

szkolenie
Zarządzanie portfelem projektów w firmie
Niewątpliwe zalety pracy projektowej zachęcają zarządy do promowania tego stylu pracy. Jednocześnie tempo zmian w dzisiejszym otoczeniu rynkowym sprawia, że firmy muszą zmieniać się dynamicznie i stawać się coraz bardziej elastycznymi
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
Niewątpliwe zalety pracy projektowej zachęcają zarządy do promowania tego stylu pracy. Jednocześnie tempo zmian w dzisiejszym otoczeniu rynkowym sprawia, że firmy muszą zmieniać się dynamicznie i stawać się coraz bardziej elastycznymi. W rezultacie firmy uruchamiają liczne projekty, aby skutecznie się zmieniać, wkraczać w nowe obszary rynkowe, szukać poprawy efektywności, implementować nowe narzędzia informatyczne itp.
Organizacje, które próbują naraz realizować zbyt wiele projektów, są skazane na duże kłopoty. Podobnie dzieje się z firmami, które nie wdrożyły standardów prowadzenia projektów i zarządzania całym ich portfelem.
Proponowane przez nas szkolenie podpowiada jak zarządzać kilkoma (lub wieloma) projektami w jednym czasie i się w tym nie pogubić.
Program szkolenia
-
Różnice pomiędzy projektem a wieloma projektami w organizacji
- Czym jest portfel projektów?
- Czym jest program? Jakie są zalety uruchamiania programu, będącego „parasolem” dla kilku projektów?
-
Struktura zarządzania wieloma projektami w firmie
- Komitet sterujący – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
- Zarząd – jego rola w zarządzaniu wieloma projektami
- Biuro Projektów (lub Biuro Programu) – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
-
Podejmowanie dobrych decyzji co do projektów, które należy uruchomić
- Liczba projektów: Czy nie prowadzimy zbyt wielu projektów w firmie?
- Zgodność ze strategią firmy: Czy kolejny projekt, który zamierzamy uruchomić, jest zgodny z naszą strategią?
- Priorytety: Które z projektów w portfelu są pierwszoplanowe?
- Kanibalizacja: Czy przypadkiem nie realizujemy dwóch projektów, których rezultaty kłócą się ze sobą nawzajem?
- Kolejność: W jakiej kolejności powinniśmy realizować projekty z naszego portfela?
-
Identyfikacja zależności pomiędzy projektami
- Jak identyfikować zależności pomiędzy projektami?
- Jak je dokumentować i co właściwie wynika ze zidentyfikowanych zależności?
-
Raportowanie postępów prac w projektach
- Metody i narzędzia raportowania oraz kontroli postępów w poszczególnych projektach
- Pomysły na sprawne dokonywanie przeglądów projektów (jak nie stracić na to zbyt wiele czasu i jednocześnie wiedzieć, że wszystko jest pod kontrolą?)
-
Zarządzanie ograniczonymi zasobami
- DICE – metoda porównywania projektów między sobą, którą można zastosować do decydowania o przydzieleniu funduszy na najlepiej rokujące projekty
- Alokacja zasobów pomiędzy projektami
- Zarządzanie ograniczonymi zasobami ludzkimi
-
Informowanie pracowników o projektach
- Jak zadbać o to, by pracownicy nie czuli się niedoinformowani?
- Jaką rolę może odegrać zwykła lista projektów umieszczona na intranecie?
- Jakie są najczęstsze potrzeby informacyjne pracowników?
- Jak dać sobie radę z projektami niejawnymi? Kiedy ograniczanie informacji o projektach jest uzasadnione?
-
Podsumowanie
- Wnioski dla organizacji