Kod produktu: mz3
szkolenie
Management 3.0 / Zarządzanie 3.0 – kluczowe zasady i praktyki
Jak zwinnie zarządzać zespołem w dynamicznie zmieniającym się kontekście biznesowym.
Management 3.0 to nowoczesna i sprawdzona metoda zarządzania. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, elastyczni, innowacyjni liderzy są zdolni do budowania zespołów opartych na autonomii i odpowiedzialności. Obecnie firmy muszą szybko reagować na zmiany, a umiejętności zwinnego zarządzania stają się fundamentem sukcesu, zarówno liderów, jak i organizacji. Poznasz narzędzia, które wspierają nie tylko efektywność, ale i zaangażowanie zespołów, co prowadzi do lepszych wyników biznesowych.
Management 3.0 to nowoczesne podejście do zarządzania, które koncentruje się na ludziach, ich motywacji, elastyczności i ciągłym doskonaleniu. Odwołuje się do teorii złożoności systemów i z niej czerpie inspiracje do zarządzania zespołem w dynamicznie zmieniającym się kontekście biznesowym.
Szkolenie to wprowadza uczestników w kluczowe koncepcje i narzędzia Management 3.0, które wspierają liderów w budowaniu efektywnych, zaangażowanych i autonomicznych zespołów.
W trakcie dwóch intensywnych dni, uczestnicy dowiedzą się, jak dzięki wykorzystaniu praktyk Management 3.0. tworzyć systemy i środowisko pracy sprzyjające innowacyjności i wspierać ciągły rozwój organizacji. Będą mieć też okazję, by nie tylko poznać, ale i przećwiczyć wybrane praktyki (narzędzia) z pakietu Management 3.0, by następnie móc z nich korzystać w swoich organizacjach.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, co oznacza, że uczestnicy otrzymają niezbędną porcję wiedzy i będą mieć możliwość już podczas szkolenia przełożyć ją na swoją rzeczywistość zawodową.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/12
Miejsce: Kraków
2 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
W trakcie tego szkolenia uczestnicy:
- Poznają najważniejsze założenia i zasady Management 3.0 oraz dowiedzą się, jakie korzyści przynoszą one zespołom.
- Poznają wybrane techniki i narzędzia wspierające budowanie autonomii, motywacji i efektywności zespołów.
- Nauczą się korzystać z wybranych narzędzi i praktyk Management 3.0.
- Dowiedzą się, jak budować kulturę organizacyjną, która sprzyja zaangażowaniu, innowacyjności i ciągłemu doskonaleniu.
- Dowiedzą się, jak wspierać rozwój zespołu i budować kulturę odpowiedzialności za wynik.
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, co oznacza, że nie tylko otrzymasz solidną dawkę wiedzy teoretycznej, ale także przećwiczysz najważniejsze narzędzia Management 3.0 w praktyce. Zajęcia oparte są na interaktywnych ćwiczeniach, dyskusjach grupowych i symulacjach, które umożliwiają bezpośrednie przełożenie wiedzy na rzeczywiste wyzwania zawodowe. Uczestnicy będą mieli okazję korzystać z narzędzi takich jak Delegation Poker, Competency Matrix czy Feedback Wrap.
Po ukończeniu szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Skutecznie wdrażać narzędzia Management 3.0 w swojej codziennej pracy.
- Budować kulturę organizacyjną wspierającą zaangażowanie i innowacyjność.
- Skutecznie motywować zespół, dbając o rozwój kompetencji i odpowiedzialność za wyniki.
- Delegować zadania, dając pracownikom większą samodzielność i przestrzeń do rozwoju.
Korzyści biznesowe
- Wprowadzenie do Management 3.0
- Poprawa zaangażowania pracowników, co przekłada się na ich motywację oraz lojalność wobec firmy.
- Wzrost innowacyjności dzięki wdrożeniu elastycznych i zwinnych metod zarządzania.
- Lepsze wyniki zespołów poprzez budowanie odpowiedzialności za wyniki i rozwój.
- Zwiększenie konkurencyjności organizacji poprzez wzmocnienie kultury ciągłego doskonalenia.
Program szkolenia
Wprowadzenie do Management 3.0
Moduł wprowadzający w założenia koncepcji Management 3.0. Uczestnicy dowiedzą się, na jakich filarach opiera się ta koncepcja zarządzania oraz do jakich założeń naukowych się odnosi. Dowiedzą się, czym cechują się zarządzanie 1.0, 2.0 i 3.0 oraz czym różnią się od siebie te podejścia. Poznają fundamentalny dla Management 3.0 model Martie, który łączy w sobie wszystkie najważniejsze zasady tej koncepcji zarządczej i do którego będziemy odnosić się podczas całego szkolenia.
Zakres merytoryczny:
- Zarządzanie 1.0, 2.0 i 3.0
- Fundamenty Management 3.0
- Koncepcja prostoty i złożoności systemów.
- Model systemów – struktura-zachowanie.
- Model Cynefin.
- Myślenie złożonościow.
- Systemy nieadaptacyjne i adaptacyjne.
- Systemy homo- i heterogeniczne.
- Zarządzanie hierarchiczne a zarządzanie zwinne.
- Najważniejsze zasady Management 3.0 – Martie.
- Pryncypia Management 3.0
Narzędzia:
- Mapy personalne.
- Lista wartości zespołu.
- Model systemów – struktura-zachowanie.
- Model Cynefin.
- Martie.
Motywacja i zaangażowanie zespołów
Moduł poświęcony narzędziom i technikom wspierającym motywację i zaangażowanie pracowników, nastawiony na praktykę. Uczestnicy poznają najważniejsze teorie motywacji, na których opiera się Management 3.0 oraz dowiedzą się, jak korzystać z nich w praktyce. Dowiedzą się, jak budować atmosferę sprzyjającą efektywności i innowacyjności.
Zakres merytoryczny:
- Teorie motywacji, z których korzysta Management 3.0
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna.
- Teoria XY.
- Teoria Herzberga.
- Jak rozmawiać o motywacji z pracownikami.
- Indywidualne motywatory członków zespołu.
Narzędzia:
- Lista kontrolna – 10 potrzeb członków zespołu.
- Arkusz bilansu motywacyjnego.
- Moving Motivators.
Podstawy samoorganizacji
Moduł wprowadzający w koncepcję samoorganizacji zespołów oraz wyjaśniający rolę lidera 3.0. Korzystając z narzędzia „siatka samoorganizacji” uczestnicy wypracują kryteria wspierające samoorganizację w swoich zespołach oraz sprawdzą, które z tych kryteriów są spełnione, a które wymagają jeszcze pracy.
Zakres merytoryczny:
- Czym jest samoorganizacja.
- Samoorganizacja, samokierowanie, samowybieralność.
- Zasada ciemności i jej konsekwencje dla lidera zespołu.
- Rola lidera zespołu w ujęciu Management 3.0
- Przywództwo służebne.
- Kontrola systemu.
- Kryteria samoorganizacji.
Narzędzia:
- Siatka samoorganizacji – praktyczne narzędzie pomagające stworzyć ramy zarządcze wspierające samoorganizację zespołu.
Delegowanie i autonomia zespołów
Moduł poświęcony upełnomocnianiu pracowników do podejmowania decyzji oraz delegowaniu zadań. Uczestnicy dowiedzą się, po co i jak zwiększać autonomię zespołów oraz jakie zasady delegowania decyzji stosować. Dowiedzą się również, jak wspierać samodzielność i odpowiedzialność zespołu. Poznają narzędzia Management 3.0 wspierające upełnomocnianie pracowników i delegowanie zadań oraz odpowiedzialności oraz przećwiczą je, aby wiedzieć, jak korzystać z nich w pracy ze swoimi zespołami.
Zakres merytoryczny:
- Empowerment – czym jest.
- 3 poziomy empowerment.
- Kryteria skutecznego delegowania.
- Poziom dojrzałości i poziom władzy.
- Techniki zwiększania odpowiedzialności i autonomii.
- Rola lidera w procesie upełnomocniania i delegowania.
- Zaufanie w kontekście upełnomocniania zespołu.
- 4 typy zaufania i szacunku.
Narzędzia:
- 7 poziomów delegowania – lista kontrolna.
- Delegation Poker.
- Delegation Board.
- Team Decision Cards.
- Team Decision Matrix.
Rozwijanie kompetencji
Moduł skupia się na rozwijaniu kompetencji zespołowych zgodnie z zasadami Management 3.0, które podkreślają znaczenie stałego uczenia się, otwartości i rozwoju umiejętności jako fundamentu do budowania zaangażowanych i efektywnych zespołów. Uczestnicy poznają 7 elementów rozwijania kompetencji i dowiedzą się, na które z nich warto stawiać i dlaczego. Stworzą macierz kompetencji zespołu, dzięki której będą mogli zwinniej zarządzać zespołem. Dowiedzą się, jakie są składniki rozwoju osobistego (w kontekście zawodowym) i jak liderzy mogą wspierać pracowników w tym obszarze. Ponadto, nauczą się dobierać odpowiednie miary, na podstawie których będą mogli oceniać efektywność pracowników i poznają schematy udzielania informacji zwrotnej, które pomogą tę efektywność rozwijać oraz budować atmosferę współpracy i zaangażowania, a także wspierać procesy ciągłego doskonalenia w organizacji.
Zakres merytoryczny:
- 7 elementów rozwijania kompetencji.
- 4 składniki rozwoju osobistego.
- Macierz kompetencji zespołu.
- Miary wydajności – 8 wskazówek.
- Informacja zwrotna.
- Istota informacji zwrotnej w ujęciu Management 3.0
- Modele informacji zwrotnej (informacja zwrotna indywidualna, informacje zwrotne zespołowe, elementy retrospektywy).
Narzędzia:
- Competency Matrix.
- Feedback Wrap.
- Kudo Cards.
- Happiness Doors.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.