Kontakt

Szkolenie Dobre praktyki w zarządzaniu projektamiDobre praktyki w zarządzaniu projektami - Nagrody
Kod produktu:

szkolenie
Dobre praktyki w zarządzaniu projektami

Coraz więcej działań w firmach jest realizowanych w formie projektów. Każde zadanie, które jest nowe, nietypowe lub wymaga zaangażowania osób z różnych miejsc w organizacji – to właśnie typowy "projekt"

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne

7 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia

Coraz więcej działań w firmach jest realizowanych w formie projektów. Każde zadanie, które jest nowe, nietypowe lub wymaga zaangażowania osób z różnych miejsc w organizacji – to właśnie typowy „projekt”.

Z jednej strony – praca o charakterze projektowym ma wiele zalet. Wymienić można choćby: otwarte dzielenie się wiedzą, sprawność działania takiego zespołu czy dodatkową motywację dla ludzi, którzy mają poczucie tworzenia czegoś nowego dla swojej firmy.

Z drugiej strony – jeśli nie potrafimy dobrze pokierować projektem – zbierają się nad nim chmury, które mogą zniwelować korzyści, jakich oczekiwaliśmy. Zbyt wiele biurokracji, przeciążeni kierownicy projektów czy niedoprowadzanie prac projektowych do końca. To tylko przykłady typowych problemów, z jakimi borykają się menedżerowie.

A zatem jak być skutecznym w kierowaniu projektem? Szkolenie pozwala każdemu uczestnikowi znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Program szkolenia

  1. Definicja „projektu” w firmie
    • Jak rozróżnić regularne obowiązki pracowników od zadań nietypowych (projektów)?
    • Co projektem jest, a co nie jest – jak nie wpaść w pułapkę i uzgodnić w firmie wspólną definicję?

  2. Typy projektów, czym się różnią i jakie są konsekwencje tych różnic
    • Przegląd wachlarza możliwych projektów (rozmiary, tematyka, poziom skomplikowania etc.)
    • Omówienie wspólnych cech każdego projektu, o których należy pamiętać bez względu na to, z jakim typem projektu mamy do czynienia

  3. Standardy zarządzania projektami
    • Przegląd najpopularniejszych standardów zarządzania projektami – PMBOK, PRINCE2, metody zwinne i inne
    • Czego można nauczyć się z tych standardów, a co może być trudne do wdrożenia w mojej firmie?
    • „Nasz własny standard” – jak wybrać i zaadaptować do naszej firmy to co najlepsze?
    • Prostota – przede wszystkim! Jak rozumieć ten postulat w projektach?

  4. Etapy projektu
    • „Wstęp – rozwinięcie – zakończenie”, czyli jak nie komplikować sobie życia niepotrzebnie
    • Uruchamianie projektu – typowe działania w tej fazie
    • Prowadzenie projektu – typowe działania w tej fazie
    • Zamykanie projektu – typowe działania w tej fazie

  5. Budowanie efektywnego zespołu projektowego
    • Jakich cech poszukujemy u członków zespołu projektowego?
    • Dlaczego zespół musi być precyzyjnie określony?
    • Jak ustalić procedurę uzgadniania składu zespołu, aby nie tworzyć konfliktów i walki o zasoby ludzkie?
    • Jak dać sobie radę z połączeniem codziennej pracy operacyjnej i pracy w projekcie?

  6. Typowe role (funkcje) w projekcie
    • Sponsor Projektu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
    • Kierownik Projektu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
    • Członek Zespołu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
    • Ekspert – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
    • Dlaczego każdy menedżer i kierownik, to na swój sposób też kierownicy projektów?
    • A jaką rolę do odegrania ma zarząd?

  7. Podział zadań w projekcie
    • Metody przydzielania obowiązków
    • Zasada jednoosobowej odpowiedzialności i dlaczego nie wyklucza ona ścisłej współpracy pomiędzy członkami zespołu projektowego?

  8. Podstawy dobrego zdefiniowania projektu
    • Cel projektu – (m.in. zasada SMART)
    • Zakres projektu
    • Karta projektu – jak wygląda, co zawiera, jak ją wypełniać i dlaczego bez karty projektu nie powinniśmy ruszać dalej

  9. Planowanie – kluczowa umiejętność kierownika projektu
    • Tworzenie planu i harmonogramu projektu
    • MECE (mutually exclusive, collectively exhaustive) – przydatna zasada w pisaniu planu
    • Działania sekwencyjne a działania równoległe – jak je rozróżnić?
    • Konstruowanie wykresu Gantta
    • Ścieżka krytyczna i co z niej wynika?
    • Kamienie milowe – do czego służą?
    • Efekty prac i produkty prac – jak je dobrze sprecyzować?

  10. Komunikacja w projekcie
    • Komunikacja wewnątrz zespołu projektowego
    • Komunikacja do organizacji

  11. Podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie
    • Jakie są proste metody zarządzania ryzykiem?
    • Uwaga: znacznie więcej na ten temat – w ramach szkolenia „Zarządzanie ryzykiem w projekcie”

  12. Raportowanie i kontrola stanu zaawansowania projektu
    • Proste narzędzia służące do raportowania i kontroli statusu prac
    • Procedury raportowania

  13. Zarządzanie zmianami zakresu projektu
    • Karta zmiany zakresu – jak wygląda, co zawiera, jak ją wypełniać i dlaczego pomaga ona w utrzymaniu pełnej kontroli nad projektem pomimo zmian w trakcie jego trwania

  14. „… nie po tym, jak zaczyna, ale jak kończy!”
    • O czym trzeba pamiętać zbliżając się do końca projektu?
    • Dlaczego kończenie projektów tak często jest dalekie od ideału?
    • Jak wdrożyć w organizacji rezultaty prac projektowych?

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)