BERNDSON Szkolenia
Szkolenie Management 3.0 / Zarządzanie 3.0 – kluczowe zasady i praktykiManagement 3.0 / Zarządzanie 3.0 – kluczowe zasady i praktyki - Nagrody

Kod produktu: mz3

szkolenie
Management 3.0 / Zarządzanie 3.0 – kluczowe zasady i praktyki

Jak zwinnie zarządzać zespołem w dynamicznie zmieniającym się kontekście biznesowym.

Management 3.0 to nowoczesna i sprawdzona metoda zarządzania. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, elastyczni, innowacyjni liderzy są zdolni do budowania zespołów opartych na autonomii i odpowiedzialności. Obecnie firmy muszą szybko reagować na zmiany, a umiejętności zwinnego zarządzania stają się fundamentem sukcesu, zarówno liderów, jak i organizacji. Poznasz narzędzia, które wspierają nie tylko efektywność, ale i zaangażowanie zespołów, co prowadzi do lepszych wyników biznesowych.

Management 3.0 to nowoczesne podejście do zarządzania, które koncentruje się na ludziach, ich motywacji, elastyczności i ciągłym doskonaleniu. Odwołuje się do teorii złożoności systemów i z niej czerpie inspiracje do zarządzania zespołem w dynamicznie zmieniającym się kontekście biznesowym.

Szkolenie to wprowadza uczestników w kluczowe koncepcje i narzędzia Management 3.0, które wspierają liderów w budowaniu efektywnych, zaangażowanych i autonomicznych zespołów.

W trakcie dwóch intensywnych dni, uczestnicy dowiedzą się, jak dzięki wykorzystaniu praktyk Management 3.0. tworzyć systemy i środowisko pracy sprzyjające innowacyjności i wspierać ciągły rozwój organizacji. Będą mieć też okazję, by nie tylko poznać, ale i przećwiczyć wybrane praktyki (narzędzia) z pakietu Management 3.0, by następnie móc z nich korzystać w swoich organizacjach.

Szkolenie ma charakter warsztatowy, co oznacza, że uczestnicy otrzymają niezbędną porcję wiedzy i będą mieć możliwość już podczas szkolenia przełożyć ją na swoją rzeczywistość zawodową.

[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

Szkolenie OTWARTE

(Dla osoby)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób: 1/12
Miejsce: Kraków

2 370 PLN ?

Szkolenie ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce:
  Online, dowolne

9 970 PLN netto

Opis szkolenia

W trakcie tego szkolenia uczestnicy:

  • Poznają najważniejsze założenia i zasady Management 3.0 oraz dowiedzą się, jakie korzyści przynoszą one zespołom.
  • Poznają wybrane techniki i narzędzia wspierające budowanie autonomii, motywacji i efektywności zespołów.
  • Nauczą się korzystać z wybranych narzędzi i praktyk Management 3.0.
  • Dowiedzą się, jak budować kulturę organizacyjną, która sprzyja zaangażowaniu, innowacyjności i ciągłemu doskonaleniu.
  • Dowiedzą się, jak wspierać rozwój zespołu i budować kulturę odpowiedzialności za wynik.


Metody pracy stosowane podczas szkolenia:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, co oznacza, że nie tylko otrzymasz solidną dawkę wiedzy teoretycznej, ale także przećwiczysz najważniejsze narzędzia Management 3.0 w praktyce. Zajęcia oparte są na interaktywnych ćwiczeniach, dyskusjach grupowych i symulacjach, które umożliwiają bezpośrednie przełożenie wiedzy na rzeczywiste wyzwania zawodowe. Uczestnicy będą mieli okazję korzystać z narzędzi takich jak Delegation Poker, Competency Matrix czy Feedback Wrap.



Po ukończeniu szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Skutecznie wdrażać narzędzia Management 3.0 w swojej codziennej pracy.
  • Budować kulturę organizacyjną wspierającą zaangażowanie i innowacyjność.
  • Skutecznie motywować zespół, dbając o rozwój kompetencji i odpowiedzialność za wyniki.
  • Delegować zadania, dając pracownikom większą samodzielność i przestrzeń do rozwoju.


Korzyści biznesowe

  • Wprowadzenie do Management 3.0
  • Poprawa zaangażowania pracowników, co przekłada się na ich motywację oraz lojalność wobec firmy.
  • Wzrost innowacyjności dzięki wdrożeniu elastycznych i zwinnych metod zarządzania.
  • Lepsze wyniki zespołów poprzez budowanie odpowiedzialności za wyniki i rozwój.
  • Zwiększenie konkurencyjności organizacji poprzez wzmocnienie kultury ciągłego doskonalenia.

Program szkolenia

Wprowadzenie do Management 3.0

Moduł wprowadzający w założenia koncepcji Management 3.0. Uczestnicy dowiedzą się, na jakich filarach opiera się ta koncepcja zarządzania oraz do jakich założeń naukowych się odnosi. Dowiedzą się, czym cechują się zarządzanie 1.0, 2.0 i 3.0 oraz czym różnią się od siebie te podejścia. Poznają fundamentalny dla Management 3.0 model Martie, który łączy w sobie wszystkie najważniejsze zasady tej koncepcji zarządczej i do którego będziemy odnosić się podczas całego szkolenia.

Zakres merytoryczny:

  • Zarządzanie 1.0, 2.0 i 3.0
  • Fundamenty Management 3.0
  • Koncepcja prostoty i złożoności systemów.
    1. Model systemów – struktura-zachowanie.
    2. Model Cynefin.
    3. Myślenie złożonościow.
  • Systemy nieadaptacyjne i adaptacyjne.
  • Systemy homo- i heterogeniczne.
  • Zarządzanie hierarchiczne a zarządzanie zwinne.
  • Najważniejsze zasady Management 3.0 – Martie.
  • Pryncypia Management 3.0

Narzędzia:

  • Mapy personalne.
  • Lista wartości zespołu.
  • Model systemów – struktura-zachowanie.
  • Model Cynefin.
  • Martie.

Motywacja i zaangażowanie zespołów

Moduł poświęcony narzędziom i technikom wspierającym motywację i zaangażowanie pracowników, nastawiony na praktykę. Uczestnicy poznają najważniejsze teorie motywacji, na których opiera się Management 3.0 oraz dowiedzą się, jak korzystać z nich w praktyce. Dowiedzą się, jak budować atmosferę sprzyjającą efektywności i innowacyjności.

Zakres merytoryczny:

  • Teorie motywacji, z których korzysta Management 3.0
    1. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna.
    2. Teoria XY.
    3. Teoria Herzberga.
  • Jak rozmawiać o motywacji z pracownikami.
  • Indywidualne motywatory członków zespołu.

Narzędzia:

  • Lista kontrolna – 10 potrzeb członków zespołu.
  • Arkusz bilansu motywacyjnego.
  • Moving Motivators.

Podstawy samoorganizacji

Moduł wprowadzający w koncepcję samoorganizacji zespołów oraz wyjaśniający rolę lidera 3.0. Korzystając z narzędzia „siatka samoorganizacji” uczestnicy wypracują kryteria wspierające samoorganizację w swoich zespołach oraz sprawdzą, które z tych kryteriów są spełnione, a które wymagają jeszcze pracy.

Zakres merytoryczny:

  • Czym jest samoorganizacja.
    1. Samoorganizacja, samokierowanie, samowybieralność.
  • Zasada ciemności i jej konsekwencje dla lidera zespołu.
    1. Rola lidera zespołu w ujęciu Management 3.0
    2. Przywództwo służebne.
  • Kontrola systemu.
  • Kryteria samoorganizacji.

Narzędzia:

  • Siatka samoorganizacji – praktyczne narzędzie pomagające stworzyć ramy zarządcze wspierające samoorganizację zespołu.

Delegowanie i autonomia zespołów

Moduł poświęcony upełnomocnianiu pracowników do podejmowania decyzji oraz delegowaniu zadań. Uczestnicy dowiedzą się, po co i jak zwiększać autonomię zespołów oraz jakie zasady delegowania decyzji stosować. Dowiedzą się również, jak wspierać samodzielność i odpowiedzialność zespołu. Poznają narzędzia Management 3.0 wspierające upełnomocnianie pracowników i delegowanie zadań oraz odpowiedzialności oraz przećwiczą je, aby wiedzieć, jak korzystać z nich w pracy ze swoimi zespołami.

Zakres merytoryczny:

  • Empowerment – czym jest.
    1. 3 poziomy empowerment.
  • Kryteria skutecznego delegowania.
    1. Poziom dojrzałości i poziom władzy.
  • Techniki zwiększania odpowiedzialności i autonomii.
  • Rola lidera w procesie upełnomocniania i delegowania.
  • Zaufanie w kontekście upełnomocniania zespołu.
    1. 4 typy zaufania i szacunku.

Narzędzia:

  • 7 poziomów delegowania – lista kontrolna.
  • Delegation Poker.
  • Delegation Board.
  • Team Decision Cards.
  • Team Decision Matrix.

Rozwijanie kompetencji

Moduł skupia się na rozwijaniu kompetencji zespołowych zgodnie z zasadami Management 3.0, które podkreślają znaczenie stałego uczenia się, otwartości i rozwoju umiejętności jako fundamentu do budowania zaangażowanych i efektywnych zespołów. Uczestnicy poznają 7 elementów rozwijania kompetencji i dowiedzą się, na które z nich warto stawiać i dlaczego. Stworzą macierz kompetencji zespołu, dzięki której będą mogli zwinniej zarządzać zespołem. Dowiedzą się, jakie są składniki rozwoju osobistego (w kontekście zawodowym) i jak liderzy mogą wspierać pracowników w tym obszarze. Ponadto, nauczą się dobierać odpowiednie miary, na podstawie których będą mogli oceniać efektywność pracowników i poznają schematy udzielania informacji zwrotnej, które pomogą tę efektywność rozwijać oraz budować atmosferę współpracy i zaangażowania, a także wspierać procesy ciągłego doskonalenia w organizacji.

Zakres merytoryczny:

  • 7 elementów rozwijania kompetencji.
  • 4 składniki rozwoju osobistego.
  • Macierz kompetencji zespołu.
  • Miary wydajności – 8 wskazówek.
  • Informacja zwrotna.
    1. Istota informacji zwrotnej w ujęciu Management 3.0
    2. Modele informacji zwrotnej (informacja zwrotna indywidualna, informacje zwrotne zespołowe, elementy retrospektywy).

Narzędzia:

  • Competency Matrix.
  • Feedback Wrap.
  • Kudo Cards.
  • Happiness Doors.

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:

Informacje dodatkowe

AGENDA

Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷

Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷

Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • materiały szkoleniowe
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu
  • obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Skontaktuj się z nami

Chętnie porozmawiamy lub spotkamy się osobiście czy online,
by doradzić najlepsze rozwiązania.

Czekamy na Twoje pytania i tematy, w których możemy pomóc.

Gwarantujemy przygotowanie wyjątkowego projektu szkoleniowego
lub pomoc w wyborze szkolenia otwartego.


Napisz: