- Przekonujący język ciała - postawy, głosu, gestów i mimiki
IV. JAK SKUTECZNIE ODMAWIAĆ
- Dialog wewnętrzny towarzyszący wyborowi zachowania
- Sztuka mówienia nie bez poczucia winy
- Techniki wspomagające asertywną odmowę: zdarta płyta, słoń, parafraza sytuacyjna
- Jak mówić „nie” z zachowaniem szacunku do siebie i innych?
V. KONSTRUKTYWNA KRYTYKA I WYRAŻANIE OPINII
- Sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii
- Jak sformułować skuteczną informację zwrotną
- Ćwiczenia wyrażania uczuć pozytywnych
VI. GRANICE ASERTYWNOŚCI
- Granice obrony koniecznej - 4-etapowa procedura wyrażania gniewu i innych uczuć "negatywnych"
- Budowanie zdrowych granic – ćwiczenie „Moje granice”
VII. ASERTYWNE PRZYJMOWANIE OPINII
- Trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem pochwał oraz zarzutów
- Jak radzić sobie w sytuacji krytyki
- Trening asertywnego reagowania na pochwały i krytyki - odgrywanie ról przed kamerą
VIII. SYTUACJE TRUDNE
- Reakcje na manipulację
- Reakcja na inwazyjne zachowanie
- Sytuacje trudne w relacjach zawodowych