BERNDSON Szkolenia
Szkolenie Budowanie zespołu, współpraca i efektywna komunikacja Budowanie zespołu, współpraca i efektywna komunikacja  - NagrodySzkolenie Warsztatowe

Kod produktu: zbz

szkolenie
Budowanie zespołu, współpraca i efektywna komunikacja

Jak zbudować i utrzymać wysokowydajny zespół?

 

  • Czym kieruje się Twój zespół?
  • Co go motywuje do skutecznego działania?
  • Jak przekazać zadania aby pracownicy czuli, że realizując cele firmowe, realizują również własne cele?
  • Jak postawić granice, aby nie być zbyt "miękkim" ani "zbyt kontrolującym" managerem?

Skuteczny lider w firmie, potrzebuje nie tylko znajomości modelów teoretycznych, ale również kompetencji w zakresie rozumienia zachowań i postaw w swoim zespole, diagnozy i rozumienia własnych zachowań. Są to umiejętności na poziomie psychologii funkcjonowania grupy.

Manager może rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i społeczną – tego również można się nauczyć! Obecnie managerowie największych przedsiębiorstw na świecie przyznają, że ponad 73% efektów w przywództwie zależy od kompetencji społecznych i emocjonalnych managera.

Uczestnicząc w tych warsztatach będziesz miał/a okazję nie tylko przyjrzeć się działaniu zespołu i na własnej skórze doświadczyć reakcji pracowników, ale również popracować nad własnymi kompetencjami managerskimi w relacji z zespołem.

Doświadczysz zmian, które rządzą tajemnicami małych grup społecznych. Dzięki obserwacji tych zmian właściwie zdiagnozujesz rozwój własnego zespołu i nauczysz się delegować zadania, oraz wyrażać asertywne komunikaty managerskie takie jak expose, konstruktywna krytyka, reprymenda, ale również nieoceniająca informacja zwrotna.

 

[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]

Live Training
to nie Webinar

To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza

więcej »

Szkolenie OTWARTE

(Dla osoby)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób: 1/12
Miejsce: Kraków, Warszawa

2 370 PLN ?

Szkolenie ZAMKNIĘTE

(Dla grupy)

Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online

Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce:
  Online, dowolne

9 970 PLN netto

Opis szkolenia

Trening skoncentrowany jest na doskonaleniu i rozwoju kompetencji związanych z budowaniem i utrzymaniem efektywnie działającego zespołu.

Obejmuje zagadnienia związane z komunikacją w zespole oraz współpracą pozwalającą na osiąganie celów indywidualnych i zespołowych.

Obejmuje procesy zachodzące na poszczególnych etapach budowania i utrzymania zespołu i ich wpływ na efektywność funkcjonowania zespołu, a poprzez zastosowanie adekwatnych narzędzi i metod zarządzania zespołem przyczynia się do tworzenia odpowiednich warunków do współpracy zorientowanej na wynik i budowania High Performance Team.

Cele szkolenia:

  • Nauczysz się budować i utrzymywać efektywnie działający zespół oraz poznasz metody wspierania zespołu w osiąganiu i utrzymywaniu fazy PERFORM.
  • Zdobędziesz umiejętności identyfikowania oraz przełamywania dysfunkcji zespołu, takich jak brak zaufania, obawa przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności oraz niska dbałość o wyniki.
  • Dowiesz się, jak niwelować bariery komunikacyjne i skutecznie komunikować się w zespole, uwzględniając różnorodne preferencje komunikacyjne jego członków.
  • Nauczysz się, jak skutecznie komunikować i uzgadniać zasady pracy zespołu oraz kształtować pożądane zachowania zgodnie z kluczowymi wartościami organizacji.
  • Zdobędziesz umiejętności planowania i delegowania zadań w zespole, co pozwoli na efektywniejsze zarządzanie jego pracą.

Program szkolenia

Budowanie i utrzymanie efektywnych zespołów

Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z budowaniem i utrzymaniem efektywnych zespołów, związanych z przebiegiem procesów w zespole, diagnozowaniem symptomów potencjalnych i rzeczywistych zaburzeń w jego funkcjonowaniu oraz przełamywaniem poszczególnych dysfunkcji.

Zakres merytoryczny:

  • Założenie do budowania i utrzymania efektywnych zespołów:
    1. Zadanie – zespół – jednostka: przebieg procesów w zespole.
    2. Świadomość celu w zespole i orientacja na rezultaty.
    3. Budowanie synergii.
    4. Rozwijanie integracji i porozumienia.
  • Znaczenie współpracy i jej wpływ na osiąganie celów zespołowych i indywidualnych:
    1. Bariery i dysfunkcje we współpracy – przyczyny braku współpracy.
    2. Symptomy związane z brakiem zaufania oraz sposoby eliminowania i zapobiegania pojawieniu się w/w dysfunkcji.
    3. Przełamywanie dysfunkcji związanych z obawą przed konfliktem, brakiem zaangażowania, unikaniem odpowiedzialności i niską dbałością o wyniki w pracy zespołowej.
    4. Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych i zwiększanie zaufania.

Narzędzia:

  • Schemat przebiegu procesów zespołowych.
  • Dysfunkcje w zespole – narzędzie diagnostyczne.
  • Przełamywanie dysfunkcji w zespole – schematy postępowania.

Komunikacja w zespole

Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z komunikacją w zespole, w tym pułapkom i błędom z obszaru psychologii społecznej i behawioralnej, które często w sposób nieświadomy doprowadzają do zaburzeń w przekazie i utrudniają efektywne funkcjonowanie w zespole. Macierz zachowań i reakcji komunikacyjnych oraz adekwatne techniki komunikacyjne, będące przedmiotem niniejszego modułu, pozwolą na świadome wykorzystanie metod komunikacji i wzmocnienie efektywności przekazu w komunikacji zorientowanej na rezultaty.

Zakres merytoryczny:

  • Zasady skutecznej komunikacji w relacjach w zespole:
    1. Komunikacja zorientowana na rezultaty.
    2. Efektywność komunikacyjna – stosowność vs. skuteczność.
    3. Bariery komunikacyjne – pułapki i błędy z obszaru psychologii społecznej i behawioralnej.
    4. Budowanie komunikacyjnej wiarygodności.
  • Dopasowanie komunikacyjne – style komunikacji:
    1. Style komunikacji – macierz zachowań i reakcji.
    2. Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego uczestników.
    3. Charakterystyka poszczególnych postaw i zachowań.
  • Skuteczne struktury komunikacyjne:
    1. Technik komunikacji ekspresywnej i receptywnej a style komunikacji społecznej – wzajemne powiązania i zastosowanie.
    2. Techniki komunikacji oparte na faktach (podejście analityczno – zadaniowe).
    3. Techniki komunikacji oparte na relacjach (podejście emocjonalno – relacyjne).

Narzędzia:

  • Typowe bariery komunikacyjne.
  • Macierz stylów komunikacji społecznej – autodiagnoza.
  • Wytyczne w zakresie sposobów komunikacji z osobami o określonych stylach komunikacyjnych.
  • 8 techniki komunikacji ekspresywnej.

Rozwój zespołu i osiąganie celów

Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z przebiegiem procesu budowania i utrzymania zespołu, działań podejmowanych przez przełożonego na poszczególnych etapach oraz ich wpływu na efektywność funkcjonowania zespołu. Skupia się również na potrzebach, celach i oczekiwaniach, 5 rolach zespołowych i ich wpływie na synergię i tworzenie wartości w osiąganiu celów.

Zakres merytoryczny:

  • Siedem etapów rozwoju i utrzymania zespołu:
    1. Procesy zachodzące na poszczególnych etapach i ich wpływ na efektywność funkcjonowania zespołu.
    2. Diagnoza etapu rozwoju i potrzeb zespołu.
    3. Style przywództwa zespołowego.
  • JA a zespół – faza orientacji (WHO am I WHY am I here?):
    1. Potrzeby, cele, oczekiwania – indywidualne preferencje a zasady efektywnej współpracy w zespole.
    2. Role zespołowe – charakterystyka i ich wpływ synergię i na tworzenie wartości w osiąganiu celów.
    3. Kodeks zasad zespołowych.
  • Kształtowanie zasad w zespole ukierunkowanych na celowość działań – faza klaryfikacji celów i budowania porozumienia (WHAT and HOW we will do it?):
    1. Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
    2. Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
    3. Cele – zadania – rezultaty w odniesieniu do jednostek i zespołu.
    4. Komunikowanie zasad i kształtowanie zachowań wynikających z wartości.
    5. Formułowanie celu, rezultatu pracy zespołu.

Narzędzia:

  • 7 etapów budowania i utrzymania zespołu – algorytm.
  • Style przywództwa zespołowego wykorzystywane na każdym z etapów budowania i utrzymania zespołu.
  • Role w zespole – autodiagnoza.
  • Struktura komunikowania u uzgadniana zasad w pracy zespołowej.

Współpraca zorientowana na wyniki

Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z współpracą zorientowana na wyniki, obejmuje tematy związane z podziałem zadań i odpowiedzialności w zespole, planowaniem i komunikowaniem celów i zadań w zespole oraz stosowaniem metod i technik wzmacniających motywację wewnętrzną członków zespołu w realizacji stawianych zadań. Zawiera również wytyczne dotyczące tego, jak tworzyć odpowiednie warunki do współpracy zorientowanej na wynik (sekwencja działań wspierających zaangażowanie zespołu) oraz w jaki sposób budować High Performance Team.

Zakres merytoryczny:

  • Podział zadań i odpowiedzialności w zespole – faza implementacji (WHO does WHAT, WHEN, WHERE?):
    1. Znaczenie wzajemnych powiązań w tworzeniu łańcucha wartości – rola wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi.
    2. Diagnoza osiągalności planu – rola i odpowiedzialność członków zespołu w osiąganiu zakładanych rezultatów.
    3. Odpowiedzialność członków zespołu i liderów sytuacyjnych w procesie planistycznym.
    4. Postępowanie w sytuacjach problemowych.
  • PERFORM – faza wysokiej efektywności zespołu (WOW!):
    1. Motywacja indywidualna a zaangażowanie w zespole.
    2. Tworzenie warunków do współpracy zorientowanej na wynik – sekwencja działań wspierających zaangażowanie zespołu.
    3. Pięć sposobów na budowanie High Performance Team.
    4. Model PERFORM w zarządzaniu zespołem.

Narzędzia:

  • Algorytm zespołowej rozmowy planującej.
  • Schemat rozmowy delegującej ukierunkowany na wzmacnianie motywacji wewnętrznej.
  • Algorytm WOOP.
  • 12 czynników budowania zaangażowania w zespole.
  • PERFORM.

Method Balance TM

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Symulacje i case study

Symulacje i case study

Gry + Symulacje

Gry + Symulacje

Scenki, odgrywanie ról

Scenki, odgrywanie ról

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Ćwiczenia grupowe

Dyskusje moderowane

Dyskusje moderowane

Testy, kwestionariusze

Testy, kwestionariusze

Coaching

Coaching

Prezentacje

Prezentacje

Burza mózgów

Burza mózgów

Zadania indywidualne

Zadania indywidualne

Informacje dodatkowe

AGENDA

Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷

Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷

Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE

  • materiały szkoleniowe
  • dyplom ukończenia szkolenia
  • pomoc i konsultacje po szkoleniu
  • obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

  • Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
  • Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
  • W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
  • Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
  • W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
  • Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
  • W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.

Skontaktuj się z nami

Chętnie porozmawiamy lub spotkamy się osobiście czy online,
by doradzić najlepsze rozwiązania.

Czekamy na Twoje pytania i tematy, w których możemy pomóc.

Gwarantujemy przygotowanie wyjątkowego projektu szkoleniowego
lub pomoc w wyborze szkolenia otwartego.


Napisz: