Kontakt

Efektywność osobista - 6 filarów Efektywność osobista - 6 filarów 15lat - 1+1 - druga osoba gratis
Kod produktu: ueo

Efektywność osobista - 6 filarów


„Nie chodzi o to, by nadawać priorytety temu, co masz w planie, ale by planować zgodnie z priorytetami” – Stephen R. Covey


Dlaczego efektywność osobista?


Skuteczność i efektywność. Dwa słowa, które często stosujemy zamiennie, mimo, że oznaczają coś zupełnie innego. Bycie skutecznym, w najprostszym tego słowa znaczeniu, oznacza osiągnięcie celu, czyli takie działanie, które przynosi oczekiwane rezultaty. Poziom skuteczności równa się poziomowi założonego planu. Mogę przebiec dystans maratonu w 6 godzin i po prostu go ukończyć. Będę wtedy skuteczny, ponieważ otrzymam medal.

Efektywność, jako termin zaczerpnięty z ekonomii, obrazuje relację uzyskanych rezultatów do poniesionych nakładów. Mówiąc o nakładach, mamy tutaj na myśli nakłady takie jak: czas, finanse, ludzie, materiały oraz narzędzia. Jeżeli osiągane rezultaty i korzyści przewyższają nakłady, albo poniesione nakłady są zgodne z tymi założonymi w planie, to nasze działanie możemy nazwać efektywnym. Wracając do przykładu maratonu, efektywny będę wtedy, kiedy przebiegnę go w optymalnym dla siebie czasie – np. 3 godzin i 20 minut.

To szkolenie jest idealną kontynuacją lub uzupełnieniem warsztatu “Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy”. Na efektywność osobistą wpływa wiele innych czynników i kompetencji, niż tylko znajomość wyznaczania celów, czy narzędzi planowania. Traktuje bardziej holistycznie problem budowania efektywności, zwracając uwagę na powiązane ze sobą i wzajemnie się wspierające kompetencje i zasoby:

  • Umiejętność osiągania celów.
  • Otwartość na zmiany.
  • Kreatywność.
  • Umiejętność zarządzania sobą w czasie.
  • Zasoby wewnętrzne.
  • Asertywna komunikacja.
  •  

    SZKOLENIE OTWARTE

    (Dla osoby)

    Ilość osób: 1 /12

    Miejsce: Warszawa, Kraków


    2 370 PLN netto
    (2 915,10 PLN brutto)

    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    (Dla grupy)

    Ilość osób: 15/15

    Miejsce: dowolne


    8 970 PLN netto
    (11 033,10 PLN brutto)

    Kontakt

    Terminy i miejsca

    Wybierz najbardziej dogodny
    termin i miejsce szkolenia.

    • 08.04.2019 - 09.04.2019
      Warszawa
    • 03.06.2019 - 04.06.2019
      Kraków
    • 29.08.2019 - 30.08.2019
      Warszawa
    • 07.11.2019 - 08.11.2019
      Warszawa

    Szkolenie prowadzi

    Talentway

    Opis szkolenia


    Korzyści ze szkolenia:

    • Szerzej spojrzysz na budowanie swojej efektywności osobistej poprzez 6 filarów efektywności. Dzięki temu efekt będzie bardziej synergiczny.
    • Zdobędziesz wiedzę na temat tego, jak wyznaczać cele w oparciu o misję i wizję.
    • Uświadomisz sobie, jaki wpływ na zwiększenie własnej efektywności ma otwartość na zmiany.
    • Dowiesz się, jak wykorzystać i rozwijać swoją kreatywność, aby znaleźć szybsze i lepsze rozwiązanie problemu.
    • Przypomnisz sobie, być może znane Ci, narzędzia planowania i spojrzysz na nie w szerszej perspektywie, z punktu widzenia 6 filarów efektywności.
    • Uświadomisz sobie, jaką posiadasz perspektywę czasową i dzięki temu dobierzesz dla siebie najlepiej odpowiadające Ci narzędzia planowania.
    • Zadbasz bardziej o siebie, realizując w pierwszej kolejności swoje cele, nie ulegając naciskom, aby robić coś dla celów innych osób.

    Program szkolenia


    Moduł 1.
    6 filarów efektywności – droga do robienia właściwych rzeczy we właściwym czasie.


    Efektywność osobista to nie tylko, znane być może większości uczestników szkoleń, narzędzia wyznaczania celów i planowania. Ich znajomość na pewno pomaga lepiej zarządzać swoim czasem, ale nie będą one skuteczne, jeśli nie będzie w nas otwartości na zmiany, kreatywności i asertywności. To kompetencje, które są katalizatorami zwiększania efektywności. W tym module uczestnicy spojrzą szeroko na proces budowania swojej efektywności i uświadomią sobie swój kapitał – czyli, które z tych kompetencji już mam, a które muszę wzmocnić, aby mieć więcej czasu na rzeczy, które są dla mnie ważne.

    • Umiejętność osiągania celów.
    • Otwartość na zmiany.
    • Kreatywność.
    • Umiejętność zarządzania sobą w czasie.
    • Zasoby wewnętrzne.
    • Asertywna komunikacja.

    Moduł 2.
    Umiejętność osiągania celów.


    Co odróżnia ludzi efektywnych od innych, mniej efektywnych? Ci pierwsi realizują swoje marzenia, ubierając je w cele, które są wymierne i ambitne, ale realne i określone w czasie. A następnie konsekwentnie, z mozołem je realizują. Ci drudzy poprzestają na marzeniach i zamiarach, popadając w pesymizm i frustrację. Zadaniem tego modułu jest dostarczenie uczestnikom prostych i skutecznych narzędzi dotyczących tego, jak zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia ważnych celów.

    • Cele a zamiary i marzenia - różnice.
    • Dlaczego większość ludzi posiada cele, a mniejszość je realizuje?
    • Samodyscyplina, wytrzymałość, systematyczność, samokontrola – takie oczywiste a takie trudne.
    • Co? Jak? Dlaczego? 3 zasadnicze pytania.
    • Etapy definiowania celów osobistych i zawodowych.
    • Zaczynaj z wizją końca – koncepcja wyznaczania celów w oparciu o misję, wizję i role społeczne wg. S. Covey’a.

    Moduł 3.
    Otwartość na zmiany.


    Powiedzenie, że w życiu trwałe i pewne są tylko zmiany to banał. Natomiast fakt, że ta kompetencja ma duże znaczenie dla naszej efektywności, nie dla wszystkich znawców zarządzania sobą w czasie jest już tak oczywisty. Zadaniem tego modułu jest pokazanie uczestnikom, jaki jest wpływ naszej otwartości na zmiany na naszą efektywność.

    • Czym jest zmiana w naszym życiu?
    • Psychologiczne fazy przechodzenia przez zmianę – jak zaakceptować zmienność?
    • Inicjowanie zmian – jak wyjść z własnej strefy komfortu?
    • Nawyki – czym są i jak je zmienić? Oraz dlaczego to jest trudniejsze niż nam się wydaje?
    • Rola przekonań w budowaniu otwartości na zmianę.
    • Kolory osobowości – dlaczego jednym jest łatwiej, a innym trudniej zbudować otwartość na zmianę.

    Moduł 4.
    Kreatywność.


    Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa. W zmieniającej się rzeczywistości potrzeba nam kreatywności, aby ciągle zmieniać plany, eksperymentować z nowymi narzędziami, łamać stare przyzwyczajenia związane z zarządzaniem swoim czasem. Ten moduł stara się pokazać, jak dzięki kreatywności i gotowości na nowe rozwiązania możemy coś zrobić szybciej, prościej, lepiej.

    • Jak lenistwo wspiera kreatywność a kreatywność zwiększa efektywność?
    • Myślenie „out of the box” – zrób to inaczej niż zwykle.
    • Metody kreatywnego rozwiązywania problemów:
      • skojarzenia,
      • dedukcja i indukcja,
      • metafory,
      • transformacje.
    • Wykorzystanie wybranych metod do zbudowania efektywniejszego planu działania.

    Moduł 5.
    Umiejętność zarządzania sobą w czasie.


    W tym module uczestnicy przećwiczą i rozwiną umiejętności sprawnego definiowania, planowania i określania priorytetów, która pozwala na koncentrowanie się na elementach, na które mamy wpływ i które pomagają nam realizować postawione cele zawodowe i prywatne. Realizacja właściwych zadań we właściwym czasie to z pewnością więcej, niż połowa sukcesu.

    • Optymalne pory dnia – krzywa REFA.
    • Subiektywne poczucie czasu.
    • Popularne narzędzia planowania:
      • macierz pilne/ważne,
      • Pareto i ABC,
      • reguła 60/20,
      • ALPEN.
    • Identyfikacja marnotrawstwa w codziennym zadaniu:
      • identyfikacja typowych czasopożeraczy,
      • środki zaradcze,
      • rodzaje prokrastynacji i sposoby przeciwdziałania,
      • zagrożenie perfekcjonizmem.

    Moduł 6.
    Perspektywy postrzegania czasu.


    Zarządzając swoim czasem, zadajemy sobie pytanie, dlaczego jedne narzędzia i techniki u nas działają, a inne nie, pomimo że wielokrotnie próbowaliśmy je stosować. Częściowo odpowiedzią na to pytanie jest nasza perspektywa postrzegania czasu. W zależność od tego, gdzie częściej jesteśmy naszymi myślami, w jakim nastroju tam jesteśmy, tak też zarządzamy sobą w czasie. W tym module uczestnicy poznają swoją orientację czasową i odnajdą odpowiedzi na pytania: co zmienić, a co wzmocnić, aby budować swoją efektywność.

    • Perspektywa:
      • przeszłościowo - negatywna,
      • przeszłościowo - pozytywna,
      • teraźniejsza hedonistyczna,
      • teraźniejsza fatalistyczna,
      • przyszłościowa.
    • Autodiagnoza i analiza wyników.

    Moduł 7.
    Asertywność jako zachowanie wspomagające lepsze zarządzanie sobą w czasie.


    Celem modułu będzie wypracowanie skutecznych technik asertywnych, zwiększających skuteczność zarządzania czasem własnym, zapoznanie się z metodami utrzymania kontroli nad rozmową, odmawiania z utrzymaniem dobrych relacji i proponowaniem tzw. „atrakcyjnej alternatywy”.

    • Asertywność a zarządzanie swoim czasem. Czy jestem asertywny? Rozpoznanie własnej mapy zachowań.
    • Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją. Będę asertywny – następnym razem już na pewno.
    • Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych.
    • Korzyści i konsekwencje asertywnego zachowania w odniesieniu do zarządzania swoim czasem.
    • Asertywna odmowa - algorytm wypowiedzi.
    • Piramida asertywnej interwencji wraz z reakcją na krytykę ogólną.

    Informacje dodatkowe

    AGENDA


    KRAKÓW i POZNAŃ
    Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00

    WARSZAWA
    Dzień 1: 10:00 ÷ 18:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00


    CZAS TRWANIA SZKOLENIA


    16 godzin (2 dni)


    CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

    • obiady
    • przerwy kawowe
    • materiały szkoleniowe
    • skrypt
    • dyplom ukończenia szkolenia
    • pomoc i konsultacje po szkoleniu


    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
    • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
    • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
    • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
    • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
    • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
    • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

    Method Balance TM

    Metody pracy stosowane podczas
    szkolenia:

    Studium przypadku<br/><b>(case study)</b>
    Studium przypadku
    (case study)
    Gry + Symulacje
    Gry + Symulacje
    Scenki, odgrywanie ról
    Scenki, odgrywanie ról
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia grupowe
    Ćwiczenia grupowe
    Dyskusje
    Dyskusje
    Testy, kwestionariusze
    Testy, kwestionariusze
    Wykład
    Wykład
    Coaching
    Coaching
    Demonstracje
    Demonstracje
    Turnieje
    Turnieje

    W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.

    Jestem zainteresowana/y...

    Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.





    Kup teraz!

    SZKOLENIE OTWARTE

    (Dla osoby)

    Ilość osób: 12

    Miejsce: Warszawa, Kraków

    2370 PLN netto
    (2 915,10 PLN brutto)


    Kontakt

    W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

    zadzwoń:
    +48 12 633 0099
    +48 735 140 030

    Skontaktuj się z nami