Kontakt

Budowanie zaufania w zespole Budowanie zaufania w zespole 15lat - 1+1 - druga osoba gratis
Kod produktu: zzz

Budowanie zaufania w zespole


„Jeśli mówię o zaufaniu w zespole, to chodzi mi przede wszystkim o otwartość. Członkowie zespołu, którzy ufają sobie nawzajem, uczą się czuć ze sobą komfortowo, są wobec siebie otwarci, nie obawiają się odsłaniać własnych słabości, mówić o porażkach i obawach. Ludzie, którzy nie obawiają się powiedzieć o sobie prawdy, nie będą się angażowali w rozgrywki, gierki, które powodują stratę czasu i energii.”

Patrick Lencioni


Skąd bierze się potrzeba pracy nad większym zaufaniem w zespołach?


  • Większość polskich firm jest nadal zarządzanych w sposób feudalny lub pół feudalny.
  • Kapitał zaufania w polskim społeczeństwie jest jednym z najniższych w Europie, co przekłada się też na niskie zaufanie w organizacjach.
  • Małe zaufanie do siebie poszczególnych osób, bądź działów powoduje w organizacjach bardzo wymierne straty.
  • SZKOLENIE OTWARTE

    (Dla osoby)

    Ilość osób: 1 /12

    Miejsce: Kraków, Warszawa


    2 370 PLN netto
    (2 915,10 PLN brutto)

    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    (Dla grupy)

    Ilość osób: 15/15

    Miejsce: dowolne


    8 970 PLN netto
    (11 033,10 PLN brutto)

    Kontakt

    Terminy i miejsca

    Wybierz najbardziej dogodny
    termin i miejsce szkolenia.

    • 07.03.2019 - 08.03.2019
      Kraków
    • 27.05.2019 - 28.05.2019
      Warszawa
    • 01.07.2019 - 02.07.2019
      Kraków
    • 16.09.2019 - 17.09.2019
      Warszawa
    • 02.12.2019 - 03.12.2019
      Kraków

    Szkolenie prowadzi

    Talentway

    Opis szkolenia


    Korzyści – na szkoleniu znajdziesz odpowiedzi na pytania:

    • Jak uwolnić potencjał zespołu, tkwiący w poszczególnych osobach, poprzez większą otwartość i zaufanie?
    • Co zrobić, aby osoby, które nie darzą się sympatią w pracy, chociażby z tytułu konfliktu interesów, chciały ze sobą współpracować?
    • W jaki sposób budować świadomość wspólnego celu u każdego członka zespołu?
    • Jak uzyskać efekt synergii zespołowej, budując zaangażowanie i odpowiedzialność na fundamencie zaufania?

    Cele szkolenia:

    • Poznanie sposobów na zbudowanie zaufania w pracy zespołowej.
    • Zdefiniowanie cech lidera, przywódcy skutecznie budującego zaufanie w relacjach lider – zespół, lider - jednostka, jednostka – jednostka w zespole.
    • Uświadomienie sobie 5 dysfunkcji w pracy zespołu oraz metod na ich przezwyciężanie.
    • Zdobycie umiejętności wykorzystania omawianych metod i narzędzi w praktyce.

    Program szkolenia


    Moduł 1.
    Zaufanie jako punkt wyjścia do realizacji celów zespołu.


    „W kontekście zespołu, zaufanie jest wiarą jego członków w dobre intencje kolegów i koleżanek, przekonaniem, że nie ma powodu do reakcji obronnych, czy ostrożności wobec grupy.” - pisze Patrick Lencioni w książce “Pięć dyskusji pracy zespołowej”. W tym module uczestnicy dowiedzą się, czym jest zaufanie w zespole i z jakich elementów się składa. Dokonają też autodiagnozy swoich zespołów pod kątem 5 najczęstszych dysfunkcji zakłócających wzajemną współpracę.

    • Ćwiczenie – gra symulacyjna wprowadzająca w temat.
    • Czym jest zaufanie? Jak jest określane przez znane postaci, nie tylko z biznesu?
    • Przykłady, case’y opisujące zarządzanie zaufaniem w różnych firmach.
    • Autodiagnoza – jaki jest poziom zaufania w Twoim zespole?
    • Piramida 5 dysfunkcji pracy zespołowej.

    Moduł 2.
    Wizja lidera skutecznie budującego zaufanie.


    Zaufanie w firmie nieodłącznie związane jest ze skutecznym, posiadającym wizję przywództwem. Jeśli pracownicy widzą w zarządzającym lidera, którego cechuje spójność, wiarygodność, wizjonerstwo oraz sprawiedliwość, sami chętniej będą ufać sobie wzajemnie i szefom. Dlatego w tym module uczestnicy zbudują w sobie świadomość wagi posiadania jasnej misji i wizji jako klucza do zbudowania zaufania w swoich zespołach.

    • Czym jest przywództwo w kontekście budowania zaufania - model Stevena Covey`a, koncepcja „Przywództwa wyższego stopnia” Blancharda i podejście Jacka Welch-a.
    • Przykłady roli misji i wizji w budowaniu zaufania w zespołach.
    • Wizja lidera osiągającego doskonałe wyniki, dzięki skutecznemu budowaniu zaufania.
    • Modele przywództwa w zależności od kultury organizacyjnej.

    Moduł 3.
    Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.


    Zaufanie oparte na otwartości i braku obaw o złe intencje powoduje, że pracownikom bardziej chce się angażować. Wzrost zaangażowania redukuje opory przed większą odpowiedzialnością. Większa odpowiedzialność to wzrost świadomości wspólnego celu.

    • Przykłady dysfunkcyjnych zespołów – studia przypadków ze świata biznesu.
    • 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg Patricka Lencioni:
      • brak dbałości o wyniki,
      • unikanie odpowiedzialności,
      • brak zaangażowania,
      • obawa przed konfliktem,
      • brak zaufania.
    • Przezwyciężanie 5 dysfunkcji.

    Moduł 4.
    Narzędzia budowania zaufania w zespole.


    Jeśli teza zawarta w opisie poprzedniego modułu jest przekonująca, należy wdrożyć ją w życie. Do tego potrzebne będą konkretne narzędzia. W tym module uczestnicy poznają je i przećwiczą, aby w prosty i skuteczny sposób budować zaufanie w swoich zespołach.

    • Osobiste historie – jak bardziej otworzyć się na siebie?
    • Grupowy feedback – budowanie świadomości mocnych i słabych stron zespołu.
    • Profilowanie behawioralne poprzez sprawdzone narzędzia diagnostyczne:
      • DISC,
      • Social Style Model,
      • Insights Discovery,
      • Myers-Briggs Type Indicator – MBTI.

    Moduł 5.
    Zarządzanie konfliktem jako element budowania zaufania.


    Zadaniem tego modułu, jest zbudowanie wśród uczestników świadomości, że konflikt nie musi być czymś złym i niekomfortowym. Dowiedzą się, jak rozpoznać symptomy konfliktu w zespole. Będą potrafili rozróżnić rodzaje konfliktów i zamienić konflikty niepotrzebne na konstruktywne. Nauczą się je rozwiązywać poprzez okazanie zaufania w dobre intencje drugiej strony.

    • Czym jest konflikt w zespole?
    • Symptomy pojawienia się konfliktów.
    • Dynamika rozwoju konfliktu w grupie i indywidualnie.
    • Rodzaje konfliktów – konflikty niepotrzebne i naturalne.
    • Najczęstsze powody konfliktów w zespole.
    • Sposoby radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole.

    Moduł 6.
    Zaangażowanie zespołu budowane na zaufaniu.


    Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, jak angażować się w konflikt, aby osiągnąć konsensus dotyczący podejmowania ważnych decyzji, w sytuacji kiedy członkowie zespołu początkowo mają odmienne zdania. Dowiedzą się, jakie są poziomy zaangażowania i jak w prosty i systematyczny sposób budować zaangażowanie członków zespołu.

    • Motywacja a zaangażowanie w zespole - różnice.
    • Poziomy zaangażowania – jak ciągle podsycać ten ogień?
    • 12 czynników budowania zaangażowania zespołu w oparciu o zaufanie.
    • Autodiagnoza – co mnie najbardziej angażuje?

    Moduł 7.
    Budowanie odpowiedzialności w pracy zespołowej.


    Ten moduł porusza rolę brania na siebie odpowiedzialności przez członków zespołu, w wykonywanych zadaniach i projektach.

    • Zdefiniowanie pojęcia „odpowiedzialność” we współpracy członków zespołu.
    • Gdzie ludzie najczęściej lokują odpowiedzialność?
    • Autodiagnoza – lokowanie odpowiedzialności.
    • Jak poprzez budowanie zaufania zachęcić zespoły do brania większej odpowiedzialności?

    Moduł 8.
    Koncentracja na celach zespołu.


    W tym module uczestnicy dowiedzą się jak uniknąć tzw. efektu silosów, który zakłóca współpracę w wielu firmach. Efekt ten występuje wtedy, gdy firma jest podzielona na niezależne od siebie działy, jednostki biznesowe, odizolowane jedna od drugiej, niczym betonowe silosy. Pracownicy i menedżerowie skupiają się na wynikach swojego działu i nie przejmują się całością biznesu, nie obchodzi ich, co się dalej dzieje z wynikiem ich pracy.

    • Czym są „silosy” w organizacjach?
    • Wpływ budowania zaufania na likwidację “silosów” w firmie.
    • Jak budować większą świadomość wspólnego celu?
    • Efekt „tankowca”- jak zawczasu dostrzec górę lodową, aby uniknąć zderzenia.
    • Misja i wartości jako elementy wspierające świadomość wspólnego celu.

    Informacje dodatkowe

    AGENDA


    KRAKÓW i POZNAŃ
    Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00

    WARSZAWA
    Dzień 1: 10:00 ÷ 18:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00


    CZAS TRWANIA SZKOLENIA


    16 godzin (2 dni)


    CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

    • obiady
    • przerwy kawowe
    • materiały szkoleniowe
    • skrypt
    • dyplom ukończenia szkolenia
    • pomoc i konsultacje po szkoleniu


    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
    • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
    • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
    • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
    • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
    • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
    • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

    Method Balance TM

    Metody pracy stosowane podczas
    szkolenia:

    Studium przypadku<br/><b>(case study)</b>
    Studium przypadku
    (case study)
    Gry + Symulacje
    Gry + Symulacje
    Scenki, odgrywanie ról
    Scenki, odgrywanie ról
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia grupowe
    Ćwiczenia grupowe
    Dyskusje
    Dyskusje
    Testy, kwestionariusze
    Testy, kwestionariusze
    Coaching
    Coaching
    Prezentacje
    Prezentacje
    Burza mózgów
    Burza mózgów
    Zadania
    Zadania

    W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.

    Jestem zainteresowana/y...

    Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.





    Kup teraz!

    SZKOLENIE OTWARTE

    (Dla osoby)

    Ilość osób: 12

    Miejsce: Kraków, Warszawa

    2370 PLN netto
    (2 915,10 PLN brutto)


    Kontakt

    W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

    zadzwoń:
    +48 12 633 0099
    +48 735 140 030

    Skontaktuj się z nami