Kontakt

Budowanie zaufania w zespole Budowanie zaufania w zespole
Kod produktu: zzz

szkolenie
Budowanie zaufania w zespole


"Jeśli mówię o zaufaniu w zespole, to chodzi mi przede wszystkim o otwartość. Członkowie zespołu, którzy ufają sobie nawzajem, uczą się czuć ze sobą komfortowo, są wobec siebie otwarci, nie obawiają się odsłaniać własnych słabości, mówić o porażkach i obawach. Ludzie, którzy nie obawiają się powiedzieć o sobie prawdy, nie będą się angażowali w rozgrywki, gierki, które powodują stratę czasu i energii."

Patrick Lencioni


Skąd bierze się potrzeba pracy nad większym zaufaniem w zespołach?


  • Większość polskich firm jest nadal zarządzanych w sposób feudalny lub pół feudalny.
  • Kapitał zaufania w polskim społeczeństwie jest jednym z najniższych w Europie, co przekłada się też na niskie zaufanie w organizacjach.
  • Małe zaufanie do siebie poszczególnych osób, bądź działów powoduje w organizacjach bardzo wymierne straty.
  • SZKOLENIE OTWARTE

    Obecnie szkolenie jest niedostępne
    w formie otwartej (dla osoby),
    jeśli jesteś zainteresowany tym
    szkoleniem wpisz swoje dane.




    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    (Dla grupy)

    Stacjonarne lub
    Live Training »
    (szkolenie online)

    Liczba osób
    stacjonarne: 15 / 15
    online: 12 / 12

    Miejsce: online, dowolne

    8 970 PLN netto

    Kontakt

    Opis szkolenia


    Korzyści – na szkoleniu znajdziesz odpowiedzi na pytania:

    • Jak uwolnić potencjał zespołu, tkwiący w poszczególnych osobach, poprzez większą otwartość i zaufanie?
    • Co zrobić, aby osoby, które nie darzą się sympatią w pracy, chociażby z tytułu konfliktu interesów, chciały ze sobą współpracować?
    • W jaki sposób budować świadomość wspólnego celu u każdego członka zespołu?
    • Jak uzyskać efekt synergii zespołowej, budując zaangażowanie i odpowiedzialność na fundamencie zaufania?

    Cele szkolenia:

    • Poznanie sposobów na zbudowanie zaufania w pracy zespołowej.
    • Zdefiniowanie cech lidera, przywódcy skutecznie budującego zaufanie w relacjach lider – zespół, lider - jednostka, jednostka – jednostka w zespole.
    • Uświadomienie sobie 5 dysfunkcji w pracy zespołu oraz metod na ich przezwyciężanie.
    • Zdobycie umiejętności wykorzystania omawianych metod i narzędzi w praktyce.

    Program szkolenia


    Moduł 1.
    Zaufanie jako punkt wyjścia do realizacji celów zespołu.


    „W kontekście zespołu, zaufanie jest wiarą jego członków w dobre intencje kolegów i koleżanek, przekonaniem, że nie ma powodu do reakcji obronnych, czy ostrożności wobec grupy.” - pisze Patrick Lencioni w książce “Pięć dyskusji pracy zespołowej”. W tym module uczestnicy dowiedzą się, czym jest zaufanie w zespole i z jakich elementów się składa. Dokonają też autodiagnozy swoich zespołów pod kątem 5 najczęstszych dysfunkcji zakłócających wzajemną współpracę.

    • Ćwiczenie – gra symulacyjna wprowadzająca w temat.
    • Czym jest zaufanie? Jak jest określane przez znane postaci, nie tylko z biznesu?
    • Przykłady, case’y opisujące zarządzanie zaufaniem w różnych firmach.
    • Autodiagnoza – jaki jest poziom zaufania w Twoim zespole?
    • Piramida 5 dysfunkcji pracy zespołowej.

    Moduł 2.
    Wizja lidera skutecznie budującego zaufanie.


    Zaufanie w firmie nieodłącznie związane jest ze skutecznym, posiadającym wizję przywództwem. Jeśli pracownicy widzą w zarządzającym lidera, którego cechuje spójność, wiarygodność, wizjonerstwo oraz sprawiedliwość, sami chętniej będą ufać sobie wzajemnie i szefom. Dlatego w tym module uczestnicy zbudują w sobie świadomość wagi posiadania jasnej misji i wizji jako klucza do zbudowania zaufania w swoich zespołach.

    • Czym jest przywództwo w kontekście budowania zaufania - model Stevena Covey`a, koncepcja „Przywództwa wyższego stopnia” Blancharda i podejście Jacka Welch-a.
    • Przykłady roli misji i wizji w budowaniu zaufania w zespołach.
    • Wizja lidera osiągającego doskonałe wyniki, dzięki skutecznemu budowaniu zaufania.
    • Modele przywództwa w zależności od kultury organizacyjnej.

    Moduł 3.
    Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.


    Zaufanie oparte na otwartości i braku obaw o złe intencje powoduje, że pracownikom bardziej chce się angażować. Wzrost zaangażowania redukuje opory przed większą odpowiedzialnością. Większa odpowiedzialność to wzrost świadomości wspólnego celu.

    • Przykłady dysfunkcyjnych zespołów – studia przypadków ze świata biznesu.
    • 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg Patricka Lencioni:
      • brak dbałości o wyniki,
      • unikanie odpowiedzialności,
      • brak zaangażowania,
      • obawa przed konfliktem,
      • brak zaufania.
    • Przezwyciężanie 5 dysfunkcji.

    Moduł 4.
    Narzędzia budowania zaufania w zespole.


    Jeśli teza zawarta w opisie poprzedniego modułu jest przekonująca, należy wdrożyć ją w życie. Do tego potrzebne będą konkretne narzędzia. W tym module uczestnicy poznają je i przećwiczą, aby w prosty i skuteczny sposób budować zaufanie w swoich zespołach.

    • Osobiste historie – jak bardziej otworzyć się na siebie?
    • Grupowy feedback – budowanie świadomości mocnych i słabych stron zespołu.
    • Profilowanie behawioralne poprzez sprawdzone narzędzia diagnostyczne:
      • DISC,
      • Social Style Model,
      • Insights Discovery,
      • Myers-Briggs Type Indicator – MBTI.

    Moduł 5.
    Zarządzanie konfliktem jako element budowania zaufania.


    Zadaniem tego modułu, jest zbudowanie wśród uczestników świadomości, że konflikt nie musi być czymś złym i niekomfortowym. Dowiedzą się, jak rozpoznać symptomy konfliktu w zespole. Będą potrafili rozróżnić rodzaje konfliktów i zamienić konflikty niepotrzebne na konstruktywne. Nauczą się je rozwiązywać poprzez okazanie zaufania w dobre intencje drugiej strony.

    • Czym jest konflikt w zespole?
    • Symptomy pojawienia się konfliktów.
    • Dynamika rozwoju konfliktu w grupie i indywidualnie.
    • Rodzaje konfliktów – konflikty niepotrzebne i naturalne.
    • Najczęstsze powody konfliktów w zespole.
    • Sposoby radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole.

    Moduł 6.
    Zaangażowanie zespołu budowane na zaufaniu.


    Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, jak angażować się w konflikt, aby osiągnąć konsensus dotyczący podejmowania ważnych decyzji, w sytuacji kiedy członkowie zespołu początkowo mają odmienne zdania. Dowiedzą się, jakie są poziomy zaangażowania i jak w prosty i systematyczny sposób budować zaangażowanie członków zespołu.

    • Motywacja a zaangażowanie w zespole - różnice.
    • Poziomy zaangażowania – jak ciągle podsycać ten ogień?
    • 12 czynników budowania zaangażowania zespołu w oparciu o zaufanie.
    • Autodiagnoza – co mnie najbardziej angażuje?

    Moduł 7.
    Budowanie odpowiedzialności w pracy zespołowej.


    Ten moduł porusza rolę brania na siebie odpowiedzialności przez członków zespołu, w wykonywanych zadaniach i projektach.

    • Zdefiniowanie pojęcia „odpowiedzialność” we współpracy członków zespołu.
    • Gdzie ludzie najczęściej lokują odpowiedzialność?
    • Autodiagnoza – lokowanie odpowiedzialności.
    • Jak poprzez budowanie zaufania zachęcić zespoły do brania większej odpowiedzialności?

    Moduł 8.
    Koncentracja na celach zespołu.


    W tym module uczestnicy dowiedzą się jak uniknąć tzw. efektu silosów, który zakłóca współpracę w wielu firmach. Efekt ten występuje wtedy, gdy firma jest podzielona na niezależne od siebie działy, jednostki biznesowe, odizolowane jedna od drugiej, niczym betonowe silosy. Pracownicy i menedżerowie skupiają się na wynikach swojego działu i nie przejmują się całością biznesu, nie obchodzi ich, co się dalej dzieje z wynikiem ich pracy.

    • Czym są „silosy” w organizacjach?
    • Wpływ budowania zaufania na likwidację “silosów” w firmie.
    • Jak budować większą świadomość wspólnego celu?
    • Efekt „tankowca”- jak zawczasu dostrzec górę lodową, aby uniknąć zderzenia.
    • Misja i wartości jako elementy wspierające świadomość wspólnego celu.

    W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

    zadzwoń:
    +48 12 633 0099
    +48 735 140 035

    Skontaktuj się z nami

    (wynagany email lub telefon)