Kontakt

Inteligencja emocjonalna w biznesie Inteligencja emocjonalna w biznesie Inteligencja emocjonalna w biznesie
Kod produktu: uie

szkolenie
Inteligencja emocjonalna w biznesie


Emocje i stres towarzyszą nam codziennie, niezależnie od roli zawodowej i życiowej. Uwzględnianie emocji i zjawisk psychologicznych pomaga w osiąganiu skuteczności i efektywności w pracy, oraz dobrych relacji w życiu osobistym. Szkolenie koncentruje się na racjonalnych metodach zarządzania emocjami własnymi i innych osób w sytuacjach zawodowych. Jest przeznaczone zarówno dla menedżerów, którym zależy na efektywnym pełnieniu roli lidera, jak i dla pracowników wszelkich stanowisk, dla których ważne jest zwiększenie komfortu i skuteczności zachowania we współpracy z ludźmi.

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

(Dla grupy)

Liczba osób:
stacjonarne: 15 / 15
online 12 / 12

Miejsce: online, dowolne

6 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia


NA SZKOLENIU

  • Dowiesz się, co konkretnie kryje się pod hasłem „inteligencja emocjonalna”.
  • Przekonasz się, że inteligencję emocjonalną można w sobie rozwijać.
  • Udoskonalisz umiejętności zarządzania własnymi emocjami.
  • Przećwiczysz wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji.
  • Przetrenujesz korzystanie z empatii wobec innych osób.
  • Wzmocnisz swoją skuteczność zachowania się w sytuacji, gdy inne osoby ulegają intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym.
  • Zdobędziesz wiedzę na temat konfliktów i skutecznych strategii zachowania się w konflikcie.
  • Zgromadzisz bazę praktycznych sposobów zarządzania emocjami i stresem w codziennej pracy i życiu.

PO SZKOLENIU

  • Będziesz znał różne metody i narzędzia zarządzania emocjami i stresem.
  • Będziesz potrafił unikać pułapek myślowych powodujących stres i inne trudne emocje.
  • Będziesz umiał adekwatnie zachować się w sytuacji, gdy druga osoba przeżywa intensywne emocje.
  • Będziesz świadomy wpływu emocji na relacje w pracy i życiu osobistym.
  • Będziesz potrafił zapobiegać wybuchom emocji własnych i innych osób.
  • Będziesz umiał wybrać skuteczną metodę postępowania w sytuacji sporu lub konfliktu.
  • Będziesz mógł być bardziej skuteczny i efektywny w pracy zawodowej oraz życiu osobistym.

Program szkolenia


I. EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM


Cele modułu:
uświadomienie sobie roli i znaczenia emocji w biznesie, dyskusja z poglądem nawołującym do negowania istnienia emocji w biznesie.

  • Czym jest inteligencja emocjonalna
  • Czym są emocje
  • Czy w biznesie jest miejsce na emocje
  • Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej
  • Obszary i możliwości wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w życiu firmowym
  • Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej

Metody aktywizujące:
dyskusja moderowana, studium przypadku, miniwykład.

 

II. MECHANIZMY I SKUTKI EMOCJI


Cele modułu:
poznanie mechanizmów postawania emocji, zrozumienie praktycznego wpływu emocji na porozumiewanie się między osobami.

  • Rodzaje emocji
  • Proces powstawania emocji
  • Model „ABCD emocji”
  • Mechanizmy rządzące narastaniem emocji
  • Praktyczne trudności komunikacyjne i percepcyjne osób znajdujących się w wysokich emocjach
  • Model motywacji i stresu Yerkesa, Dodsona
  • Zjawisko „mgły emocjonalnej” i sposoby radzenia sobie z nim

Metody aktywizujące:
studium przypadku, miniwykład, ćwiczenie grupowe.

 

III. JA A EMOCJE - SAMOŚWIADOMOŚĆ


Cele modułu:
rozwijanie umiejętności samoświadomości – zauważania i prawidłowego nazywania własnych emocji, diagnoza kontekstów powstawania własnych silnych emocji.

  • Trening umiejętności rozpoznawania sygnałów własnego organizmu o narastających emocjach
  • Trening umiejętności nazywania emocji
  • Autorefleksja nad okolicznościami (czas, miejsce, osoby, stan psychofizyczny), w których zauważam powstawanie i narastanie emocji negatywnych
  • Moja strategia postępowania w sytuacjach trudnych
  • Baza sposobów wygaszania własnych emocji negatywnych
  • Sens i potrzeba zauważania emocji pozytywnych
  • Autorefleksja nad okolicznościami (czas, miejsce, osoby, stan psychofizyczny), w których zauważam powstawanie i narastanie emocji pozytywnych

Metody aktywizujące:
studium przypadku, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie grupowe, dobre praktyki.

 

IV. ZARZĄDZANIE WŁASNYMI EMOCJAMI - SAMOKONTROLA


Cele modułu:
pozyskanie umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami na etapie ich powstawania, trening myślenia w sposób redukujący ryzyko wchodzenia w konflikty i eskalacji emocji.

  • Wczesna detekcja sygnałów emocji
  • Strategie reakcji na emocje
  • Zyskiwanie przestrzeni wewnętrznej i czasu na wybór konstruktywnej reakcji na narastające emocje
  • Zarządzanie emocjami poprzez pracę z myślami
  • Racjonalne i irracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o RTZ
  • Rozpoznawanie błędów myślowych, powodujących powstawanie negatywnych emocji
  • Metoda „Pracy z myślami - autocoaching”
  • Trening szybkiego przebudowywania sposobu myślenia w trakcie trudnej sytuacji

Metody aktywizujące:
studium przypadku, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie grupowe, dobre praktyki.

 

V. EMOCJE W LUDZIACH - EMPATIA


Cele modułu:
trening empatii, trening zauważania i interpretowania niewerbalnych i werbalnych sygnałów emocji w drugiej osobie.

  • Empatia – zestaw umiejętności i postawa szersza niż tylko współodczuwanie (czy współczucie)
  • Niewerbalne i werbalne sygnały powstania i narastania emocji w drugim człowieku
  • Empatia wyprzedzająca – analiza potencjalnego wpływu okoliczności i moich zachowań na emocje drugiej strony
  • Empatia post factum – analiza i interpretowanie zdarzeń zgodnie z inteligencją emocjonalną
  • Empatia a błąd atrybucji przyczynowych
  • Ciemne strony empatii. Niewłaściwe współodczuwanie - nadmiernym kosztem psychicznym
  • Jak unikać blokady racjonalnego i konstruktywnego zachowania z powodu niewłaściwej empatii

Metody aktywizujące:
dyskusja, film szkoleniowy, ćwiczenie grupowe.

 

VI. EMPATIA W PRAKTYCE


Cele modułu:
trening umiejętności rozpoznawania typu osobowościowego drugiej osoby i dostrajania trybu komunikacji i współpracy do jej preferencji; uświadomienie różnic osobowościowych jako źródła potencjalnych konfliktów i negatywnych emocji.

  • Rodzaje typów osobowościowych ludzi
  • Charakterystyka emocjonalności każdego typu
  • Rozpoznawanie typu drugiej osoby
  • Dostrajanie komunikacji i przebiegu współpracy do preferencji danego typu osobowościowego
  • Różnice w typie osobowości przyczyną konfliktów i negatywnych emocji

Metody aktywizujące:
autotest, film szkoleniowy, ćwiczenie grupowe, symulacje (scenki), miniwykład.

 

VII. ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W RELACJACH ORAZ ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI


Cele modułu:
trening umiejętności stosowania języka potrzeb zamiast języka gniewu; poznanie rodzajów konfliktów oraz metod ich konstruktywnego rozwiązywania.

  • Skutki negatywnych emocji dla relacji
  • Wpływ negatywnych emocji i konfliktów na mierzalną efektywność codziennej współpracy w firmie
  • Język gniewu i jego konsekwencje
  • Stosowanie języka potrzeb
  • Rodzaje konfliktów w organizacjach
  • Dynamika konfliktów – narastanie konfliktu i narastanie emocji – wzajemny wpływ
  • Pula konstruktywnych metod rozwiązywania konfliktów i sposobów podejścia do konfliktu
  • Dobór metody do fazy konfliktu i osobowości skonfliktowanych osób
  • Budowanie kultury życzliwości i wybaczania w pracy zespołowej w firmie

Metody aktywizujące:
autotest, eksperyment szkoleniowy, miniwykład, dyskusja, ćwiczenie grupowe, symulacje (scenki), dobre praktyki.

 

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)