Kod produktu: zzl
szkolenie
Zdalne zarządzanie zespołem
Zdalne zarządzanie zespołem to szczególnie wymagające wyzwanie dla managera, który do tej pory stosował tradycyjne, oparte na bezpośrednim kontakcie sposoby zarządzania.
W obecnej - nowej i nieprzewidywalnej rzeczywistości to właśnie wirtualne zespoły zmieniają oblicze funkcjonowania firm, zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym.
Umiejąc zarządzać takimi zespołami, firma może reagować niezwykle szybko i elastycznie na potrzeby klientów oraz sytuacje kryzysowe w dowolnym miejscu.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Aktualne czynniki zewnętrzne wymuszają na menedżerach konieczność modyfikacji dotychczasowego sposobu zarządzania zespołem. Praktykowane sposoby planowania i organizacji pracy zespołu mogą okazać się niewystarczające w przypadku zarządzania pracą zdalną. Wymagają zmiany optyki postrzegania roli i funkcji pracownika, jako osoby, która w większym stopniu działa autonomicznie, a pracując zdalnie potrzebuje innego typu wsparcia i motywowania, niż w warunkach pracy stacjonarnej.
Szkolenie, prowadzone w formule warsztatu Live Training pozwoli znaleźć odpowiedź na następujące pytania:
- Jak rozwijać i utrzymać zespół pracujący zdalnie na poziomie „high performance” i jakie narzędzia stosować by efektywnie zarządzać pracą zdalną?
- Jak wspierać zaangażowanie pracowników pracujących zdalnie w oparciu o wykorzystanie bodźców pozytywnych?
- Jak skutecznie podejmować decyzje w sytuacjach trudnych i problemowych?
Szkolenie koncentruje się na metodach i technikach zarządzania pracą zdalną w zespole rozproszonym, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi PMM (Performance Management and Measurement), technik wyznaczania celów i kontraktowania zadań, sposobów monitorowania pracy zdalnej, budowania zaangażowania pracowników z wykorzystaniem instant feedback’u i feedforward’u oraz podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych. Zaproponowane w niniejszym szkoleniu struktury, metody i techniki stanowią praktyczne wzorce postępowania menedżerskiego w zarządzaniu praca zdalną.
Program szkolenia
Live Training 1
Zakres merytoryczny:
-
Zarządzanie efektywnością w pracy zdalnej:
- 10 pułapek zarządzania zespołem zdalnym – nawykowe działania versus strategie zdalnego zarządzania zespołem.
- Schemat „Performance Management and Measurement” w zarządzaniu zespołem rozproszonym.
- Standardy zachowań w pracy zdalnej – kontraktowanie reguł i zasad pracy zdalnej.
- Wykorzystanie struktury podziału prac (WBS) w planowaniu pracy zdalnej zespołu.
Narzędzia:
- Algorytm postępowania Performance Management and Measurement w zarządzaniu zespołem rozproszonym.
- Schemat WBS w planowaniu pracy zdalnej.
Live Training 2
Zakres merytoryczny:
-
Wyznaczanie celów i kontraktowanie zadań:
- Planowanie pracy zdalnej: cele – wyniki – przeszkody – plan działania w odniesieniu do jednostek i zespołu.
- Instant plan – metoda szybkiego komunikowania i kontraktowania planu działania.
- Diagnoza osiągalności planu – feedforward jako scenariusz profilowany planistycznie.
- Rodzaje i formy wsparcia menedżerskiego.
- Od rozmowy delegującej po polecenie służbowe – wachlarz metod planistycznych.
Narzędzia:
- Narzędzia PMM – struktura rozmowy planującej (studium przykładu).
- Schemat rozmowy delegującej (studium przykładu).
- Algorytm kontraktowania sposobu oceny realizacji zlecanego zadania.
Live Training 3
Zakres merytoryczny:
-
Monitorowanie pracy zdalnej:
- Sposoby monitorowania pracy zdalnej.
- Wybrane narzędzia software’owe do monitorowania pracy zdalnej.
- Organizacja spotkań statusowych – struktura i zarządzanie przebiegiem scrum’ów.
- Komunikacja i przepływ informacji w zespole – wykorzystanie technik receptywnych w monitorowaniu progresu.
-
Budowanie zaangażowania pracowników w oparciu o zastosowanie bodźców pozytywnych:
- Instant feedback jako narzędzie motywujące w pracy zdalnej.
- Udzielanie informacji zwrotnej pozytywnej.
- Udzielanie informacji zwrotnej konstruktywnej.
- Udzielanie informacji zwrotnej motywującej.
- Rozmowa podsumowująca z pracownikiem i zespołem; wyniki versus działania – podsumowanie.
Narzędzia:
- GROW jako narzędzie do monitorowania progresu.
- Struktura informacji zwrotnej pozytywnej.
- Struktura informacji zwrotnej konstruktywnej (studium przykładu).
- Struktura informacji zwrotnej rozwojowej (studium przykładu).
- Narzędzia ROM – struktura rozmowy podsumowującej (studium przykładu).
Live Training 4
Zakres merytoryczny:
-
Podejmowanie decyzji w sytuacjach problemowych:
- Źródła i przyczyny potencjalnych problemów w obszarze zdalnego zarządzania zespołem.
- Efektywne prowadzenie rozmów w zespole, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji w sytuacjach problemowych i wymagających szybkiego działania. – wykorzystanie narzędzi software’owych do komunikacji online.
- Komunikowanie i rozwiązywanie problemów – struktury e - mailowe.
- Techniki podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych.
-
Kształtowanie nawyków pracownika z zastosowaniem stopniowania reakcji:
- Zasady asertywnego egzekwowania zobowiązań.
- Asertywne ustalanie priorytetów w pracy.
- Stopniowanie reakcji w zdalnym zarządzaniu zespołem.
Narzędzia:
- Algorytm stopniowania reakcji
- Algorytm dla modelu decyzyjnego (New Decision Model – NDM)
- Algorytm 4P
- Technika asertywnego wyznaczania granic
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.