Kod produktu: uki
szkolenie
Komunikacja Interpersonalna
Zbuduj relacje i autorytet w zespole - komunikując się z każdym w jego języku
Aż 85% Twojego sukcesu zależy od umiejętności porozumiewania się z innymi. Od tego czy zostaniemy zrozumieni zależy czas i jakość zrealizowanego zadania.
Komunikowanie się to złożony proces wymagający, zarówno od nadawcy, jak i odbiorcy odpowiednich kompetencji, takich jak: aktywne słuchanie, wyrażanie swojego zdania, konstruowanie konstruktywnej krytyki.
Wyrażanie swoich potrzeb, myśli, emocji w sposób szczery, a jednocześnie nie krzywdzący drugiej osoby, to wyzwanie.
Często bowiem sposób, w jaki przekazujemy treści, prowadzi do nieporozumień i przedstawienia siebie w opozycji do zamierzonej intencji.
Podczas warsztatów opanujesz kluczowe elementy komunikacji interpersonalnej, które w znaczący sposób wpłyną na efekt i jakość codziennej pracy.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/12
Miejsce: Warszawa
1 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
7 970 PLN netto
Szkolenie świetnie przygotowane merytorycznie. Ekspresyjny prowadzący, ciekawe ćwiczenia, otwarta dyskusja, kameralna atmosfera, zapadające w pamięć argumenty.
Opis szkolenia
Korzyści dla uczestników szkolenia:
Dzięki szkoleniu prowadzonemu metodami warsztatowymi uczestnicy:
- poszerzą umiejętności z zakresu komunikacji, która pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę, opartą przede wszystkim o autorytet, a nie o miejsce w strukturze organizacyjnej
- wypracują skuteczne narzędzia pozwalające na zbudowanie korzystnych relacji w zespole, wpływających na motywację i realizację zadań na możliwie wysokim poziomie
- nabędą umiejętności zarządzania sytuacją konfliktową, poznają narzędzia radzenia sobie z presja i manipulacją
- przećwiczą techniki skutecznego przekazywania współpracownikom informacji trudnych i niepopularnych
- będą potrafili zapobiegać trudnym sytuacjom podczas rozmów, uświadomią sobie role profilaktyki zamiast „gaszenie pożarów”
- przećwiczą techniki sekwencyjnego zadawania pytań, by rozmówca sam potwierdził, to czego potrzebuje
Program szkolenia
Zasady skutecznej komunikacji - efektywność, bariery, style komunikacyjne i algorytmy dopasowania
W tym module nauczysz się rozpoznawać style komunikacji - własny oraz rozmówców. Będziesz potrafić dopasować się do każdego ze stylów, dzięki czemu zwiększysz skuteczność swojej komunikacji. Nauczysz się również, jak eliminować pułapki i błędy w komunikacji.
Zakres merytoryczny:
- Komunikacja zorientowana na rezultaty.
- Efektywność komunikacyjna - stosowność vs. skuteczność.
- Bariery w procesie komunikacji - pułapki i błędy z obszaru psychologii społecznej i behawioralnej.
- Budowanie komunikacyjnej wiarygodności.
- Style komunikacji - macierz zachowań i reakcji.
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego uczestników.
- Charakterystyka poszczególnych postaw i zachowań.
Narzędzia:
- Macierz efektywności komunikacyjnej.
- Kwestionariusz (autoanaliza) stylów komunikacyjnych.
- Algorytm rozpoznawania i reagowania dla określonego stylu komunikacyjnego.
- Komunikacyjna waluta transferowa: logika/emocje/wartości.
Struktury komunikacyjne - techniki komunikacji ekspresywnej
Dzięki uczestnictwu w tym module będziesz umieć zastosować sprawdzone struktury komunikacyjne i połączyć je z poznanymi wcześniej stylami komunikacji.
Zakres merytoryczny:
- Mówienie: sugerowanie, wyrażanie potrzeb.
- Przekonywanie: uzasadnianie, odwoływanie się do wspólnych wartości i celów.
- Negocjowanie: proponowanie korzyści, opisywanie konsekwencji.
- Zjednywanie: zachęcanie, inspirowanie.
- Techniki komunikacji ekspresywnej a style komunikacji społecznej - wzajemne powiązania i zastosowanie.
- Techniki komunikacji oparte na faktach (podejście analityczno - zadaniowe).
- Techniki komunikacji oparte na relacjach (podejście emocjonalno - relacyjne).
Narzędzia:
- 8 technik komunikacji ekspresywnej.
- Model komunikacji ekspresywnej oparty na faktach (studium przykładu).
- Model komunikacji ekspresywnej oparty na relacjach (studium przykładu).
- Kwestionariusz (autoanaliza) zachowań komunikacyjnych.
Struktury komunikacyjne - techniki komunikacji receptywnej
W tej części szkolenia nauczysz się korzystać z 8 technik komunikacji receptywnej. Poznasz dwa modele komunikacji - oparte na faktach i emocjach - oraz będziesz potrafić dopasować do nich wspomniane techniki.
Zakres merytoryczny:
- Dociekanie: pytania otwarte, drążenie.
- Słuchanie: parafraza i poszukiwanie ukrytego znaczenia.
- Dostrajanie się: odsłanianie i identyfikowanie.
- Ukierunkowywanie: wyjaśnianie, stawianie prowokujących pytań.
- Technik komunikacji receptywnej a style komunikacji społecznej - wzajemne powiązania i zastosowanie.
- Techniki komunikacji oparte na faktach (podejście analityczno - zadaniowe).
- Techniki komunikacji oparte na relacjach (podejście emocjonalno - relacyjne).
Narzędzia:
- Rodzaje i formy pytań.
- 8 technik komunikacji receptywnej.
- Model komunikacji receptywnej oparty na faktach (studium przykładu).
- Model komunikacji receptywnej oparty na relacjach (studium przykładu).
- Kwestionariusz (autoanaliza) zachowań komunikacyjnych.
Komunikacja w sytuacjach trudnych i problemowych
Moduł dostarczy Ci zestaw sprawdzonych narzędzi komunikacyjnych do bycia skutecznym w tzw. sytuacjach trudnych. Będziesz umieć korzystać z właściwych struktur udzielania informacji zwrotnej, nauczysz się stosować Model 4P oraz wybrane techniki komunikacji asertywnej.
Zakres merytoryczny:
- Umiejętność wykorzystania informacji zwrotnej w budowaniu i realizacji celów indywidualnych.
- Różnica między komunikatem typu "ja" i typu "ty".
- Feedback oparty na własnych odczuciach i na konsekwencjach.
- Schemat udzielania informacji zwrotnej dotyczącej zmiany zachowania.
- Asertywna odmowa zabezpieczająca relacje.
- Model 4P w sytuacji problemowej.
- Role play z wykorzystaniem poznanych metod i technik komunikacyjnych - indywidualna informacja zwrotna dla każdego z uczestników.
Narzędzia:
- Model Z informacji zwrotnej.
- Algorytm asertywnej odmowy.
- Struktura 4P.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Prezentacje
Zadania indywidualne
Burza mózgów
Ćwiczenia indywidualne
Coaching
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.