Kontakt

Zarządzanie ryzykiem w projekcie Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Kod produktu:

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Według znanych badań Johna Kottera – profesora Harvard Business School i guru w dziedzinie zarządzania zmianą i przywództwa – zaledwie 30% programów zmian udaje się skutecznie przeprowadzić.

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Ilość osób: /

Miejsce: dowolne



6 970 PLN netto
(8 573,10 PLN brutto)

Kontakt

Terminy i miejsca

Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.

Szkolenie prowadzi

Grzegorz JackowskiMagdalena OlechnowiczLucyna Jabłońska
Talentway

Opis szkolenia

Według znanych badań Johna Kottera – profesora Harvard Business School i guru w dziedzinie zarządzania zmianą i przywództwa – zaledwie 30% programów zmian udaje się skutecznie przeprowadzić. A zatem zdecydowana większość takich przedsięwzięć kończy się porażką. W gruncie rzeczy podobnie jest z większością projektów realizowanych w firmach. Chyba każdy z łatwością przypomina sobie inicjatywy, które uruchamiano z wielką pompą po to tylko, by po kilku miesiącach po cichu się z nich wycofać lub bezskutecznie reanimować.

Jeżeli chcemy zwiększyć szansę na sukces prowadzonego przez nas projektu, musimy umieć zarządzać całą paletą ryzyk, które z pewnością się pojawią. Szkolenie tłumaczy wyświechtany termin „zarządzanie ryzykiem” i wskazuje praktyczne metody panowania nad ryzykami w projektach.

Program szkolenia

  1. Przyczyny niepowodzeń projektów
    • Jak rozumieć termin „ryzyko”?
    • Jakie ryzyka czyhają na kierownika projektu? Najczęściej występujące kategorie ryzyk.
    • Co zwykle robimy nie tak, skoro 70% projektów kończy się porażką?
    • Czy na pewno jesteśmy bezbronni wobec większości ryzyk? Od razu odpowiadam: Nie!

  2. Podejście do zarządzania ryzykiem w projekcie
    • Kto odpowiada za zarządzanie ryzykiem w projekcie?
    • Czy można po prostu „pójść na żywioł”?
    • Jak skala i stopień skomplikowania projektu wpływają na podejście do zarządzania ryzykiem?
    • Jak stopień tolerancji ryzyka przez zarząd wpływa na podejście do zarządzania ryzykiem w projekcie?

  3. Metody identyfikacji ryzyk
    • Dotychczasowe doświadczenia z innych projektów (notabene jak gromadzić taką wiedzę w organizacji, aby potem można z niej było korzystać w każdym z kolejnych projektów?)
    • Burza mózgów (a przy okazji: jakie są „złote zasady” dobrego przeprowadzenia burzy mózgów?)
    • Analiza tzw. „wąskich gardeł” w planie projektu
    • Tzw. metoda „Project PreMortem”
    • Pozyskanie niezależnych opinii spoza zespołu projektowego
    • Rola sponsora projektu oraz zarządu w procesie identyfikacji ryzyk

  4. Hierarchizacja ryzyk
    • Określanie prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka
    • Określanie negatywnego wpływu na cele projektu, który wywoła zmaterializowanie się ryzyka
    • Tworzenie listy ryzyk lub matrycy ryzyk w celu ich hierarchizacji
    • Jak postępować z poszczególnymi grupami ryzyk? Jak różnicować podejście? Na czym się koncentrować?

  5. Planowanie działań zapobiegawczych
    • Jak zaplanować działania zapobiegawcze, znając listę potencjalnych ryzyk?
    • W jaki sposób zintegrować plan działań zapobiegawczych z planem projektu?
    • Kiedy potrzebujemy szczegółowych planów awaryjnych i jak je tworzyć?

  6. Monitorowanie ryzyk w trakcie projektu
    • Wyznaczanie osób odpowiedzialnych za kontrolę najważniejszych ryzyk
    • Możliwe formy monitorowania ryzyk
    • Raportowanie do sponsora i/lub komitetu sterującego
    • Jak modyfikować przebieg projektu, by minimalizować ryzyka w trakcie jego trwania?

  7. Gromadzenie wiedzy na przyszłość
    • Co robić, by nie popełniać dwa razy podobnych błędów w projektach?
    • Jak stworzyć „organizację uczącą się” w obszarze prowadzenia projektów?

Informacje dodatkowe

AGENDA


KRAKÓW, POZNAŃ, GDAŃSK
Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00

WARSZAWA
Dzień 1: 10:00 ÷ 18:00
Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00


CZAS TRWANIA SZKOLENIA


16 godzin (2 dni)


CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • obiady
  • przerwy kawowe
  • materiały szkoleniowe
  • skrypt
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu


SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas
szkolenia:

Studium przypadku<br/><b>(case study)</b>
Studium przypadku
(case study)
Ćwiczenia grupowe
Ćwiczenia grupowe
Wykład
Wykład

SZKOLENIE OTWARTE

Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.




Kontakt

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 030

Skontaktuj się z nami