Kod produktu: uie
szkolenie
Inteligencja emocjonalna w biznesie
Emocje i stres towarzyszą nam codziennie, niezależnie od roli zawodowej i życiowej. Uwzględnianie emocji i zjawisk psychologicznych pomaga w osiąganiu skuteczności i efektywności w pracy, oraz dobrych relacji w życiu osobistym. Szkolenie koncentruje się na racjonalnych metodach zarządzania emocjami własnymi i innych osób w sytuacjach zawodowych. Jest przeznaczone zarówno dla menedżerów, którym zależy na efektywnym pełnieniu roli lidera, jak i dla pracowników wszelkich stanowisk, dla których ważne jest zwiększenie komfortu i skuteczności zachowania we współpracy z ludźmi.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
7 970 PLN netto
Opis szkolenia
NA SZKOLENIU
- Dowiesz się, co konkretnie kryje się pod hasłem „inteligencja emocjonalna”.
- Przekonasz się, że inteligencję emocjonalną można w sobie rozwijać.
- Udoskonalisz umiejętności zarządzania własnymi emocjami.
- Przećwiczysz wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji.
- Przetrenujesz korzystanie z empatii wobec innych osób.
- Wzmocnisz swoją skuteczność zachowania się w sytuacji, gdy inne osoby ulegają intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym.
- Zdobędziesz wiedzę na temat konfliktów i skutecznych strategii zachowania się w konflikcie.
- Zgromadzisz bazę praktycznych sposobów zarządzania emocjami i stresem w codziennej pracy i życiu.
PO SZKOLENIU
- Będziesz znał różne metody i narzędzia zarządzania emocjami i stresem.
- Będziesz potrafił unikać pułapek myślowych powodujących stres i inne trudne emocje.
- Będziesz umiał adekwatnie zachować się w sytuacji, gdy druga osoba przeżywa intensywne emocje.
- Będziesz świadomy wpływu emocji na relacje w pracy i życiu osobistym.
- Będziesz potrafił zapobiegać wybuchom emocji własnych i innych osób.
- Będziesz umiał wybrać skuteczną metodę postępowania w sytuacji sporu lub konfliktu.
- Będziesz mógł być bardziej skuteczny i efektywny w pracy zawodowej oraz życiu osobistym.
Program szkolenia
I. EMOCJE W BIZNESIE I ŻYCIU ZAWODOWYM
Cele modułu:
uświadomienie sobie roli i znaczenia emocji w biznesie, dyskusja z poglądem nawołującym do negowania istnienia emocji w biznesie.
- Czym jest inteligencja emocjonalna
- Czym są emocje
- Czy w biznesie jest miejsce na emocje
- Dojrzewanie człowieka a poziom inteligencji emocjonalnej
- Obszary i możliwości wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w życiu firmowym
- Autorefleksja nad swoimi obszarami do rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej
Metody aktywizujące:
dyskusja moderowana, studium przypadku, miniwykład.
II. MECHANIZMY I SKUTKI EMOCJI
Cele modułu:
poznanie mechanizmów postawania emocji, zrozumienie praktycznego wpływu emocji na porozumiewanie się między osobami.
- Rodzaje emocji
- Proces powstawania emocji
- Model „ABCD emocji”
- Mechanizmy rządzące narastaniem emocji
- Praktyczne trudności komunikacyjne i percepcyjne osób znajdujących się w wysokich emocjach
- Model motywacji i stresu Yerkesa, Dodsona
- Zjawisko „mgły emocjonalnej” i sposoby radzenia sobie z nim
Metody aktywizujące:
studium przypadku, miniwykład, ćwiczenie grupowe.
III. JA A EMOCJE - SAMOŚWIADOMOŚĆ
Cele modułu:
rozwijanie umiejętności samoświadomości – zauważania i prawidłowego nazywania własnych emocji, diagnoza kontekstów powstawania własnych silnych emocji.
- Trening umiejętności rozpoznawania sygnałów własnego organizmu o narastających emocjach
- Trening umiejętności nazywania emocji
- Autorefleksja nad okolicznościami (czas, miejsce, osoby, stan psychofizyczny), w których zauważam powstawanie i narastanie emocji negatywnych
- Moja strategia postępowania w sytuacjach trudnych
- Baza sposobów wygaszania własnych emocji negatywnych
- Sens i potrzeba zauważania emocji pozytywnych
- Autorefleksja nad okolicznościami (czas, miejsce, osoby, stan psychofizyczny), w których zauważam powstawanie i narastanie emocji pozytywnych
Metody aktywizujące:
studium przypadku, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie grupowe, dobre praktyki.
IV. ZARZĄDZANIE WŁASNYMI EMOCJAMI - SAMOKONTROLA
Cele modułu:
pozyskanie umiejętności radzenia sobie z negatywnymi emocjami na etapie ich powstawania, trening myślenia w sposób redukujący ryzyko wchodzenia w konflikty i eskalacji emocji.
- Wczesna detekcja sygnałów emocji
- Strategie reakcji na emocje
- Zyskiwanie przestrzeni wewnętrznej i czasu na wybór konstruktywnej reakcji na narastające emocje
- Zarządzanie emocjami poprzez pracę z myślami
- Racjonalne i irracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o RTZ
- Rozpoznawanie błędów myślowych, powodujących powstawanie negatywnych emocji
- Metoda „Pracy z myślami - autocoaching”
- Trening szybkiego przebudowywania sposobu myślenia w trakcie trudnej sytuacji
Metody aktywizujące:
studium przypadku, ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie grupowe, dobre praktyki.
V. EMOCJE W LUDZIACH - EMPATIA
Cele modułu:
trening empatii, trening zauważania i interpretowania niewerbalnych i werbalnych sygnałów emocji w drugiej osobie.
- Empatia – zestaw umiejętności i postawa szersza niż tylko współodczuwanie (czy współczucie)
- Niewerbalne i werbalne sygnały powstania i narastania emocji w drugim człowieku
- Empatia wyprzedzająca – analiza potencjalnego wpływu okoliczności i moich zachowań na emocje drugiej strony
- Empatia post factum – analiza i interpretowanie zdarzeń zgodnie z inteligencją emocjonalną
- Empatia a błąd atrybucji przyczynowych
- Ciemne strony empatii. Niewłaściwe współodczuwanie - nadmiernym kosztem psychicznym
- Jak unikać blokady racjonalnego i konstruktywnego zachowania z powodu niewłaściwej empatii
Metody aktywizujące:
dyskusja, film szkoleniowy, ćwiczenie grupowe.
VI. EMPATIA W PRAKTYCE
Cele modułu:
trening umiejętności rozpoznawania typu osobowościowego drugiej osoby i dostrajania trybu komunikacji i współpracy do jej preferencji; uświadomienie różnic osobowościowych jako źródła potencjalnych konfliktów i negatywnych emocji.
- Rodzaje typów osobowościowych ludzi
- Charakterystyka emocjonalności każdego typu
- Rozpoznawanie typu drugiej osoby
- Dostrajanie komunikacji i przebiegu współpracy do preferencji danego typu osobowościowego
- Różnice w typie osobowości przyczyną konfliktów i negatywnych emocji
Metody aktywizujące:
autotest, film szkoleniowy, ćwiczenie grupowe, symulacje (scenki), miniwykład.
VII. ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W RELACJACH ORAZ ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI
Cele modułu:
trening umiejętności stosowania języka potrzeb zamiast języka gniewu; poznanie rodzajów konfliktów oraz metod ich konstruktywnego rozwiązywania.
- Skutki negatywnych emocji dla relacji
- Wpływ negatywnych emocji i konfliktów na mierzalną efektywność codziennej współpracy w firmie
- Język gniewu i jego konsekwencje
- Stosowanie języka potrzeb
- Rodzaje konfliktów w organizacjach
- Dynamika konfliktów – narastanie konfliktu i narastanie emocji – wzajemny wpływ
- Pula konstruktywnych metod rozwiązywania konfliktów i sposobów podejścia do konfliktu
- Dobór metody do fazy konfliktu i osobowości skonfliktowanych osób
- Budowanie kultury życzliwości i wybaczania w pracy zespołowej w firmie
Metody aktywizujące:
autotest, eksperyment szkoleniowy, miniwykład, dyskusja, ćwiczenie grupowe, symulacje (scenki), dobre praktyki.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Analiza filmu
Wykład
Coaching
Prezentacje
Demonstracje
Burza mózgów
Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.