


			Kod produktu: znb
					szkolenie
					Negocjacje Biznesowe
				
			
	Jak przygotować się do negocjacji?
	Jak zaplanować strategię?
	Jak zwiększyć własną skuteczność negocjacyjną?
	
	Podczas szkolenia z negocjacji doświadczysz, że możliwe jest szukanie i budowanie porozumienia, przy jednoczesnym wzmocnieniu swojego stanowiska.
	
	  Dowiesz się także co możesz zrobić kiedy trafisz na nieuczciwych negocjatorów. Wszystko po to, żeby osiągać wspólne cele, zachęcając do współpracy i nie dając się wykorzystywać.
	
	A co najważniejsze przekonasz się, że współpraca w długofalowej perspektywie jest nie tylko opłacalna finansowo, ale przede wszystkim, że daje obu stronom poczucie sensowności tego, co robią.
[ realizujemy szkolenia zarówno stacjonarne
jak i w formule Live Training ]
					Live Training
to nie Webinar
					To przede wszystkim Umiejętności,
a nie jedynie Wiedza
Szkolenie OTWARTE
(Dla osoby)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób: 1/15
Miejsce: Warszawa					
2 370 PLN ?
Szkolenie ZAMKNIĘTE
(Dla grupy)
Stacjonarne lub
Live Training »
szkolenie online
Liczba osób
  stacjonarne: 15 / 15
  online: 12 / 12
Miejsce: 
  Online, dowolne					
9 970 PLN netto
Opis szkolenia
Szkolenie skoncentrowane jest na zdobyciu praktycznych umiejętności z zakresu negocjacji biznesowych. Przedstawione zostaną najbardziej efektywne techniki wykorzystywane przez skutecznych negocjatorów. Część z nich to bezpośrednie doświadczenie trenera – techniki nie opisane w żadnych podręcznikach – zebrane zarówno w trakcie uczestniczenia jako jedna ze stron negocjacji, a także pozyskanych podczas wielu prowadzonych szkoleń i warsztatów.
Dzięki interaktywnej formule szkolenia uczestnicy zweryfikują swoje umiejętności negocjacyjne, nawyki oraz stosowane strategie. Wezmą udział w dwóch symulacjach negocjacyjnych, co pozwoli im lepiej zrozumieć cele, postawy i interesy obu stron procesu negocjacji. Nauczą się realizować cele biznesowe jeszcze skuteczniej niż dotychczas, z jednoczesnym budowaniem trwałych i długofalowych relacji ze swoimi partnerami w negocjacjach.
Cele szkolenia:
- 
zapoznanie się z psychologicznymi mechanizmami wywierania wpływu społecznego w specyfice procesu negocjacyjnego oraz przećwiczenie ich wykorzystania w praktyce biznesowej
 - 
przećwiczenie technik i metod docierania do rzeczywistych interesów partnera w negocjacjach, a nie tylko jego stanowisk
 - 
wypracowanie wachlarza narzędzi na częstsze i skuteczniejsze uzyskiwanie porozumienia satysfakcjonującego obydwie strony negocjacji
 - 
zapobieganie trudnym sytuacjom wymagających często konfrontacji lub niekorzystnych ustępstw poprzez umiejętne stosowanie profilaktyki zamiast „gaszenia pożarów" na finalnych etapach procesu
 - 
wzrost satysfakcji i motywacji uczestników warsztatu poprzez umiejętność radzenia sobie z manipulacjami i brudnymi trickami ze strony partnerów w negocjacjach
 - 
przećwiczenie technik sekwencyjnego zadawania pytań, by partner sam potwierdził to, na czym mu rzeczywiście zależy i uzyskanie w konsekwencji przewagi negocjacyjnej.
 
Program szkolenia
Negocjacje jako proces osiągania celu poprzez poszukiwanie rozwiązania - budowanie wiarygodności negocjatora
Istotnym elementem pierwszego modułu szkolenia będzie „symulacja wprowadzająca". Koncentrować się będzie zarówno na kwestii przedmiotu negocjacji, jak i na płaszczyźnie relacji z drugą stroną. Zdefiniowane zostaną role negocjatora i kontekst sytuacyjny. Na podstawie obserwacji uczestników i rezultatów porozumienia, lub jego braku, omówione zostaną efektywne zachowania negocjatorów oraz błędy najczęściej popełniane przez partnerów w negocjacjach.
Zakres merytoryczny:
- 
        
Analiza interesów stron w trakcie fazy przygotowania do negocjacji.
 - 
        
Zachowania negocjatorów zbliżające do porozumienia i oddalające od niego.
 - 
        
Nieświadome nawyki i zachowania oraz ich wpływ na partnera w negocjacjach.
 - 
        
Określenie własnej, najczęściej stosowanej strategii negocjacyjnej.
 - 
        
Źródła władzy w negocjacjach.
 - 
        
Autorytet formalny a kształtowanie wizerunku partnera w biznesie.
 
Narzędzia:
- 
        
Diagram Siły Reakcji w analizie symulacji negocjacyjnej
 - 
        
Typy negocjatorów
 - 
        
Macierz Cel - Relacja w procesie negocjowania
 
Ścieżka procesu negocjacyjnego - branie odpowiedzialności za wynik prowadzonych negocjacji
Właściwe przygotowanie do negocjacji, określenie kluczowych parametrów i interesów, umiejętność patrzenia oczami partnera, słuchanie i analiza faktów w oparciu zarówno o wiedzę, jak i doświadczenia, pozwolą utrzymać przewagę przy jednoczesnym dbaniu o interes firmy, którą reprezentujemy. Uczestniczenie w tym module pozwoli ustandaryzować najważniejsze elementy przygotowania do negocjacji, ich przebiegu i domykania kontraktu, by proces ten przebiegał efektywnie i możliwie przewidywalnie dla nas.
Zakres merytoryczny:
- 
        
Etapy procesu negocjacyjnego.
 - 
        
Rzeczywisty cel, Batna, Zopa i zmienne negocjacyjne.
 - 
        
Analiza rzeczywistości i określenia interesów obu stron.
 - 
        
Przetestowanie założeń i proponowanie opcji.
 - 
        
Dochodzenie do porozumienia i obszary możliwych ustępstw.
 - 
        
Postawa reaktywna vs postawa proaktywna w negocjacjach.
 - 
        
Efekt Pigmaliona - wpływ nastawienia negocjatora na przebieg negocjacji.
 - 
        
Świadome dokonywanie zmian w procesie negocjowania.
 
Narzędzia:
- 
        
Model Killmana - zarządzanie konfliktem interesów
 - 
        
Model CROP - etapy negocjacji i kontrola postępów
 - 
        
Technika „suwaków negocjacyjnych"
 - 
        
Model „negocjacyjnej góry lodowej"
 
Strategie wpływu i rozwijanie potrzeb, interesów stron negocjacji
Negocjacje zyskały nowe oblicze. Dzisiaj strony pragną współdecydowania i uczestniczenia w procesie, wnoszenia swoich uwag i doświadczeń. Zanim wykorzystamy przewagi, warto spróbować elastycznie dostosowywać koncepcje i strategie, skutecznie negocjować i stosować techniki wspomagające możliwy efekt win-win.
Zakres merytoryczny:
- 
        
Negocjacje pozycyjne vs negocjacje problemowe.
 - 
        
Stanowiska a interesy. Zasada win – win w praktyce biznesowej.
 - 
        
Tworzenie związków między faktami i przyszłymi konsekwencjami podejmowanych decyzji.
 - 
        
Uwiedzenie możliwością współtworzenia rozwiązania.
 - 
        
Wiązanie problemów i perspektywa drugiej strony.
 - 
        
Argumentacja waluta transferowa w przekonywaniu partnera.
 - 
        
Wizualizacja efektu - internalizacja drugiej strony z rozwiązaniem.
 
Narzędzia:
- 
        
Technika argumentacji L-E-W
 - 
        
Wizualizacja konsekwencji oparta o schemat SY-KO-MO-RO
 - 
        
Poziomy zmiany zachowań
 
Wywieranie wpływu podczas negocjacji - nieporozumienia, impasy i konflikt w negocjacjach
Często na ostatnim etapie negocjacji pojawiają się zachowania manipulacyjne lub brudne triki utrudniające zakończenie procesu. Zapoznanie się z wybranymi technikami da gwarancję nie poddawania się manipulacjom i trikom - często stojących w sprzeczności z naszymi interesami. Zamknięciem warsztatu będzie druga symulacja negocjacyjna, w której uczestnicy – by uzyskać realizację postawionego celu i korzystne porozumienie – będą musieli wykorzystać techniki i narzędzia wypracowane w trakcie całego szkolenia.
Zakres merytoryczny:
- 
        
Wywieranie wpływu a manipulacja. Etyka w negocjacjach.
 - 
        
Wybrane techniki wywierania wpływu w praktyce negocjacji.
 - 
        
Nierealne żądania. Obrona przed manipulacją i agresją.
 - 
        
Rozpoznanie i neutralizacja stosowanych brudnych trików negocjacyjnych.
 - 
        
Konflikty pozorne i rzeczywiste w negocjacjach.
 - 
        
Efektywne i nieefektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych na etapie finalizowania negocjacji.
 - 
        
Angażowanie partnera na etapie akceptowania rozwiązania.
 - 
        
Kiedy ustępować i jak nie popełnić błędu. Sposoby radzenia sobie z impasem.
 
Narzędzia:
- 
        
Koło konfliktów Moor’a
 - 
        
Techniki przełamywania impasów
 - 
        
Metoda domniemanej zgody
 
Method Balance TM
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:Symulacje i case study
Gry + Symulacje
Scenki, odgrywanie ról
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Dyskusje moderowane
Testy, kwestionariusze
Coaching
Prezentacje
Burza mózgów
Zadania indywidualne
Informacje dodatkowe
AGENDA
						Szkolenia Otwarte - LIVE TRAINING
						[Online]
						3 dni * 4h -  ÷ 
						
						Szkolenia Otwarte - STACJONARNE
						[Warszawa, Kraków, Poznań]
						2 dni * 8h -  ÷ 
						
						Szkolenia Zamknięte
						[Live Training i Stacjonarne]
						Agenda ustalana indywidualnie
						
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- materiały szkoleniowe
 - dyplom ukończenia szkolenia
 - pomoc i konsultacje po szkoleniu
 - obiady i przerwy kawowe (Szkolenia Otwarte w formule Stacjonarnej)
 
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
- Forma grupowa szkolenia daje możliwość dostosowania go zarówno do oczekiwań szkolonej grupy, jak i do potrzeb organizacji.
 - Możecie Państwo skorzystać z opcji badania potrzeb szkoleniowych na różnych stopniach zaawansowania.
 - W przypadku formy grupowej macie Państwo wpływ na kształt programu szkolenia i dobór stosowanych metod - elementy te są z Państwem indywidualnie konsultowane.
 - Szkolenie w opcji grupowej może zostać wzbogacone o dodatkowe elementy, jak chociażby: coaching, indywidualny feedback od Trenera/Eksperta, czy follow up.
 - W tym wariancie szkolenia to Państwo decydują o jego terminie i miejscu, gdzie się odbędzie.
 - Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów/Ekspertów.
 - W tej opcji macie Państwo możliwość przeszkolenia jednocześnie nawet kilkuset osób - dysponujemy szeroką grupą Trenerów/Ekspertów o identycznym poziomie merytorycznym i warsztatowym.