

szkolenie
Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Według znanych badań Johna Kottera – profesora Harvard Business School i guru w dziedzinie zarządzania zmianą i przywództwa – zaledwie 30% programów zmian udaje się skutecznie przeprowadzić.
SZKOLENIE OTWARTE
Obecnie szkolenie jest niedostępnew formie otwartej (dla osoby),
jeśli jesteś zainteresowany tym
szkoleniem wpisz swoje dane.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce: online, dowolne
7 970 PLN netto

Opis szkolenia
Według znanych badań Johna Kottera – profesora Harvard Business School i guru w dziedzinie zarządzania zmianą i przywództwa – zaledwie 30% programów zmian udaje się skutecznie przeprowadzić. A zatem zdecydowana większość takich przedsięwzięć kończy się porażką. W gruncie rzeczy podobnie jest z większością projektów realizowanych w firmach. Chyba każdy z łatwością przypomina sobie inicjatywy, które uruchamiano z wielką pompą po to tylko, by po kilku miesiącach po cichu się z nich wycofać lub bezskutecznie reanimować.
Jeżeli chcemy zwiększyć szansę na sukces prowadzonego przez nas projektu, musimy umieć zarządzać całą paletą ryzyk, które z pewnością się pojawią. Szkolenie tłumaczy wyświechtany termin „zarządzanie ryzykiem” i wskazuje praktyczne metody panowania nad ryzykami w projektach.
Program szkolenia
-
Przyczyny niepowodzeń projektów
- Jak rozumieć termin „ryzyko”?
- Jakie ryzyka czyhają na kierownika projektu? Najczęściej występujące kategorie ryzyk.
- Co zwykle robimy nie tak, skoro 70% projektów kończy się porażką?
- Czy na pewno jesteśmy bezbronni wobec większości ryzyk? Od razu odpowiadam: Nie!
-
Podejście do zarządzania ryzykiem w projekcie
- Kto odpowiada za zarządzanie ryzykiem w projekcie?
- Czy można po prostu „pójść na żywioł”?
- Jak skala i stopień skomplikowania projektu wpływają na podejście do zarządzania ryzykiem?
- Jak stopień tolerancji ryzyka przez zarząd wpływa na podejście do zarządzania ryzykiem w projekcie?
-
Metody identyfikacji ryzyk
- Dotychczasowe doświadczenia z innych projektów (notabene jak gromadzić taką wiedzę w organizacji, aby potem można z niej było korzystać w każdym z kolejnych projektów?)
- Burza mózgów (a przy okazji: jakie są „złote zasady” dobrego przeprowadzenia burzy mózgów?)
- Analiza tzw. „wąskich gardeł” w planie projektu
- Tzw. metoda „Project PreMortem”
- Pozyskanie niezależnych opinii spoza zespołu projektowego
- Rola sponsora projektu oraz zarządu w procesie identyfikacji ryzyk
-
Hierarchizacja ryzyk
- Określanie prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka
- Określanie negatywnego wpływu na cele projektu, który wywoła zmaterializowanie się ryzyka
- Tworzenie listy ryzyk lub matrycy ryzyk w celu ich hierarchizacji
- Jak postępować z poszczególnymi grupami ryzyk? Jak różnicować podejście? Na czym się koncentrować?
-
Planowanie działań zapobiegawczych
- Jak zaplanować działania zapobiegawcze, znając listę potencjalnych ryzyk?
- W jaki sposób zintegrować plan działań zapobiegawczych z planem projektu?
- Kiedy potrzebujemy szczegółowych planów awaryjnych i jak je tworzyć?
-
Monitorowanie ryzyk w trakcie projektu
- Wyznaczanie osób odpowiedzialnych za kontrolę najważniejszych ryzyk
- Możliwe formy monitorowania ryzyk
- Raportowanie do sponsora i/lub komitetu sterującego
- Jak modyfikować przebieg projektu, by minimalizować ryzyka w trakcie jego trwania?
-
Gromadzenie wiedzy na przyszłość
- Co robić, by nie popełniać dwa razy podobnych błędów w projektach?
- Jak stworzyć „organizację uczącą się” w obszarze prowadzenia projektów?