

Kod produktu: ueo
szkolenie
Efektywność osobista - 6 filarów
"Nie chodzi o to, by nadawać priorytety temu, co masz w planie, ale by planować zgodnie z priorytetami" – Stephen R. Covey
Dlaczego efektywność osobista?
Skuteczność i efektywność. Dwa słowa, które często stosujemy zamiennie, mimo, że oznaczają coś zupełnie innego. Bycie skutecznym, w najprostszym tego słowa znaczeniu, oznacza osiągnięcie celu, czyli takie działanie, które przynosi oczekiwane rezultaty. Poziom skuteczności równa się poziomowi założonego planu. Mogę przebiec dystans maratonu w 6 godzin i po prostu go ukończyć. Będę wtedy skuteczny, ponieważ otrzymam medal.
Efektywność, jako termin zaczerpnięty z ekonomii, obrazuje relację uzyskanych rezultatów do poniesionych nakładów. Mówiąc o nakładach, mamy tutaj na myśli nakłady takie jak: czas, finanse, ludzie, materiały oraz narzędzia. Jeżeli osiągane rezultaty i korzyści przewyższają nakłady, albo poniesione nakłady są zgodne z tymi założonymi w planie, to nasze działanie możemy nazwać efektywnym. Wracając do przykładu maratonu, efektywny będę wtedy, kiedy przebiegnę go w optymalnym dla siebie czasie – np. 3 godzin i 20 minut.
To szkolenie jest idealną kontynuacją lub uzupełnieniem warsztatu “Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy". Na efektywność osobistą wpływa wiele innych czynników i kompetencji, niż tylko znajomość wyznaczania celów, czy narzędzi planowania. Traktuje bardziej holistycznie problem budowania efektywności, zwracając uwagę na powiązane ze sobą i wzajemnie się wspierające kompetencje i zasoby:
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Korzyści ze szkolenia:
- Szerzej spojrzysz na budowanie swojej efektywności osobistej poprzez 6 filarów efektywności. Dzięki temu efekt będzie bardziej synergiczny.
- Zdobędziesz wiedzę na temat tego, jak wyznaczać cele w oparciu o misję i wizję.
- Uświadomisz sobie, jaki wpływ na zwiększenie własnej efektywności ma otwartość na zmiany.
- Dowiesz się, jak wykorzystać i rozwijać swoją kreatywność, aby znaleźć szybsze i lepsze rozwiązanie problemu.
- Przypomnisz sobie, być może znane Ci, narzędzia planowania i spojrzysz na nie w szerszej perspektywie, z punktu widzenia 6 filarów efektywności.
- Uświadomisz sobie, jaką posiadasz perspektywę czasową i dzięki temu dobierzesz dla siebie najlepiej odpowiadające Ci narzędzia planowania.
- Zadbasz bardziej o siebie, realizując w pierwszej kolejności swoje cele, nie ulegając naciskom, aby robić coś dla celów innych osób.
Program szkolenia
Moduł 1.
6 filarów efektywności – droga do robienia właściwych rzeczy we właściwym czasie.
Efektywność osobista to nie tylko, znane być może większości uczestników szkoleń, narzędzia wyznaczania celów i planowania. Ich znajomość na pewno pomaga lepiej zarządzać swoim czasem, ale nie będą one skuteczne, jeśli nie będzie w nas otwartości na zmiany, kreatywności i asertywności. To kompetencje, które są katalizatorami zwiększania efektywności. W tym module uczestnicy spojrzą szeroko na proces budowania swojej efektywności i uświadomią sobie swój kapitał – czyli, które z tych kompetencji już mam, a które muszę wzmocnić, aby mieć więcej czasu na rzeczy, które są dla mnie ważne.
- Umiejętność osiągania celów.
- Otwartość na zmiany.
- Kreatywność.
- Umiejętność zarządzania sobą w czasie.
- Zasoby wewnętrzne.
- Asertywna komunikacja.
Moduł 2.
Umiejętność osiągania celów.
Co odróżnia ludzi efektywnych od innych, mniej efektywnych? Ci pierwsi realizują swoje marzenia, ubierając je w cele, które są wymierne i ambitne, ale realne i określone w czasie. A następnie konsekwentnie, z mozołem je realizują. Ci drudzy poprzestają na marzeniach i zamiarach, popadając w pesymizm i frustrację. Zadaniem tego modułu jest dostarczenie uczestnikom prostych i skutecznych narzędzi dotyczących tego, jak zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia ważnych celów.
- Cele a zamiary i marzenia - różnice.
- Dlaczego większość ludzi posiada cele, a mniejszość je realizuje?
- Samodyscyplina, wytrzymałość, systematyczność, samokontrola – takie oczywiste a takie trudne.
- Co? Jak? Dlaczego? 3 zasadnicze pytania.
- Etapy definiowania celów osobistych i zawodowych.
- Zaczynaj z wizją końca – koncepcja wyznaczania celów w oparciu o misję, wizję i role społeczne wg. S. Covey’a.
Moduł 3.
Otwartość na zmiany.
Powiedzenie, że w życiu trwałe i pewne są tylko zmiany to banał. Natomiast fakt, że ta kompetencja ma duże znaczenie dla naszej efektywności, nie dla wszystkich znawców zarządzania sobą w czasie jest już tak oczywisty. Zadaniem tego modułu jest pokazanie uczestnikom, jaki jest wpływ naszej otwartości na zmiany na naszą efektywność.
- Czym jest zmiana w naszym życiu?
- Psychologiczne fazy przechodzenia przez zmianę – jak zaakceptować zmienność?
- Inicjowanie zmian – jak wyjść z własnej strefy komfortu?
- Nawyki – czym są i jak je zmienić? Oraz dlaczego to jest trudniejsze niż nam się wydaje?
- Rola przekonań w budowaniu otwartości na zmianę.
- Kolory osobowości – dlaczego jednym jest łatwiej, a innym trudniej zbudować otwartość na zmianę.
Moduł 4.
Kreatywność.
Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa. W zmieniającej się rzeczywistości potrzeba nam kreatywności, aby ciągle zmieniać plany, eksperymentować z nowymi narzędziami, łamać stare przyzwyczajenia związane z zarządzaniem swoim czasem. Ten moduł stara się pokazać, jak dzięki kreatywności i gotowości na nowe rozwiązania możemy coś zrobić szybciej, prościej, lepiej.
- Jak lenistwo wspiera kreatywność a kreatywność zwiększa efektywność?
- Myślenie „out of the box” – zrób to inaczej niż zwykle.
-
Metody kreatywnego rozwiązywania problemów:
- skojarzenia,
- dedukcja i indukcja,
- metafory,
- transformacje.
- Wykorzystanie wybranych metod do zbudowania efektywniejszego planu działania.
Moduł 5.
Umiejętność zarządzania sobą w czasie.
W tym module uczestnicy przećwiczą i rozwiną umiejętności sprawnego definiowania, planowania i określania priorytetów, która pozwala na koncentrowanie się na elementach, na które mamy wpływ i które pomagają nam realizować postawione cele zawodowe i prywatne. Realizacja właściwych zadań we właściwym czasie to z pewnością więcej, niż połowa sukcesu.
- Optymalne pory dnia – krzywa REFA.
- Subiektywne poczucie czasu.
-
Popularne narzędzia planowania:
- macierz pilne/ważne,
- Pareto i ABC,
- reguła 60/20,
- ALPEN.
-
Identyfikacja marnotrawstwa w codziennym zadaniu:
- identyfikacja typowych czasopożeraczy,
- środki zaradcze,
- rodzaje prokrastynacji i sposoby przeciwdziałania,
- zagrożenie perfekcjonizmem.
Moduł 6.
Perspektywy postrzegania czasu.
Zarządzając swoim czasem, zadajemy sobie pytanie, dlaczego jedne narzędzia i techniki u nas działają, a inne nie, pomimo że wielokrotnie próbowaliśmy je stosować. Częściowo odpowiedzią na to pytanie jest nasza perspektywa postrzegania czasu. W zależność od tego, gdzie częściej jesteśmy naszymi myślami, w jakim nastroju tam jesteśmy, tak też zarządzamy sobą w czasie. W tym module uczestnicy poznają swoją orientację czasową i odnajdą odpowiedzi na pytania: co zmienić, a co wzmocnić, aby budować swoją efektywność.
-
Perspektywa:
- przeszłościowo - negatywna,
- przeszłościowo - pozytywna,
- teraźniejsza hedonistyczna,
- teraźniejsza fatalistyczna,
- przyszłościowa.
- Autodiagnoza i analiza wyników.
Moduł 7.
Asertywność jako zachowanie wspomagające lepsze zarządzanie sobą w czasie.
Celem modułu będzie wypracowanie skutecznych technik asertywnych, zwiększających skuteczność zarządzania czasem własnym, zapoznanie się z metodami utrzymania kontroli nad rozmową, odmawiania z utrzymaniem dobrych relacji i proponowaniem tzw. „atrakcyjnej alternatywy”.
- Asertywność a zarządzanie swoim czasem. Czy jestem asertywny? Rozpoznanie własnej mapy zachowań.
- Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją. Będę asertywny – następnym razem już na pewno.
- Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych.
- Korzyści i konsekwencje asertywnego zachowania w odniesieniu do zarządzania swoim czasem.
- Asertywna odmowa - algorytm wypowiedzi.
- Piramida asertywnej interwencji wraz z reakcją na krytykę ogólną.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Symulacje i case study

Gry + Symulacje

Scenki, odgrywanie ról

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Dyskusje moderowane

Testy, kwestionariusze

Wykład

Coaching

Demonstracje

Turnieje
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.