


 
			Kod produktu: znb
					szkolenie
					Negocjacje Biznesowe
				
			
	Jak przygotować się do negocjacji?
	Jak zaplanować strategię?
	Jak zwiększyć własną skuteczność negocjacyjną?
	
	Podczas szkolenia z negocjacji doświadczysz, że możliwe jest szukanie i budowanie porozumienia, przy jednoczesnym wzmocnieniu swojego stanowiska.
	
	  Dowiesz się także co możesz zrobić kiedy trafisz na nieuczciwych negocjatorów. Wszystko po to, żeby osiągać wspólne cele, zachęcając do współpracy i nie dając się wykorzystywać.
	
	A co najważniejsze przekonasz się, że współpraca w długofalowej perspektywie jest nie tylko opłacalna finansowo, ale przede wszystkim, że daje obu stronom poczucie sensowności tego, co robią.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
					Live Training
to nie Webinar
					To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/15
Miejsce: Kraków, Warszawa					
2 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: 
  Online, dowolne					
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Szkolenie skoncentrowane jest na zdobyciu praktycznych umiejętności z zakresu negocjacji biznesowych. Przedstawione zostaną najbardziej efektywne techniki wykorzystywane przez skutecznych negocjatorów. Część z nich to bezpośrednie doświadczenie trenera – techniki nie opisane w żadnych podręcznikach – zebrane zarówno w trakcie uczestniczenia jako jedna ze stron negocjacji, a także pozyskanych podczas wielu prowadzonych szkoleń i warsztatów.
Dzięki interaktywnej formule szkolenia uczestnicy zweryfikują swoje umiejętności negocjacyjne, nawyki oraz stosowane strategie. Wezmą udział w dwóch symulacjach negocjacyjnych, co pozwoli im lepiej zrozumieć cele, postawy i interesy obu stron procesu negocjacji. Nauczą się realizować cele biznesowe jeszcze skuteczniej niż dotychczas, z jednoczesnym budowaniem trwałych i długofalowych relacji ze swoimi partnerami w negocjacjach.
Cele szkolenia:
- 
zapoznanie się z psychologicznymi mechanizmami wywierania wpływu społecznego w specyfice procesu negocjacyjnego oraz przećwiczenie ich wykorzystania w praktyce biznesowej 
- 
przećwiczenie technik i metod docierania do rzeczywistych interesów partnera w negocjacjach, a nie tylko jego stanowisk 
- 
wypracowanie wachlarza narzędzi na częstsze i skuteczniejsze uzyskiwanie porozumienia satysfakcjonującego obydwie strony negocjacji 
- 
zapobieganie trudnym sytuacjom wymagających często konfrontacji lub niekorzystnych ustępstw poprzez umiejętne stosowanie profilaktyki zamiast „gaszenia pożarów" na finalnych etapach procesu 
- 
wzrost satysfakcji i motywacji uczestników warsztatu poprzez umiejętność radzenia sobie z manipulacjami i brudnymi trickami ze strony partnerów w negocjacjach 
- 
przećwiczenie technik sekwencyjnego zadawania pytań, by partner sam potwierdził to, na czym mu rzeczywiście zależy i uzyskanie w konsekwencji przewagi negocjacyjnej. 
Program szkolenia
Negocjacje jako proces osiągania celu poprzez poszukiwanie rozwiązania - budowanie wiarygodności negocjatora
Istotnym elementem pierwszego modułu szkolenia będzie „symulacja wprowadzająca". Koncentrować się będzie zarówno na kwestii przedmiotu negocjacji, jak i na płaszczyźnie relacji z drugą stroną. Zdefiniowane zostaną role negocjatora i kontekst sytuacyjny. Na podstawie obserwacji uczestników i rezultatów porozumienia, lub jego braku, omówione zostaną efektywne zachowania negocjatorów oraz błędy najczęściej popełniane przez partnerów w negocjacjach.
Zakres merytoryczny:
- 
        Analiza interesów stron w trakcie fazy przygotowania do negocjacji. 
- 
        Zachowania negocjatorów zbliżające do porozumienia i oddalające od niego. 
- 
        Nieświadome nawyki i zachowania oraz ich wpływ na partnera w negocjacjach. 
- 
        Określenie własnej, najczęściej stosowanej strategii negocjacyjnej. 
- 
        Źródła władzy w negocjacjach. 
- 
        Autorytet formalny a kształtowanie wizerunku partnera w biznesie. 
Narzędzia:
- 
        Diagram Siły Reakcji w analizie symulacji negocjacyjnej 
- 
        Typy negocjatorów 
- 
        Macierz Cel - Relacja w procesie negocjowania 
Ścieżka procesu negocjacyjnego - branie odpowiedzialności za wynik prowadzonych negocjacji
Właściwe przygotowanie do negocjacji, określenie kluczowych parametrów i interesów, umiejętność patrzenia oczami partnera, słuchanie i analiza faktów w oparciu zarówno o wiedzę, jak i doświadczenia, pozwolą utrzymać przewagę przy jednoczesnym dbaniu o interes firmy, którą reprezentujemy. Uczestniczenie w tym module pozwoli ustandaryzować najważniejsze elementy przygotowania do negocjacji, ich przebiegu i domykania kontraktu, by proces ten przebiegał efektywnie i możliwie przewidywalnie dla nas.
Zakres merytoryczny:
- 
        Etapy procesu negocjacyjnego. 
- 
        Rzeczywisty cel, Batna, Zopa i zmienne negocjacyjne. 
- 
        Analiza rzeczywistości i określenia interesów obu stron. 
- 
        Przetestowanie założeń i proponowanie opcji. 
- 
        Dochodzenie do porozumienia i obszary możliwych ustępstw. 
- 
        Postawa reaktywna vs postawa proaktywna w negocjacjach. 
- 
        Efekt Pigmaliona - wpływ nastawienia negocjatora na przebieg negocjacji. 
- 
        Świadome dokonywanie zmian w procesie negocjowania. 
Narzędzia:
- 
        Model Killmana - zarządzanie konfliktem interesów 
- 
        Model CROP - etapy negocjacji i kontrola postępów 
- 
        Technika „suwaków negocjacyjnych" 
- 
        Model „negocjacyjnej góry lodowej" 
Strategie wpływu i rozwijanie potrzeb, interesów stron negocjacji
Negocjacje zyskały nowe oblicze. Dzisiaj strony pragną współdecydowania i uczestniczenia w procesie, wnoszenia swoich uwag i doświadczeń. Zanim wykorzystamy przewagi, warto spróbować elastycznie dostosowywać koncepcje i strategie, skutecznie negocjować i stosować techniki wspomagające możliwy efekt win-win.
Zakres merytoryczny:
- 
        Negocjacje pozycyjne vs negocjacje problemowe. 
- 
        Stanowiska a interesy. Zasada win – win w praktyce biznesowej. 
- 
        Tworzenie związków między faktami i przyszłymi konsekwencjami podejmowanych decyzji. 
- 
        Uwiedzenie możliwością współtworzenia rozwiązania. 
- 
        Wiązanie problemów i perspektywa drugiej strony. 
- 
        Argumentacja waluta transferowa w przekonywaniu partnera. 
- 
        Wizualizacja efektu - internalizacja drugiej strony z rozwiązaniem. 
Narzędzia:
- 
        Technika argumentacji L-E-W 
- 
        Wizualizacja konsekwencji oparta o schemat SY-KO-MO-RO 
- 
        Poziomy zmiany zachowań 
Wywieranie wpływu podczas negocjacji - nieporozumienia, impasy i konflikt w negocjacjach
Często na ostatnim etapie negocjacji pojawiają się zachowania manipulacyjne lub brudne triki utrudniające zakończenie procesu. Zapoznanie się z wybranymi technikami da gwarancję nie poddawania się manipulacjom i trikom - często stojących w sprzeczności z naszymi interesami. Zamknięciem warsztatu będzie druga symulacja negocjacyjna, w której uczestnicy – by uzyskać realizację postawionego celu i korzystne porozumienie – będą musieli wykorzystać techniki i narzędzia wypracowane w trakcie całego szkolenia.
Zakres merytoryczny:
- 
        Wywieranie wpływu a manipulacja. Etyka w negocjacjach. 
- 
        Wybrane techniki wywierania wpływu w praktyce negocjacji. 
- 
        Nierealne żądania. Obrona przed manipulacją i agresją. 
- 
        Rozpoznanie i neutralizacja stosowanych brudnych trików negocjacyjnych. 
- 
        Konflikty pozorne i rzeczywiste w negocjacjach. 
- 
        Efektywne i nieefektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych na etapie finalizowania negocjacji. 
- 
        Angażowanie partnera na etapie akceptowania rozwiązania. 
- 
        Kiedy ustępować i jak nie popełnić błędu. Sposoby radzenia sobie z impasem. 
Narzędzia:
- 
        Koło konfliktów Moor’a 
- 
        Techniki przełamywania impasów 
- 
        Metoda domniemanej zgody 
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Symulacje i case study

Gry + Symulacje

Scenki, odgrywanie ról

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Dyskusje moderowane

Testy, kwestionariusze

Coaching

Prezentacje

Burza mózgów

Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
						Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
						[Online]
						3 dni * 4h -  ÷ 
						
						Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
						[Warszawa, Kraków, Poznań]
						2 dni * 8h -  ÷ 
						
						Szkolenia Zamknięte
						[Live Training i Stacjonarne]
						Agenda ustalana indywidualnie
						
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
- dyplom ukończenia szkolenia
- pomoc i konsultacje po szkoleniu
- obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
- Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
- W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
- Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
- W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
- Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
- W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.
 
			
		
