Kontakt

ZADANIE WDROŻENIOWE

Zadanie wdrożeniowe do wykonania po szkoleniu, polegać będzie na zastosowaniu w praktyce elementów, które omawiane były podczas szkolenia.


Dla przypomnienia szkolenie odbyło się w czerwcu, poznawałeś różne narzędzia, których celem jest pomoc Tobie w codziennej pracy z Twoim zespołem oraz narzędzia wspierające rozwój pracowników.


Podczas poprzedniego szkolenia poruszaliśmy tematy:


  • Odpowiedzialność i współpraca przy realizacji zadania.
  • Cykl komunikacji z pracownikiem:
    - delegowanie zadań zgodnie z regułą SMART;
    - rozmowy monitorujące;
    - rozmowa oceniająca.


 

TREŚĆ ZADANIA


  • 1. Zaplanuj spotkanie z Twoimi pracownikami, których celem będzie omówienie działań rozwojowych dla każdego z nich.
  • 2. Przygotuj się do spotkania. Do tego celu wykorzystaj materiał, który zamieszczamy w „kolejnych krokach”. Materiał dotyczy analizy słabych i mocnych stron pracownika.
  • 3. Po analizie mocnych i słabych stron pracownika oraz jego potrzeb rozwojowych, zdecyduj w którym szkoleniu powinien wziąć udział pracownik. Szkolenia odbędą się we wrześniu. Porozmawiaj z pracownikiem o tym szkoleniu oraz ustal z nim cel związany z tym szkoleniem.

Kolejne kroki


  • 1. Przypomnij sobie wartości jakie obowiązują Ciebie i Twoich pracowników.
  • 2. Wypełnij kartę rozwoju indywidualnego pracownika (załącznik) analizując ich mocne i słabe strony. Zastanów się jakie masz oczekiwania w stosunku do swojego zespołu i poszczególnych pracowników. W ten sposób powstanie mapa Twojego zespołu.
    Jakie działania powinieneś podjąć by zespół rozwijał się i był jeszcze bardziej efektywny?

PLAN ROZWOJU PRACOWNIKA

MODEL ROZWOJU:
  • KONTYNUUJ
  • PRZESTAŃ
  • ZACZNIJ - PLAN

Pytania pomocnicze – przygotowanie i prowadzenie rozmowy:


W rozmowie z pracownikiem możesz wykorzystać poniższe pytania. Ważne jest byś sam potrafił na nie udzielić odpowiedzi.


KONTYNUUJ


Dotyczy tych sytuacji kiedy jesteś zadowolony z pracownika. Pracownik ma utrzymać zachowania i postawę.

  • 1. Które działania wykonywane przez pracownika przynoszą największe efekty?
  • 2. Co konkretnie pracownik robi najlepiej? Podaj przykłady zachowań? Jakie są mocne strony pracownika? Co cenisz w pracowniku?

PRZESTAŃ


Dotyczy tych sytuacji z których nie jesteś zadowolony. Co chcesz żeby pracownik przestał robić?

  • 1. Jakie są słabe strony pracownika? Co powinien zmienić? Podaj przykłady zachowań?

ZACZNIJ


Dotyczy tych zachowań, które powinny się pojawić, są one konsekwencją tego co pojawiło się w punkcie przestań. Najpierw określ zachowania, działania następnie stwórz do nich konkretny plan.

  • 1. Co konkretnie zamierzasz zrobić?
  • 2. Od kiedy zamierzasz zacząć?
  • 3. Od czego zamierzasz zacząć?
  • 4. Czy to działanie pozwoli zrealizować Twój cel?
  • 5. Jakie przeszkody możesz napotkać?
  • 6. Jakiego wsparcia potrzebujesz?
  • 7. W jaki sposób i kiedy uzyskasz to wsparcie?
  • 8. Jakie inne kwestie mogą wchodzić w grę?

Możesz również skorzystać z pytań dodatkowych, które nakierują Cię na odpowiedź jakie będzie najlepsze szkolenie dla Twojego pracownika.


Tematy szkoleniowe do wyboru dla:


1. Pracowników:



2. Menedżerów:



3. Kadra zarzadzająca (Top Managment):




Zdecyduj, który temat szkoleniowy będzie najlepszy dla Twojego pracownika.
Jeśli powyższe szkolenia nie spełniają oczekiwań Twoich w odniesieniu do potrzeb Twojego pracownika. Powiedz nam o tym czego konkretnie potrzebujesz Ty i Twój pracownik.



Obszary pomocnicze do diagnozowania:



Efektywność osobista zarządzanie czasem:

  • 1. Wyznacza cele długoterminowe
  • 2. Daje sobie czas na poznanie i zaplanowanie ogólnego zakresu pracy danego dnia/tygodnia
  • 3. Wyłania priorytety spośród dużej ilości celów/ zadań i hierarchię ich realizacji
  • 4. Eliminuje bezproduktywne czynności i czynniki niepotrzebnie „kradnące czas”
  • 5. Zaczyna swoją pracę od spraw najważniejszych/ Sprawy ważne i pilne wykonuję samodzielnie w pierwszej kolejności

Kreatywność rozwiązywanie problemów

  • 1. Wykorzystuje indywidualną „burzę mózgów” (swobodne wymyślanie pomysłów) w zadaniach wymagających twórczości/pracy umysłowej
  • 2. Najpierw generuje swobodnie pomysły, dopiero później je oceniam i weryfikuję
  • 3. Do rozwiązywania problemów wykorzystuje skojarzenia/ analogie spoza obszaru rozwiązywanego problemu
  • 4. Notuje z wykorzystaniem „mapy myśli” (mind mapy)
  • 5. Dostrzega problemy w otaczającej mnie rzeczywistości i analizuję je

Komunikacja

  • 1. W celu zebrania puli potrzebnych informacji zadaje pytania otwarte
  • 2. Dla potwierdzenia zrozumienia drugiej strony w komunikacji parafrazuje sens jego wypowiedzi
    Udziela informacji zwrotnej w oparciu o fakty i konkretne informacje
    Rozwiązuje pojawiające się konflikty dążąc do satysfakcji obu stron/współpracy
  • 3. Angażuje inne osoby do realizacji zadań
  • 4. Dzieli się wiedzą z pracownikami

Asertywność

  • 1. Otwarcie wyraża swoje zdanie, potrzeby i uczucia
  • 2. W sytuacjach łamania swoich granic stawi granice
  • 3. Odmawia kiedy jest taka potrzeba nie raniąc innych
  • 4. Myśli w sposób pozytywny o sobie