Kod produktu: zbz
szkolenie
Budowanie zespołu, współpraca i efektywna komunikacja
Jak zbudować i utrzymać wysokowydajny zespół?
- Czym kieruje się Twój zespół?
- Co go motywuje do skutecznego działania?
- Jak przekazać zadania aby pracownicy czuli, że realizując cele firmowe, realizują również własne cele?
- Jak postawić granice, aby nie być zbyt "miękkim" ani "zbyt kontrolującym" managerem?
Skuteczny lider w firmie, potrzebuje nie tylko znajomości modelów teoretycznych, ale również kompetencji w zakresie rozumienia zachowań i postaw w swoim zespole, diagnozy i rozumienia własnych zachowań. Są to umiejętności na poziomie psychologii funkcjonowania grupy.
Manager może rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i społeczną – tego również można się nauczyć! Obecnie managerowie największych przedsiębiorstw na świecie przyznają, że ponad 73% efektów w przywództwie zależy od kompetencji społecznych i emocjonalnych managera.
Uczestnicząc w tych warsztatach będziesz miał/a okazję nie tylko przyjrzeć się działaniu zespołu i na własnej skórze doświadczyć reakcji pracowników, ale również popracować nad własnymi kompetencjami managerskimi w relacji z zespołem.
Doświadczysz zmian, które rządzą tajemnicami małych grup społecznych. Dzięki obserwacji tych zmian właściwie zdiagnozujesz rozwój własnego zespołu i nauczysz się delegować zadania, oraz wyrażać asertywne komunikaty managerskie takie jak expose, konstruktywna krytyka, reprymenda, ale również nieoceniająca informacja zwrotna.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/12
Miejsce: Kraków, Warszawa, Online
2 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Trening skoncentrowany jest na doskonaleniu i rozwoju kompetencji związanych z budowaniem i utrzymaniem efektywnie działającego zespołu.
Obejmuje zagadnienia związane z komunikacją w zespole oraz współpracą pozwalającą na osiąganie celów indywidualnych i zespołowych.
Obejmuje procesy zachodzące na poszczególnych etapach budowania i utrzymania zespołu i ich wpływ na efektywność funkcjonowania zespołu, a poprzez zastosowanie adekwatnych narzędzi i metod zarządzania zespołem przyczynia się do tworzenia odpowiednich warunków do współpracy zorientowanej na wynik i budowania High Performance Team.
Cele szkolenia:
- Nauczysz się budować i utrzymywać efektywnie działający zespół oraz poznasz metody wspierania zespołu w osiąganiu i utrzymywaniu fazy PERFORM.
- Zdobędziesz umiejętności identyfikowania oraz przełamywania dysfunkcji zespołu, takich jak brak zaufania, obawa przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności oraz niska dbałość o wyniki.
- Dowiesz się, jak niwelować bariery komunikacyjne i skutecznie komunikować się w zespole, uwzględniając różnorodne preferencje komunikacyjne jego członków.
- Nauczysz się, jak skutecznie komunikować i uzgadniać zasady pracy zespołu oraz kształtować pożądane zachowania zgodnie z kluczowymi wartościami organizacji.
- Zdobędziesz umiejętności planowania i delegowania zadań w zespole, co pozwoli na efektywniejsze zarządzanie jego pracą.
Program szkolenia
Budowanie i utrzymanie efektywnych zespołów
Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z budowaniem i utrzymaniem efektywnych zespołów, związanych z przebiegiem procesów w zespole, diagnozowaniem symptomów potencjalnych i rzeczywistych zaburzeń w jego funkcjonowaniu oraz przełamywaniem poszczególnych dysfunkcji.
Zakres merytoryczny:
- Założenie do budowania i utrzymania efektywnych zespołów:
- Zadanie – zespół – jednostka: przebieg procesów w zespole.
- Świadomość celu w zespole i orientacja na rezultaty.
- Budowanie synergii.
- Rozwijanie integracji i porozumienia.
- Znaczenie współpracy i jej wpływ na osiąganie celów zespołowych i indywidualnych:
- Bariery i dysfunkcje we współpracy – przyczyny braku współpracy.
- Symptomy związane z brakiem zaufania oraz sposoby eliminowania i zapobiegania pojawieniu się w/w dysfunkcji.
- Przełamywanie dysfunkcji związanych z obawą przed konfliktem, brakiem zaangażowania, unikaniem odpowiedzialności i niską dbałością o wyniki w pracy zespołowej.
- Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych i zwiększanie zaufania.
Narzędzia:
- Schemat przebiegu procesów zespołowych.
- Dysfunkcje w zespole – narzędzie diagnostyczne.
- Przełamywanie dysfunkcji w zespole – schematy postępowania.
Komunikacja w zespole
Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z komunikacją w zespole, w tym pułapkom i błędom z obszaru psychologii społecznej i behawioralnej, które często w sposób nieświadomy doprowadzają do zaburzeń w przekazie i utrudniają efektywne funkcjonowanie w zespole. Macierz zachowań i reakcji komunikacyjnych oraz adekwatne techniki komunikacyjne, będące przedmiotem niniejszego modułu, pozwolą na świadome wykorzystanie metod komunikacji i wzmocnienie efektywności przekazu w komunikacji zorientowanej na rezultaty.
Zakres merytoryczny:
- Zasady skutecznej komunikacji w relacjach w zespole:
- Komunikacja zorientowana na rezultaty.
- Efektywność komunikacyjna – stosowność vs. skuteczność.
- Bariery komunikacyjne – pułapki i błędy z obszaru psychologii społecznej i behawioralnej.
- Budowanie komunikacyjnej wiarygodności.
- Dopasowanie komunikacyjne – style komunikacji:
- Style komunikacji – macierz zachowań i reakcji.
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego uczestników.
- Charakterystyka poszczególnych postaw i zachowań.
- Skuteczne struktury komunikacyjne:
- Technik komunikacji ekspresywnej i receptywnej a style komunikacji społecznej – wzajemne powiązania i zastosowanie.
- Techniki komunikacji oparte na faktach (podejście analityczno – zadaniowe).
- Techniki komunikacji oparte na relacjach (podejście emocjonalno – relacyjne).
Narzędzia:
- Typowe bariery komunikacyjne.
- Macierz stylów komunikacji społecznej – autodiagnoza.
- Wytyczne w zakresie sposobów komunikacji z osobami o określonych stylach komunikacyjnych.
- 8 techniki komunikacji ekspresywnej.
Rozwój zespołu i osiąganie celów
Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z przebiegiem procesu budowania i utrzymania zespołu, działań podejmowanych przez przełożonego na poszczególnych etapach oraz ich wpływu na efektywność funkcjonowania zespołu. Skupia się również na potrzebach, celach i oczekiwaniach, 5 rolach zespołowych i ich wpływie na synergię i tworzenie wartości w osiąganiu celów.
Zakres merytoryczny:
- Siedem etapów rozwoju i utrzymania zespołu:
- Procesy zachodzące na poszczególnych etapach i ich wpływ na efektywność funkcjonowania zespołu.
- Diagnoza etapu rozwoju i potrzeb zespołu.
- Style przywództwa zespołowego.
- JA a zespół – faza orientacji (WHO am I WHY am I here?):
- Potrzeby, cele, oczekiwania – indywidualne preferencje a zasady efektywnej współpracy w zespole.
- Role zespołowe – charakterystyka i ich wpływ synergię i na tworzenie wartości w osiąganiu celów.
- Kodeks zasad zespołowych.
- Kształtowanie zasad w zespole ukierunkowanych na celowość działań – faza klaryfikacji celów i budowania porozumienia (WHAT and HOW we will do it?):
- Budowanie poczucia wspólnoty grupowej.
- Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
- Cele – zadania – rezultaty w odniesieniu do jednostek i zespołu.
- Komunikowanie zasad i kształtowanie zachowań wynikających z wartości.
- Formułowanie celu, rezultatu pracy zespołu.
Narzędzia:
- 7 etapów budowania i utrzymania zespołu – algorytm.
- Style przywództwa zespołowego wykorzystywane na każdym z etapów budowania i utrzymania zespołu.
- Role w zespole – autodiagnoza.
- Struktura komunikowania u uzgadniana zasad w pracy zespołowej.
Współpraca zorientowana na wyniki
Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z współpracą zorientowana na wyniki, obejmuje tematy związane z podziałem zadań i odpowiedzialności w zespole, planowaniem i komunikowaniem celów i zadań w zespole oraz stosowaniem metod i technik wzmacniających motywację wewnętrzną członków zespołu w realizacji stawianych zadań. Zawiera również wytyczne dotyczące tego, jak tworzyć odpowiednie warunki do współpracy zorientowanej na wynik (sekwencja działań wspierających zaangażowanie zespołu) oraz w jaki sposób budować High Performance Team.
Zakres merytoryczny:
- Podział zadań i odpowiedzialności w zespole – faza implementacji (WHO does WHAT, WHEN, WHERE?):
- Znaczenie wzajemnych powiązań w tworzeniu łańcucha wartości – rola wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi.
- Diagnoza osiągalności planu – rola i odpowiedzialność członków zespołu w osiąganiu zakładanych rezultatów.
- Odpowiedzialność członków zespołu i liderów sytuacyjnych w procesie planistycznym.
- Postępowanie w sytuacjach problemowych.
- PERFORM – faza wysokiej efektywności zespołu (WOW!):
- Motywacja indywidualna a zaangażowanie w zespole.
- Tworzenie warunków do współpracy zorientowanej na wynik – sekwencja działań wspierających zaangażowanie zespołu.
- Pięć sposobów na budowanie High Performance Team.
- Model PERFORM w zarządzaniu zespołem.
Narzędzia:
- Algorytm zespołowej rozmowy planującej.
- Schemat rozmowy delegującej ukierunkowany na wzmacnianie motywacji wewnętrznej.
- Algorytm WOOP.
- 12 czynników budowania zaangażowania w zespole.
- PERFORM.
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Coaching
Prezentacje
Burza mózgów
Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.