Kod produktu:
szkolenie
Dobre praktyki w zarządzaniu projektami
Coraz więcej działań w firmach jest realizowanych w formie projektów. Każde zadanie, które jest nowe, nietypowe lub wymaga zaangażowania osób z różnych miejsc w organizacji – to właśnie typowy "projekt"
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Coraz więcej działań w firmach jest realizowanych w formie projektów. Każde zadanie, które jest nowe, nietypowe lub wymaga zaangażowania osób z różnych miejsc w organizacji – to właśnie typowy „projekt”.
Z jednej strony – praca o charakterze projektowym ma wiele zalet. Wymienić można choćby: otwarte dzielenie się wiedzą, sprawność działania takiego zespołu czy dodatkową motywację dla ludzi, którzy mają poczucie tworzenia czegoś nowego dla swojej firmy.
Z drugiej strony – jeśli nie potrafimy dobrze pokierować projektem – zbierają się nad nim chmury, które mogą zniwelować korzyści, jakich oczekiwaliśmy. Zbyt wiele biurokracji, przeciążeni kierownicy projektów czy niedoprowadzanie prac projektowych do końca. To tylko przykłady typowych problemów, z jakimi borykają się menedżerowie.
A zatem jak być skutecznym w kierowaniu projektem? Szkolenie pozwala każdemu uczestnikowi znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Program szkolenia
-
Definicja „projektu” w firmie
- Jak rozróżnić regularne obowiązki pracowników od zadań nietypowych (projektów)?
- Co projektem jest, a co nie jest – jak nie wpaść w pułapkę i uzgodnić w firmie wspólną definicję?
-
Typy projektów, czym się różnią i jakie są konsekwencje tych różnic
- Przegląd wachlarza możliwych projektów (rozmiary, tematyka, poziom skomplikowania etc.)
- Omówienie wspólnych cech każdego projektu, o których należy pamiętać bez względu na to, z jakim typem projektu mamy do czynienia
-
Standardy zarządzania projektami
- Przegląd najpopularniejszych standardów zarządzania projektami – PMBOK, PRINCE2, metody zwinne i inne
- Czego można nauczyć się z tych standardów, a co może być trudne do wdrożenia w mojej firmie?
- „Nasz własny standard” – jak wybrać i zaadaptować do naszej firmy to co najlepsze?
- Prostota – przede wszystkim! Jak rozumieć ten postulat w projektach?
-
Etapy projektu
- „Wstęp – rozwinięcie – zakończenie”, czyli jak nie komplikować sobie życia niepotrzebnie
- Uruchamianie projektu – typowe działania w tej fazie
- Prowadzenie projektu – typowe działania w tej fazie
- Zamykanie projektu – typowe działania w tej fazie
-
Budowanie efektywnego zespołu projektowego
- Jakich cech poszukujemy u członków zespołu projektowego?
- Dlaczego zespół musi być precyzyjnie określony?
- Jak ustalić procedurę uzgadniania składu zespołu, aby nie tworzyć konfliktów i walki o zasoby ludzkie?
- Jak dać sobie radę z połączeniem codziennej pracy operacyjnej i pracy w projekcie?
-
Typowe role (funkcje) w projekcie
- Sponsor Projektu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
- Kierownik Projektu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
- Członek Zespołu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
- Ekspert – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
- Dlaczego każdy menedżer i kierownik, to na swój sposób też kierownicy projektów?
- A jaką rolę do odegrania ma zarząd?
-
Podział zadań w projekcie
- Metody przydzielania obowiązków
- Zasada jednoosobowej odpowiedzialności i dlaczego nie wyklucza ona ścisłej współpracy pomiędzy członkami zespołu projektowego?
-
Podstawy dobrego zdefiniowania projektu
- Cel projektu – (m.in. zasada SMART)
- Zakres projektu
- Karta projektu – jak wygląda, co zawiera, jak ją wypełniać i dlaczego bez karty projektu nie powinniśmy ruszać dalej
-
Planowanie – kluczowa umiejętność kierownika projektu
- Tworzenie planu i harmonogramu projektu
- MECE (mutually exclusive, collectively exhaustive) – przydatna zasada w pisaniu planu
- Działania sekwencyjne a działania równoległe – jak je rozróżnić?
- Konstruowanie wykresu Gantta
- Ścieżka krytyczna i co z niej wynika?
- Kamienie milowe – do czego służą?
- Efekty prac i produkty prac – jak je dobrze sprecyzować?
-
Komunikacja w projekcie
- Komunikacja wewnątrz zespołu projektowego
- Komunikacja do organizacji
-
Podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie
- Jakie są proste metody zarządzania ryzykiem? Uwaga: znacznie więcej na ten temat – w ramach szkolenia „Zarządzanie ryzykiem w projekcie”
-
Raportowanie i kontrola stanu zaawansowania projektu
- Proste narzędzia służące do raportowania i kontroli statusu prac
- Procedury raportowania
-
Zarządzanie zmianami zakresu projektu
- Karta zmiany zakresu – jak wygląda, co zawiera, jak ją wypełniać i dlaczego pomaga ona w utrzymaniu pełnej kontroli nad projektem pomimo zmian w trakcie jego trwania
-
„… nie po tym, jak zaczyna, ale jak kończy!”
- O czym trzeba pamiętać zbliżając się do końca projektu?
- Dlaczego kończenie projektów tak często jest dalekie od ideału?
- Jak wdrożyć w organizacji rezultaty prac projektowych?
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Wykład
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.