Kod produktu: ztm
szkolenie
Trening MANAGERSKI
Poprowadź swój zespół do wielkich osiągnięć
Dzisiejszy manager jest w ciągłej i ekscytującej podróży. Podążając za osiągnięciami napotyka na swojej drodze niejedną przeszkodę. Popełnia błędy i wyciąga z nich wnioski.
Doświadcz sytuacji, które mogą Cię spotkać w roli managera i już teraz przećwicz je - oszczędzając sobie niepotrzebnego stresu.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
Live Training
to nie Webinar
To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/12
Miejsce: Warszawa, Kraków, Online
2 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
stacjonarne: 15 / 15
online: 12 / 12
Miejsce:
Online, dowolne
9 970 PLN netto
Trener bardzo komunikatywny, opierał treści szkolenia na przykładach z życia, również dawanych przez uczestników szkolenia.
Zaskakujące było to, jak w tak dużej grupie osób (11) w tak indywidualny i celny sposób można było poprowadzić fajne, merytoryczne szkolenie.
Kawał dobrego mięsa do zjedzenia w pracy. Dzięki !
Opis szkolenia
Trening skoncentrowany jest na doskonaleniu i rozwoju kompetencji managerskich zarówno w obszarze zarządzania zadaniami, jak i zarządzania zespołem oraz poszczególnymi pracownikami.
Wykorzystuje narzędzia (metody) z zakresu zarządzania zorientowanego na rezultaty, w tym w szczególności techniki komunikacji managerskiej wspierającej zaangażowanie pracowników (motywowanie i mobilizowanie).
Ważnym elementem treningu jest również zrozumienie roli i funkcji managera na poszczególnych etapach zarządzania zespołem oraz poznanie skutecznych sposobów zarządzania z uwzględnieniem różnych praktycznych koncepcji zarządczych.
Cele szkolenia:
- Jak budować i wzmacniać autorytet managera uwzględniając metody i techniki zarządzania zorientowanego na rezultaty?
- Jak skutecznie podejmować decyzje w sytuacjach trudnych i konfliktowych?
- Jak rozwijać i utrzymać zespół na poziomie "high performance" i jakie narzędzia stosować w tworzeniu warunków do współpracy zorientowanej na wynik?
- Jak wspierać zaangażowanie pracowników w realizację powierzonych zadań?
- Jak dobierać adekwatne metody postępowania z pracownikami i skutecznie stosować różne techniki zarządzania w zależności od zmieniających się okoliczności?
Program szkolenia
Wymiary i funkcje zarządzania - modele przywództwa
Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z funkcjami zarządzania i kluczowymi kompetencjami managera, wynikającymi z dobrych praktyk procesu zarządzania. Uczestnicząc w tym module poznasz, uporządkujesz i ustrukturyzujesz, bazując na własnych doświadczeniach, algorytmy postępowania dla wybranych modeli przywództwa.
Uczestnictwo w module pozwoli Ci na zrozumienie zależności pomiędzy elastycznością a efektywnością własnego stylu kierowania (The Situational Leadership Model - SLM). Będziesz umiał świadomie wykorzystywać adekwatne narzędzia managerskie na poszczególnych etapach procesu zarządzania pracownikiem i zespołem.
Zakres merytoryczny:
- Typologia procesów przywództwa.
- Modele przywództwa.
- Kluczowe kompetencje managerskie - praktyczne zastosowanie wybranych modeli.
- Style zarządzania - założenia i wskazówki dla efektywnego działania.
Narzędzia:
- Algorytm dla modelu sytuacyjnego (The Situational Leadership Model - SLM).
- Kwestionariusz elastyczności i efektywności stylu kierowania.
- Algorytm dla modelu współzależności (The Contingency Model - CNTM).
- Algorytm dla modelu drogi prowadzącej do celu (The Path-Goal Theory - PGT).
Budowanie zaangażowania pracowników w oparciu o zastosowanie bodźców pozytywnych, rozmowy planujące i delegowanie zadań
Moduł koncentruje się na zagadnieniach z obszarów delegowania zadań i zarządzania przez rezultaty, w szczególności zaś na kluczowych elementach związanych z budowaniem autorytetu przełożonego. Uczestnicząc w tym module poznasz algorytm postępowania cyklu komunikacyjnego w zarządzaniu nastawionym na rezultat.
Będziesz umiał przygotować i przeprowadzić rozmowę planującą oraz zastosować algorytm kontraktowania sposobu oceny realizacji zleconego zadania. Będziesz potrafił przeprowadzić rozmowę delegującą, zawierającą 5 kluczowych elementów niezbędnych do skutecznego wykonania delegowanego zadania.
Zakres merytoryczny:
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty.
- Założenia i zasady ROM.
- Przywództwo w zarządzaniu zorientowanym na rezultat.
- Zadanie, jednostka, zespół a osiągane rezultaty.
- Budowanie autorytetu przełożonego - etapy.
- Cele - zadania - rezultaty w odniesieniu do jednostek i zespołu.
- Komunikowanie zasad i kształtowanie zachowań wynikających z wartości.
- Formułowanie celu, rezultatu.
- Diagnoza osiągalności planu.
- Rodzaje i formy wsparcia managerskiego.
- Od rozmowy delegującej po polecenie służbowe - wachlarz metod delegowania.
Narzędzia:
- Cykl komunikacyjny w zarządzaniu nastawionym na rezultaty (algorytm postępowania).
- Narzędzia ROM - struktura rozmowy planującej (studium przykładu).
- Schemat rozmowy delegującej (studium przykładu).
- Algorytm kontraktowania sposobu oceny realizacji zlecanego zadania.
Rozmowy monitorujące w praktyce, rozmowa podsumowująca z pracownikiem i zespołem
Moduł ukierunkowany jest na poznanie i zastosowanie w praktyce (w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji zawodowych) metod i technik wspierających budowanie zaangażowania pracowników.
Uczestnicząc w tym module odświeżysz i uporządkujesz najważniejsze schematy komunikacji managerskiej, będziesz wiedzieć jak efektywnie przeprowadzić rozmowę monitorującą z pracownikiem, będziesz umiał zastosować metodę GROW jako narzędzia do monitorowania progresu.
Ponadto będziesz świadomie udzielał informacji zwrotnej pozytywnej i rozwojowej (motywującej) oraz będziesz potrafił zastosować 4 etapowy algorytm rozmowy podsumowującej z pracownikiem i zespołem.
Zakres merytoryczny:
- Określanie sposobu i czasu monitorowania.
- Tworzenie przestrzeni i płaszczyzny do rozwoju potencjału.
- Udzielanie informacji zwrotnej (pozytywnej / konstruktywnej / motywującej).
- Wyniki versus działania - podsumowanie.
- Tworzenie przestrzeni dla realnej samooceny pracownika.
- Wnioski i propozycje działań rozwojowych.
Narzędzia:
- GROW jako narzędzie do monitorowania progresu.
- Narzędzia ROM - struktura rozmowy monitorującej.
- Struktura informacji zwrotnej pozytywnej.
- Struktura informacji zwrotnej konstruktywnej (studium przykładu).
- Struktura informacji zwrotnej rozwojowej (studium przykładu).
- Narzędzia ROM - struktura rozmowy podsumowującej (studium przykładu).
Podejmowanie decyzji w sytuacjach problemowych, kształtowanie nawyków pracownika z zastosowaniem stopniowania reakcji
Moduł obejmuje zagadnienia związane ze skutecznym działaniem w sytuacjach trudnych i problemowych, ze szczególnym uwzględnieniem proaktywnego podejścia w rozwiązywaniu problemów, podejmowania decyzji i asertywnych technik reagowania w sytuacjach potencjalnie konfliktowych, w tym zagadnienia związane z kształtowaniem nawyków pracownika z zastosowaniem stopniowania reakcji.
Uczestnicząc w tym module będziesz wiedział jak świadomie i konstruktywnie postępować w sytuacji problemowej. Będziesz potrafił asertywnie wyznaczyć granicę w rozmowie z pracownikiem i umiał zastosować algorytm asertywnej odmowy.
Ponadto będziesz znać algorytm postępowania managerskiego w cyklu dyscyplinującym oraz umiał zastosować w praktyce (w odniesieniu do rzeczywistych przypadków) algorytm stopniowania reakcji. Będziesz potrafił przeprowadzić rozmowę korygującą i ostrzegawczą z pracownikiem oraz będziesz wiedział jak ustrukturyzować i przeprowadzić rozmowę sankcyjną (gdy wystąpi taka konieczność).
Zakres merytoryczny:
- Skuteczność managerska w sytuacjach problemowych - założenia.
- Źródła i przyczyny potencjalnych problemów w obszarze zarządzania zespołem.
- Efektywne prowadzenie rozmów w zespole, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji w sytuacjach problemowych i wymagających szybkiego działania.
- Techniki podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
- Style podejmowania decyzji (warunki racjonalności decydowania/skalowanie szans/kalkulowanie ryzyka).
- Radzenie sobie z trudnymi współpracownikami.
- Asertywne przezwyciężanie oporu współpracowników.
- Zasady asertywnego egzekwowania zobowiązań.
- Asertywne ustalanie priorytetów w pracy.
- Cykl dyscyplinujący w zarządzaniu nastawionym na rezultat.
- Stopniowanie reakcji w bieżącym zarządzaniu pracownikami.
- Możliwe sankcje - w jaki sposób je formułować.
Narzędzia:
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Ćwiczenia grupowe
Ćwiczenia indywidualne
Scenki, odgrywanie ról
Symulacje i case study
Testy, kwestionariusze
Gry + Symulacje
Prezentacje
Burza mózgów
Coaching
Zadania indywidualne
Dyskusje moderowane
Informacje dodatkowe
AGENDA
Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
[Online]
3 dni * 4h - ÷
Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
[Warszawa, Kraków, Poznań]
2 dni * 8h - ÷
Szkolenia Zamknięte
[Live Training i Stacjonarne]
Agenda ustalana indywidualnie
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.