
			Kod produktu: zkw
					szkolenie
					Negocjacje z klientem wewnętrznym
				
			[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
					Live Training
to nie Webinar
					To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
SZKOLENIE OTWARTE
(Dla osoby)
Obecnie szkolenie jest niedostępne
w formie otwartej (dla osoby).
Jeśli interesuje cię to
szkolenie...
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: 
  Online, dowolne					
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Celem tego szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu negocjacji oraz zaprezentowanie najskuteczniejszych strategii negocjacyjnych. Wszystko dostosowane będzie do kontekstu negocjacji wewnętrznych, gdzie partnerem jest dla nas tzw. klient wewnętrzny. Przedstawione zostaną najmocniejsze techniki wywierania wpływu i argumentacji - przy jednoczesnym osadzeniu ich w procesie budowania relacji. W trakcie szkolenia zostaną wyjaśnione i zaprezentowane najefektywniejsze sposoby myślenia o negocjacjach wewnętrznych oraz skuteczne ich scenariusze. Skupimy się na strategiach negocjacyjnych, mowie ciała i prowadzeniu procesu negocjacji wewnętrznych na bazie doskonałej argumentacji.
Program szkolenia
Dzień I
w trakcie pierwszego dnia skupimy się na opanowaniu umiejętności Słuchania Odzwierciedlającego, niezbędnego do skutecznej komunikacji oraz zapoznaniu się z najczęściej występującymi „Przeszkodami komunikacyjnymi”, które wpływają na powstawianie sytuacji „trudnych” w kontakcie z klientem wewnętrznym w kontekście budowania relacji i negocjacji z nim.
- 
		Wzmacnianie partnerskich relacji z klientami wewnętrznymi oraz zarządzanie relacjami z nimi. Co już wiemy i potrafimy, czyli jak postrzegamy kontakt z klientem wewnętrznym na dzień dzisiejszy. Techniki zarządzania relacją.
		
- Techniki i narzędzia do przeprowadzenia pełnego procesu obsługi klienta - od nawiązania kontaktu, poprzez badanie potrzeb, do "dziękuję" ze strony klienta.
 - Właściwe proporcje w procesie komunikacji z klientem wewnętrznym: słuchanie, pytanie, odpowiadanie.
 - Model 4P, czyli w 4 słowach - czego się od nas oczekuje.
 - Jak budować relację sprzyjającą satysfakcji? Komunikacja jawna i niejawna.
 - Co każdy współpracownik chciałby usłyszeć – słowa klucze do budowania długofalowych relacji.
 - Język korzyści – czyli jak etycznie skierować klienta wewnętrznego ku optymalnemu rozwiązaniu.
 
 - Jak precyzyjnie zadawać pytania, czyli najskuteczniejsze narzędzia w postaci pytań, służące do dochodzenia przyczyn sytuacji konfliktowych i problematycznych w trakcie kontaktu z drugim człowiekiem. Zapoznanie z tzw. Meta Modelem.
 - Ćwiczenie „Doradcy pozytywni i negatywni”. Czas trwania: 60 minut.
 - Satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi wymagają byśmy mieli wyczucie dla niewypowiedzianych myśli partnera oraz sami uświadomili sobie to, że mamy w głowie mnóstwo myśli, których nie wszystkich jesteśmy świadomi. To ćwiczenie komunikacji uwrażliwia uczestników i stwarza im możliwość zajmowania się niewypowiedzianymi myślami, które zawsze są w tle, gdy rozmawiamy z drugim człowiekiem.
 - Błędy w komunikacji prowadzące najczęściej do sytuacji konfliktowych i sposoby radzenia sobie z nimi. Wykorzystanie tzw. Modelu Miltona, czyli narzędzia służące do prowokowania sytuacji konfliktowych i problematycznych.
 - Zdefiniowanie „Roli negocjatora” i „Sytuacji negocjacyjnej”.
 - 
		Cel i rola negocjacji wewnętrznych jako sposobu osiągania porozumienia w biznesie:
		
- Podstawowe pojęcia i definicje.
 - Założenia dotyczące prowadzenia negocjacji wewnętrznych.
 - Zasady i reguły negocjacji wewnętrznych.
 - Kiedy, z kim i dlaczego prowadzimy negocjacje?
 
 - 
		Cel negocjacji wewnętrznych - osiągnięcie stałego i satysfakcjonującego obie strony porozumienia:
		
- Przygotowanie do negocjacji.
 - Metody osiągania porozumienia.
 - Określenie ram negocjacyjnych (miejsce, czas, ilość spotkań, zakres odpowiedzialności).
 - „Oferta wstępna”, czyli otwarcie negocjacji.
 - Prezentacja stanowisk negocjacyjnych.
 - Przyjęcie stylu prowadzenia negocjacji - rywalizacja vs współpraca.
 - Analiza kwestii negocjacyjnych.
 
 - 
		Zasady, strategie i taktyki prowadzenia negocjacji wewnętrznych:
		
- Zasady negocjacyjne: Oddziel ludzi od problemów, rozmawiaj o interesach, a nie o stanowiskach, poszukaj różnych rozwiązań, odwołuj się do kryteriów obiektywnych.
 - Reakcje na konflikt: dominacja, uległość, kompromis, wycofywanie się, unikanie.
 - Negocjacje twarde, miękkie i zasadnicze.
 
 
Dzień II
ta część szkolenia będzie poświęcona ćwiczeniu zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych, niezbędnych w skutecznej komunikacji i negocjacjach z klientem wewnętrznym. Dodatkowo ta część szkolenia będzie poświęcona rozwijaniu umiejętności z zakresu negocjacji i wywierania wpływu oraz uświadomieniu sobie własnych wzorców reagowania na konkretne zachowania drugiego człowieka.
- 
		Jak budować dobre i długofalowe relacje, czyli poznanie koncepcji Rapportu:
		
- Dopasowanie (rapport) na poziomie zachowania i słownictwa.
 - Dopasowanie vs małpowanie zachowania? Jak nie popełniać podstawowych błędów w sztuce dopasowywania się.
 
 - 
		Czy raczej opowiadać niebanalne historie, a może prezentować dużo slajdów i wykresów? A może jedno i drugie w tym samym czasie? Doskonalenie sztuki komunikowania w relacji z drugim człowiekiem, czyli jak najskuteczniej dotrzeć do sposobu myślenia rozmówcy, na przykładzie Systemów Reprezentacji (SR):
		
- Sprawdzanie swojego Systemu Reprezentacji (SR).
 - Sprawdzanie Systemu Reprezentacji (SR) drugiego człowieka.
 - Konstruowanie przekazu perswazyjnego dla poszczególnych Systemów Reprezentacji (SR).
 
 - Elementy retoryki, czyli ćwiczenia mające na celu, rozwinięcie umiejętności tzw.: „Zręczności językowej” oraz precyzyjnej komunikacji z określonym typem człowieka.
 - 
		W jaki sposób mówić o pomyśle, idei, aby przekonać za pierwszym razem i bezbłędnie trafić. Jak je opisać w taki sposób, aby druga osoba miała jak najmniej zastrzeżeń:
		
- Ognisko zainteresowań, czyli co ludzi najbardziej interesuje w momencie, kiedy prezentuje się im pomysł, produkt bądź usługę.
 
 - 
		Użycie metafory w procesie komunikacji, czyli jak tworzyć wizję pomysłu/idei w umyśle drugiej osoby w niezauważalny sposób:
		
- W jaki sposób konstruować metafory?
 - Jak tworzyć metafory pod konkretny pomysł/ideę?
 - Na którym etapie procesu komunikacji stosować metaforę?
 
 - Przedstawienie Typologii Osobowości, w oparciu o Psychologię Poznawczą, badającą mechanizmy odpowiedzialne za decyzje, jakie podejmują ludzie – Style Sortowania Informacji wg prof. Martina Seligmana.
 - 
		Szukający dziury w całym, pesymistycznie nastawiony, wiecznie niezadowolony człowiek:
		
- Jaki i o czym myśli taki Typ Człowieka?
 - Wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka.
 - Jak się komunikować i budować relacje?
 
 - 
		Obiecujący przysłowiowe gruszki na wierzbie, lejący wodę i oderwany od rzeczywistości człowiek:
		
- O czym, w jaki sposób, myśli taki Typ Człowieka?
 - Wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka.
 - Jak się komunikować i budować relacje?
 
 - 
		Styl Sortowania Informacji, odpowiedzialny za sposób postrzegania faktów i drugiego człowieka, w procesie komunikacji:
		
- Czteropolowa Matryca Nieświadomego Systemu Ocen, czyli jak zostanę oceniony przez człowieka w momencie, kiedy rozpoznam jego SSI oraz jak zostanę oceniony, gdy będę się komunikował niezgodnie z rozpoznanym SSI.
 - Zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen w trakcie procesu komunikacji.
 
 - 
		Zadufany w sobie, najmądrzejszy w całym "województwie", nieliczący się z opinią innych człowiek:
		
- Sposoby rozkodowywania stylu myślenia człowieka o powyższych cechach.
 - Wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka.
 - Jak się komunikować i budować relacje?
 
 - 
		Chwiejny niczym chorągiewka na wietrze, bez własnego zdania i opinii, czyli człowiek, który nie potrafi samodzielnie podjąć żadnej decyzji, bo nie ma pełnomocnictw:
		
- Styl myślenia i postrzegania procesu komunikacji, przez ten Typ Człowieka.
 - Wywieranie wpływu i perswazja pod ten Typ Człowieka.v
 - Jak się komunikować i budować relacje?
 
 - 
		Styl Sortowania Informacji odpowiedzialny za sposób podejmowania decyzji w procesie komunikacji:
		
- Czteropolowa Matryca Nieświadomego Systemu Ocen, czyli jak zostanę oceniony przez człowieka w momencie, kiedy rozpoznam jego SSI oraz jak zostanę oceniony, gdy będę się komunikował niezgodnie z rozpoznanym SSI.
 - Zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen w procesie komunikacji.
 
 - Ćwiczenie „Budować relacje? Wykorzystaj Styl Sortowania Informacji”. Czas trwania: 30 minut.
 - Stworzenie 6 Typów Człowieka w oparciu o Style Sortowania Informacji i skonstruowanie najskuteczniejszych narzędzi, w postaci „autorskich” technik komunikacyjnych.
 - Wymiana doświadczeń uczestników szkolenia – studia przypadków. Skuteczne i nieskuteczne metody i techniki osadzone w realnych sytuacjach uczestników szkolenia.
 - 
		CASE STUDY. Gra Negocjacyjna: „Przede wszystkim dojść do porozumienia”, bazującą na rzeczywistej sytuacji biznesowej. Czas trwania gry - średnio od 1,5 do 2 godzin zegarowych. Udział w grze pozwala każdemu z uczestników na określenie własnych słabych i mocnych stron w kontekście zachowań negocjacyjnych, analizy przednegocjacyjnej, kontroli procesu oraz zdefiniowanie obszarów wymagających dalszego rozwoju w kontekście budowania długofalowych relacji z klientem wewnętrznym.
		
- Mocno angażująca emocje i intelekt uczestników Gra Negocjacyjna, której jednym z podstawowych celów jest sprawdzenie umiejętności negocjacyjnych uczestników, w kontekście przygotowania do negocjacji wewnętrznych, określania obszarów negocjacyjnych, opracowania strategii i kontroli procesu. Podczas gry uczestnicy zostaną postawieni przed zadaniami tak skonstruowanymi, że aby wygrać trzeba będzie się wykazać umiejętnościami i znajomością podstawowych reguł rządzących negocjacjami oraz podstawowymi technikami i znajomością oraz przestrzeganiem reguł negocjacyjnych w relacji B2B.
 - Gra wymagać będzie od uczestników podstawowych umiejętności z zakresu współpracy w zespole negocjacyjnym.
 - Z kim negocjujemy? Uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy negocjatorów: przedstawicieli Działu X oraz przedstawicieli Działu Y i rozegrają negocjacje między sobą. Trener występuje w roli obserwatora i protokolanta.
 
 - 
		OPCJA dodatkowa:
		
- Zamiast rozegrania Gry Negocjacyjnej „Przede wszystkim dojść do porozumienia”, proponujemy rozegranie i omówienie rzeczywistego Studium Przypadku, bazującego na realiach biznesowych firmy. Aby skorzystać z tej opcji trener musi mieć możliwość kontaktu z uczestnikami szkolenia przed planowanym terminem jego realizacji, w celu opracowania Gry Szkoleniowej – CASE STUDY.
 
 
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Coaching
Prezentacje
Burza mózgów
Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
						Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
						[Online]
						3 dni * 4h -  ÷ 
						
						Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
						[Warszawa, Kraków, Poznań]
						2 dni * 8h -  ÷ 
						
						Szkolenia Zamknięte
						[Live Training i Stacjonarne]
						Agenda ustalana indywidualnie
						
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
 - dyplom ukończenia szkolenia
 - pomoc i konsultacje po szkoleniu
 - obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
 
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
 - Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
 - W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
 - Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
 - W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
 - Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
 - W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.