Kontakt

Asertywność<br>w relacjach zawodowych Asertywność<br>w relacjach zawodowych
Kod produktu: uar

szkolenie
Asertywność
w relacjach zawodowych




Czym jest asertywność?

Asertywność to łagodna stanowczość w postępowaniu z innymi ludźmi oraz upominanie się o swoje prawa w sposób nie krzywdzący innych. To także postawa szacunku wobec granic wyznaczonych przez osoby z którymi współpracujemy.

Podczas szkolenia z asertywności dowiesz się:

 

  • Jak mówić “nie"?
  • Jak pokonać strach przed krytyką?
  • Jak bezpiecznie gniewać się i złościć?
  • Jak obronić się przed agresją?

  • Osoby które nie dbają o własne interesy, mogą być wykorzystywane przez innych. Robią coś na co nie mają ochoty, często kosztem wcześniejszych swoich planów. Efektem uległej postawy jest zdenerwowanie i brak zadowolenia z siebie.

    Nie daj sobie wmówić, że Twoje potrzeby są mniej ważne. Naucz się odmawiać i dbać o własne interesy. Asertywność nie jest cechą wrodzoną, jest umiejętnością, której można się nauczyć.

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12

Miejsce: online, dowolne

6 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia


OPIS SZKOLENIA I KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW


Określimy ponadto różnice pomiędzy zachowaniami asertywnymi, agresywnymi, uległymi oraz manipulacyjnymi. Przyjrzymy się również indywidualnym przekonaniom i wartościom. Ponadto skupimy się na najistotniejszych mechanizmach psychologicznych oddziaływujących na nas samych w sytuacjach stresowych. Dzięki szkoleniu zdobędziesz także praktyczne i skuteczne umiejętności oceny własnej sytuacji w kontekście trudnych sytuacji zawodowych. W efekcie zmniejszysz ryzyko pojawienia się wypalenia zawodowego oraz zwiększysz swoją satysfakcję z wykonywanej pracy na dwóch płaszczyznach: interpersonalnej oraz emocjonalnej.

Program szkolenia


I. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ, A CZYM NIE JEST

  • Asertywna postawa – jak odróżnić ją od uległości, agresji i manipulacji
  • Asertywność, jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych
  • Mapa asertywności – psycho-test
  • Analiza transakcyjna Erica Berne

II. KIM JESTEM ? WZMOCNIENIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI

  • Wpływ mojego myślenia o sobie na zachowania asertywne
  • Wyznaczanie celów, jako droga do poszukiwania siebie
  • Postawa pro aktywna i zwiększanie swojego kręgu wpływu

III. SZTUKA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI

  • Zwroty mające osłabiający wpływ na komunikat asertywny – jak je zastąpić?
  • Komunikaty "JA" - klucz długofalowego porozumienia
  • Przekonujący język ciała - postawy, głosu, gestów i mimiki

IV. JAK SKUTECZNIE ODMAWIAĆ

  • Dialog wewnętrzny towarzyszący wyborowi zachowania
  • Sztuka mówienia nie bez poczucia winy
  • Techniki wspomagające asertywną odmowę: zdarta płyta, słoń, parafraza sytuacyjna
  • Jak mówić „nie” z zachowaniem szacunku do siebie i innych?

V. KONSTRUKTYWNA KRYTYKA I WYRAŻANIE OPINII

  • Sztuka dawania komplementów oraz wyrażania osobistych przekonań i opinii
  • Jak sformułować skuteczną informację zwrotną
  • Ćwiczenia wyrażania uczuć pozytywnych

VI. GRANICE ASERTYWNOŚCI

  • Granice obrony koniecznej - 4-etapowa procedura wyrażania gniewu i innych uczuć "negatywnych"
  • Budowanie zdrowych granic – ćwiczenie „Moje granice”

VII. ASERTYWNE PRZYJMOWANIE OPINII

  • Trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem pochwał oraz zarzutów
  • Jak radzić sobie w sytuacji krytyki
  • Trening asertywnego reagowania na pochwały i krytyki - odgrywanie ról przed kamerą

VIII. SYTUACJE TRUDNE

  • Reakcje na manipulację
  • Reakcja na inwazyjne zachowanie
  • Sytuacje trudne w relacjach zawodowych

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)