Kontakt

Zarządzanie projektami Zarządzanie projektami Zarządzanie projektami
Kod produktu: zpr

szkolenie
Zarządzanie projektami

Jak wykorzystywać skutecznie metody zarządzania projektowego.


Motto
"Projekty dzielą się na genialne….i zrealizowane. Zarządzanie nimi to sztuka osiągnięcia zamierzonego celu."
 

Dlaczego zarządzanie projektami?


Dzisiejszy świat biznesu można scharakteryzować poprzez akronim VUCA. Określa on rzeczywistość jako: V – volatil – zmienną; U – uncertain - niepewną; C - complex - złożoną; A – ambiguous – wieloznaczną. Oznacza to, że organizacje coraz bardziej będą przesuwać się z działań procesowych do działań projektowych. Konieczność tworzenia nowych usług, produktów, systemów, procesów i procedur wiąże się z podejściem projektowym. Dlatego warto uzbroić swoich pracowników w odpowiednią wiedzę dotyczącą tego, jak metodycznie, projektowo podejść do realizowanych przedsięwzięć, oszczędzając czas i pieniądze. Parafrazując słowa Petera Druckera – "chodzi o to, aby robić właściwe rzeczy, a nie tylko rzeczy właściwie". Podejście projektowe do realizacji zadań biznesowych, ale również osobistych, to jeden ze sposobów na osiągniecie tego celu. To szkolenie wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i potrzebom.

SZKOLENIE OTWARTE
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

(Dla osoby)

Liczba osób: 1/12

Miejsce: Kraków

2 370 PLN

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

(Dla grupy)

Liczba osób:
stacjonarne: 15 / 15
online 12 / 12

Miejsce: online, dowolne

8 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia


Korzyści:

  • Zrozumienie specyfiki projektowej, która porządkuje działania.
  • Pozyskanie narzędzi, które pozwalają w prosty sposób realizować unikalne przedsięwzięcia.
  • Uniknięcie sytuacji określonej często występującym równaniem: niestandardowa metoda X unikalne przedsięwzięcie = chaos.
  • Uczestnicy szkolenia wyjdą z niego z gotowym, metodycznie przygotowanym i zdefiniowanym planem oraz harmonogramem działania dotyczącym projektów zawodowych, w których biorą aktualnie udział.
  • Uczestnicy ukształtują podejście projektowe do wykonywanych zadań, poparte umiejętnością rozróżnienia czym jest projekt, a czym jest proces w praktyce zawodowej.

Cele szkolenia:

  • Poznanie różnic między projektem a procesem.
  • Poznanie kluczowych narzędzi planowania i definiowania prac
    w projekcie.
  • Zdobycie umiejętności zastosowania tych narzędzi w praktyce.
  • Doświadczenie metod zarządzania zespołem projektowym od strony komunikacji i angażowania zespołu do prac projektowych.
  • Poznanie podstaw filozofii Agile i zwinnych metodyk zarządzania projektami.
  • Zbudowanie świadomości projektowej i myślenia projektowego
    u uczestników.

Program szkolenia


Moduł 1.
Projekt i proces – różnice, podobieństwa i cechy charakterystyczne.


W pierwszym module uczestnicy uporządkują sobie pojęcia. Poznają różnice pomiędzy procesem a projektem. Będą umieli rozróżniać proste i bardziej skomplikowane działania projektowe z własnego życia zawodowego i prywatnego.

  • Gra symulacyjna – doświadczenie przez uczestników specyfiki pracy procesowej i projektowej.
  • Analiza rezultatów gry dotyczącej różnic między projektem a procesem, sposobów planowania pracy, komunikacji w projekcie oraz szacowania ryzyk.
  • Różnice w zarządzaniu projektem i procesem.
  • Przykłady projektów i procesów ze świata biznesu.
  • Cechy charakterystyczne procesu i projektu.
  • Etapy projektu – definiowanie, planowanie, realizacja i kontrola.
  • Typowe aktywności na każdym z etapów projektu – dopasowanie ich specyfiki do organizacji klienta.

Moduł 2.
Skąd się biorą projekty?


Dzisiejszy postęp gospodarczy, technologiczny, naukowy jest bezprecedensowy w historii świata. Nigdy tak szybko nie zmieniało się nasze otoczenie - bliższe i dalsze. W tej części uczestnicy dowiedzą się, skąd się biorą potrzeby projektowe w organizacjach i instytucjach. Poznamy narzędzia, dzięki którym rodzą się inicjatywy projektowe zaspokajające potrzebę zmian.

  • Przykłady z życia prywatnego i biznesu – skąd wzięły się nasze inicjatywy projektowe?
  • Powody rozpoczynania projektów: potrzeba, szansa, konieczność.
  • Rodzaje potrzeb projektowych:
    • potrzeba rynkowa,
    • potrzeba biznesowa,
    • potrzeba techniczna,
    • potrzeba społeczna.
  • Narzędzia, z których wynikają projekty:
    • SWOT - TOWS,
    • Diagram Ishikawy,
    • Siatka Celów.

Moduł 3.
Etapy projektu – cykl życia projektu.


W tej części szkolenia uczestnicy poznają etapy projektu – z czego składa się projekt. Dowiedzą się, jakie działania wchodzą w skład poszczególnych etapów oraz jaka jest zależność pomiędzy nimi. Odpowiedzą sobie na pytanie skąd się biorą projekty. Zwrócimy też uwagę na otoczenie bliższe i dalsze projektu oraz na role poszczególnych grup i osób, mających wpływ na nasz projekt.

  • Etapy projektu:
    • definiowanie,
    • planowanie,
    • realizacja,
    • zamknięcie.
  • Definiowanie projektu:
    • określenie misji projektu,
    • definiowanie celów,
    • role w projekcie,
    • dokumentacja projektowa – karta projektu.
  • Planowanie projektu:
    • struktura podziału pracy – WBS,
    • budowanie sieci projektu,
    • harmonogramowanie projektu,
    • przypisanie odpowiedzialności i ról w projekcie,
    • określenie ryzyk.
  • Realizacja projektu – nadzorowanie prac projektowych.
  • Zamknięcie projektu – wnioski, błędy, dobre praktyki.

Moduł 4.
Narzędzia definiowania i planowania w projekcie.


Ten moduł koncentruje się na narzędziach planowania projektu. W tej części uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie zdefiniować to, co ma być dla nas produktem końcowym projektu. Poznają zasady definiowania celów oraz trójkąt projektowy, zawierający czas, zakres i koszty. Dowiedzą się czym jest struktura podziału pracy (WBS) i sieć projektu. Nauczą się identyfikować ścieżkę krytyczną w projekcie oraz kamienie milowe. Poznają zasady harmonogramowania oraz określania ryzyk w projekcie.

  • Wizja i misja projektu – przykłady.
  • Definiowania celów w projekcie – cele długo i krótkoterminowe.
  • Narzędzia na etapie definiowania - Karta Projektu.
  • Struktura podziału pracy WBS – zasady tworzenia.
  • Przykłady WBS z innych projektów.
  • Budowa sieci projektu i wykresu Gantta – zasady tworzenia.
  • Przykłady sieci projektu i Gantta z innych projektów ze świata biznesu.
  • Metody harmonogramowania – zasady tworzenia.
  • Przykłady harmonogramów z innych projektów.
  • Narzędzia szacowania ryzyka w projekcie.
  • Przykłady ryzyk z różnych projektów ze świata biznesu.

Moduł 5.
Komunikacja w zespole i role zespołowe.


Nawet najlepsze narzędzia pracy projektowej nie sprawdzą się, jeśli zawiedzie komunikacja. Brak komunikacji lub jej słabość powoduje błędy, przestoje, konflikty. W konsekwencji prowadzi to często do opóźnienia projektów. Dlatego w tym module położono nacisk na wzmocnienie świadomości tego, jak ważny jest dobrze sprecyzowany plan komunikacji oraz sprecyzowanie zakresu odpowiedzialności w zespole projektowym.

  • Gra symulacyjna dotycząca komunikowania się w projekcie.
  • Zasady komunikowania się w pracy projektowej.
  • Budowanie macierzy zależności i współpracy w zespole.
  • Katalog dobrych praktyk komunikacyjnych we współpracy w zespole projektowym.
  • Wady i zalety różnych źródeł komunikowania się – mail, telefon, spotkania.
  • Określanie odpowiedzialności w projekcie i kanały komunikacji w trakcie prac.
  • Identyfikacja własnej roli w pracy zespołowej.
  • Omówienie mocnych i słabych cech charakterystycznych dla danej roli.
  • Przyporządkowanie zadań i stylu zarządzania do danej roli.
  • Budowanie efektywnego zespołu projektowego – zasady.
  • Rodzaje komunikowania się lidera z zespołem projektowym.

Moduł 6.
Filozofia Agile i zwinne metody zarządzania projektami.


Dynamika zmian w otoczeniu biznesowym, z jaką mamy do czynienia w naszych czasach, nie miała precedensu w historii ludzkości. Nawet w ostatnich 50 latach, sprawdzone wcześniej metodyki projektowe mogą nie nadążać za zmieniającymi się potrzebami. Dlatego coraz więcej organizacji, szczególnie z branży IT, od dawna realizuje projekty przy pomocy metodyk zwinnych, zgodnych z filozofią Agile. Metodyki te są stosowane w coraz większej ilości branż i instytucji.

  • Czym jest Agile? Filozofia i przykłady – manifest Agile.
  • Rola stylu zarządzania, współpracy i kultury organizacyjnej w doborze metod w Agile.
  • Cykl życia projektu w ujęciu zwinnym i tradycyjnym – różnic i podobieństwa, wady i zalety.
  • Korzyści biznesowe z zastosowania metod zwinnych.
  • Charakterystyka zwinnego zespołu.
  • Cechy zwinnej organizacji.
  • Mapa metodyk i podejść w filozofii Agile.
  • Charakterystyka metodyki Scrum.
  • Kluczowe role w metodyce Scrum i ich wzajemne relacje.

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)