Kontakt

Zarządzanie ryzykiem w projekcie Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Kod produktu:

szkolenie
Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Według znanych badań Johna Kottera – profesora Harvard Business School i guru w dziedzinie zarządzania zmianą i przywództwa – zaledwie 30% programów zmian udaje się skutecznie przeprowadzić.

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

(Dla grupy)

Liczba osób:
stacjonarne: 15 / 15
online 12 / 12

Miejsce: online, dowolne

6 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia

Według znanych badań Johna Kottera – profesora Harvard Business School i guru w dziedzinie zarządzania zmianą i przywództwa – zaledwie 30% programów zmian udaje się skutecznie przeprowadzić. A zatem zdecydowana większość takich przedsięwzięć kończy się porażką. W gruncie rzeczy podobnie jest z większością projektów realizowanych w firmach. Chyba każdy z łatwością przypomina sobie inicjatywy, które uruchamiano z wielką pompą po to tylko, by po kilku miesiącach po cichu się z nich wycofać lub bezskutecznie reanimować.

Jeżeli chcemy zwiększyć szansę na sukces prowadzonego przez nas projektu, musimy umieć zarządzać całą paletą ryzyk, które z pewnością się pojawią. Szkolenie tłumaczy wyświechtany termin „zarządzanie ryzykiem” i wskazuje praktyczne metody panowania nad ryzykami w projektach.

Program szkolenia

  1. Przyczyny niepowodzeń projektów
    • Jak rozumieć termin „ryzyko”?
    • Jakie ryzyka czyhają na kierownika projektu? Najczęściej występujące kategorie ryzyk.
    • Co zwykle robimy nie tak, skoro 70% projektów kończy się porażką?
    • Czy na pewno jesteśmy bezbronni wobec większości ryzyk? Od razu odpowiadam: Nie!

  2. Podejście do zarządzania ryzykiem w projekcie
    • Kto odpowiada za zarządzanie ryzykiem w projekcie?
    • Czy można po prostu „pójść na żywioł”?
    • Jak skala i stopień skomplikowania projektu wpływają na podejście do zarządzania ryzykiem?
    • Jak stopień tolerancji ryzyka przez zarząd wpływa na podejście do zarządzania ryzykiem w projekcie?

  3. Metody identyfikacji ryzyk
    • Dotychczasowe doświadczenia z innych projektów (notabene jak gromadzić taką wiedzę w organizacji, aby potem można z niej było korzystać w każdym z kolejnych projektów?)
    • Burza mózgów (a przy okazji: jakie są „złote zasady” dobrego przeprowadzenia burzy mózgów?)
    • Analiza tzw. „wąskich gardeł” w planie projektu
    • Tzw. metoda „Project PreMortem”
    • Pozyskanie niezależnych opinii spoza zespołu projektowego
    • Rola sponsora projektu oraz zarządu w procesie identyfikacji ryzyk

  4. Hierarchizacja ryzyk
    • Określanie prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka
    • Określanie negatywnego wpływu na cele projektu, który wywoła zmaterializowanie się ryzyka
    • Tworzenie listy ryzyk lub matrycy ryzyk w celu ich hierarchizacji
    • Jak postępować z poszczególnymi grupami ryzyk? Jak różnicować podejście? Na czym się koncentrować?

  5. Planowanie działań zapobiegawczych
    • Jak zaplanować działania zapobiegawcze, znając listę potencjalnych ryzyk?
    • W jaki sposób zintegrować plan działań zapobiegawczych z planem projektu?
    • Kiedy potrzebujemy szczegółowych planów awaryjnych i jak je tworzyć?

  6. Monitorowanie ryzyk w trakcie projektu
    • Wyznaczanie osób odpowiedzialnych za kontrolę najważniejszych ryzyk
    • Możliwe formy monitorowania ryzyk
    • Raportowanie do sponsora i/lub komitetu sterującego
    • Jak modyfikować przebieg projektu, by minimalizować ryzyka w trakcie jego trwania?

  7. Gromadzenie wiedzy na przyszłość
    • Co robić, by nie popełniać dwa razy podobnych błędów w projektach?
    • Jak stworzyć „organizację uczącą się” w obszarze prowadzenia projektów?

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)