Kontakt

Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy
Kod produktu: uzc

Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy

Kluczowe nawyki i sprawdzone narzędzia.


Dwudziesty pierwszy wiek to ciągła walka z czasem - pogoń za zadaniem i celem, klientem i pieniędzmi, lepszymi wynikami i ... lepszym samopoczuciem, samorealizacją i spełnieniem. Jak w takim razie w dobie permanentnego niedoczasu być skutecznym w realizacji tak wielu codziennych obowiązków zawodowych? Jak wykorzystać potencjał drzemiący w każdym z nas, a często marnowany? Jak efektywnie kształtować swoje życie i realizować marzenia? I jak przy tym umiejętnie radzić sobie z presją czasu? Na szkoleniu dowiecie się właśnie JAK. JAK dopasować narzędzia do własnego stylu zarządzania czasem? JAK wykształcić umiejętność prawidłowego ustalania priorytetów i efektywnego planowania działań? JAK wdrożyć metodę Getting Thing Done, która przełoży się na efektywniejszą realizację zadań? JAK osiągać cele, które stawiamy przed sobą?

Poznaj praktyczne narzędzia zarządzania sobą w czasie do natychmiastowego wykorzystania w pracy!

SZKOLENIE OTWARTE

(Dla osoby)

Ilość osób: 1 /16

Miejsce: Poznań, Kraków, Warszawa


Zgłaszając 2 osoby - trzecia gratis


1 370 PLN netto
(1 685,10 PLN brutto)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Ilość osób: 16/16

Miejsce: dowolne



6 970 PLN netto
(8 573,10 PLN brutto)

Kontakt

Terminy i miejsca

Wybierz najbardziej dogodny
termin i miejsce szkolenia.

  • 04.10.2018 - 05.10.2018
    Poznań
  • 22.10.2018 - 23.10.2018
    Kraków
  • 12.11.2018 - 13.11.2018
    Kraków
  • 29.11.2018 - 30.11.2018
    Warszawa
  • 17.12.2018 - 18.12.2018
    Kraków

Szkolenie prowadzi

Tomasz NikielBeata Kozyra

Poznaj opinie

Opinie o szkoleniu Talentway

Opis szkolenia


KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

  • Jak określić swój styl zarządzania czasem?
  • Jak zidentyfikować najbardziej “nieznośnych” złodziei czasu?
  • Jak poradzić sobie ze swoimi złodziejami czasu?
  • Jak usprawnić i polepszyć swoją organizację pracy?
  • Jak ustalać priorytety i koncentrować się na sprawach najważniejszych?
  • Jak szybciej i skuteczniej realizować plany?
  • Jak dobierać właściwe narzędzia zarządzania sobą w czasie?
  • Jak radzić sobie z presją przełożonych i kolegów?
  • Jak być bardziej asertywnym i nie tracić koncentracji na celu?

Program szkolenia


I. ZARZĄDZANIE CZASEM, CZY SOBĄ W CZASIE?


Jak w dobie epoki ciągłych wyzwań nadążyć za oczekiwaniami innych? Moduł pozwoli uczestnikom poznać wyzwania nowej rzeczywistości wg Alvina Tofflera i poznać swoje często nieświadome preferencje do organizacji swojego czasu pracy.

  • Świat III fali - jego wpływ na świadomość związaną z życiem i pracą w środowisku ciągłego „zagrożenia” zmianą i presją czasu.
  • Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem.
  • Korzyści wynikające z lepszej organizacji pracy.
  • Typologie stylów zarządzania czasem – mocne i słabe strony.
  • „Instrukcja obsługi” siebie – czego unikać, a co czerpać od innych?


  • II. ANALIZA STRACONEGO CZASU.


    Na co zużywamy nasz czas? Na co możemy wykorzystać nasz czas? W module uczestnicy podejmą się analizy swojego tygodniowego rozkładu zajęć i spróbują odkryć na co być może “marnują” swój cenny czas.

    • Jak czas obchodzi się z Tobą.
    • „Inwentaryzacja” czasu.
    • Identyfikacja „złodziei czasu”.
    • Nawyki i przekonania utrudniające efektywne wykorzystywanie czasu i ustalanie priorytetów.
    • Minimalizacja wpływu „złodziei czasu”.


    III. CEL - TWÓJ PUNKT NAWIGACYJNY.
    ZAWSZE ZACZYNAJ DZIAŁANIE Z WIZJĄ KOŃCA.


    Uczestnicy zmierzą się z problemem, jak odblokować swoją siłę wewnętrzną, związaną z koncentrowaniem się na właściwych sprawach we właściwym czasie. Poznają strategie ułatwiające proces ustalania celów oraz nabędą umiejętność wykorzystywania swoich mocnych stron w realizacji wymagających zadań i projektów.

    • Akceptowanie zmian jako umiejętność zachowywania poczucia bezpieczeństwa. Istota efektywności we współczesnej rzeczywistości.
    • Zarządzanie sobą w czasie, jako element strategii poszerzania strefy komfortu.
    • 4 generacje zarządzania sobą w czasie i planowania.
    • SMART; Smart+ - proces ustalania swoich celów zawodowych. Jaki jestem - moje mocne strony i zasoby.
    • Co mnie ogranicza? Pokonywanie barier - myślenie nastawione na rezultat.
    • Siła paradygmatu - techniki przesunięcia punktu widzenia.
    • Tworzenie własnych wizji przyszłości. Technika pracy z wizją końca.
    • Tworzenie kamieni milowych w procesie ustalania celów.
    • Koło kompetencji zawodowych. Autoanaliza.
    • Budowanie wiarygodności przekazu. Rozumienie znaczenia i wartości tego, co się przekazuje. Odwoływanie się do swoich doświadczeń.
    • Reaktywność kontra proaktywność.


    IV. EFEKTYWNE ZASADY USTALANIA PRIORYTETÓW.


    W tym module uczestnicy przećwiczą i rozwiną umiejętności sprawnego definiowania, planowania i określania priorytetów, która pozwala na koncentrowanie się na elementach, na które mamy wpływ, i które pomagają nam realizować postawione cele zawodowe i prywatne. Realizacja właściwych zadań we właściwym czasie to z pewnością więcej niż połowa sukcesu.

    • Pułapki przy ustalaniu priorytetów.
    • Zasada Pareto – reguła 80:20.
    • Metoda ABC.
    • Macierz Eisenhowera. Nowe spojrzenie na stare narzędzie.
    • „Przeprawa przez most”. Szacowanie czasu trwania czynności.
    • Praca z kalendarzem i terminarzem:
      • Rola „przypominaczy”.
      • Punkty kontrolne i monitoring.
      • Planowanie rezerw czasowych.
      • Krzywa REFA a kategorie czynności.
    • Prokrastynacja i walka z czasopożeraczami. Czerwone i zielone godziny.


    V. PLANOWANIE.


    Czy nie mógłby Pan mnie poinformować, którędy powinnam pójść? - zapytała Alicja.
    – To zależy w dużej mierze od tego, dokąd pragnęłabyś zajść – odparł Kot.
    – Właściwie wszystko mi jedno.
    – W takim razie również wszystko jedno, którędy pójdziesz.

    Nawyk planowania działań z wizją końca ma zastosowanie w rozmaitych okolicznościach i na różnych poziomach naszego życia zawodowego, ale szczególnie ważny jest w odniesieniu do zadaniowego trybu pracy. Dobrze zaplanowane działania podnoszą naszą efektywność i organizują dzień pracy.

    • Metody planowania:
      • Reguła 60:40.
      • Reguła Parkinsona.
      • Metoda ALPEN.
      • Planowanie wsteczne - strategia Vonneguta.
    • Metody skutecznej realizacji zadań:
      • Metoda plastrów salami.
      • Metoda grupowania zadań.
      • Metoda POMODORO.
    • Monitoring i kontrola realizacji planów.


    VI. REALIZACJA ZADAŃ METODĄ GETTING THINGS DONE.


    W tym module uczestnicy poznają system zarządzania zadaniami oparty o metodę GTD. Kluczem do sukcesu GTD jest odpowiednia równowaga między pracą zaplanowaną, a tą niespodziewaną. Zwalnia nas ona z obowiązku pamiętania o wszystkich zobowiązaniach i planach, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności w realizowaniu zadań.

    • Zasady całościowego spojrzenia na realizację zadań:
      • Gromadzenie.
      • Analizowanie.
      • Porządkowanie.
      • Przeglądanie.
      • Realizacja.
    • Parkowanie, czy zamykanie pętli? Dwa podejścia do bycia efektywnym:
      • Ważne byś zaczął działać.
      • Zajmuj się jedną sprawą - nie rozpraszaj uwagi.
      • Nigdy nie wrzucaj ponownie sprawy do „koszyka”.
      • Stosuj regułę 2 minut - nie przenosić zadania do dalszego etapu.
    • Zadania oczekujące i parking pomysłów.
    • Redukcja stresu a realizacja planów.
    • Analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność i skuteczne„ domykanie spraw”.
    • 10 nawyków Zen To Done - czyli inne ujęcie GTD.


    VII. PODNOSZENIE EFEKTYWNOŚCI PRACY - POCZTA ELEKTRONICZNA I APLIKACJE MOBILNE.


    Niezależnie od tego, gdzie jesteśmy i ile czasu dziennie przeznaczamy na pracę, liczba informacji, zadań i pomysłów jest olbrzymia. Zapisujemy, wrzucamy w foldery, odznaczamy i … pojawia się stres, zjawisko niedoczasu, lub nieprzyjemne konsekwencje. Podobne efekty przynosi nieumiejętne odkładanie pomysłów - nie wdrażamy ich nigdy w życie, tracąc okazję do zmiany lub optymalizacji.

    Informacje i wiadomości zawarte w tym module, pozwolą skutecznie zarządzać swoją skrzynką mailową oraz wskażą, z jakich aplikacji warto korzystać przy organizacji zadań i pracy.

    • Poczta elektroniczna pod kontrolą.
    • Zasady czystej skrzynki odbiorczej - „Inbox zero”:
      • Pierwsza strefa skutecznej reakcji.
      • Narzędzia poczty elektronicznej. Jak optymalizować proces?
      • Błędy filtrowania i selekcji.
      • Wizualizacja. Jak zarządzać priorytetami?
    • Wpisywanie na listę zadań.
    • Wykorzystanie kalendarza - metoda Coveya.
    • Tworzenie folderów i stref buforowych - organizacja plików i danych.
    • Monitorowanie działania i realizacji.
    • Zasady archiwizacji.
    • Propozycje aplikacji mobilnych polepszających organizację pracy.


    VIII. KOLEJNA „WRZUTA”... CZYLI O SZTUCE BYCIA ASERTYWNYM.


    Celem modułu będzie wypracowanie skutecznych technik asertywnych zwiększających skuteczność zarządzania czasem własnym, zapoznanie się z metodami utrzymania kontroli nad rozmową, odmawiania z utrzymaniem dobrych relacji i proponowaniem tzw. „atrakcyjnej alternatywy”.

    Ważnym elementem będzie również umiejętne reagowanie w sytuacji konfliktowej i stosowanie narzędzi radzenia sobie z presją i manipulacją ze strony osób oczekujących od nas natychmiastowej, często nieadekwatnej do sytuacji, reakcji.

    • Asertywność a zarządzanie swoim czasem. Czy jestem asertywny? Rozpoznanie własnej mapy zachowań:
      • Identyfikacja głównych blokad asertywności.
      • Moja świadomość i postawa w relacji z współpracownikiem. Model Harrisa.
      • Elementy analizy transakcyjnej. Jak zrozumieć tę grę?
    • Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją. Będę asertywny – następnym razem już na pewno.
    • Jak realizować przyjęty plan w sytuacji ciągle aktualizowanych zadań i priorytetów ze strony przełożonego?
    • Korzyści i konsekwencje asertywnego zachowania w odniesieniu do zarządzania swoim czasem.
    • Asertywna odmowa - algorytm wypowiedzi.
    • Piramida asertywnej interwencji wraz z reakcją na krytykę ogólną.


    IX. PROWADZENIE KRÓTKICH I EFEKTYWNYCH SPOTKAŃ.


    W tym module uczestnicy poznają zasady prowadzenia efektywnych spotkań, często połączonych z krótkimi prezentacjami. To niezwykle ważna umiejętność, by syntetycznie, a jednocześnie przekonująco i w pełni przekazać istotę zagadnienia. Nasze spotkania firmowe lub projektowe powinny czerpać z filozofii TED i One Minute Talk, dzięki czemu spełnią swoją rolę, przy jednoczesnej trosce o ich efektywność.

    • Wystąpienia TED - nowoczesna formuła krótkich wystąpień i prezentacji.
    • Przygotowanie struktury wystąpienia. Wybór technik prezentacyjnych dopasowanych do założonych celów.
    • Zasada 3 kwadratów. Co muszę, co powinienem a co mogę przekazać?
    • Efekt pierwszeństwa i świeżości. Krzywa uwagi. Co najdłużej zostaje w pamięci i dlaczego?
    • Reguły i zasady efektywnych spotkań:
      • Współpraca zespołowa - poznanie czynników wpływających na efektywność pracy grupy podczas spotkania oraz lepsze zrozumienie warunków gwarantujących współpracę.
      • Synergia podczas spotkań zespołowych i pracy grupowej.
      • Metody radzenia sobie z negatywnym nastawieniem uczestników spotkania i przekonaniami na temat podejmowanych przez zespół działań.
      • Techniki i narzędzia kreatywnej pracy zespołowej podczas spotkań.
    • One Minute Talk.

    Informacje dodatkowe

    AGENDA


    KRAKÓW, POZNAŃ, GDAŃSK
    Dzień 1: 09:00 ÷ 17:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00

    WARSZAWA
    Dzień 1: 10:00 ÷ 18:00
    Dzień 2: 09:00 ÷ 17:00


    CZAS TRWANIA SZKOLENIA


    16 godzin (2 dni)


    CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

    • obiady
    • przerwy kawowe
    • materiały szkoleniowe
    • skrypt
    • dyplom ukończenia szkolenia
    • pomoc i konsultacje po szkoleniu


    SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

    • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
    • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
    • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod – elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
    • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
    • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
    • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
    • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób – dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

    Method Balance TM

    Metody pracy stosowane podczas
    szkolenia:

    Studium przypadku<br/><b>(case study)</b>
    Studium przypadku
    (case study)
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia indywidualne
    Ćwiczenia grupowe
    Ćwiczenia grupowe
    Dyskusje
    Dyskusje
    Prezentacje
    Prezentacje
    Zadania
    Zadania
    Testy, kwestionariusze
    Testy, kwestionariusze
    Gry + Symulacje
    Gry + Symulacje
    Coaching
    Coaching
    Burza mózgów
    Burza mózgów

    W trakcie szkolenia pracujemy niemal wyłącznie interaktywnie. Aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć sytuacji omawianych na warsztatach. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i gier edukacyjnych. We wszystkich ćwiczeniach indywidualnych korzystamy z realnych przykładów Uczestników, które poza walorem praktycznym służą również wymianie doświadczeń i wyciągnięciu wniosków.

    Jestem zainteresowana/y...

    Wpisz swoje dane - skontakujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.





    Kup teraz!

    SZKOLENIE OTWARTE

    (Dla osoby)

    Ilość osób: 16

    Miejsce: Poznań, Kraków, Warszawa

    1370 PLN netto
    (1 685,10 PLN brutto)


    Kontakt

    W przypadku kłopotów z zamówieniem elektronicznym prosimy pobrać: pobierz zamówienie jako DOC zamówienie.DOCX

    zadzwoń:
    +48 12 633 0099
    +48 735 140 030

    Skontaktuj się z nami