Kontakt

Proces skutecznej rekrutacji i selekcji pracowników Proces skutecznej rekrutacji i selekcji pracowników Proces skutecznej rekrutacji i selekcji pracowników Live Training - Interaktywne Szkolenie Online
Kod produktu: hrs

szkolenie
Proces skutecznej rekrutacji i selekcji pracowników

Przyciągnij właściwych ludzi

Szkolenie jest ukierunkowane na praktyczne metody i narzędzia pozyskiwania najlepszych na rynku pracowników.
Rozwija umiejętności zarówno w obszarze rekrutacji i selekcji pracowników, jak i wdrażania ich do pracy. Łączy w sobie także elementy związane z Employer Brandingiem.

Dzięki metodzie warsztatowej jest cenne zarówno dla osób posiadających już doświadczenie w obszarze rekrutacji i selekcji, jak również tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę rekrutera.

Każdy uczestnik kończy szkolenie z konkretnymi narzędziami, które w obszarze rekrutacji i selekcji będzie mógł wykorzystać następnego dnia w pracy.

SZKOLENIE OTWARTE
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

(Dla osoby)

Liczba osób: 1/12

Miejsce: online, Poznań

1 370 PLN

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Stacjonarne lub
Live Training »
(szkolenie online)

(Dla grupy)

Liczba osób:
stacjonarne: 15 / 15
online 12 / 12

Miejsce: online, dowolne

6 970 PLN netto

Kontakt

Opis szkolenia

Rynek pracy ulega zmianom. Choć wzrasta bezrobocie, to właśnie teraz znalezienie wartościowego pracownika, z odpowiednimi, nowymi kompetencjami będzie decydowało o efektywności zespołów i organizacji.

Podczas szkolenia wypracowane zostaną metody i sposoby szybkiego i sprawnego dostosowania profilu kandydata do aktualnych realiów i potrzeb rynku pracy oraz badania kwalifikacji i kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Całe szkolenie osadzone jest w realiach zdalnej komunikacji z kandydatem, z ukierunkowaniem na doskonalenie umiejętności badania kompetencji bez konieczności bezpośredniego kontaktu.

Ukończysz szkolenie z gotowymi metodami i narzędziami, które pomogą Ci w nowych realiach szukać wartościowych kandydatów i zamykać procesy rekrutacji i selekcji.

Cele szkolenia:

  • Jak stworzyć profil kandydata, który umożliwi poszukiwanie właściwej osoby?
  • Czy i jak komunikować się z kierownikiem/menedżerem, do którego działu prowadzony jest proces rekrutacji i selekcji?
  • Gdzie szukać kandydatów do pracy (metody rekrutacji)?
  • Jakie metody selekcji są najskuteczniejsze?
  • Jak analizować CV, na co zwracać uwagę?
  • Jak przeprowadzić wywiad telefoniczny, który oszczędzi nasz czas i odsieje kandydatów, z którymi i tak nie nawiążemy współpracy?
  • Jaka jest optymalna struktura rozmowy kwalifikacyjnej?
  • Jakie pytania dadzą nam wiele cennych informacji o kandydacie, a jakich lepiej nie zadawać lub nie wolno nam zadawać
  • Jak ocenić kandydata i podjąć decyzję o zatrudnieniu?
  • Jak udzielić kandydatowi negatywną informację zwrotną?

Program szkolenia

MODUŁ I

Moduł 1 poświęcony jest wypracowaniu modelu optymalnego określania wymagań wobec kandydata (autorska metoda dookreślania profilu kompetencyjnego za pomocą użytecznego algorytmu). Dzięki niemu będziesz właściwie dobierać metody i narzędzia rekrutacji oraz selekcji kandydatów, zadawać właściwe pytania w czasie prowadzonych wywiadów. Ponieważ często rekrutujemy dla konkretnych kierowników/menedżerów - istotnym aspektem jest również komunikacja z nim. Warsztat (proponowane metody, narzędzia) osadzony jest w aktualnych realiach rynku pracy i bierze pod uwagę zdalne procesy rekrutacji i selekcji.

Zakres merytoryczny:

1. Nowa rzeczywistość na rynku pracy:

  • Emocje i realia na rynku pracy – czyj jest teraz rynek.
  • Zasady i podejście, które w nowej rzeczywistości powinny stanowić kanon postępowania wobec kandydatów.
  • Strategie rekrutacji pracowników w dobie nowych realiów.

2. Rekrutacja pracowników:

  • Etapy procesu rekrutacji.
  • Profil kandydata – kto jest potrzebny do firmy w sytuacji kryzysu oraz gospodarki cyfrowej.
  • Metody i zasady dookreślania kwalifikacji i kompetencji.
  • Rola, cele i zasady komunikowania się z kierownikami/managerami działów, do których prowadzony jest proces.

Narzędzia:

  • Analiza danych rynkowych.
  • Algorytm dookreślania poszukiwanych kompetencji i kwalifikacji kandydata.
  • Profil kandydata.
  • Pytania i argumenty podczas komunikacji z kierownikami/managerami działów, do których prowadzony jest proces.

 

MODUŁ II


Możliwość dokonania selekcji z wartościowych aplikacji daje nie tylko komfort pracy, ale i zwiększa szanse na sukces całego procesu. Istotne jest zatem gdzie (szczególnie w obecnej, pandemicznej sytuacji) poszukiwać kandydatów. Jest to tematyką modułu drugiego. Dodatkowo poruszone zostaną w nim kwestie elementów kształtowania wizerunku pracodawcy.

Zakres merytoryczny:

1. Rekrutacja bez tajemnic:

  • Wady i zalety rekrutacji wewnętrznej.
  • Metody i techniki (zdalnej) rekrutacji, czyli gdzie i jak komunikować się z potencjalnymi kandydatami.
  • Ocena skuteczności metod rekrutacji.

2. Kształtowanie wizerunku pracodawcy nadal ma znaczenie:

  • Czym jest Employer Branding i w jakich obszarach wizerunek pracodawcy kształtuje rekruter?
  • Czym jest EVP i dlaczego warto je określić?
  • Co powinno się pojawić w ogłoszeniu o pracę, a czego nie wolno w nim pisać?

Narzędzia:

  • Checklista metod i technik (zdalnej) rekrutacji.
  • Zasady określania EVP.
  • Propozycja struktury ogłoszenia o pracę.

 

MODUŁ III


W praktyce rekrutera dostępnych jest kilka metod selekcji. Należy jednak zadać sobie pytanie: które z nich są nie tylko skuteczne, ale także adekwatne do stanowiska, budżetu i czasu, jaki mam na pozyskanie kandydata. Moduł poświęcony jest przekazaniu najlepszych praktyk w prowadzeniu wybranych metod selekcji, zadawaniu właściwych pytań oraz doprecyzowaniu pozyskanych informacji.

Zakres merytoryczny:

1. Nowy wymiar selekcji – zanim skontaktujemy się z kandydatem:

  • Na jakie etapy podzielić proces (zdalnej) selekcji.
  • Metody selekcji – ocena nakładów czasowych i ich skuteczności.
  • Ocena nakładów czasowych oraz skuteczności poszczególnych metod selekcji.
  • Projektowanie procesu selekcji kandydatów – praktyczne wskazówki.

2. Selekcja – kontakt z kandydatem:

  • Efektywny wywiad telefoniczny – jak go przeprowadzić, jak zwiększyć jego skuteczność.
  • Struktura rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Badanie kompetencji i prowadzenie wywiadu kompetencyjnego.
  • Efektywne, nieefektywne, zabronione pytania w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.

Narzędzia:

  • Model 5-etapowego badania kompetencji.
  • Scenariusz wywiadu telefonicznego.
  • Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej (arkusz do wykorzystania podczas wywiadu).

 

MODUŁ IV


Podjęcie decyzji o zatrudnieniu danej osoby to trudna decyzja, która pociąga za sobą wiele konsekwencji. Z punktu widzenia psychologicznego czyha na nas wiele pułapek i błędów, jakie możemy popełnić oceniając kandydatów. Jak ich uniknąć? Moduł 3 poświęcony jest wypracowaniu metod i podejścia do podejmowania optymalnych decyzji o zatrudnieniu. Dodatkowo zostanie poruszona kwestia procesów zdalnych i tego, na co zwrócić uwagę, aby wypaść profesjonalnie. A na zakończenie jedna z trudniejszych sytuacji w HR-owym świecie – rola i struktura przekazywania informacji zwrotnej kandydatom (przyjętym, nieprzyjętym).

Zakres merytoryczny:

1. 1. Ocenianie i komunikacja w trakcie selekcji:

  • Ocena twardych umiejętności i zaangażowania, czyli zadania rekrutacyjne (również on-line).
  • Zasady oceniania kandydatów – metody, skale, narzędzia.
  • Jakich błędów oceniania unikać podczas selekcj
  • Rozmowy zdalne – o czym warto pamiętać, aby budować swój profesjonalny wizerunek rekrutera/managera.

2. Zakończenie procesu rekrutacji i selekcji:

  • Wybór najlepszego kandydata – kryteria, metody, kompetencje.
  • Jak zamknąć proces rekrutacji i selekcji.
  • Informacja zwrotna dla nieprzyjętych kandydatów – zasady, metody, struktury.

Narzędzia:

  • Przykłady niestandardowych ćwiczeń on-line.
  • Arkusz oceny kandydata.
  • Model udzielania informacji zwrotnej kandydatom odrzuconym.

 

W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

zadzwoń:
+48 12 633 0099
+48 735 140 035

Skontaktuj się z nami

(wynagany email lub telefon)