Kontakt

Szkolenie Zarządzanie portfelem projektów w firmieZarządzanie portfelem projektów w firmie - Nagrody
Kod produktu:

szkolenie
Zarządzanie portfelem projektów w firmie

Niewątpliwe zalety pracy projektowej zachęcają zarządy do promowania tego stylu pracy. Jednocześnie tempo zmian w dzisiejszym otoczeniu rynkowym sprawia, że firmy muszą zmieniać się dynamicznie i stawać się coraz bardziej elastycznymi

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne

7 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia

Niewątpliwe zalety pracy projektowej zachęcają zarządy do promowania tego stylu pracy. Jednocześnie tempo zmian w dzisiejszym otoczeniu rynkowym sprawia, że firmy muszą zmieniać się dynamicznie i stawać się coraz bardziej elastycznymi. W rezultacie firmy uruchamiają liczne projekty, aby skutecznie się zmieniać, wkraczać w nowe obszary rynkowe, szukać poprawy efektywności, implementować nowe narzędzia informatyczne itp.

Organizacje, które próbują naraz realizować zbyt wiele projektów, są skazane na duże kłopoty. Podobnie dzieje się z firmami, które nie wdrożyły standardów prowadzenia projektów i zarządzania całym ich portfelem.

Proponowane przez nas szkolenie podpowiada jak zarządzać kilkoma (lub wieloma) projektami w jednym czasie i się w tym nie pogubić.

Program szkolenia

  1. Różnice pomiędzy projektem a wieloma projektami w organizacji
    • Czym jest portfel projektów?
    • Czym jest program? Jakie są zalety uruchamiania programu, będącego „parasolem” dla kilku projektów?

  2. Struktura zarządzania wieloma projektami w firmie
    • Komitet sterujący – typowe zadania i obszar odpowiedzialności
    • Zarząd – jego rola w zarządzaniu wieloma projektami
    • Biuro Projektów (lub Biuro Programu) – typowe zadania i obszar odpowiedzialności

  3. Podejmowanie dobrych decyzji co do projektów, które należy uruchomić
    • Liczba projektów: Czy nie prowadzimy zbyt wielu projektów w firmie?
    • Zgodność ze strategią firmy: Czy kolejny projekt, który zamierzamy uruchomić, jest zgodny z naszą strategią?
    • Priorytety: Które z projektów w portfelu są pierwszoplanowe?
    • Kanibalizacja: Czy przypadkiem nie realizujemy dwóch projektów, których rezultaty kłócą się ze sobą nawzajem?
    • Kolejność: W jakiej kolejności powinniśmy realizować projekty z naszego portfela?

  4. Identyfikacja zależności pomiędzy projektami
    • Jak identyfikować zależności pomiędzy projektami?
    • Jak je dokumentować i co właściwie wynika ze zidentyfikowanych zależności?

  5. Raportowanie postępów prac w projektach
    • Metody i narzędzia raportowania oraz kontroli postępów w poszczególnych projektach
    • Pomysły na sprawne dokonywanie przeglądów projektów (jak nie stracić na to zbyt wiele czasu i jednocześnie wiedzieć, że wszystko jest pod kontrolą?)

  6. Zarządzanie ograniczonymi zasobami
    • DICE – metoda porównywania projektów między sobą, którą można zastosować do decydowania o przydzieleniu funduszy na najlepiej rokujące projekty
    • Alokacja zasobów pomiędzy projektami
    • Zarządzanie ograniczonymi zasobami ludzkimi

  7. Informowanie pracowników o projektach
    • Jak zadbać o to, by pracownicy nie czuli się niedoinformowani?
    • Jaką rolę może odegrać zwykła lista projektów umieszczona na intranecie?
    • Jakie są najczęstsze potrzeby informacyjne pracowników?
    • Jak dać sobie radę z projektami niejawnymi? Kiedy ograniczanie informacji o projektach jest uzasadnione?

  8. Podsumowanie
    • Wnioski dla organizacji

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)