Kod produktu: hrs
szkolenie
Proces skutecznej rekrutacji i selekcji pracowników
Przyciągnij właściwych ludzi
Szkolenie jest ukierunkowane na praktyczne metody
i narzędzia pozyskiwania najlepszych na rynku pracowników.
Rozwija umiejętności zarówno w obszarze rekrutacji
i selekcji pracowników, jak i wdrażania ich do pracy.
Łączy w sobie także elementy związane z Employer Brandingiem.
Dzięki metodzie warsztatowej jest cenne zarówno dla osób posiadających już doświadczenie w obszarze rekrutacji i selekcji, jak również tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę rekrutera.
Każdy uczestnik kończy szkolenie z konkretnymi narzędziami, które w obszarze rekrutacji i selekcji będzie mógł wykorzystać następnego dnia w pracy.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
7 970 PLN netto
Opis szkolenia
Rynek pracy ulega zmianom. Choć wzrasta bezrobocie, to właśnie teraz znalezienie wartościowego pracownika, z odpowiednimi, nowymi kompetencjami będzie decydowało o efektywności zespołów i organizacji.
Podczas szkolenia wypracowane zostaną metody i sposoby szybkiego i sprawnego dostosowania profilu kandydata do aktualnych realiów i potrzeb rynku pracy oraz badania kwalifikacji i kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Całe szkolenie osadzone jest w realiach zdalnej komunikacji z kandydatem, z ukierunkowaniem na doskonalenie umiejętności badania kompetencji bez konieczności bezpośredniego kontaktu.
Ukończysz szkolenie z gotowymi metodami i narzędziami, które pomogą Ci w nowych realiach szukać wartościowych kandydatów i zamykać procesy rekrutacji i selekcji.
Cele szkolenia:
- Jak stworzyć profil kandydata, który umożliwi poszukiwanie właściwej osoby?
- Czy i jak komunikować się z kierownikiem/menedżerem, do którego działu prowadzony jest proces rekrutacji i selekcji?
- Gdzie szukać kandydatów do pracy (metody rekrutacji)?
- Jakie metody selekcji są najskuteczniejsze?
- Jak analizować CV, na co zwracać uwagę?
- Jak przeprowadzić wywiad telefoniczny, który oszczędzi nasz czas i odsieje kandydatów, z którymi i tak nie nawiążemy współpracy?
- Jaka jest optymalna struktura rozmowy kwalifikacyjnej?
- Jakie pytania dadzą nam wiele cennych informacji o kandydacie, a jakich lepiej nie zadawać lub nie wolno nam zadawać
- Jak ocenić kandydata i podjąć decyzję o zatrudnieniu?
- Jak udzielić kandydatowi negatywną informację zwrotną?
Program szkolenia
Rekrutacja pracowników
i nowa rzeczywistość na rynku pracy
Moduł 1 poświęcony jest wypracowaniu modelu optymalnego określania wymagań wobec kandydata (autorska metoda dookreślania profilu kompetencyjnego za pomocą użytecznego algorytmu). Dzięki niemu będziesz właściwie dobierać metody i narzędzia rekrutacji oraz selekcji kandydatów, zadawać właściwe pytania w czasie prowadzonych wywiadów. Ponieważ często rekrutujemy dla konkretnych kierowników/menedżerów - istotnym aspektem jest również komunikacja z nim. Warsztat (proponowane metody, narzędzia) osadzony jest w aktualnych realiach rynku pracy i bierze pod uwagę zdalne procesy rekrutacji i selekcji.
Zakres merytoryczny:
- Emocje i realia na rynku pracy -- czyj jest teraz rynek.
- Zasady i podejście, które w nowej rzeczywistości powinny stanowić kanon postępowania wobec kandydatów.
- Strategie rekrutacji pracowników w dobie nowych realiów.
- Etapy procesu rekrutacji.
- Profil kandydata -- kto jest potrzebny do firmy w sytuacji kryzysu oraz gospodarki cyfrowej.
- Metody i zasady dookreślania kwalifikacji i kompetencji.
- Rola, cele i zasady komunikowania się z kierownikami/menedżerami działów, do których prowadzony jest proces.
Narzędzia:
- Analiza danych rynkowych.
- Algorytm dookreślania poszukiwanych kompetencji i kwalifikacji kandydata.
- Profil kandydata.
- Pytania i argumenty podczas komunikacji z kierownikami/menedżerami działów, do których prowadzony jest proces.
Rekrutacja bez tajemnic i kształtowanie wizerunku pracodawcy
Możliwość dokonania selekcji z wartościowych aplikacji daje nie tylko komfort pracy, ale i zwiększa szanse na sukces całego procesu. Istotne jest zatem gdzie (szczególnie w obecnej, pandemicznej sytuacji) poszukiwać kandydatów. Jest to tematyką modułu drugiego. Dodatkowo poruszone zostaną w nim kwestie elementów kształtowania wizerunku pracodawcy.
Zakres merytoryczny:
- Wady i zalety rekrutacji wewnętrznej.
- Metody i techniki (zdalnej) rekrutacji, czyli gdzie i jak komunikować się z potencjalnymi kandydatami.
- Ocena skuteczności metod rekrutacji.
- Czym jest Employer Branding i w jakich obszarach wizerunek pracodawcy kształtuje rekruter?
- Czym jest EVP i dlaczego warto je określić?
- Co powinno się pojawić w ogłoszeniu o pracę, a czego nie wolno w nim pisać?
Narzędzia:
- Checklista metod i technik (zdalnej) rekrutacji.
- Zasady określania EVP.
- Propozycja struktury ogłoszenia o pracę.
Nowy wymiar selekcji - etapy kontaktu z kandydatem
W praktyce rekrutera dostępnych jest kilka metod selekcji. Należy jednak zadać sobie pytanie: które z nich są nie tylko skuteczne, ale także adekwatne do stanowiska, budżetu i czasu, jaki mam na pozyskanie kandydata. Moduł poświęcony jest przekazaniu najlepszych praktyk w prowadzeniu wybranych metod selekcji, zadawaniu właściwych pytań oraz doprecyzowaniu pozyskanych informacji.
Zakres merytoryczny:
- Na jakie etapy podzielić proces (zdalnej) selekcji.
- Metody selekcji -- ocena nakładów czasowych i ich skuteczności.
- Ocena nakładów czasowych oraz skuteczności poszczególnych metod selekcji.
- Projektowanie procesu selekcji kandydatów -- praktyczne wskazówki.
- Efektywny wywiad telefoniczny -- jak go przeprowadzić, jak zwiększyć jego skuteczność.
- Struktura rozmowy kwalifikacyjnej.
- Badanie kompetencji i prowadzenie wywiadu kompetencyjnego.
- Efektywne, nieefektywne, zabronione pytania w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
Narzędzia:
- Model 5-etapowego badania kompetencji.
- Scenariusz wywiadu telefonicznego.
- Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej (arkusz do wykorzystania podczas wywiadu).
Ocenianie i komunikacja w trakcie selekcji, zakończenie procesu rekrutacji i selekcji
Podjęcie decyzji o zatrudnieniu danej osoby to trudna decyzja, która pociąga za sobą wiele konsekwencji. Z punktu widzenia psychologicznego czyha na nas wiele pułapek i błędów, jakie możemy popełnić oceniając kandydatów. Jak ich uniknąć? Moduł 3 poświęcony jest wypracowaniu metod i podejścia do podejmowania optymalnych decyzji o zatrudnieniu. Dodatkowo zostanie poruszona kwestia procesów zdalnych i tego, na co zwrócić uwagę, aby wypaść profesjonalnie. A na zakończenie jedna z trudniejszych sytuacji w HR-owym świecie -- rola i struktura przekazywania informacji zwrotnej kandydatom (przyjętym, nieprzyjętym).
Zakres merytoryczny:
- Ocena twardych umiejętności i zaangażowania, czyli zadania rekrutacyjne (również on-line).
- Zasady oceniania kandydatów -- metody, skale, narzędzia.
- Jakich błędów oceniania unikać podczas selekcji.
- Rozmowy zdalne -- o czym warto pamiętać, aby budować swój profesjonalny wizerunek rekrutera/managera.
- Wybór najlepszego kandydata -- kryteria, metody, kompetencje.
- Jak zamknąć proces rekrutacji i selekcji.
- Informacja zwrotna dla nieprzyjętych kandydatów -- zasady, metody, struktury.
Narzędzia:
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Gry + Symulacje
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Symulacje i case study
Scenki, odgrywanie ról
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Coaching
Prezentacje
Burza mózgów
Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.