Planowanie własnego rozwoju
Program szkolenia:
MODUŁ I
- Kim jestem dzisiaj kim chcę być za kilka lat?
- Czym są kompetencje , jak je oszacować i wartościować.
- 4 powody Dlaczego warto je rozwijać –i w jaki sposób to robić. Sposoby rozwoju kompetencji.
- Rola organizacji w rozwoju kompetencji indywidualnych pracowników.
MODUŁ II
- EQ – inteligencja emocjonalna a sukcesy w życiu. Indywidualny test.
- Samoświadomość kompetencji.
- Samorealizacja w pracy.
- Samoocena a rozwój.
MODUŁ III
- Jak budować zaangażowanie czyli oswojenie automotywacji.
- Co zrobić żeby chciało się chcieć –czyli wywołaj motywacyjny stan umysłu.
- Praca a system wartości- badanie instytutu Gallusa.
- Co mogę zrobić sam czyli kilka słów o self coachingu.
- Etapy nabywania kompetencji
Asertywność - komunikacja oraz radzenie sobie ze stresem
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do szkolenia
- Przywitanie, przedstawienie się trenera
- Temat, cele, metody pracy
- Blok integracyjny
- Oczekiwania uczestników związane ze szkoleniem
2. Asertywność – zagadnienia elementarne
- Czym jest asertywność ? – budowanie własnej definicji
- Pięć praw Fensterheima
- Zachowania asertywne na tle zachowań agresywnych, uległych i manipulujących
- Asertywność, uległość, agresja i manipulacja – rachunek zysków oraz strat
- Pozytywne postrzeganie samego siebie jako narzędzie budowania własnej asertywności
Przykładowe ćwiczenie: Część grupy tworzy „szpaler”, następnie pozostałe osoby, pojedynczo muszą przedostać się z jednej strony na drugą... Zastosowane metody pokonania „bariery” stanowią wstęp do rozważań na temat naszych zachowań i postaw.
3. Kim jestem i dlaczego taki jestem?
- Asertywność - ocena indywidualna i grupowa
- Diagnoza indywidualnych zachowań
- Asertywność w czterech obszarach: praca, dom, znajomi, otoczenie – moje odczucia
- Indywidualna mapa asertywności
Przykładowe ćwiczenie: „Zatoka Rekinów” to ćwiczenie prowadzące do podjęcia próby oceny siebie w kontekście umiejętności wyrażania komunikatów asertywnych i zachowań oraz skonfrontowania własnej opinii z grupą.
4. Komunikaty i zachowania asertywne – doskonalenie umiejętności
- Odmawianie
- Wyrażanie własnych opinii i przekonań
- Reagowanie na krytykę
- Wyrażanie oczekiwań
- Ochrona przed atakiem werbalnym
Przykładowe ćwiczenie: Uczestnicy szkolenia przy wykorzystaniu kamery ćwiczą asertywne zachowanie się w różnych sytuacjach. Odtworzenie nagrań pozwoli spojrzeć na siebie „z boku”.
5. Komunikacja z samym sobą i innymi – analiza transakcyjna
- Komunikaty dziecka, rodzica i dorosłego
- Analiza własnej komunikacji
- Rodzaje transakcji
- Zasady „czystej” komunikacji
Przykładowe ćwiczenie: Uczestnicy wcielając się w rolę rodzica, dorosłego czy dziecka wyrażają różnego rodzaju komunikaty, analizując jednocześnie efektywność komunikacji w danej roli.
6. Rozwijanie asertywności
- Rozwijanie asertywności przez relaksację
- Rozwijanie asertywności przez wizualizację
7. Radzenie sobie ze stresem i negatywnymi emocjami
- Czym jest stres?
- Rodzaje stresu i jego wpływ na człowieka
- Czynniki stresogenne
- Diagnoza własnego sposobu reagowania na stres
- Techniki i metody radzenia sobie ze stresem
Przykładowe ćwiczenie: Wg przeprowadzonych badań śmiech jest jedną z metod rozładowania napięcia i łagodzenia stresu, dlatego też uczestnicy starają się namalować własne portrety patrząc sobie jedynie głęboko w oczy…
8. Własne przekonanie i motywacja do podjęcia działania
- Sposoby myślenia (optymizm / pesymizm)
- Pozytywne informacje zwrotne
Przykładowe ćwiczenie: To jak funkcjonujemy w dużej mierze zależy od sposobu naszego myślenia i nastawienia. Ćwiczenie „Rozbitek” wskazuje rozbieżności pomiędzy pozytywnym i negatywnym myśleniem, ich wpływ na proces komunikacji oraz nasze zachowanie czy postawy.
9. Zakończenie
- Podsumowanie szkolenia
- Ewaluacja
- Rozdanie Certyfikatów
Efektywność osobista- odpowiedzialność
Program szkolenia:
1. Otwarcie treningu
- Przedstawienie się trenerów i uczestników
- Cele, program i sprawy organizacyjne
- Ice-breaker, budowanie atmosfery sprzyjającej efektywnej pracy
- Zasady współpracy na szkoleniu – kontrakt z uczestnikami
2. Rola motywacji w osiąganiu sukcesu
- Określenie aktualnego poziomu motywacji
- Czynniki motywujące i demotywujące w wykonywaniu powierzonych obowiązków
- Określenie obszaru wpływu – czynniki na które mam lub mogę mieć realny wpływ
- Skuteczne dbanie o automotywację
- Wpływ stresu na motywację i efektywność w pracy
3. Aspekty podejścia do czasu
- „w czasie” i „przez czas”
- Metody sporządzania budżetu czasu
- Planowanie zadań - oś czasu
- Autodiagnoza mojego podejścia do czasu
4. Formułowanie i rozliczanie celów
- Rozumienie celu i koncentracja na wynikach
- Cele jakościowe i ilościowe
- Wskaźniki stopnia realizacji celu, ich źródła oraz metody pomiaru; przykłady wskaźników
5. Priorytety w realizacji złożonej ilości zadań
- Techniki wyboru priorytetów (metoda Eisenhower)
- Zasada Pareto 80/20
- Zasada Parkinsona
- Zasada 60/40
- Priorytety na moim stanowisku pracy
6. Plany i ich realizacja – jak osiągać wyniki przy zachowaniu dobrych relacji z innymi?
- Narzucone cele a możliwość ich realizacji
- Stawianie granic jako odpowiedzialność za jakość wykowywanych zadań
- Jak przeciwdziałać trudnym sytuacjom w pracy
7. Monitorowanie - jak pilnować realizacji celów?
- Monitorowanie a kontrola
- przewidywanie ryzyk i wyznaczanie „kamieni milowych”
8. Podsumowanie szkolenia
- Refleksja końcowa i wnioski
- Rozdanie ankiet ewaluacyjnych, certyfikatów i pożegnanie
Rozwiązywanie problemów/kreatywność
Program szkolenia:
1. Problem a cel
- Czym jest problem: szansą czy zagrożeniem?
- Identyfikowanie pseudo-problemów i problemów zastępczych
- Odpowiedzialność i pro-aktywność wobec problemów: na co mam wpływ?
- Od dostrzegania problemu do określenia celu
2. Style podejmowania decyzji
- Cztery style podejmowania decyzji: ile informacji oraz rozwiązań biorę pod uwagę?
- Ewolucja stylu podejmowania decyzji na kolejnych szczeblach kariery menedżera
- Analiza własnego podejścia podejmowania decyzji
- Psychologiczne w procesie podejmowania decyzji
3. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji jako proces
- Etap I: rozumienie problemu i określenie celu
- Etap II: kreowanie rozwiązań
- Etap III: wybór rozwiązania
- Etap IV: komunikowanie decyzji i wdrażanie rozwiązań
4. Identyfikacja i pogłębienie rozumienia problemu
- Analiza SWOT: w jakiej sytuacji jesteśmy?
- Dekompozycja problemu – technika WBS
- Analiza Pareto
5. Spotkanie, zebranie jako pole do komunikacji grupowej
- Komunikowanie celowe a informowanie – jak to się dzieje, że jestem nieskuteczny?
- Zastosowanie AIDA w komunikowaniu czyli skup uwagę, zainteresuj, wzbudź pożądanie
- Skłoń do działania.
- Koncepcja SMART. Zasady formułowania celu, cechy, którymi powinien
- Charakteryzować się poprawnie postawiony cel.
- Dlaczego spotkania bywają jałowe i bezproduktywne? Czyli nadawca – komunikat
- Odbiorca, kto jest odpowiedzialny za skutek nadawania komunikatu? Jeśli ktoś nie
- Zrozumiał, to czyja to wina?
6. Kreatywność a efektywność w pracy grupowej.
- Wykorzystanie potencjału jednostki podczas spotkania. Autotesty pomagające dokonać
- Podziału ról w czasie spotkania, czyli o tym dlaczego warto wyłonić lidera krytyka
- Perfekcjonistę i siewcę pomysłów
7. Kreatywne techniki rozwiązywania problemów
- Burza mózgów
- Burza mózgów 635
- Metoda 6 kapeluszy Edwarda de Bono
- Stymulowanie i hamowanie kreatywności
- Autocenzura i cenzura podczas pracy grupy zadaniowej czyli o tym, dlaczego czasem wszyscy milczą?
Trening umiejętności menedżerskich
Program szkolenia:
Moduł I. MENEDŻER JAKO LIDER ZARZĄDZAJĄCY.
- 1. Z jakiego powodu zasady współpracy są ważne?
- 2. Przygotowanie Expose.
- 3. Reguły i zasady skutecznego szefa.
- 4. Słowa klucze podczas wygłaszania expose.
- 5. Komunikacja niewerbalna budująca autorytet szefa.
W module uczestnicy będą mieli okazję między innymi zaprezentować przed grupą reguły szefowskie jakimi będą się kierować w stosunku do podległego personelu . Wystąpienie zostanie nagrane na kamerę a następnie odtworzone, tak by każdy kto wystąpi na forum grupy miał możliwość obejrzenia samego siebie. Po obejrzeniu nagrania uczestnicy szkolenia dostaną informację zwrotną od pozostałych członków grupy i trenera wg schematu "co było dobre i gdzie są obszary do zmiany".
MODUŁ II. "GARŚĆ" PROCEDUR PO WYGŁOSZONYM EXPOSE.
- 1. Procedura nagradzania pracownika.
- 2. Procedura karania pracownika.
- 3. Procedura zwalniania pracownika.
- 4. Sytuacje trudne pojawiające się podczas stosowania procedur.
Podczas modułu uczestnicy w sposób praktyczny przećwiczą procedury menedżerskie dotyczące: nagradzania, karania i zwalniania pracownika. Omówione zostaną również najczęściej pojawiające się sytuacje trudne jakie mogą wystąpić w kontekście interpersonalnym podczas wyżej wymienionych sytuacji.
MODUŁ III. ŚWIADOMY, STANOWCZY I KONSEKWENTNY.
- 1. Analiza Transakcyjna Erica Bernea.
- 2. Budowanie postawy i komunikacji menedżerskiej na poziomie świadomym.
- 3. Model Trójkąta Dramatycznego.
- 4. Wychodzenie z "pętli komunikacyjnej".
Podczas modułu uczestnicy poznają teorię Analizy Transakcyjnej Erica Bernea i jej praktycznego oddziaływania na ich samych i wpływu na osoby jakimi zarządzają. Otrzymają również skuteczne metody komunikacji menedżerskiej z pozycji partnerskiej. Nadto wcielą się w różne role i przećwiczą komunikację werbalną i niewerbalną wychodzenia z "pętli komunikacyjnej".
MODUŁ IV. PROCES ŚWIADOMEJ REKRUTACJI PRACOWNIKÓW.
- 1. Podstawowe modele rekrutacyjne.
- 2. Zastosowanie modelu kompetencyjnego w procesie rekrutacji.
- 3. Rozmowa rekrutacyjna i fazy przebiegu rozmowy.
- 4. Metody weryfikacji kompetencji deklarowanych przez kandydatów na pracowników.
Podczas modułu uczestnicy nauczą się tworzyć indywidualne i dostosowane do ich rzeczywistości biznesowej modele kompetencyjne dla poszczególnych stanowisk, które bezpośrednio im podlegają. Nadto odegrają fragmenty procesów rekrutacyjnych, gdzie będą mieli możliwość zweryfikowania kompetencji deklarowanych przez uczestników.
MODUŁ V. OCENA OKRESOWA PRACOWNIKÓW.
- 1. Metody oceniania pracowników.
- 2. Technika wydarzeń krytycznych.
- 3. Co jest ważne i często niedoceniane?
- 4. Kryteria oceny pracowników.
- 5. Ocena pracownika w oparciu o wybrane kompetencje.
Podczas modułu uczestnicy poznają istotę związaną z oceną okresową podległych im pracowników, wspólnie opracują elementy ważne z ich punktu widzenia jakie powinny wystąpić podczas rozmowy oceniającej. Odegrają fragmenty scenek rozmów ocen okresowych, dotyczących ich rzeczywistości biznesowej.
Moduł VI. ETAPY ROZWOJU PRACOWNIKA
- 1. Wprowadzenie do teorii etapów rozwoju pracownika – K. Blanchard.
- 2. Diagnoza indywidualna podległego zespołu.
- 3. Wiem na jakim etapie jest mój pracownik i jak mam reagować na jego potrzeby.
- 4. Delegowanie przez: zadania / cele / wizję.
Podczas modułu uczestnicy otrzymają niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną czym się charakteryzują poszczególne etapy rozwoju pracownika wg. K. Blancharda. Będą również potrafili rozpoznać je i skutecznie się z nimi komunikować. Omówimy i przećwiczymy sytuacje trudne jakie mogą wystąpić w codziennym zarządzaniu i wypracujemy algorytmy działania w celu efektywnego i skutecznego osiągania celu.
Moduł VII. JA I MÓJ PREFEROWANY STYL ZARZĄDZANIA
- 1. Autodiagnoza preferowanego stylu zarządzania.
- 2. Dobór odpowiedniego stylu zarządzania do aktualnej sytuacji.
- 3. Dobór odpowiedniego stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika.
- 4. Sytuacje trudne w kontekście indywidualnego stylu zarządzania.
Podczas modułu uczestnicy poznają najbardziej aktualne i obowiązujące style zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach. Dokonają również indywidualnej diagnozy preferowanego stylu zarządzania i wspólnie wypracują zalety i wady poszczególnego stylu. Dowiedzą się również kiedy i na jakim etapie rozwoju zespołu i poszczególnych osób wybrany styl jest najodpowiedniejszy.
Motywowanie pracowników, delegowanie oraz rozmowa na temat wyników
Program szkolenia:
1. MODUŁ: Motywacyjna funkcja kierownika a rola przywódcy
- Motywacja jako jedna z kluczowych funkcji kierowniczych;
- Ćwiczenie - określenie własnego poziomu motywacji. Autoanaliza;
- Wpływ automotywacji na motywację pracowników- samospełniające się proroctwo;
- Co mogę zrobić aby zwiększyć mój poziom automotywacji?
- Strategie automotywacji;
2. MODUŁ: Czynniki motywujące i demotywujące do pracy
- Czynniki mające wpływ na poziom motywacji do pracy na produkcji;
- Czynniki obniżające i podnoszące motywację;
- Diagnoza słabych rezultatów - czy zawsze słabe rezultaty pracy spowodowane są złym sposobem motywowania.;
- Rodzaje potrzeb pracowników i sposoby ich zaspokajania w środowisku pracy.
3. MODUŁ: Motywacja pozafinansowa
- Sposoby pozafinansowego motywowania członków zespołu produkcyjnego;
- Kierunki motywacji – na „unikanie" i „dążenie".
4. MODUŁ: Motywowanie do działania, czyli umiejętność wzbudzania zaangażowania pracowników
- Kluczowe czynniki mające wpływ na poziom motywacji do pracy;
- Najskuteczniejsze sposoby motywowania pracowników;
- Cele osobiste a cele organizacji;
- Metody budowania zgodności pomiędzy wartościami, a codziennymi zadaniami zlecanymi pracownikom;
- Zlecanie pracownikom zadań przynoszących im satysfakcję;
- MODUŁ: Wpływ przekonań na podejście do motywowania pracowników;
- Ćwiczenie „nagroda i kara" ćwiczenie pozwala dostrzec różnice zachowań gdy ludzie są motywowani nagrodami a karami;
- Kiedy stosować nagrody a kiedy kary- prezentacja;
- Ćwiczenie Teoria McGregora XY i konsekwencje w zachowaniach pracowników. Koło motywacji pracownika. Celem jest uświadomienie sobie przekonań na temat pracowników.
5. MODUŁ: Motywująca krytyka
- Cykle rozmów dyscyplinujących: korygująca, ostrzegawcza, dotycząca sankcji;
- Przygotowanie do rozmowy korygującej i ostrzegawczej i symulacje rozmów;
- MODUŁ: Motywowanie w zarządzaniu pracownikiem;
- Motywowanie podczas delegowania zadań/wydawania poleceń;
- Motywowanie podczas monitorowania – błędy w wykonaniu zadania;
- Motywowanie podczas udzielania informacji zwrotnej – pochwała indywidualna/pochwała na forum.
6. MODUŁ: Właściwe delegowanie
- Czym jest delegowanie i zlecanie zadań pracownikowi? Delegowanie jako jedna z funkcji menedżerskich;
- Korzyści płynące z delegowania;
- Techniki delegowania – obowiązki kierownicze i pracownicze – wypracowanie podstawowych obowiązków menedżera, który deleguje zadania podwładnym oraz podwładnego przyjmującego zadanie;
- Zadania podlegające i nie podlegające delegowaniu – dokonanie podziału spraw pod kątem tego co nie podlega delegowaniu, co należy delegować najczęściej, jak to możliwe. Delegowanie –co możemy delegować pracownikom, co zastępcom, a jakich czynności nie można delegować?
7. MODUŁ: Proces delegowania w praktyce
- Przygotowanie listy zadań, które Dyrektor lub Menedżer może delegować (na bazie zadania wdrożeniowego) i listy przykładowych zadań, które osoba zarządzająca zleca podwładnym.
- Omówienie różnicy między delegowaniem, zlecaniem i prośbą.
- Sposoby prawidłowego zlecania zadania i delegowania.
- Wydawanie poleceń/delegowanie a sukces lub niepowodzenie podwładnego;
- Prezentacja
- Cykl pracy z pracownikiem
- Zlecenie zadania – odbiór
- Delegowanie – monitorowanie – ocena/informacja zwrotna
- Umiejętności podwładnego i motywacja jako kryterium doboru podwładneg do zadania
- Instruktaż – przygotowanie pracownika do wykonania zadania;
- Czym jest i czemu służy,
- Etapy Instruktażu.
- Delegowanie i zlecanie zadań w praktyce.
8. MODUŁ: Psychologiczne problemy związane z oceną pracowników
- Określenie źródeł oporu wobec systemu ocen i sposoby ich przełamywania;
- Motywacyjny aspekt oceny;
- Problem samooceny;
- “Czy jestem neutralny?"
- Pułapki percepcyjne (błędne priorytety, błędy atrybucji, “efekt aureoli");
- Wyrównywanie ocen (uśrednianie, równanie w górę, równanie w dół);
- Czynniki sytuacyjne.
9. MODUŁ: Przygotowanie do rozmowy oceniającej
- Powiadomienie ocenianego;
- Terminarz przygotowań oceniającego;
- "Po prostu trzymajmy się faktów" - zebranie odpowiednich danych;
- Miejsce spotkania;
- Lista kontrolna czynności przygotowawczych;
- Rozmowa korygująca dyscyplinująca i zapowiedź sankcji.
- Problem współuczestnictwa pracownika w ocenie;
- Atmosfera spotkania;
- Umiejętność aktywnego słuchania;
- "Pozwól mi wyjaśnić" - identyfikacja barier informacyjnych związanych z oceną;
- Pytania w rozmowie oceniającej;
- Kontrola emocji, werbalne i pozawerbalne techniki wspierające podczas rozmowy;
- "Pochwała kontra reprymenda": jak wyrażać uznanie. Drażliwe kwestie, krytyka i perswazja – słowa “parzące";
- Styl prowadzenia rozmowy – analiza transakcyjna;
- Informacja zwrotna;
- Analiza filmu instruktażowego – 3 przypadki przeprowadzania rozmowy z różnymi typami osobowościowymi;
- Precyzowanie celów na przyszłość – zasada SMART;
- Co robić z „trudnym pracownikiem".
10. MODUŁ: Ocena jako proces dwutorowej komunikacji przełożony-podwładny – rozmowa z pracownikiem
Zaawansowany trening menedżerski.
Program szkolenia:
1. Budowanie autorytetu lidera
- Lider i menedżer – podobieństwa i różnice
- Czy każdy może być liderem?
- Podstawowe funkcje lidera
- Cechy lidera - eksperyment Posnera
Rozpoczynamy od symulacji biznesowej, która wskazuje na naturalne zdolności liderskie. Po zakończeniu zadania omawiamy całość, podsumowując nasze wnioski dotyczące cech lidera. Symulacja jest rejestrowana za pomocą kamery i odtwarzana w trakcie pracy grupowej.
2. Etapy rozwoju pracownika według K. Blancharda
- Wprowadzenie teorii rozwoju pracownika
- Diagnoza mojego zespołu – Uczestnicy przygotowują indywidualną diagnozę poziomu rozwoju swoich pracowników
- Różnice w przekazywaniu odpowiedzialności pracownikom na różnych etapach
Dzięki temu modułowi Uczestnicy potrafią skuteczniej przekazywać zadania swoim ludziom, uwzględniając etap ich rozwoju. Uczą się również, że zadaniem menedżera jest nie tylko osiąganie zamierzonych wyników, ale również towarzyszenie ludziom w rozwoju.
3. Style zarządzania – dobranie właściwego stylu.
- Indywidualny test na styl zarządzania
- Odpowiedni styl zarządzania w zależności od zespołu i pracownika
- Indywidualne traktowanie pracownika
Wprowadzeniem do tego modułu jest gra zespołowa dzięki której Uczestnicy mogą wcielić się w różne role i zaobserwować nawzajem swoje zachowania. Następnie omawiamy nowoczesne teorie dotyczące stylów zarządzania. W odniesieniu do realnych przykładów uczymy się używać właściwego stylu w odniesieniu do pracownika i całego zespołu.
4. Zachowania przywódcze (Leadership behawior).
Uczestnicy poznają spektrum możliwych zachowań przywódczych i uczą się jak dobrać właściwy styl do własnych predyspozycji osobowościowych.
- Douglas Mc Gregor,
- R. Lippit i R. White,
- R.R. Blake & Mouton
- Teoria przywództwa sytuacyjnego K. Blancharda SLII
Metody: miniwykład, test dla Uczestników na indywidualny styl przywództwa, ćwiczenia w grupach.
5. Jak motywować pracownika?
Uczestnicy ćwiczą umiejętność dopasowania sposobu motywacji do indywidualnego pracownika.
- Wprowadzenie do teorii motywacji: Maslow, Herzberg, Skinner i teoria zintegrowana
- Motywacyjne prawa Danny’ego
- Sposoby motywowania pozafinansowego
- pochwała jako narzędzie motywacyjne
- Siła komunikatów motywacyjnych
- Rozpoznanie indywidualnych potrzeb
- Karanie pracownika
Metody: miniwykład, dyskusja, scenki w parach na forum, praca w grupach.
6. Ocena personelu. Uczestnicy poznają wartość oceny.
- Ocena i przekazywanie informacji zwrotnej.
- Wprowadzenie do teorii oceny.
- Sesja oceniająca z udziałem Uczestników – indywidualna informacja zwrotna.
Metody: miniwykład, dyskusja, scenki w trójkach, praca w grupach, zapis video.
7. Menedżer silny – autorytet.
- Test na źródła władzy Raven’a.
- Poznanie indywidualnego źródła władzy.
- Konsekwencje korzystania z konkretnego źródła władzy.
Uczestnicy opowiadają o swoich doświadczeniach związanych ze sprawowaną władzą. Następnie analizujemy fragmenty filmów jako wprowadzenie do teorii źródeł władzy. Zastanawiamy się również od czego zależy stosowanie konkretnego rodzaju władzy. Na koniec każdy Uczestnik dostaje od trenera rekomendację dotyczącą jego specyfiki pracy. Wnioski wykorzystujemy w kolejnych modułach.
8. Menedżer „słaby” – emocje i bycie sobą.
- Analiza transakcyjna Ericka Berne'a.
- Test indywidualny.
- Jak budować porozumienie z pozycji Dorosły-Dorosły.
- Dynamika emocji i okazywanie emocji przez menedżera.
Coachingowy styl zarzadzania
Program szkolenia:
1. Moduł I: Coaching w rękach menadżera
- czym jest a czym nie jest coaching
- warunki powodzenia coachingowego stylu zarządzania
- rola menadżera a pozycja coacha
- zmiana perspektywy: menadżer coachem
2. Moduł II: Menadżer staje się coachem
- cechy coacha
- złote zasady w coachingu
- słuchanie na trzech poziomach
- mocne pytania
3. Moduł III: Coaching jako narzędzie
- przebieg sesji coachingowej z podwładnym
- strzała coachingowa
- ustalanie celu: rama rezultatu
- 4 pytania planujące
4. Moduł III: Jak działa coaching
- cudowne narzędzie: mózg człowieka
- tworzenie doświadczenia
- poziomy logiczne
- coaching pracownika a coaching zespołu
5. Moduł :IVCoaching w praktyce
- model POWER