Kontakt

 
Tomasz Dyba

Trenerzy BERNDSON

Tomasz Dyba

Trener biznesu i praktyk, czynnie doradzający firmom w ich bieżącej działalności. Posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą w segmentach B2B oraz B2C od dóbr ekskluzywnych do FMCG. Zarządzał budżetami marketingowymi w wysokości 65 mln złotych.

Współpracuje z najlepszymi firmami szkoleniowymi. Tworzy programy szkoleniowe i prowadzi specjalistyczne szkolenia między innymi z marketingu, wprowadzania produktów na rynek, sprzedaży, wskaźników i miar efektywności działań marketingowych i sprzedaży, planowania sprzedaży, MBO klientów - narzędzie wzrostu sprzedaży, trade marketingu, strategii budowania marek lokalnych i globalnych, zarządzania produktem, zarządzania marką, category management, Public Relations czy “Jak zdobyć i zatrzymać klientów w psychoterapii?”. Przepracował ok 5000 godzin szkoleniowych.

Jest dyrektorem operacyjnym w Indo-European Education Foundation, zajmuje się wymianą międzynarodową studentów i naukowców pomiędzy Indiami a UE, współpracą pomiędzy biznesem a szkolnictwem wyższym, promocją i doradztwem w zakresie inwestycji zagranicznych Indie-UE.

Stworzył markę Farcast – unikalne oprogramowanie on-line do analizy, planowania i predykcji sprzedaży.

Od 2001 roku współpracuje i doradza korporacjom, firmom i instytucjom w zakresie:

  • Efektywności i produktywności organizacji
  • Optymalizacji sprzedaży i marketingu w ujęciu procesów oraz kosztów
  • Marketing ROI i sales ROI
  • Tworzenia strategii marketingowej i PR
  • Planowania, realizacji i pełnej kontroli nad budżetami marketingowymi i PR
  • Strategii sprzedaży, współpraca z istniejącymi klientami i rozwój nowych - B2B, B2C
  • Pozycjonowania produktów, wprowadzania nowych produktów na rynek
  • Tworzenia programów wsparcia sprzedaży i incentive, trade marketingu – hurtownie, sklepy, supermarkety, wykonawcy, konsumenci, HoReCa
  • Zarządzania sprzedażą, rozwojem dystrybucji produktów – P&L, PSI, tworzeniem planów sprzedaży i zakupów, doboru asortymentu produktów, pozycjonowania, wprowadzania nowych produktów i linii (ok 250 nowych produktów, 40 nowych grup)
  • Merchandisingu
  • Szkoleń dla kanału dystrybucji
  • Zarządzaniem i tworzeniem kategorii – strategia, organizacja, pełne zarządzanie kategoriami i produktami na poziomie producenta i zróżnicowanego kanału dystrybucji
  • Współpracy z dziennikarzami i mediami: ponad 300 napisanych informacji prasowych, ponad 7000 opublikowanych artykułów, informacji radiowych, telewizyjnych i internetowych; organizacja 65 konferencji prasowych, 120 spotkań dla dziennikarzy, 134 spotkań dla profesjonalistów i kanału dystrybucji; monitoring mediów
  • Komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy - internet, intranet, bazy danych, magazyny wewnętrzne, komitety, CRM, organizacje branżowe, badania rynku, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, prowadzenia audytu komunikacyjnego
  • Organizacji targów i wystaw (ponad 80 imprez)
  • Marketingu sportowego i programów sprzedażowych związanych z marketingiem sportowym – m.in. Szabla Wołodyjowskiego, Szabla Kilińskiego, Martini Racing
  • Konkursów edukacyjnych – Praca Dyplomowa (konkurs dla szkół średnich o profilu budowlanym), Konkurs Plomba (bezpieczeństwo używania butli gazowych)



WSPÓŁPRACOWAŁ MIĘDZY INNYMI Z

  • Blikle
  • ABB
  • Action
  • Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
  • Bacardi-Martini
  • Berker
  • Bond Street
  • Braas
  • BRE Bank
  • Cheesecake
  • Chip
  • Dom Development
  • Dorken
  • DuPont
  • DWWS
  • Finnforest
  • Gaspol
  • Gerber (obecnie Nestle)
  • Gira
  • Harley-Davidson
  • Harvard Business Review
  • Integracyjny Klub Sposrtowy AWF
  • Kerakoll
  • Kinzo
  • KSB
  • LekAM
  • Mc Donalds
  • Men's Health
  • Merten
  • Motor Presse Polska
  • Narodowa Galeria Sztuki ZACHĘTA
  • Oce
  • Okocim
  • Pizza Hut
  • Pizza Marzano
  • Politechnika Warszawska
  • Polsat
  • PKO Bank Polski
  • Polski Związek Szermierczy
  • Rheinzinkv
  • RuppCeramika
  • San Marzano
  • Schneider Electric
  • Sharp
  • Stowarzyszenie KONNEX
  • Unilever
  • Urząd m.st. Warszawy
  • Ytong
  • itd



W latach 1996 – 2001 Marketing Manager w Samsung Electronics Polska, jeden z autorów globalnej strategii marki Samsung (Samsung Digital). Odpowiedzialny za opracowanie i realizację strategii firmy oraz marketingowej marki i produktów w Polsce. Wprowadził na rynek około 300 nowych produktów w 15 grupach produktowych.

Był również odpowiedzialny za restrukturyzację polskiego oddziału firmy w zakresie: przygotowywania i wdrożenia strategii sprzedaży (dywersyfikacja odbiorców, system rabatowy, itd.), reorganizacji działu handlowego oraz zatrudnienie nowych handlowców regionalnych, zmiany logistyki dostaw produktów i warunków finansowania zakupów, wprowadzenie jednego z pierwszych w Polsce systemu factoringu, zmniejszenia TAT, zmiany struktury i warunków współpracy z siecią dystrybucji – zmniejszenie rabatów o 18% i wzrost zyskowności sprzedaży o 70% w stosunku do wartości obrotu.

W zakresie tworzenia i wdrażania strategii sprzedaży współpracował z istniejącymi klientami, rozwijał nowych w kanałach B2B, B2C oraz wszystkich sieciach w Polsce (FMCG, budowlane).

Prowadził negocjacje handlowe w środowisku polskim i międzynarodowym (międzykulturowe aspekty negocjacji – Niemcy, Francuzi, Szwedzi, Czesi, Węgrzy, Słoweńcy, Rosjanie, Włosi, Brytyjczycy, Hiszpanie, Amerykanie, Japończycy, Koreańczycy, Chińczycy, Australijczycy, kraje arabskie, Hindusi) prowadząc kilkaset kluczowych spotkań np. z Carrefour na poziomie globalnym – Global Positioning.

Stworzył pierwszą sieci merchandiserów w Polsce w elektronice użytkowej oraz ok. 1000 autoryzowanych salonów i "Samsung corners". Tworzył programy lojalnościowe wykorzystujące narzędzia CRM oraz programy wsparcia sprzedaży (incentives).

Zajmował się PR produktów, firmy i marki, współpracował z dziennikarzami i mediami, czego efektem było ponad 12000 opublikowanych artykułów, informacji radiowych, telewizyjnych i internetowych, organizacja 65 konferencji prasowych, 120 spotkań dla dziennikarzy, 134 spotkania dla profesjonalistów i kanału dystrybucji. Nadzorował współpracę z domami medialnymi, agencjami reklamowymi i public relations. W strategii marki wykorzystywał wydarzenia sportowe (Igrzyska Olimpijskie w Sydney, Running Festiwal, Nations Cup, Szabla Wołodyjowskiego, Szabla Kilińskiego, Martini Racing).

Na początku kariery zawodowej (1994) związany z Thompson Consumer Electronics Poland początkowo na stanowisku Regional Sales Managera, następnie Marketing Managera odpowiedzialnego za strategię marketingową firmy, nadzór i działania ATL / BTL.



SPECJALIZACJE TRENERSKIE

  • Marketing
  • Sprzedaż
  • PR
  • Komunikacja
  • Zarządzanie
  • Negocjacje



WYKSZTAŁCENIE

  • 1995-1997 Uniwersytet Warszawski i University of Illinois at Urbana Champaign -studia podyplomowe, Dyplom Wydziału Zarządzania UW oraz MBA
  • 1994 Zrzeszenie Prawników Polskich - dyplom Księgowego
  • 1993 Institut Francais de Gestion (IFG) w Warszawie, International Diploma of Management
  • 1986-1993 Politechnika Warszawska w Warszawie, Wydział Mechaniczny Technologii i Automatyzacji, Dyplom Magistra Inżyniera



Zobacz szkolenia tego trenera     Inni eksperci